Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam cztery lata temu kiedy zakupiłem moją f10 silnik 520d 184km 2010r zrobiłem profilaktyczny duży serwis i właśnie między innymi wybrałem świece żarowe Beru bo są najbardziej polecane do BMW i już wiem dlaczego ponieważ zrobiłem już na nich 70 tyś km i nadal się nic nie dzieje , że działam profilaktycznie pod koniec tygodnia jadę na wymianę świec i co się okazuje do mojego modelu silnika nie ma już dostępnych świec Beru jedynie Bosch , NGK jeżeli chodzi o tą półkę czy ktoś może się wypowiedzieć dlaczego są nie dostępne ?

Opublikowano

Przecież beru masz dostępne normalnie w intercars na przykład  (GN 1018)

Dla mnie wymiana świec żarowych profilaktycznie jest bez sensu. No, ale jak tam sobie chcesz

Opublikowano
10 godzin temu, Kolorusek napisał(a):

Przecież beru masz dostępne normalnie w intercars na przykład  (GN 1018)

Dla mnie wymiana świec żarowych profilaktycznie jest bez sensu. No, ale jak tam sobie chcesz

Tylko po pierwsze nie jest to świeca do mojego silnika , po drugie świece żarowe mają to do siebie że już średnio po 80 tyś lub powyżej 5 lat nie dają już się wykręcić czyli się urywają jak ktoś dba to zdaje sobie z tego sprawę i robi profilaktykę przy której też świeca żarowa może być już nie do wykręcenia.

Opublikowano

głupoty piszesz... u mnie pierwszy raz wykręcałem (do pomiaru kompry)przy 270tyś bez żadnego problemu... a profilaktycznie to się gwint poprawia i smaruję smarem do świec żarowych... 

Jack_Strong-
  • Moderatorzy
Opublikowano

Prędzej sterownik padnie niż świece.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik w n47n... chyba nie wiesz o czym piszesz Randall, nigdy nie siadaja. Chlopak ma racje a strzelacie glupotami o braku potrzeby wymiany i naprawy gwintu w glowicy....a opilki to gdzie poleca? W kosmos? 

Swiece beru od dawna sa nie dostepne do tego silnika. Stosujemy obecnie bosch.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Widzisz nigdy nie siadają a wymieniałem ostatnio w e84 z 2013 roku 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Same od siebie nie siadaja. Ktos sie bawil, zrobil zwarcie, przylal woda/ropa/olejem. Nie mozesz pisac, jako odpowiedz, ze predzej sterownik padnie niz swiece. Nie w tym silniku. Zreszta, co to za odpowiedzi? Chlop chce zrobic dobrze w aucie a dostaje beznadziejne odpowiedzi. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do niedawna też byłem przekonany że w tym silniku nie padają aż padł w x1. Po co się tak spinasz? Jak ktoś chce to może wymieniać świece razem z olejem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego sie spinam? Juz tlumacze:

1. Kolorusek chlapnal ze sa dostepne i dodatkowo podal zly nr swiecy, nadmieniajac ze wymiana jest bez sensu. 

2. Jack chlapnal o gwintowaniu na aucie i ze u niego poszlo przy 270tys

3. Randall chlapnal o tym ze predzej sterownik, choc sam, osobiscie, wymienial tylko raz i to w x1. 

Opublikowano
W dniu 8.01.2025 o 06:32, Bartek1982Sce napisał(a):

Tylko po pierwsze nie jest to świeca do mojego silnika , po drugie świece żarowe mają to do siebie że już średnio po 80 tyś lub powyżej 5 lat nie dają już się wykręcić czyli się urywają jak ktoś dba to zdaje sobie z tego sprawę i robi profilaktykę przy której też świeca żarowa może być już nie do wykręcenia.

Z tego co wiem firma Beru, to teraz BorgWarner(Beru).

A możecie operować numerami świec żarowych, które są odpowiednie do tego silnika?

Oryginał na dziś to 12230035934 na 7V, a zamiennik np. Bosch 0250603006 też na 7V.

Jeśli wspomniana Beru GN1018 jest na 5,4V i jest zła, to jest jeszcze GN1000 7V, która właśnie jest od BorgWarner(Beru) i chyba pasowałaby?

Są np. tu: https://allegro.pl/oferta/4x-beru-gn1000-swieca-bmw-e91-e87-f31-g30-f11-n47-2-0d-12230035934-14929193184

Opublikowano
21 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Sterownik w n47n... chyba nie wiesz o czym piszesz Randall, nigdy nie siadaja. Chlopak ma racje a strzelacie glupotami o braku potrzeby wymiany i naprawy gwintu w glowicy....a opilki to gdzie poleca? W kosmos? 

Swiece beru od dawna sa nie dostepne do tego silnika. Stosujemy obecnie bosch.

Właśnie dziś wleciały świece Boscha , ale co do starych świec to jedna już miała problem ale udało sie wykręcić bez urywania 🙂

Opublikowano

nie pisałem o gwintowaniu czy naprawię gwintu tylko o "POPRAWIE" czytaj przeczyszczeniu gwintu przed ponownym montażem... zresztą jak ktoś ma pojęcie to wie jak to zrobić na aucie żeby ani grama wiuru czy brudu z gwintu nie wpadlo do silnika.

Zresztą kolega zakładający post wyraźnie napisał że chodzi mu o zapobieganiu zapiekania świecy a nie o awarię!

Proponuję najpierw czytać ze zrozumieniem pytania!

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack, wiem o czym bylo pytanie i poznalem odpowiedzi, nie wkrecaj mi tu jakis znakow interpunkcji (!!!). Nie ma takiej mozliwosci abys przegwintowal, bo nie ma takiego czegos jak przeczyszczenie gwintu swiecy zarowej, aby nic nie wpadlo. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.