Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat już sie pojawiał, ale chyba potrzebuje powtórki. RWD czy koniecznie 4x4. Juz prawie kupiłem audi a6 quattro. Nowe bmw 5 odrzucałem z uwagi na strach przed RWD (brak doświadczenia). Okazało się, że Audi z 2024 z niewielkim przebiegiem kosztuje tyle co nowe bmw 5, chyba 204 km hybryda. Bmw zawsze chciałem, ale 4x4 to już sporo większy wydatek. Tutaj czy audi, czy bmw, do 240 tys. kupie ciekawy model z 2024. Jedyne co znam z RWD, to opinie znajomego, któy woził worek ziemniaków bagażniku i miał problem z podjazdem pod górkę. Sam kiedyś pożyczyłem (2 lata temu) bmw 1. Mocno pośnieżyło, jechałem boczną drogą z niedużą prędkością i musiałem zaparkować delikatnie pod górkę skrecająć i [BAD], poleciał do tyłu i zakopany. Na pewno brak doświadczenia, bmw 1 miało opony całoroczne (nie wiem w jakim stanie, bo auto było kilkuletnie i kupione z komisu). Teraz jeżdżę passatem i też się zakopałem więc nie ma zasady. Jeżdże jednak w góry co roku. Wczoraj podjeżdżałem pod sporą górkę pod wyciągiem, zaśnieżona, troche lodu, zastanawiałem się czy takie bmw 5 podjedzie.  Poczytałem troche po forach, moje pytania, wątpliwości, spostrzeżenia:
- czy rzeczywiście będą spore problemy z RWD z podjazdjem pod górki zaśnieżone (tzn. nie podjadę w ogóle, a może podjadę, ale z trudnościami)
- problem jaki miałem z bmw 1, czyli jazda prosto z małą predkością i od razu parkowanie ze skrętem pod górkę (ludzie też tak mają z podjazdami na podwórko, które często są na wzniesieniu z głównej drogi)
- 4x4 ewentualne sporo droższe naprawy (pewnie już po gwarancji)
- na wzniesieniu parkowanie koniecznie przodem do góry
- manewrowanie odpowiednia gazem, na autostradzie, drodze krajowej, przy śniegu, zakrętach. Czy rzeczywiście łatwo ten samochód może zarzucić? czy jednak nowe systemy to skontrolują przy takich sytuacjach (wyczytałem w którymś wątku)

Jak jest śnieg, mokro to znam umiar i jeżdżę rozważniej. Teraz praktycznie jeszcze odruchowo, jedynie wolniej jeśli warunki tego wymagają. Co mnie nurtuje, to czy przy RWD, w takich samych sytuacjach, muszę jeździć jeszcze rozważniej i zwracać uwagę na inne czynniki. Nie chcę mówić, że przy FWD wyłączam myślenie, można jednak powiedzieć, że jedynie co potrzebuje to zdjąć nogę z gazu w trudniejszych warunkach.

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 17:31, mojo105 napisał(a):

czy rzeczywiście będą spore problemy z RWD z podjazdjem pod górki zaśnieżone (tzn. nie podjadę w ogóle, a może podjadę, ale z trudnościami)
- problem jaki miałem z bmw 1, czyli jazda prosto z małą predkością i od razu parkowanie ze skrętem pod górkę (ludzie też tak mają z podjazdami na podwórko, które często są na wzniesieniu z głównej drogi)

Wiadomo xdrive najlepszy ale jak dociazysz tyl to podjedziesz nawet lepiej, masa w bmw to około 50/50 

 

W dniu 6.01.2025 o 17:31, mojo105 napisał(a):

4x4 ewentualne sporo droższe naprawy (pewnie już po gwarancji)

Nie sporo, ale z 30%

 

W dniu 6.01.2025 o 17:31, mojo105 napisał(a):

na wzniesieniu parkowanie koniecznie przodem do góry

Parkujesz jak Ci się podoba

 

W dniu 6.01.2025 o 17:31, mojo105 napisał(a):

manewrowanie odpowiednia gazem, na autostradzie, drodze krajowej, przy śniegu, zakrętach. Czy rzeczywiście łatwo ten samochód może zarzucić? czy jednak nowe systemy to skontrolują przy takich sytuacjach (wyczytałem w którymś wątku)

Będzie kontrola. 

Opublikowano (edytowane)

wezmę sobie tą 5 na jazdę testową, jest zima, może będą jakieś refleksje. Naszło mnie jeszcze pytanie. Przy FWD jak wyprzedzam to daję gazu i zmieniam pas. Przy RWD powinienem najpierw zmienić pas i potem dodać gazu żeby wyprzedzić, aby uniknąć przyspieszania z skręconymi kołami? To zmieniłoby sporo nawyk, a na logikę tak się wydaje. 

I nie chce dorównywać RWD bmw do 4x4, bo wiadomo napęd na 4 ma swoje zalety. Bardziej interesuje mnie, czy dojdą jakieś kłopoty względem prowadzenia , skrętów, podjazdów, względem obecnego mojego passata 🙂

Edytowane przez mojo105

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.