Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

To pozostawie dla siebie. Dziekuje za Twoj komentarz. Wlasnie na takie liczylem po napisanym poscie.

Jak na takie komentarze liczyłeś to jednak się nabrałem na Twoją prowokację👍

Przechodząc do sedna to jeździłem bez skretnej tylej osi 3 lata w f15 i teraz jeżdżę 3,5 roku ze skrętną w pre lci, więc jakieś porownanie i doswiadczenie mam w tym temacie, z praktyki a nie z jutuba. Czy potrzebuje tej opcji w nowym X5? NIE (bez tego to i tak super auto i nie odczuwalem jej braku w f15), natomiast jak pojezdzilem z nią w g05 pre lci to docenilem jej praktycznosc. Czy kliknalem tę opcje zamawiajac lci? TAK bo dla mnie to must have, ale rozumiem tych co jej nie zamowili, bo to tez bedzie swietne auto. Nie mialem do tej pory zadnych problemow ze skretna tylna osia.

Bowers? Jezdzilem weekend testowa m60i z bowersem i dla mnie duzo lepszy niz hk, bez dwoch zdan. To czy warty doplaty 20k to sprawa indywidualna. Dla jednego tak, dla drugiego nie. Jak ktos ma nieograniczony budzet to uwazam ze warto. Nie wierze w teorie spiskowe ze downgrade wzgledem prelci, zeby w x7 lepiej brzmialo🤦🏻‍♂️

Pilot - miales? Uzywales? Ja nie mialem, wiec sie nie wypowiadam. Pytanie do tych co mieli - czy pilot teoretycznie jest na bramy wjazdowe na posesję, czy na garażowe, czy na obie? Czy można w praktyce skofigurowac go z kilkoma bramami? Czy jak dziala z garazowymi to ogarnie hoermann?

Szklany dach? Ma plusy i minusy, mi nic nie skrzypialo i nie przeciekalo, ale byly problemy z uszczelka (kilkukrotnie) - odklejala sie. Kazdy sobie musi sam zwazyc za i przeciw. 
 

Sensafin. Kazdy chwali ten material? Kazdy? kazdy to powinien sam dotknac w salonie sensafin i merino, porownac i ocenic czy jest budzet i warty doplaty, sprawa indywidualna. Ja uwazam, ze te dobre wrazenie w dotyku sensafinu to po czesci efekt duzej ilosci przeszyć, ktorych jest zdecydowanie mniej na merino. Na pewno nie wciskalbym nikomu ze ma klikac to czy tamto bez oceny w salonie jednego i drugiego. To sprawa bardzo indywidualna, ale jak ktos nie ma budzetu to sensafin zdecydowanie najlepsza imho sztuczna skora w bmw

  • Lubię to 1
Opublikowano

Co do HK i systemów audio. Według mnie HK jest w porządku mimo że sam używam sprzętu w domu do słuchania wysokiej klasy, zresztą pracowałem w studio nagraniowym i kocham muzykę więc mam zboczenie na tym pkt. Być może ten Bowers gra lepiej ale: 20k to jest przesada za taki system, a po drugie jak słuchasz radia albo Spotify albo jakiegoś gównianego mp3 320kbps to Ci ten Bowers nie pomoże, muzyka na Spotify jest mega słabej jakości nawet na premium (format mp3 320kbps czyli format stratny)  musiałbyś wozić kolekcje płyt albo dysk  z muzyką w formacie FLAC lub WAVE. Jeśli tego nie robisz to usłyszysz tylko roznice jakbyś słuchał bardzo głośno (HK przez niższa moc będzie brzydsze przy słuchaniu bardzo głośnym prawdopodobnie chociaż reguły nie ma bo ja nie jestem w stanie tak głośno słuchać żeby można było te różnice wylapac). Dużo tez zależy od rodzaju muzyki  - mialem HK w g21 i byłem mega zadowolony, jeździłem też innymi autami w tym samym czasie i zawsze jak odpalałem HK to morda mi się cieszyła bo przy muzie rockowej było super względem innych aut.

Opublikowano
12 minut temu, dddd1234 napisał(a):

Co do HK i systemów audio. Według mnie HK jest w porządku mimo że sam używam sprzętu w domu do słuchania wysokiej klasy, zresztą pracowałem w studio nagraniowym i kocham muzykę więc mam zboczenie na tym pkt. Być może ten Bowers gra lepiej ale: 20k to jest przesada za taki system, a po drugie jak słuchasz radia albo Spotify albo jakiegoś gównianego mp3 320kbps to Ci ten Bowers nie pomoże, muzyka na Spotify jest mega słabej jakości nawet na premium (format mp3 320kbps czyli format stratny)  musiałbyś wozić kolekcje płyt albo dysk  z muzyką w formacie FLAC lub WAVE. Jeśli tego nie robisz to usłyszysz tylko roznice jakbyś słuchał bardzo głośno (HK przez niższa moc będzie brzydsze przy słuchaniu bardzo głośnym prawdopodobnie chociaż reguły nie ma bo ja nie jestem w stanie tak głośno słuchać żeby można było te różnice wylapac). Dużo tez zależy od rodzaju muzyki  - mialem HK w g21 i byłem mega zadowolony, jeździłem też innymi autami w tym samym czasie i zawsze jak odpalałem HK to morda mi się cieszyła bo przy muzie rockowej było super względem innych aut.

Spotify mialo wprowadzic format bezstratny, tak jak w Apple jest dostepny, nie wiem czy finalnie to jest dostepne juz czy nie.

Opublikowano
2 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Ja akurat jestem z tych którym skrętna os nie podeszła.

ale nie wyobrażam sobie ogołocenia x5 z webasto, wentylacji, masazu, panoramy itd z powodu ze sie moze popsuc albo ze waga. X5 to nie m3/4. To ma dawac komfort i praktycznosc, przy obecnych mrozach nie ma nic lepszego niz wsiasc do zagrzanego rozmrozonego auta. 

Niby prawda, ale:
w x5M niema:
1. sktętnej osi,
2. webasto
wentylacja jest, ale masaż w tych fotelach to dla mnie przesada. Kiedyś miałem panoramę w X6 ale z boxem na dachu to się kłuciło (hałas). Jestem z tych szczęśliwców posiadających grzany garaż :).

Opublikowano
2 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Ja akurat jestem z tych którym skrętna os nie podeszła.

ale nie wyobrażam sobie ogołocenia x5 z webasto, wentylacji, masazu, panoramy itd z powodu ze sie moze popsuc albo ze waga. X5 to nie m3/4. To ma dawac komfort i praktycznosc, przy obecnych mrozach nie ma nic lepszego niz wsiasc do zagrzanego rozmrozonego auta. 

Niby prawda, ale:
w x5M niema:
1. sktętnej osi,
2. webasto
wentylacja jest, ale masaż w tych fotelach to dla mnie przesada. Kiedyś miałem panoramę w X6 ale z boxem na dachu to się kłuciło (hałas). Jestem z tych szczęśliwców posiadających grzany garaż :).

Opublikowano
2 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Ja akurat jestem z tych którym skrętna os nie podeszła.

ale nie wyobrażam sobie ogołocenia x5 z webasto, wentylacji, masazu, panoramy itd z powodu ze sie moze popsuc albo ze waga. X5 to nie m3/4. To ma dawac komfort i praktycznosc, przy obecnych mrozach nie ma nic lepszego niz wsiasc do zagrzanego rozmrozonego auta. 

Niby prawda, ale:
w x5M niema:
1. sktętnej osi,
2. webasto
wentylacja jest, ale masaż w tych fotelach to dla mnie przesada. Kiedyś miałem panoramę w X6 ale z boxem na dachu to się kłuciło (hałas). Jestem z tych szczęśliwców posiadających grzany garaż :).

Opublikowano

Co do pilota to jest to system Homelink. Bardzo popularny w USA. Jak masz „swoją” bramę z dowolnym systemem bezprzewodowym to trzeba dokupić i wpiąć równolegle odbiornik Homelink do sterownika bramy, doprogramować w aucie i działa. Problem jest jak się ma pilota do jakiś zewnętrzych wjazdów, szlabanów gdzie administrator nic raczej nie pozwoli „dopinać”. Wtedy nic się nie zrobi.

Przy wyborze dojazdówki siłowniki są jak najbardziej.

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
23 godziny temu, MMiko napisał(a):

Cześć!
Około miesiąc temu zamówiłem do produkcji X5. Na chwilę obecną mogę dokonać zmian, bo jeszcze nie jest wyznaczona produkcja.

Z ogólnych informacji to silnik 40i, M pakiet, felgi Y 21", kolor szary skyscraper (żona chciała Sao Paulo), siedzenia komfortowe sensafin silverstone z wentylacją i masażem. Z zewnątrz będzie pakiet Maxtona, który już mam w domu 🙂 Jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe, wziąłem większość dodatków.

Mam pytanie właśnie o te dodatki, a właściwie o ich działanie i to jak się sprawują:

-Tylna skrętna oś - z tego co czytam w różnych miejscach, zdania są podzielone. Czy można ewentualnie wyłączyć jej działanie w menu?

-Zintegrowany pilot w lusterku do sterowania bramą -Czy działa z napędami Nice, Hato, albo z odbiornikiem Elmes? Sprzedawca niestety nie ma informacji na ten temat.

-Czy są problemy ze szklanym dachem? Chodzi mi o usterki mechanizmu, zatykanie kanalików odprowadzających wodę itp. Wziąłem opcję bez podświetlania.

-Długo zastanawiałem się nad tapicerką. Sensafin ponoć jest najlepszym kompromisem, bo z tego co się dowiedziałem jest łatwiejsza w utrzymaniu i się nie wygniata jak individual. Chcę jasną skórę i sztuczna w dotyku zdaje się całkiem ok.

-Czy to prawda, że elementy systemu masażu w fotelach są wyczuwalne podczas dłuższej podróży i powodują dyskomfort, gdy nie są używane?

-Czy biorąc koło dojazdowe nadal jest podnośnik gazowy podłogi bagażnika?

-Koła zimowe. Sprzedawca mówił, że są promocje na koniec zimy. Zastanawiam się, czy można kupić w dobrej cenie oryginalne 21", czy jednak są godne polecenia zamienniki, z którymi nie będzie w razie czego kłopotów?

-Nagłośnienie Harman Kardon. Jakie macie odczucia działania tego systemu?

Bardzo subiektywnie, więc no offence. Nie wiem, czy cokolwiek weźmiesz z tego, bo najwyraźniej mamy różne preferencje 🙂

Maxton imho agrotuning, dokładanie Maxtona do koła, które już wygląda na małe w tym aucie (21" Y - akurat mam takie na zimę) da przekomiczny efekt. Po mojemu nie ma to szans wyglądać dobrze. 

Koła zimowe - już była o to wojenka na forum. Tylko 21" z tyłami 315. Wąskie 20" (275) schowane w nadkolach będą niestabilne, jeśli jeździsz szybciej / zwracasz uwagę na takie rzeczy. To jest fakt. Ale nie wszyscy zwracają ofc. Natomiast warto wiedzieć, że na tych wąskich 20" auto będzie mocniej reagowało na podmuchy wiatru już przy prędkościach rzędu 150.

Szklany dach. Mam. Problemów z pracą / szczelnością brak. Problemem jest to, że auto mocno nagrzewa się nawet przy zaciągniętej rolecie a ja nie znoszę jak jest mi duszno / muszę podkręcać klimę. Latem jeździsz z grzejnikiem nad głową. Plus dodatkowy hałas. Wystarczy, że X5 samo w sobie jest dość głośnym autem. Gdybym nie brał stoka, na pewno był nie kliknął tej opcji. Ale jak nie jest grzejnikiem (wiosna, jesień) to jest fajny.

Sensafin & masaż. Jestem na nie dla sztucznej skóry (chociaż faktycznie sam Sensafin robi na żywo dobre wrażenie, nawet zapachowo). Fotele z masażami (nie mówię na przykładzie tych konkretnych) lubią skrzypieć, co akurat mnie bardzo przeszkadza. Kolor biały (Silverstone) kompletnie mi nie leży, zwłaszcza do jasnego lakieru. Białe fotele do szaro-srebrnego lakieru - jak dla mnie to się gryzie 😉

U siebie skrętnej osi nie mam i zupełnie nie odczuwam jej braku. Jeździłem X7 ze skrętną, auto było kompaktowe i lekkie w prowadzeniu. Przy dużych prędkościach (okolice Vmax) tylna oś nie powodowała żadnych nerwowości (ale tu były aktywne stabilizatory). Natomiast bardziej od skupiania się, czy ma być skrętna, czy nie, spróbowałbym przetestować zawieszenie Executive z aktywnymi stabilizatorami. Miałem w 540dT, testowałem w X7 (tu w Executive Pro jest dodatkowo pneumatyka) i imho warte każdej złotówki... o ile lubisz prowadzić auto, a nie toczyć. Adaptive Drive w G31 540dT i Executive Pro w X7 40d to były dwa zawieszenia, które były odczuwalnie lepsze od całej reszty różnych rozwiązań, jaką jeździłem. Dlatego namawiam do sprawdzenia tych aktywnych stabilizatorów 🙂

HK całkowicie spełnia moje oczekiwania. Nie ma jakiegoś spektakularnego efektu wow, ale też nie ma powodów do narzekania. Dlatego jeśli nie jesteś audiofilem jak ja (tzn. lubię dobrą jakość dźwięku, ale słuchu muzycznego kompletnie nie mam), to chyba powinien być ten wybór.

Jeśli masz dzieci, zobacz czy ilość miejsca z tyłu jest wystarczająca. Moim zdaniem jest za mało (zwłaszcza przy tych wymiarach auta) zarówno z tyłu, jak i w bagażniku.

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
23 godziny temu, MMiko napisał(a):

Cześć!
Około miesiąc temu zamówiłem do produkcji X5.

Hej, po pierwsze gratulacje! A poniżej garść moich przemyśleń:

1) skrętna oś jest kontrowersyjnym dodatkiem. U mnie w kategorii „wziąłem, bo była w standardzie” (M60i). Czy poprawia zwinność? Na pewno. Czy zwiększa stabilność? Nie wiem/ wątpię. Czy czuć ją w czasie jazdy? Na pewno tak - objawia się poczuciem lekkiego myszkowania samochodu, do czego trzeba się przyzwyczaić. Czy wziąłbym w kolejnym samochodzie, gdybym musiał dopłacić? Zależy od wielkości - do dużej kolumbryny pewnie bym wziął 

2) zintegrowany pilot? Szkoda pieniędzy 

3) panorama? Jak dla mnie same minusy:

- kilkadziesiąt kilo (ponoć ~80) w dachu, czyli najgorszym miejscu na dodawanie wagi w każdym, a zwłaszcza wysokim, samochodzie

- bardziej nagrzewa się wnętrze

- cieszę się, że są osoby meldujące wieloletnie doświadczenia z bezusterkowym korzystaniem z panoramy; ja pewnie miałbym pecha…

- jest głośniej w środku (szum powietrza, deszcz, etc); ale to drobnostka, bo różnica jest nieistotna

4) tapicerka? Bierz, co uznasz za sensowny wybór. Ja mam full merino. Bardzo bogaty znajomy ma u siebie sensafin. Obaj jesteśmy zadowoleni

5) wpływ gratów w fotelu na komfort? Jest odczuwalny, jeśli przesiadasz się bezpośrednio z auta z fotelami wyposażonymi w masaż do auta z fotelami bez tej opcji. Wielokrotnie ćwiczyłem to przeskakując z mojego poprzedniego auta do fury brata (ja miałem siódemkę z komfortami wyposażonymi w masaże i wentylację, brat ma w piątce komforty bez tych opcji). Zdecydowanie wygodniejsze były fotele brata. W obecnym samochodzie mam tylko wentylację (nie mogłem z niej zrezygnować), i jestem bardzo zadowolony, bo fotele mam wygodniejsze

6) nie mam dojazdówki, mam amortyzator w podłodze. Wydaje mi się, że wnęka jest na tyle głęboka, że po wrzuceniu dojazdówki zostanie miejsce na ten wspornik

7) oryginalne koła zimowe wyjdą po rabacie w cenie trudnej do uzyskania przy kompletowaniu osobno (zakładając, że chcesz mieć opony z gwiazdką). Ja wziąłem takie zestaw OEM 21” i jestem zadowolony

8 ) HK gra jak zawsze: poprawnie i bez emocji. Sali koncertowej w samochodzie nie zrobi; B&W jest o WIELE lepszy, ale wymaga sporej dopłaty i można go mieć tylko z panoramą. Zatem ja B&W nie mam, bo niechęć do panoramy przeważyła nad chęcią posiadania B&W w BMW

  • Lubię to 3

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Co do konfigu to pytanie Panowie o lakier. Wiem, że sprawa bardzo indywidualna i jednemu leży czarny a drugiemu różowy, a trzeciemu w świnki, ale może ktoś dorzuci swoje 5 grosze co przeważy szalę rozkminy. Otóż zamowilem tanzanite, ale chodzi po glowie czy nie zmienic na marina bay blue. Troche się boję „ekstrawaganckiego” koloru w x5. Do  m2, m3 łatwiej byloby kliknac cos bardziej oczojebnego niz bezpieczne czarne, granaty, szare. Jakie Wasze zdanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jako właściciel auta w lakierze tanzanite odpowiem tak:

1) wybrałem go ze względu właśnie na „stonowany” charakter; przesiadałem się ze „złotej siódemki” (o powodach rozstania z nią przy innej okazji mogę opowiedzieć) i chciałem auto mniej rzucające się w oczy i z większym „social acceptance factor”. Nawet w Warszawie pracując w jakiejś normalnej firmie ciężko uzasadnić jazdę siódemką, jak szef ma piątkę kombi… X5 nie wzbudza takich emocji, a już zwłaszcza w „grzecznym” kolorze

2) jak ten kolor sprawuje się na co dzień? Średnio, będę szczery. To kolor dla ludzi mieszkających w rejonach z pełną lampą non-stop. W słońcu jest obłędny. W Polsce, przy naszych chmurach na niebie, wygląda jak zwykły granatowy, albo „ciekawy czarny”

3) co wybrałbym kupując nowe auto? Jeśli chciałbym niebieski? Wziąłbym marina blue bay. Zawsze się za nim oglądam. Jeśli chciałbym czarny? To wziąłbym Sapphire Black. Gdybym rozważał Carbon Black, wziąłbym Tanzanite. Choć ostatnio najbardziej podobają mi się X5 w jasnych lakierach: Skyscraper i Manhattan

Aha: Tanzanite  trudno utrzymać w czystości, jak czarny. Jasne będą łatwiejsze

Na zdjęciu widać Tanzanite i za nim trójkę w skyscraperIMG_8798.thumb.jpeg.31acb93e5cf7f49b70712cf0fdc03851.jpeg

Edytowane przez maciek_w
  • Haha 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, maciek_w napisał(a):

Jako właściciel auta w lakierze tanzanite odpowiem tak:

1) wybrałem go ze względu właśnie na „stonowany” charakter; przesiadałem się ze „złotej siódemki” (o powodach rozstania z nią przy innej okazji mogę opowiedzieć) i chciałem auto mniej rzucające się w oczy i z większym „social acceptance factor”. Nawet w Warszawie pracując w jakiejś normalnej firmie ciężko uzasadnić jazdę siódemką, jak szef ma piątkę kombi… X5 nie wzbudza takich emocji, a już zwłaszcza w „grzecznym” kolorze

2) jak ten kolor sprawuje się na co dzień? Średnio, będę szczery. To kolor dla ludzi mieszkających w rejonach z pełną lampą non-stop. W słońcu jest obłędny. W Polsce, przy naszych chmurach na niebie, wygląda jak zwykły granatowy, albo „ciekawy czarny”

3) co wybrałbym kupując nowe auto? Jeśli chciałbym niebieski? Wziąłbym marina blue bay. Zawsze się za nim oglądam. Jeśli chciałbym czarny? To wziąłbym Sapphire Black. Gdybym rozważał Carbon Black, wziąłbym Tanzanite. Choć ostatnio najbardziej podobają mi się X5 w jasnych lakierach: Skyscraper i Manhattan

Aha: Tanzanite  trudno utrzymać w czystości, jak czarny. Jasne będą łatwiejsze

Na zdjęciu widać Tanzanite i za nim trójkę w skyscraperIMG_8798.thumb.jpeg.31acb93e5cf7f49b70712cf0fdc03851.jpeg

No wlasnie teraz mam CB prelci, a zamowione TB. Jakos mam wrazenie ze przesiadam sie do podobnego samochodu (w naszych warunkach „oswietleniowych” to TB i CB to dosc podobne lakiery). A dodatkowo jeszcze poprzednie x5 (f15) to rowniez bylo CB przy zmianie auta lubie cos pozmieniac. Np. wnetrze mam obecnie cognac i mi sie juz przejadlo, ze tartufo odpada😀. Niestety szarosci odpadaja, nie moj klimat (zostaje na w grze tylko MBB i TB).

Edytowane przez Marchall
Opublikowano
12 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Spotify mialo wprowadzic format bezstratny, tak jak w Apple jest dostepny, nie wiem czy finalnie to jest dostepne juz czy nie.

Widzę że wszyscy mają oprócz Spotify na ten moment. Jedyny mankament że streamingami i youtubami jest taki że w momencie wrzucania pliki video albo video/audio plik jest ten poddawany niestety jeszcze kompresji z limiterem przez dana platformę co niestety finalnie i tak wpływa negatywnie ale od wielu lat robi się osobne mastery pod streamingi czy radio. Tak czy siak ja osobiście uważam że te najdroższe systemy w autach są przewartościowane. Jasne można ustawić sweet spot na siedzenie kierowcy (ja tak mam w g21) ale za to jak siadam na pasażera to mam zonk 😄 jak wyłączymy te opcje to na siedzisku kierowcy jest srednio.Za 20k można mieć zajebisty sprzęt do odsłuchu w domu na ktorym roznica bedzie slyszalna  ;). Nie mówiąc że za około 4-5k mamy high endowy sprzęt do odsłuchu na słuchawkach (sluchawki + dac/amp)

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, dddd1234 napisał(a):

Widzę że wszyscy mają oprócz Spotify na ten moment. Jedyny mankament że streamingami i youtubami jest taki że w momencie wrzucania pliki video albo video/audio plik jest ten poddawany niestety jeszcze kompresji z limiterem przez dana platformę co niestety finalnie i tak wpływa negatywnie ale od wielu lat robi się osobne mastery pod streamingi czy radio. 

Do tego dodałbym jeszcze fakt, ze przy streamingu jakosc domyslnie jest obnizana/ustawiona na nizsza, gdyż ciągnięcie zwiekszonej ilości danych przy formatach losless przez siec komorkowa w wielu scenariuszach nie bedzie miala sensu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, Marchall napisał(a):

No wlasnie teraz mam CB prelci, a zamowione TB. Jakos mam wrazenie ze przesiadam sie do podobnego samochodu (w naszych warunkach „oswietleniowych” to TB i CB to dosc podobne lakiery). A dodatkowo jeszcze poprzednie x5 (f15) to rowniez bylo CB przy zmianie auta lubie cos pozmieniac. Np. wnetrze mam obecnie cognac i mi sie juz przejadlo, ze tartufo odpada😀. Niestety szarosci odpadaja, nie moj klimat (zostaje na w grze tylko MBB i TB).

Moim zdaniem CB nie ma podejścia do TB. Wybór wydaje się prosty: jeśli wolisz ciemniejsze auto, bierz TB, jeśli ma bardziej wybijać się z tłumu, MBB wygrywa

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
12 godzin temu, Marchall napisał(a):

Co do konfigu to pytanie Panowie o lakier. Wiem, że sprawa bardzo indywidualna i jednemu leży czarny a drugiemu różowy, a trzeciemu w świnki, ale może ktoś dorzuci swoje 5 grosze co przeważy szalę rozkminy. Otóż zamowilem tanzanite, ale chodzi po glowie czy nie zmienic na marina bay blue. Troche się boję „ekstrawaganckiego” koloru w x5. Do  m2, m3 łatwiej byloby kliknac cos bardziej oczojebnego niz bezpieczne czarne, granaty, szare. Jakie Wasze zdanie?

Mam Tanzanite. Piękny lakier, bardzo ciekawie mieni się w słońcu i pasuje do X5. Pod warunkiem, że jest czysty… a czysty jest tylko chwilę po wyjeździe z myjni. To jest generalny problem ciemnych lakierów.

Gdybym zamawiał nowe auto, moja lista byłaby następująca:

1. Manhattan

2. Dravit

3. Brooklyn

Wizualnie bardzo lubię Carbon i Tanzanite, natomiast mam/miałem auta w obydwu tych kolorach i niestety, non stop widać na nich cały brud.

Ofc wtedy full shadow dodatki, żadne chromy. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
14 minut temu, JarekR napisał(a):

Mam Tanzanite. Piękny lakier, bardzo ciekawie mieni się w słońcu i pasuje do X5. Pod warunkiem, że jest czysty… a czysty jest tylko chwilę po wyjeździe z myjni. To jest generalny problem ciemnych lakierów.

Gdybym zamawiał nowe auto, moja lista byłaby następująca:

1. Manhattan

2. Dravit

3. Brooklyn

Wizualnie bardzo lubię Carbon i Tanzanite, natomiast mam/miałem auta w obydwu tych kolorach i niestety, non stop widać na nich cały brud.

Ofc wtedy full shadow dodatki, żadne chromy. 

Tak, juz przywyklem ze cb trudno utrzymac w czystosci, ale jakos daje rade. Ceramika, czesto myjnia detailgowa i bezdotykowa. Z TB jezeli chodzi o czystosc bedzie podobnie. Najlatwiej byloby z szarym, ale szare to nie moj klimat:)

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Moim zdaniem CB nie ma podejścia do TB. Wybór wydaje się prosty: jeśli wolisz ciemniejsze auto, bierz TB, jeśli ma bardziej wybijać się z tłumu, MBB wygrywa

Zbliza mi sie serwis to moze beda mieli cos w salonie MBB, bo widzialem ja tylko na foto a nie w realu. Na zywo to zupelnie inny odbior. W TB w salonach stoi wiele aut (chyba to dosc popularny kolor w bmw), wiec go nie trudno spotkac i robi na prawde duze wrazenie w oswietleniu salonowym i na sloncu, ale niestety jest troche nudny w pochmurny, ciemny dzien. Ale bardzo pasuje imho do x5. Btw moim zdaniem isle of man green robi robote w x5m

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Marchall napisał(a):

Tak, juz przywyklem ze cb trudno utrzymac w czystosci, ale jakos daje rade. Ceramika, czesto myjnia detailgowa i bezdotykowa. Z TB jezeli chodzi o czystosc bedzie podobnie. Najlatwiej byloby z szarym, ale szare to nie moj klimat:)

Ja mam 2/3 auta w PPF, resztę w ceramice. Po myjni wycieram flufferem cały do sucha.
Problem w tym, widać każdy maziaj, każdy zaciek, pyłki kurzu już po powrocie z myjni.

Żona ma Szafir. Auto ma już parę lat, ale bardzo mały przebieg. Mimo to, tam gdzie nie ma PPF, widać mikrorysy pod światło. To są oczywiście moje natręctwa jakieś, ale niestety widzę to wszystko. Uroki ciemnych lakierów. Stok to stok, poza niemetalikiem białym alpejskim żadnego bym nie odrzucił, ale do własnej konfiguracji bym sobie tego nie zrobił 🙂

Edytowane przez JarekR
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ha!

A ja jestem w trybie planowania auta na „za trzy lata, jak obecny leasing się skończy” i na topie mam M5 Touring (G99) w kolorze… Alpine White 🫣🤭🤫

 

Podoba mi się skojarzenie 🤣

 

IMG_8813.jpeg

IMG_8816.png

  • Haha 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Mam Sapphire Black, szczerze to nie polecam chyba że ktoś lubi pucować to jest git, ale mycie i suszenie tych hektarów blachy X5 potrafi zmęczyć jak człowiek chce żeby to jakoś wyglądało.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Mialem czarne, granatowe, niebieskie a teraz białe i zdecydowanie najłatwiejszy kolor to utrzymania. 

co sie komu podoba to już indywidualna sprawa ale im jasniejszy kolor tym prostrzy do utrzymania i mniej na nim widac

Edytowane przez IronSzn
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja w sumie od czarnego, do białego przez srebrny, granatowy i teraz padło na szare i uważam to za bardzo dobry wybór. Kolor nie jest płaski. W zależności od pogody wygląda inaczej. Mi bardzo odpowiada.

IMG_6259.jpeg

IMG_6254.jpeg

  • Lubię to 8
Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Ha!

A ja jestem w trybie planowania auta na „za trzy lata, jak obecny leasing się skończy” i na topie mam M5 Touring (G99) w kolorze… Alpine White 🫣🤭🤫

 

Podoba mi się skojarzenie 🤣

 

IMG_8813.jpeg

IMG_8816.png

Biały lakier, a reszta black w tym felgi tez bardzo fajnie wygląda. Może kiedyś się skusze ale jeszcze nie teraz😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.