Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

BMW ogólnie prowadzą się raczej dobrze, więc podejrzewam że nie inaczej jest z F1x. Pytanie mam więc takie, w jakim setupie (tj. opcje, silnik, opony/felgi itp.; generalnie wszystkie zmienne) eFka prowadzi się najlepiej?

Opublikowano
Godzinę temu, jakubskarzyn napisał(a):

Witam forumowiczów,

BMW ogólnie prowadzą się raczej dobrze, więc podejrzewam że nie inaczej jest z F1x. Pytanie mam więc takie, w jakim setupie (tj. opcje, silnik, opony/felgi itp.; generalnie wszystkie zmienne) eFka prowadzi się najlepiej?

550D  lub M5 🙂 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet zwykle 520d z zawieszeniem mpakiet i tylną osią skrętną. 
miałem takie f11 przed xd z edc i to było to

Opublikowano

@jakubskarzyn żadne wyposażenie nie będzie się dobrze prowadziło jak nie będzie przyczepności do asfaltu przede wszystkim dobre opony które trzymają się nawierzchni reszta to kwestia umiejętności bo ani 10cio litrowe v20 ani r4 2.0 nie pojedzie za kierowcę.

Opublikowano

Najlepiej prowadzi się takie beemki które nie mają ukrytych wad i są doinwestowane na bieżąco. 🤓 

Opcje wszystkie są fajne, kwestia dostępności i budżetu 

 

Opublikowano

Ze swojego doświadczenia - dobra opona w runflat.

Przez długi czas jeździłem na lecie na runflatach, później po opiniach z forum, że opona XL zastępuje runflat i auto prowadzi się równie dobrze. To ściema. Tryb Sport (EDC) daje poprawę, ale auto nadal pływa. Na zimę kupiłem teraz Continentale w runflat, po wcześniejszych Michelinach i jest bajka naprawdę. Auto prowadzi się jak po sznurku, nie reaguje na koleiny, dziury, nierówności - czyli na to wszystko na co jest podatne na zwykłych oponach.... Dlatego sprzedaje letnie opony i zakupię runflaty, żeby odzyskać radość z jazdy 🙂 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tymi runflatami wywołasz burzę … (sam jestem zwolennikiem tej technologii i uważam, że zawieszenie jest projektowane pod te opony). 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zdaje sobie sprawę, ale jednak to ja kręcę kierownicą i mam odczucia i nikt mi przez internet tego nie zmieni 😄 Więc pozostanę przy swoim zdaniu.

Oczywiście, że jest projektowane pod runflat jak i wszystkie inne systemy. Bez opon runflat to jest zupełnie innych samochód. Rzeczywiściej jak ktoś lubi jak bardziej buja na nierównościach to może brać w ciemno zwykłe opony, ale pod radość z jazdy - wyłącznie runflat 🙂

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na lato mam 19" RFT, na zimę kupiłem 18" bez rft. Auto prowadzi się bajecznie, nic nie buja w dodatku nie przenosi tak do środka poprzecznych nierówności jak RFT. 

RWD + EDC. Być może w xdrive są inne nastawy.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 19:55, jakubhab napisał(a):

Ze swojego doświadczenia - dobra opona w runflat.

Przez długi czas jeździłem na lecie na runflatach, później po opiniach z forum, że opona XL zastępuje runflat i auto prowadzi się równie dobrze. To ściema. Tryb Sport (EDC) daje poprawę, ale auto nadal pływa. Na zimę kupiłem teraz Continentale w runflat, po wcześniejszych Michelinach i jest bajka naprawdę. Auto prowadzi się jak po sznurku, nie reaguje na koleiny, dziury, nierówności - czyli na to wszystko na co jest podatne na zwykłych oponach.... Dlatego sprzedaje letnie opony i zakupię runflaty, żeby odzyskać radość z jazdy 🙂 

A wytlumacz mi kolego jedna rzecz. Skoro na "zwyklych" oponach czyli nie RunOnFlat, samochod tak "plywa", skacze i zle sie prowadzi, to dlaczego fabrycznie M5 wychodzi na tych kiepskich, zwyklych oponach? Albo dlaczego wszystkie auta typu Ferrari, Lambo, McLareny itd. tez fabrycznie maja montowane zwykle opony?

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 20:55, jakubhab napisał(a):

Ze swojego doświadczenia - dobra opona w runflat.

Przez długi czas jeździłem na lecie na runflatach, później po opiniach z forum, że opona XL zastępuje runflat i auto prowadzi się równie dobrze. To ściema. Tryb Sport (EDC) daje poprawę, ale auto nadal pływa. Na zimę kupiłem teraz Continentale w runflat, po wcześniejszych Michelinach i jest bajka naprawdę. Auto prowadzi się jak po sznurku, nie reaguje na koleiny, dziury, nierówności - czyli na to wszystko na co jest podatne na zwykłych oponach.... Dlatego sprzedaje letnie opony i zakupię runflaty, żeby odzyskać radość z jazdy 🙂 

Ale wiesz że model opony ma również wpływ na to jak auto się prowadzi itp? Inna opona to nie tylko inna guma i inny bieznik.

Kiedyś miałem jakieś opony, które wyrywały kierowce z ręki. Zmieniłem na inne - zupełnie inny samochód. Oba komplety byly XL ale nie RoF.

Opublikowano

Piszecie i piszecie dyrdymały o swoich odczuciach - przyszedł "gość" co napisał pierwszego posta i zaginął w akcji ...

Nikt nie zweryfikuje idywidualnych odczuć każdego z z nas..... 

Mam 550D i jest spoko.... kolega kupił 530D i jest bardziej "miękko" ... też jest spoko a nawet rewelacyjnie  .... 

Czy bym się zamienił .... nie sądzę 🙂  kolega też 🙂 

Zatem takie dywagacje to o kant potłuc .... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 godzin temu, PiotrGS napisał(a):

Zatem takie dywagacje to o kant potłuc .... 

Nahh, zawsze coś. Dzięki za odpowiedzi.

W każdym razie jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, bo z tego co wiem w xdrive było hydrauliczne wspomaganie i podobno prowadzą się dużo lepiej. Logicznym byłoby, że najlepsza opcja to xdrive+adaptive drive+IAS, ale znając BMW coś na pewno z czymś nie działa 🫠.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4cylindrowe mają xdrive i el. wspomaganie 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, jakubskarzyn napisał(a):

że najlepsza opcja to xdrive+adaptive drive+IAS

No nie, xdrive ze względu na masę i dodatkowy ciężar z przodu nigdy nie będzie się lepiej prowadził niż ośka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, jakubskarzyn napisał(a):

Nahh, zawsze coś. Dzięki za odpowiedzi.

W każdym razie jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, bo z tego co wiem w xdrive było hydrauliczne wspomaganie i podobno prowadzą się dużo lepiej. Logicznym byłoby, że najlepsza opcja to xdrive+adaptive drive+IAS, ale znając BMW coś na pewno z czymś nie działa 🫠.

M3 F80 ma elektryczne wspomaganie, wiec to kolejna teoria z nieba, tak jak z tymi ranflatami. Poza tym tu nie chodzi o to, ze samochody z elektrycznym wspomaganiem sie gorzej prowadza, tylko o to, ze teoretycznie wyczucie samochodu/ukladu kierowniczego nie jest tak dobre jak przy hydraulicznym. Problem ten raczej dotyczyl starszych samochodow z pierwszymi typami elektrycznego wspomagania, skoro obecnie takie przekladnie stosuje sie praktycznie wszedzie, nawet w sportowych autach.

Co do Active Sterring, to bym polemizowal, bo to fajny patent przy bardzo dlugich samochodach i przy jezdzie na co dzien, ale raczej nikt tego nie wklada do aut, ktore maja sie super prowadzic pod katem "sportowym", bo to zawsze zmienia wlasnosci trakcyjne auta w stosunku do oczekiwanych.

Zawieszenie adaptacyjne, to nie ma co polemizowac nawet, bo daje olbrzymia przewage na szybkich zakretach.

4x4.. hm. Wieksza masa, ale jednak wyciaga auta z zakretu znacznie lepiej niz tylny naped, wiec ciezko powiedziec co da lepszy koncowy efekt. Trzeba by bylo znalezc jakies video z testem porownawczym na torze dwoch blizniaczych modeli.

Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.