Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja moge powiedziec tyle, ze przytrzymanie SET na kierownicy to zbawienie, to naprawde maly problem. W Audi trzeba wykonac kilka klikniec, zeby to wylaczyc, i to na ekranie dotykowym...

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Aktualizowałeś idrive? Zapewne nie, bo po tym zabiegu dostajesz ten „ficzer”

Malo prawdopodobne, auta wprowadzone do sprzedazy przed wejsciem w zycie regulacji nie zostana "wzbogacone" po fakcie.

Opublikowano
1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Ja moge powiedziec tyle, ze przytrzymanie SET na kierownicy to zbawienie, to naprawde maly problem. W Audi trzeba wykonac kilka klikniec, zeby to wylaczyc, i to na ekranie dotykowym...

Jeszcze tylko przydalby sie podobny patent na start/stop...

Opublikowano
14 minut temu, radamanthyspl napisał(a):

Jeszcze tylko przydalby sie podobny patent na start/stop...

Moze przy kolejnej aktualizacji. W przypadku 40i dodali taką mozliwosc przy ostatniej aktualizacji .

Opublikowano
4 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Ja moge powiedziec tyle, ze przytrzymanie SET na kierownicy to zbawienie, to naprawde maly problem. W Audi trzeba wykonac kilka klikniec, zeby to wylaczyc, i to na ekranie dotykowym...

 nie pytaj nawet jak to sie wyłącza w Lexusie 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 18:33, Semtex93 napisał(a):

 W Audi trzeba wykonac kilka klikniec, zeby to wylaczyc, i to na ekranie dotykowym...

Generalnie wystarczy też jedno klikniecie by to wyłączyć w audi, czasem dwa jeśli ulubione klawisze są schowane w panelu klimatyzacji.

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, qflex napisał(a):

Generalnie wystarczy też jedno klikniecie by to wyłączyć w audi, czasem dwa jeśli ulubione klawisze są schowane w panelu klimatyzacji.

Nie, co najmniej trzy klikniecia, w tym dotykowy ekran, czyli w trakcie jazdy praktycznie niemozliwe w to trafic.

Klikasz btn pod panelem klimy w Q8, zeby wywolac menu asystentow.

Pozniej musisz odhaczyc ostrzeganie o predkosci.

Na koniec znow btn asystentow, bo samo nie znika z widoku.

Co wiecej, za kazdym odpaleniem aktywuje sie utrzymywanie w pasie ruchu, kolejna irytujaca rzecz. Ją trzeba odklikac z poziomu lewej dzwigienki (hold pare sek).

No i wisienka na torcie - gowniany szarpiacy start stop klasyczny z rozrusznika, nie mild hybrid. To tez trzeba kliknac na panelu klimy, na gorze.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
22 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Nie, co najmniej trzy klikniecia, w tym dotykowy ekran, czyli w trakcie jazdy praktycznie niemozliwe w to trafic.

Klikasz btn pod panelem klimy w Q8, zeby wywolac menu asystentow.

Pozniej musisz odhaczyc ostrzeganie o predkosci.

Na koniec znow btn asystentow, bo samo nie znika z widoku.

Jak dodasz do ulubionych to wyłączenie ostrzeżenia o przekroczeniu predkosci to jedno wciśnięcie. Nawet jak zapomnisz przy wsiadaniu to bez problemu można to zrobić w trakcie jazdy.

20250108_155730.jpg

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 20:26, radamanthyspl napisał(a):

Jeszcze tylko przydalby sie podobny patent na start/stop...

Auto SS da sie wyłączyć na kilka sposobów:

1) w niedawnej aktualizacji systemu pojawił się skrót na ekranie z „szybkim menu” - czyli dwa kliki i wyłączone (ale tylko na daną podróż)

2) przestawić skrzynię w tryb sport (jeden ruch palcem)

3) przestawić samochód w tryb sport (jedno kliknięcie)

Nie ma sposobu na trwałe wyłączenie tego „ficzeru”

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

I czemu oni nam to robią? Kto dał urzędnikom prawo zabijania radości z jazdy?

Sorry, musiałem się wyżalić.

  • Lubię to 2
Opublikowano
10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Auto SS da sie wyłączyć na kilka sposobów:

1) w niedawnej aktualizacji systemu pojawił się skrót na ekranie z „szybkim menu” - czyli dwa kliki i wyłączone (ale tylko na daną podróż)

2) przestawić skrzynię w tryb sport (jeden ruch palcem)

3) przestawić samochód w tryb sport (jedno kliknięcie)

Nie ma sposobu na trwałe wyłączenie tego „ficzeru”

Zaraz, a czy sprawy nie zalatwia tryb Sport Individual ze wszystkim na Comfort? Jeden klik fizycznego przycisku przy skrzyni i po sprawie

Opublikowano
27 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Zaraz, a czy sprawy nie zalatwia tryb Sport Individual ze wszystkim na Comfort? Jeden klik fizycznego przycisku przy skrzyni i po sprawie

Tak. W każdym trybie Sport (Sport / Sport Plus, jeśli dostępny / Sport Individual) defaultowo dezaktywuje SS.

  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Auto SS da sie wyłączyć na kilka sposobów:

1) w niedawnej aktualizacji systemu pojawił się skrót na ekranie z „szybkim menu” - czyli dwa kliki i wyłączone (ale tylko na daną podróż)

(...)

Nie ma sposobu na trwałe wyłączenie tego „ficzeru”

Na dana podroz byloby ok, juz sie zdazylem przyzwyczaic do koniecznosci wylaczania ss za kazdym razem (inne marki), niemniej tu kolega ma mysli chyba benzyne? W menu diezlowym w X5 nie widzialem nic, co pozwoliloby wylaczyc ss chocby jednorazowo.

Pozostale patenty sprawdze, dzieki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, buster12 napisał(a):

Tak. W każdym trybie Sport (Sport / Sport Plus, jeśli dostępny / Sport Individual) defaultowo dezaktywuje SS.

Nope

Sport individual nie dezaktywuje Auto SS, jeśli układ napędowy ustawiony jest w tryb comfort

U siebie tak właśnie mam (Drivetrain w trybie comfort) i Auto SS działa jak ta lala. Gasi silnik natychmiast przy każdym zatrzymaniu samochodu. Dopiero ustawienie napędu w tryb sport (albo po prostu wybranie trybu sport/sport+) dezaktywuje Auto SS

Mój ulubiony mindfu.k to jednak tryb Eco ze skrzynią w sporcie 😅🫣. Auto SS nie działa 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
19 minut temu, maciek_w napisał(a):

Nope

Sport individual nie dezaktywuje Auto SS, jeśli układ napędowy ustawiony jest w tryb comfort

U siebie tak właśnie mam (Drivetrain w trybie comfort) i Auto SS działa jak ta lala. Gasi silnik natychmiast przy każdym zatrzymaniu samochodu. Dopiero ustawienie napędu w tryb sport (albo po prostu wybranie trybu sport/sport+) dezaktywuje Auto SS

Mój ulubiony mindfu.k to jednak tryb Eco ze skrzynią w sporcie 😅🫣. Auto SS nie działa 

Fakt, moje przeoczenie. Ustawiłem individual raz, właśnie z napędem na sport żeby służył jako schladzacz turbiny po trasie, i zapomniałem. 
 

37 minut temu, radamanthyspl napisał(a):

Na dana podroz byloby ok, juz sie zdazylem przyzwyczaic do koniecznosci wylaczania ss za kazdym razem (inne marki), niemniej tu kolega ma mysli chyba benzyne? W menu diezlowym w X5 nie widzialem nic, co pozwoliloby wylaczyc ss chocby jednorazowo.

Pozostale patenty sprawdze, dzieki!

Zgadza sie, diesle nie maja przycisku SS i mieć nie będą.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, radamanthyspl napisał(a):

Wiadomo cos wiecej? Ciekawi mnie skad taka decyzja.

Tu nie ma żadnej tajemnej wiedzy. Diesle wytwarzają więcej co2, więc producenci stosują wtryski adblue do neutralizacji + blokują możliwość wyłączania start stop żeby silnik te możliwie najmniej chodziły na jałowym biegu np. w korku. Nie pierwsza generacja BMW tak ma.

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
Opublikowano

Diesle wytwarzana mniej CO2 niz benzyny, bo mniej palą. Natomiast wytwarzaja dodatkowe inne syfy, ktorych benzyna praktycznie nie generuje. Moze dlatego.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tryb sport / skrzynia sport działają też w dieslu jako wyłącznik auto SS

w 740d jeździłem w zasadzie cały czas z wyłączonym A SS. Powód prosty: BMW nie umie zrobić systemu, który łagodnie i bez wyczuwalnego szarpnięcia uruchamiałby silnik diesla po uśpieniu go przez ASS. Okropnie nieeleganckie było to wzbudzenie i dlatego wyłączałem 

W obecnym aucie system działa zylion razy lepiej i w ogóle mi nie przeszkadza, dlatego nie wyłączam 

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Samo działanie SS jest płynne przy MH, zgadzam się. Ale ja nie mogę znieść tego, że np. parkuję i on się wiecznie wyłącza, czyli zatrzymuję się, żeby wrzucić wsteczny i ciach - wyłączony. Później do przodu, stop i ciach. Rozumiem po jeździe, czyli przynajmniej chwilowym ciągłym przemieszczaniu, ale przy parkowaniu mnie to wkurza i uważam to za niezdrowe, więc jeżdżę na individual.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czy ktoś użytkował pre lci z komfortami i lci z fotelami m? Czy rzeczywiscie jest odczuwalnie mniej miejsca z tyłu, czy to tylko takie złudzenie optyczne przez szersze boki oparcia? Pomijam aspekty wygody siedzeń

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, kenhor napisał(a):

Samo działanie SS jest płynne przy MH, zgadzam się. Ale ja nie mogę znieść tego, że np. parkuję i on się wiecznie wyłącza, czyli zatrzymuję się, żeby wrzucić wsteczny i ciach - wyłączony. Później do przodu, stop i ciach. Rozumiem po jeździe, czyli przynajmniej chwilowym ciągłym przemieszczaniu, ale przy parkowaniu mnie to wkurza i uważam to za niezdrowe, więc jeżdżę na individual.

Hmmm, ja tak nie mam - tj, tak moduluję hamulcem, że nie doprowadzam do wygaszenia silnika przy manewrach. A SS działa mi w zasadzie tylko na światłach lub w korkach

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
3 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Hmmm, ja tak nie mam - tj, tak moduluję hamulcem, że nie doprowadzam do wygaszenia silnika przy manewrach. A SS działa mi w zasadzie tylko na światłach lub w korkach

Musiałbym zobaczyć, jak to robisz, ale z opisu, to bym zakładał, że nie wyhamowujesz auta całkiem do pełnego stopu, tylko minimalnie się toczy, no albo jest na granicy. Nie wydaje mi się, że to jest zdrowe dla skrzyni. Ja przestrzegam zasady, że nie wachluję, tylko zmieniam po pełnym zatrzymaniu i daję mu min. 0,5s po zmianie biegu na zapięcie i podanie ciśnienia.

Zawsze też mógłbym na samo parkowanie zmienić na indywidualny, ale trzeba pamiętać itd. :).

Oczywiście może być też tak, że SS u Ciebie działa troszkę inaczej niż u mnie, w końcu mamy różne silniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, prawda. Plus zauważyłem, że na wstecznym ASS jest wyłączony 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.