Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem, czy tylko ja mam takie wrażenie, ale w jakiekolwiek sytuacji manewrowania, jeżeli nie wcisnę hamulca bardzo mocno tylko na tyle aby się zatrzymał, ale nie do końca to ASS nie wyłącza mi silnika …

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie podobnie

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

No nie zdarzyło mi się żeby ASS wyłączył mi silnik przy manewrach parkingowych  - to byłaby porażka.

Opublikowano
14 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Tryb sport / skrzynia sport działają też w dieslu jako wyłącznik auto SS

(...)

W obecnym aucie system działa zylion razy lepiej i w ogóle mi nie przeszkadza, dlatego nie wyłączam 

I chyba ja zrobię podobnie. Testowałem dziś ze skrzynią w trybie sport, niby spoko, ale wkurzają mnie wyższe obroty, niższy bieg w trakcie jazdy. Znam marki gdzie te różnice są bardziej irytujące (ktoś powie - lepsze, bo tryb sport powinien dawać inne odczucia), ale tutaj nie generuje mi to rozwiązanie korzyści, które równoważą wady - czyli dzieje się za dużo jak na samo wyłączenie SS, chociaż przyznaję, że samo przełączenie skrzyni jest eleganckim rozwiązaniem.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Zamiast tryby sport, mozna uspic ESP. Ja do momentu gdy silnik nie osiagnie temp roboczej wlasnie przelaczam esp w tryb traction, start stop nie dziala, gdy juz sie zagrzeje totalnie mi nie przeszkadza.

Edytowane przez Big_daddy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O, a tego patentu nie znałem 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 07:43, _holek napisał(a):

Nawet runflat nie daje Ci gwarancji. Poniżej zdjęcie co mi się przytrafiło 🙂

Najpierw strzeliła mi opona z prawej a 5 minut pozniej strzeliła mnie octavia z lewej  😉

 

IMG_2828.jpeg

IMG_2812.jpeg

O kurczę, ale pech 😞 Udało Ci się to dobrze naprawić? Jak oceniasz lakiernię BMW?

 

W dniu 6.01.2025 o 08:46, IronSzn napisał(a):

Do napędu sterownik proxima. Ale nie zastosowalbym tego majac garaz polaczony z domem. Tracac auto mozna mnie obrobiona chate
 

dużo opinij jest bardzo subiektywnych

jak np wygoda fotela, odsłuch nagłośnienia

co do panoramy to jak sie nagrzewa komus za mocno to zawsze mozna ja dodatkowo folia przyciemnic

skretna tylko osia warto sie przejechac, szczegolnie troche szybciej po zakretach

ja mialem u siebie dakote i merino we wszystkich autach, zona sensatec w x3.

Zadna nie bylo zniszczona po kilku latach użytkowania, regularnie dbana plus powloka. Uważamy na ostre przedmioty i nie wozimy opon na siedzeniach. A wrażenia, znowu subiektywne ale dla mnie tylko naturalna skora.

Maxton mi akurat sie średnio podoba , jest taki toporny. Zdecydowanie wolałbym chińskie m perforamce albo renegade design.

Kola zimowe kompletne sa na allegro w cenach czesto duzo lepszych od aso pomimo rabatow

 

Twoj wybor, ale potrzebujesz pakiet offroad? Sama pneumatyka nie wystarczy?

ps hak wziales?

 

Nie mam przejścia z garażu do domu, ale garaż mam jak dom haha 😄

Nie mniej, z pilota rezygnuję, ale panorama zostaje na 100000%, najwyżej okleję jak piszesz.

Maxtona już mam i czeka. Nie wiedziałem, że są jeszcze inni producenci. Nie szukałem, bo jak zobaczyłem, że sama lotka w BMW kosztuje 5000zł, a kompletny zestaw z Maxtona mogę mieć za niewiele ponad 3000zł to od razu zamówiłem.

Jak dostanę już ofertę z ASO, to będę szukał w lepszej cenie. Dzięki za podpowiedź 🙂

Offroad musi być. Mieszkam w górach i zimą będę korzystał.

Hak obowiązkowo 🙂 

 

 

W dniu 6.01.2025 o 10:13, lukasz822 napisał(a):

Skóra zaczęła się „psuc” już po pierwszym roku użytkowania po przebiegu 50tk , często wysiadanie i wsiadanie , ale wtedy udało się na gwarancji wymienić cały fotel dzięki znajomemu z ASO, ponieważ siedzenie było mocno powypychane. Nastepnie obchodziłem się jak z jajkiem inpo kolejnych dwóch latach było dokładnie tak samo i tak zostało do sprzedaży …

Zdecydowałem się na Sensafin ponieważ podoba mi się wzór foteli, jakość materiału i na pewno jest łatwiejsza w eksploatacji, tj. Nie brudzi się tak, a jeśli to łatwo ją doczyścić. co ciekawe w firmowych busach mam boczki siedzeń z eko skóry i przy przebiegach ponad 200tk w ciągu 3 lat wygląda to nadal dobrze .

co do kół, na lato mam wzór U 21 i ten podoba mi się najbardziej. Na zimę wzór Y 21, raz , że również mi się podoba , a dwa, że nie było innego wyboru rozmiaru 21. Od cennika dostałem 27% więc było to 1000pln różnicy za oryginalne felgi Y i bieżący rocznik opon jaki znalazłem w necie. 
co do felg 20, uważam, że są zdecydowanie za małe do takiego gabarytu , a przekonanie że będzie się lepiej na zimę jeździło , może i tak było 15-20 lat temu jak te zimy rzeczywiście były. Teraz ani śniegu za bardzo , ani przymrozków. Co do dziur w drogach, czy masz 20, czy 21 i tak będziesz starał się je ominąć …

Zostaję przy Sensafin. Ja robię jak na razie krótkie dystanse, więc ciągłe wsiadanie i wysiadanie. Mam wrażenie, że Merino tego nie wytrzyma 🙂

Na zimówki poluję Y21 z dobrymi kierunkowymi oponami. U mnie zimy srogie więc opony muszą być dobre, ale na pewno nie pójdę w 20".

 

W dniu 6.01.2025 o 10:29, maciek_w napisał(a):

Hej 🙂

1) skrętna oś na pewno się przyda w kręceniu po wąskich miejscach, manewrowaniu na parkingach, etc.

X5, które mam obecnie jest dla mnie pierwszym autem ze skrętną tylną osią i jego zachowanie w zakrętach było dla mnie nowym doświadczeniem. Odnoszę wrażenie, że tył „płynie na boki” lekko - najbardziej odczuwałem to na rondach. I lekko mnie to niepokoiło. Po 20 tys km już tego nie zauważam - przyzwyczaiłem się

2) Szklany dach - Twoja decyzja. Na pewno wnętrze zyska na przestronności i będzie fajnie jeździło się z otwartym dachem (to akurat sam też bardzo lubię). Za to mi pozostanie trzymać kciuki za bezawaryjność 

3) Merino sprawuje się wyśmienicie. Bardzo mało wymaga zabiegów pielęgnacyjnych. Kolor mam tartuffo (taka krówka), jak na zdjęciu poniżej 

4) Jak porównuję komfort foteli z masażem do tych bez tej opcji? Cóż,… mam taki bardzo czuły instrument pomiarowy, na którym codziennie siadam 🤣. A tak serio: to po prostu czuć. W fotelu z masażem potrzebne są dodatkowe graty, które zajmują miejsce - zatem w tych fotelach jest mniej miękkiego wypełnienia. To jest wyraźna różnica - przy czym zauważasz ją robiąc porównanie bezpośrednio przeskakując z jednego fotela do drugiego. Na co dzień w siódemce nie narzekałem na fotele, ale wsiadając do piątki brata miałem wrażenie, że w porównaniu moje fotele to drewniane taborety obciągnięte skórą 

Tak samo teraz: mam kilku znajomych z takimi samymi fotelami M, jak w moim aucie (widać je na zdjęciach). Te z masażami natychmiast wyczuję, bo są po prostu twardsze (sorry, @_holek 😉 )

Już kończąc wątek masaży, jeśli lubisz ten gadżet, to bierz. Ja nie wziąłem przede wszystkim dlatego, że nigdy z tego nie korzystałem, a miałem masaż w dwóch poprzednich samochodach. Uznałem to za bezsensowny wydatek

5) Ja zrobiłem tak samo - kupiłem koła na promce wiosennej. Zapłaciłem 19 tys brutto za komplet, który katalogowo u dealera kosztował 30 czy 31 tys

6) HK wystarczy 

IMG_6269.jpeg

IMG_6280.jpeg

Czyli odnośnie skrętnej osi, to kwestia przyzwyczajenia. Myślę, że będę zadowolony - myślę, że sporo ułatwi mi manewrowanie po mieście.

Szkalny dach zostaje, dziękuję 🙂

Ładne masz te fotele, wzór foteli M jest dla mnie numer jeden, ale z tego co słyszę to właśnie są dość twarde. Jak je oceniasz do foteli komfortowych z masażami? Wygodniejsze?

19 tys. za komplet kół to świetna cena. Mam nadzieję, że uda mi się wyhaczyć w podobnej cenie. Jaki rozmiar w tej cenie kupiłeś?

 

 

 

W dniu 6.01.2025 o 12:58, JarekR napisał(a):

Mam fabryczne 22” bez RF. Kawał koła, ale wcale nie wygląda na bardzo duże w tym aucie. 21” przy podejściu w stronę użytkowego. Imho Q7 na 21 wygląda trochę lżej niż X5 na 21.

Y dużo ciekawszy wzór od U jak dla mnie. Ja mam akurat night gold i mimo, że ani fanem złota nie jestem, a kupowałem stricte z nastawieniem na malowanie na czarno (srebrne tym bardziej bym malował), po przymierzeniu dobrze spasowało z tanzanite i póki co zostaje.

Auto ma się podobać właścicielowi, to podstawa podstawy 🙂. Ja tylko zwracam uwagę, że optyczne dołożenie masy i obniżenie prześwitów (Maxton) w połączeniu z srebrnym, niekontrastowym kołem, które optycznie naprawdę nie wygląda na duże w tej masywnej budzie, może dać efekt tuningu z lat 90 (czyli Calibry z dokładkami).

Tutaj porównanie, na mój gust bez dokładek z czarnym 22” kołem jest dużo, dużo lepiej:

Pomijam już kwestie użytkowe (obniżanie auta, gdzie trade off za gorsze prowadzenie SUVa jest wyższe, praktyczniejsze podwozie), chodzi o sam wygląd.

Skrętna powinna być ok, choć nie jeździłem zestawem z pneumatyką a bez aktywnych stabilizatorów. U mnie sama pneumatyka bez skrętnej.

Zawieszenie, o którym pisałem nazywa się M Professional (nie Executive). Koszt jeśli dobrze pamiętam 17k + skrętna 6k. Jest w konfiguratorze dla 40i/40d/M60i na pewno. Imho jeśli rezygnować z niego, to tylko świadomie (po testach). Jak ja brałem, bylo niestety całkowicie usunięte z konfiguratora.

U mnie świeżynka, więc i większe zapotrzebowanie na miejsce. Decydując się na to auto (przy 2 osobach) miejsca było akurat😅 Teraz trochę się męczymy (przejściowo mam nadzieję).

Szklany dach (nawet zasunięty) jest grzejnikiem w lato. Jak ktoś tak jak ja lubi mieć ustawione na 17-17,5 w aucie, to nie będzie zachwycony. Ale znajomemu, który lubi 24-26 zupełnie to nie przeszkadza😅

 

Będzie trochę obniżony, ale za to w razie potrzeby podniosę na pneumatyce 😄

Sprawdziłem konfigurację i faktycznie nie mam zaznaczonego zawieszenia M professional

.

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 07:43, _holek napisał(a):

Nawet runflat nie daje Ci gwarancji. Poniżej zdjęcie co mi się przytrafiło 🙂

Najpierw strzeliła mi opona z prawej a 5 minut pozniej strzeliła mnie octavia z lewej  😉

 

IMG_2828.jpeg

IMG_2812.jpeg

O kurczę, ale pech 😞 Udało Ci się to dobrze naprawić? Jak oceniasz lakiernię BMW?

 

W dniu 6.01.2025 o 08:46, IronSzn napisał(a):

Do napędu sterownik proxima. Ale nie zastosowalbym tego majac garaz polaczony z domem. Tracac auto mozna mnie obrobiona chate
 

dużo opinij jest bardzo subiektywnych

jak np wygoda fotela, odsłuch nagłośnienia

co do panoramy to jak sie nagrzewa komus za mocno to zawsze mozna ja dodatkowo folia przyciemnic

skretna tylko osia warto sie przejechac, szczegolnie troche szybciej po zakretach

ja mialem u siebie dakote i merino we wszystkich autach, zona sensatec w x3.

Zadna nie bylo zniszczona po kilku latach użytkowania, regularnie dbana plus powloka. Uważamy na ostre przedmioty i nie wozimy opon na siedzeniach. A wrażenia, znowu subiektywne ale dla mnie tylko naturalna skora.

Maxton mi akurat sie średnio podoba , jest taki toporny. Zdecydowanie wolałbym chińskie m perforamce albo renegade design.

Kola zimowe kompletne sa na allegro w cenach czesto duzo lepszych od aso pomimo rabatow

 

Twoj wybor, ale potrzebujesz pakiet offroad? Sama pneumatyka nie wystarczy?

ps hak wziales?

 

Nie mam przejścia z garażu do domu, ale garaż mam jak dom haha 😄

Nie mniej, z pilota rezygnuję, ale panorama zostaje na 100000%, najwyżej okleję jak piszesz.

Maxtona już mam i czeka. Nie wiedziałem, że są jeszcze inni producenci. Nie szukałem, bo jak zobaczyłem, że sama lotka w BMW kosztuje 5000zł, a kompletny zestaw z Maxtona mogę mieć za niewiele ponad 3000zł to od razu zamówiłem.

Jak dostanę już ofertę z ASO, to będę szukał w lepszej cenie. Dzięki za podpowiedź 🙂

Offroad musi być. Mieszkam w górach i zimą będę korzystał.

Hak obowiązkowo 🙂 

 

 

W dniu 6.01.2025 o 10:13, lukasz822 napisał(a):

Skóra zaczęła się „psuc” już po pierwszym roku użytkowania po przebiegu 50tk , często wysiadanie i wsiadanie , ale wtedy udało się na gwarancji wymienić cały fotel dzięki znajomemu z ASO, ponieważ siedzenie było mocno powypychane. Nastepnie obchodziłem się jak z jajkiem inpo kolejnych dwóch latach było dokładnie tak samo i tak zostało do sprzedaży …

Zdecydowałem się na Sensafin ponieważ podoba mi się wzór foteli, jakość materiału i na pewno jest łatwiejsza w eksploatacji, tj. Nie brudzi się tak, a jeśli to łatwo ją doczyścić. co ciekawe w firmowych busach mam boczki siedzeń z eko skóry i przy przebiegach ponad 200tk w ciągu 3 lat wygląda to nadal dobrze .

co do kół, na lato mam wzór U 21 i ten podoba mi się najbardziej. Na zimę wzór Y 21, raz , że również mi się podoba , a dwa, że nie było innego wyboru rozmiaru 21. Od cennika dostałem 27% więc było to 1000pln różnicy za oryginalne felgi Y i bieżący rocznik opon jaki znalazłem w necie. 
co do felg 20, uważam, że są zdecydowanie za małe do takiego gabarytu , a przekonanie że będzie się lepiej na zimę jeździło , może i tak było 15-20 lat temu jak te zimy rzeczywiście były. Teraz ani śniegu za bardzo , ani przymrozków. Co do dziur w drogach, czy masz 20, czy 21 i tak będziesz starał się je ominąć …

Zostaję przy Sensafin. Jaki masz kolor tapicerki, 

W dniu 6.01.2025 o 10:29, maciek_w napisał(a):

Hej 🙂

1) skrętna oś na pewno się przyda w kręceniu po wąskich miejscach, manewrowaniu na parkingach, etc.

X5, które mam obecnie jest dla mnie pierwszym autem ze skrętną tylną osią i jego zachowanie w zakrętach było dla mnie nowym doświadczeniem. Odnoszę wrażenie, że tył „płynie na boki” lekko - najbardziej odczuwałem to na rondach. I lekko mnie to niepokoiło. Po 20 tys km już tego nie zauważam - przyzwyczaiłem się

2) Szklany dach - Twoja decyzja. Na pewno wnętrze zyska na przestronności i będzie fajnie jeździło się z otwartym dachem (to akurat sam też bardzo lubię). Za to mi pozostanie trzymać kciuki za bezawaryjność 

3) Merino sprawuje się wyśmienicie. Bardzo mało wymaga zabiegów pielęgnacyjnych. Kolor mam tartuffo (taka krówka), jak na zdjęciu poniżej 

4) Jak porównuję komfort foteli z masażem do tych bez tej opcji? Cóż,… mam taki bardzo czuły instrument pomiarowy, na którym codziennie siadam 🤣. A tak serio: to po prostu czuć. W fotelu z masażem potrzebne są dodatkowe graty, które zajmują miejsce - zatem w tych fotelach jest mniej miękkiego wypełnienia. To jest wyraźna różnica - przy czym zauważasz ją robiąc porównanie bezpośrednio przeskakując z jednego fotela do drugiego. Na co dzień w siódemce nie narzekałem na fotele, ale wsiadając do piątki brata miałem wrażenie, że w porównaniu moje fotele to drewniane taborety obciągnięte skórą 

Tak samo teraz: mam kilku znajomych z takimi samymi fotelami M, jak w moim aucie (widać je na zdjęciach). Te z masażami natychmiast wyczuję, bo są po prostu twardsze (sorry, @_holek 😉 )

Już kończąc wątek masaży, jeśli lubisz ten gadżet, to bierz. Ja nie wziąłem przede wszystkim dlatego, że nigdy z tego nie korzystałem, a miałem masaż w dwóch poprzednich samochodach. Uznałem to za bezsensowny wydatek

5) Ja zrobiłem tak samo - kupiłem koła na promce wiosennej. Zapłaciłem 19 tys brutto za komplet, który katalogowo u dealera kosztował 30 czy 31 tys

6) HK wystarczy 

IMG_6269.jpeg

IMG_6280.jpeg

 

W dniu 6.01.2025 o 10:41, _holek napisał(a):

Też bym nie zamówił masaży ale akurat w dostępnych na placu X5M wszędzie były 😕

 

W dniu 6.01.2025 o 12:58, JarekR napisał(a):

Mam fabryczne 22” bez RF. Kawał koła, ale wcale nie wygląda na bardzo duże w tym aucie. 21” przy podejściu w stronę użytkowego. Imho Q7 na 21 wygląda trochę lżej niż X5 na 21.

Y dużo ciekawszy wzór od U jak dla mnie. Ja mam akurat night gold i mimo, że ani fanem złota nie jestem, a kupowałem stricte z nastawieniem na malowanie na czarno (srebrne tym bardziej bym malował), po przymierzeniu dobrze spasowało z tanzanite i póki co zostaje.

Auto ma się podobać właścicielowi, to podstawa podstawy 🙂. Ja tylko zwracam uwagę, że optyczne dołożenie masy i obniżenie prześwitów (Maxton) w połączeniu z srebrnym, niekontrastowym kołem, które optycznie naprawdę nie wygląda na duże w tej masywnej budzie, może dać efekt tuningu z lat 90 (czyli Calibry z dokładkami).

Tutaj porównanie, na mój gust bez dokładek z czarnym 22” kołem jest dużo, dużo lepiej:

Pomijam już kwestie użytkowe (obniżanie auta, gdzie trade off za gorsze prowadzenie SUVa jest wyższe, praktyczniejsze podwozie), chodzi o sam wygląd.

Skrętna powinna być ok, choć nie jeździłem zestawem z pneumatyką a bez aktywnych stabilizatorów. U mnie sama pneumatyka bez skrętnej.

Zawieszenie, o którym pisałem nazywa się M Professional (nie Executive). Koszt jeśli dobrze pamiętam 17k + skrętna 6k. Jest w konfiguratorze dla 40i/40d/M60i na pewno. Imho jeśli rezygnować z niego, to tylko świadomie (po testach). Jak ja brałem, bylo niestety całkowicie usunięte z konfiguratora.

U mnie świeżynka, więc i większe zapotrzebowanie na miejsce. Decydując się na to auto (przy 2 osobach) miejsca było akurat😅 Teraz trochę się męczymy (przejściowo mam nadzieję).

Szklany dach (nawet zasunięty) jest grzejnikiem w lato. Jak ktoś tak jak ja lubi mieć ustawione na 17-17,5 w aucie, to nie będzie zachwycony. Ale znajomemu, który lubi 24-26 zupełnie to nie przeszkadza😅

 

 

 

 

Mała aktualizacja

Zadzwonił do mnie sprzedawca, że już mam wyznaczony termin produkcji na luty i jest ostatni czas na zmiany. No i chcę zmienić kolor z Skyscraper, który wydaje mi się zbyt poprawny na kolor individual. No i niestety zonk, bo kolory indywidualne są produkowane w innej fabryce, a te zmiany dotyczą wyłącznie wyposażenia.
Mogę zmienić kolor, ale zamówienie będzie od nowa - jako pocieszenie kolory individual produkują się szybciej, a z zamówionym nie będzie problemu bo wezmą go na stock.

Czy macie informację, czy te fabryki mają rozbieżności w jakości, czy nie ma to znaczenia?

 

Tego koloru w X5 nigdy w salonie nie mieli

DC83FF85-C8A3-4099-8C95-4C11F2763C1A.thumb.jpeg.5b43ad93a7b95e8852eb12d9d91ca6d3.jpeg

Opublikowano
9 godzin temu, MMiko napisał(a):

O kurczę, ale pech 😞 Udało Ci się to dobrze naprawić? Jak oceniasz lakiernię BMW?

 

Nie mam przejścia z garażu do domu, ale garaż mam jak dom haha 😄

Nie mniej, z pilota rezygnuję, ale panorama zostaje na 100000%, najwyżej okleję jak piszesz.

Maxtona już mam i czeka. Nie wiedziałem, że są jeszcze inni producenci. Nie szukałem, bo jak zobaczyłem, że sama lotka w BMW kosztuje 5000zł, a kompletny zestaw z Maxtona mogę mieć za niewiele ponad 3000zł to od razu zamówiłem.

Jak dostanę już ofertę z ASO, to będę szukał w lepszej cenie. Dzięki za podpowiedź 🙂

Offroad musi być. Mieszkam w górach i zimą będę korzystał.

Hak obowiązkowo 🙂 

 

 

Zostaję przy Sensafin. Jaki masz kolor tapicerki, 

 

 

 

 

 

Mała aktualizacja

Zadzwonił do mnie sprzedawca, że już mam wyznaczony termin produkcji na luty i jest ostatni czas na zmiany. No i chcę zmienić kolor z Skyscraper, który wydaje mi się zbyt poprawny na kolor individual. No i niestety zonk, bo kolory indywidualne są produkowane w innej fabryce, a te zmiany dotyczą wyłącznie wyposażenia.
Mogę zmienić kolor, ale zamówienie będzie od nowa - jako pocieszenie kolory individual produkują się szybciej, a z zamówionym nie będzie problemu bo wezmą go na stock.

Czy macie informację, czy te fabryki mają rozbieżności w jakości, czy nie ma to znaczenia?

 

Tego koloru w X5 nigdy w salonie nie mieli

DC83FF85-C8A3-4099-8C95-4C11F2763C1A.thumb.jpeg.5b43ad93a7b95e8852eb12d9d91ca6d3.jpeg

Limonka, super X5 wygląda w tym kolorze😎 Następny będzie właśnie w takim...Mam już dość czarnych, białych i szarych, starczy...

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, MMiko napisał(a):

 

Czyli odnośnie skrętnej osi, to kwestia przyzwyczajenia. Myślę, że będę zadowolony - myślę, że sporo ułatwi mi manewrowanie po mieście.

Szkalny dach zostaje, dziękuję 🙂

Ładne masz te fotele, wzór foteli M jest dla mnie numer jeden, ale z tego co słyszę to właśnie są dość twarde. Jak je oceniasz do foteli komfortowych z masażami? Wygodniejsze?

19 tys. za komplet kół to świetna cena. Mam nadzieję, że uda mi się wyhaczyć w podobnej cenie. Jaki rozmiar w tej cenie kupiłeś?

 

Fotele M bez masaży to najwygodniejsze fotele, jakie BMW oferuje do X5. Wygodniejsze od komfortów, a już szczególnie od komfortów z masażami

Jedyny element, który można ocenić jako "twardy" to boczki na siedzisku, które są ustawione w jednej pozycji i nie można ich regulować (nie rozkładają się tak jak te w oparciach pleców). Ta ich cecha może być mankamentem dla osób, które mają szerokie uda. Ja mam 182 cm i 80 kg wagi, więc nie jestem szczególnie obszerny i zupełnie przestałem zauważać "sztywność" tych podparć. Szybko nabiera się przyzwyczajenia do innego ułożenia nogi i nic nie przeszkadza. Na początku było to czuć, bo człowiek przejeździł kupę lat rozwalony jak budda medytujący w pozie kwiatu lotosu, to każda zmiana ułożenia ciała może drażnić. Jak mówię - ten efekt szybko mija

Kupiłem oryginalny komplet nowiutkich zimówek na feldze 741 M (21" wzór "Y") z oponami Pirelli Scorpion Winter (275 przód, 315 tył). W cenie był transport na palecie z Trójmiasta do W-wy oraz komplet czujników TMPS, które trzeba było zmienić. Koła leżały u dealera rok, kupione jako zapas do modeli pre-LCI. Do mojego LCI koła pasują, ale komputer jest inny i czujniki w kołach też inne w LCI, więc dealer był tak miły, że zadbał i o ten temat

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maciek_w napisał(a):

czujniki w kołach też inne w LCI,

To jest mit. Kazde czujniki 433 dziala z LCI. Rozstaw osi, piasty, et, sruby, czujniki nie zostaly w zaden sposob zmienione miedzy  pre lci a lci. Wszystko plug and play. 

Edytowane przez Big_daddy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujniki nie działały u mnie - komputer nie rozpoznał. Trzeba było wymienić

reszta, jak piszesz, plug and play 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
52 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Czujniki nie działały u mnie - komputer nie rozpoznał. Trzeba było wymienić

reszta, jak piszesz, plug and play 

Ktory komputer ? Wymusiles automatyczne wykrycie kol, czy wybrales recznie rozmiar ?

zadne czujniki bez programowania niewykryja automatycznie rozmiaru , trzeba zawsze wybrac recznie, ale cisnienie juz czytaja poprawnie.

 

czujniki lci vs pre lci vs aftermarket dzialaja bez problemu. Nic nie trzeba robic, cisnienie zawsze pokaze prawidlowe. Jezeli chcesz automatyczne wykrywanie to musisz je skonfigurowac.

Opublikowano
13 minut temu, Big_daddy napisał(a):

Ktory komputer ? Wymusiles automatyczne wykrycie kol, czy wybrales recznie rozmiar ?

zadne czujniki bez programowania niewykryja automatycznie rozmiaru , trzeba zawsze wybrac recznie, ale cisnienie juz czytaja poprawnie.

 

czujniki lci vs pre lci vs aftermarket dzialaja bez problemu. Nic nie trzeba robic, cisnienie zawsze pokaze prawidlowe. Jezeli chcesz automatyczne wykrywanie to musisz je skonfigurowac.

Poruszasz ciekawy temat - mam zalozone zimowki w serwisie i moge jedynie ustawic recznie rozmiar, zeby przestalo walic bledem. Proba kalibracji automatycznej konczy sie zawsze bledem elektroniki RCS przy 60-70% postepu. Czy to znaczy, ze czujniki nie zostaly poprawnie sparowane przy przelozeniu?

Opublikowano
20 minut temu, radamanthyspl napisał(a):

Poruszasz ciekawy temat - mam zalozone zimowki w serwisie i moge jedynie ustawic recznie rozmiar, zeby przestalo walic bledem. Proba kalibracji automatycznej konczy sie zawsze bledem elektroniki RCS przy 60-70% postepu. Czy to znaczy, ze czujniki nie zostaly poprawnie sparowane przy przelozeniu?

Kazde czujniki jezeli chcesz aby automatycznie szczytaly rozmiar musza byc skonfigurowane komputerem pod dane kola i chyba przypisane do auta (nie pamietam juz dokladnie). Jezeli tego nie zrobisz, to zawsze trzeba recznie wybrac rozmiar i rozpoczac kalibracje i wtedy w 99,9% czyta poprawnie cisnienie. 

Opublikowano

Dokladnie, czujniki LCI to mit. Sam u siebie mam jakieś ze znaczkiem mercedes, pracują na częstotliwości 433, natomiast jest to dokładnie ten sam model, który sprzedaje ASO - produkowany przez HUF, model bodajże TSSRE4A. Nie programowałem, bo jakoś nie miałem czasu, natomiast przy ręcznym wyborze rozmiaru zaskoczyły w kilka sekund. 

Opublikowano

Ok, dzieki! Rozumiem, że to nie ma w takim razie większego znaczenia to, czy skalibruje się automatycznie, czy ręcznie? I nie ma wpływu na nic ponad to, że w przypadku kalibracji manualnej trzeba po prostu znać wymiar kół, które są aktualnie założone?

Opublikowano
10 godzin temu, benson6 napisał(a):

Limonka, super X5 wygląda w tym kolorze😎 Następny będzie właśnie w takim...Mam już dość czarnych, białych i szarych, starczy...

Właśnie wczoraj celowo zwróciłem uwagę pod marketem: biały, czarny, szary. Ponuro i bez wyrazu. Fajny ten kolor, ale właśnie na tle tej szarości będę się mocno wyróżniał. Żona chce, ja nie jestem do końca przekonany. Żaden inny kolor z konfiguratora mi nie podchodzi.

 

10 godzin temu, IronSzn napisał(a):

Kolor fajny ale doplata wysoka. Nie wiem czy nie wolalbym alpine white i folie ppf w kolorze

Zmiana koloru folią ppf wymaga demontażu wielu elementów, czego chcę uniknąć w nowym samochodzie 😕, który ma mi posłużyć kilka dobrych lat. Okleję go, ale bezbarwną folią, która nie wymaga demontażu elementów

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, buster12 napisał(a):

Ten kolor jest na x5 w Bawarii w Warszawie 

Dzięki, widziałem na ich facebooku. Na żywo też widziałem ten kolor w M-carsie w Krakowie na M2. Znając już ten kolor z internetu odrzuciłem go, ale chyba jednak bez powodu

 

8 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Fotele M bez masaży to najwygodniejsze fotele, jakie BMW oferuje do X5. Wygodniejsze od komfortów, a już szczególnie od komfortów z masażami

Jedyny element, który można ocenić jako "twardy" to boczki na siedzisku, które są ustawione w jednej pozycji i nie można ich regulować (nie rozkładają się tak jak te w oparciach pleców). Ta ich cecha może być mankamentem dla osób, które mają szerokie uda. Ja mam 182 cm i 80 kg wagi, więc nie jestem szczególnie obszerny i zupełnie przestałem zauważać "sztywność" tych podparć. Szybko nabiera się przyzwyczajenia do innego ułożenia nogi i nic nie przeszkadza. Na początku było to czuć, bo człowiek przejeździł kupę lat rozwalony jak budda medytujący w pozie kwiatu lotosu, to każda zmiana ułożenia ciała może drażnić. Jak mówię - ten efekt szybko mija

Kupiłem oryginalny komplet nowiutkich zimówek na feldze 741 M (21" wzór "Y") z oponami Pirelli Scorpion Winter (275 przód, 315 tył). W cenie był transport na palecie z Trójmiasta do W-wy oraz komplet czujników TMPS, które trzeba było zmienić. Koła leżały u dealera rok, kupione jako zapas do modeli pre-LCI. Do mojego LCI koła pasują, ale komputer jest inny i czujniki w kołach też inne w LCI, więc dealer był tak miły, że zadbał i o ten temat


To teraz kompletnie mnie zadziwiłeś. Te fotele były dla mnie najładniejsze jakie kiedykolwiek widziałem, ale sprzedawca od razu mnie do nich zniesmaczył, mówiąc, że są nie wygodne i że komforty, to najwygodniejsze fotele jakie są dostępne. Tak więc nawet się do nich nie przymierzałem zbytnio siedząc w M2, które było w salonie.
Ja jestem podobnych wymiarów i myślę, że też bym się do nich dopasował.

 

Jeszcze jedna zagwozdka. Jak wezmę kolor Sao Paulo to przynajmniej letnie pasują według mnie całe czarne. Zamówiłbym 22" M Double-spoke 742. Jakiej wysokości jest opona na tej feldze? Pneumatyka wyrabia, czy jest twardo?

 

Edytowane przez MMiko
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, MMiko napisał(a):

Dzięki, widziałem na ich facebooku. Na żywo też widziałem ten kolor w M-carsie w Krakowie na M2. Znając już ten kolor z internetu odrzuciłem go, ale chyba jednak bez powodu

 


To teraz kompletnie mnie zadziwiłeś. Te fotele były dla mnie najładniejsze jakie kiedykolwiek widziałem, ale sprzedawca od razu mnie do nich zniesmaczył, mówiąc, że są nie wygodne i że komforty, to najwygodniejsze fotele jakie są dostępne. Tak więc nawet się do nich nie przymierzałem zbytnio siedząc w M2, które było w salonie.
Ja jestem podobnych wymiarów i myślę, że też bym się do nich dopasował.

 

Jeszcze jedna zagwozdka. Jak wezmę kolor Sao Paulo to przynajmniej letnie pasują według mnie całe czarne. Zamówiłbym 22" M Double-spoke 742. Jakiej wysokości jest opona na tej feldze? Pneumatyka wyrabia, czy jest twardo?

 

Wysokosc ścianki bocznej liczysz z parametrów opony. 22" ma przód 275/35 i tył 315/30, czyli odpowiednio 275 x 0,35 = ścianka boczna 96,25 mm oraz 315 x 0,30 = 94,50 mm. Generalnie to już jest dość mało jak na tak ciężkie auto. Przykładowo, jak masz Mercedesa A35 AMG z fabryczną felgą 18", to tam jest właściwie taka sama ścianka boczna, bo 235/40 R18, czyli 235 x 0,40 = 94,00 mm, a jednak jest to hot hatch. Jak sobie to uświadomiłem, to ostateczna decyzja padła na 21" mimo ze najbardziej podobaja mi sie czarne 22" 742M. Ok, komfort 21" runflat vs 22" nierunflat bedzie w teorii zblizony natomiast:
- opone z nisza scianka boczną łatwiej uszkodzic
- wieksza felge łatwiej zadrapać i zaczyna to miec dodatkowe znaczenie, gdy autem jeździ ktoś oprócz głównego użytkownika
- mając 21" zawsze mozna sprzedac oryginalne opony runflat i kupic w to miejsce nierunflat (dokument na stronie BMW przewiduje dla X5 opony nierunflat 21") i to powinno byc optimum dla tego auta

Co do Sao Paulo, to widziałem auto Bawarii na żywo, jeździłem nim. Kolor jest ekstremalny. Ciekawy to na pewno, ale jesli mialoby to byc moje jedyne auto i to z jakims "zwyklym" silnikiem, a nie M, to nie odważyłbym się. Samochod wyjatkowo mocno zwraca na siebie uwage i nie pasuje do niektorych życiowych sytuacji. Mysle, ze w przyszlosci moze byc problem ze sprzedaza takiej sztuki.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
13 godzin temu, radamanthyspl napisał(a):

Ok, dzieki! Rozumiem, że to nie ma w takim razie większego znaczenia to, czy skalibruje się automatycznie, czy ręcznie? I nie ma wpływu na nic ponad to, że w przypadku kalibracji manualnej trzeba po prostu znać wymiar kół, które są aktualnie założone?

nie ma totalnie znaczenia czy automat czy ręcznie. Wszytko działa tak samo :). Tak musisz znać rozmiar koła które masz na aucie. 

 

13 godzin temu, MMiko napisał(a):

Zmiana koloru folią ppf wymaga demontażu wielu elementów, czego chcę uniknąć w nowym samochodzie 😕, który ma mi posłużyć kilka dobrych lat

Szczerze ? Nie oklejasz wnęk, więc demontaż zderzaków, klamek, lusterek nie jest straszny i nic to nie zmieni. Więc tutaj nie ma czego się obawiać 

 

1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Wysokosc ścianki bocznej liczysz z parametrów opony. 22" ma przód 275/35 i tył 315/30, czyli odpowiednio 275 x 0,35 = ścianka boczna 96,25 mm oraz 315 x 0,30 = 94,50 mm. Generalnie to już jest dość mało jak na tak ciężkie auto. Przykładowo, jak masz Mercedesa A35 AMG z fabryczną felgą 18", to tam jest właściwie taka sama ścianka boczna, bo 235/40 R18, czyli 235 x 0,40 = 94,00 mm, a jednak jest to hot hatch. Jak sobie to uświadomiłem, to ostateczna decyzja padła na 21" mimo ze najbardziej podobaja mi sie czarne 22" 742M. Ok, komfort 21" runflat vs 22" nierunflat bedzie w teorii zblizony natomiast:
- opone z nisza scianka boczną łatwiej uszkodzic
- wieksza felge łatwiej zadrapać i zaczyna to miec dodatkowe znaczenie, gdy autem jeździ ktoś oprócz głównego użytkownika
- mając 21" zawsze mozna sprzedac oryginalne opony runflat i kupic w to miejsce nierunflat (dokument na stronie BMW przewiduje dla X5 opony nierunflat 21") i to powinno byc optimum dla tego auta

 

Sory Semtex .. ale to jest słaba logika .. bo nie tylko chodzi o ściankę opon ale o mieszankę gumy - jednę są bardziej miękkie, inne sztywniejsze. 
Co do r 22 vs r 21 . Jeżeli stać się na krowę, stać cię na łańcuch 😉 , kierowanie się tym że wiekszą felgę mozna łatwiej zadrapać, albo coś to jest no ekhm conajmniej dziwne. 
Co do komfortu r21/r20 runflat vs r22 nie runflat - komfort bez zmian 
r21 nie runflat vs r22 nie runflat - ciut lepszy komfort na r21.. ale czy tyłek to wyczuje hmm..
r20 nie rufnlat vs r22 nie runflat - lepszy komfort i tyłek to wyczuje ...

13 godzin temu, MMiko napisał(a):

Właśnie wczoraj celowo zwróciłem uwagę pod marketem: biały, czarny, szary. Ponuro i bez wyrazu.

Zgadzam się z tobą, sam mam kolor ponury.. ale przynajmniej nie kole w oczy. Nasz naród jest dziwny - zazdrosny, zawistny etc.  X5 w tych kolorach się opatrzyła i mocno nie zwraca uwagi.. ale taka limonkowy.. nie wyobrażam sobie jechać takim do klienta.. bo odrazu pomyśli.. o ten na mnie zarabia 😄 

Dodatkowo prowokuje i ludzie mogą specjalnie zrobić kuku .. niestety. 


Gdybym mieszkał w innym kraju niż Polska.. zdecydowanie wziął bym jakiś czerwony, zielony, czy inny oczojebny kolor. 
 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

nie ma totalnie znaczenia czy automat czy ręcznie. Wszytko działa tak samo :). Tak musisz znać rozmiar koła które masz na aucie. 

 

Szczerze ? Nie oklejasz wnęk, więc demontaż zderzaków, klamek, lusterek nie jest straszny i nic to nie zmieni. Więc tutaj nie ma czego się obawiać 

 

 

Sory Semtex .. ale to jest słaba logika .. bo nie tylko chodzi o ściankę opon ale o mieszankę gumy - jednę są bardziej miękkie, inne sztywniejsze. 
Co do r 22 vs r 21 . Jeżeli stać się na krowę, stać cię na łańcuch 😉 , kierowanie się tym że wiekszą felgę mozna łatwiej zadrapać, albo coś to jest no ekhm conajmniej dziwne. 
Co do komfortu r21/r20 runflat vs r22 nie runflat - komfort bez zmian 
r21 nie runflat vs r22 nie runflat - ciut lepszy komfort na r21.. ale czy tyłek to wyczuje hmm..
r20 nie rufnlat vs r22 nie runflat - lepszy komfort i tyłek to wyczuje ...

Zgadzam się z tobą, sam mam kolor ponury.. ale przynajmniej nie kole w oczy. Nasz naród jest dziwny - zazdrosny, zawistny etc.  X5 w tych kolorach się opatrzyła i mocno nie zwraca uwagi.. ale taka limonkowy.. nie wyobrażam sobie jechać takim do klienta.. bo odrazu pomyśli.. o ten na mnie zarabia 😄 

Dodatkowo prowokuje i ludzie mogą specjalnie zrobić kuku .. niestety. 


Gdybym mieszkał w innym kraju niż Polska.. zdecydowanie wziął bym jakiś czerwony, zielony, czy inny oczojebny kolor. 
 

Jakąś logikę do tematu ścianki bocznej opony trzeba przyjąć i bazować na danych. Twarde dane to te, które wypisałem i mówiące o wysokości ścianki bocznej w mm. Odnioslem się też do runflat vs nierunflat.
Jezeli chodzi o mieszankę to tu danych nie zdobędziemy, więc nie ma jak tego ująć w tej słabej wg Cb logice. Natomiast jesli juz chcemy to poruszyć, to nie da się zaprzeczyć, że zarówno dla A35 AMG jak i dla X5 można znaleźć opony o mieszance tak samo miękkiej lub tak samo twardej, więc ten argument nie jest istotny.

Opublikowano
15 godzin temu, MMiko napisał(a):

Właśnie wczoraj celowo zwróciłem uwagę pod marketem: biały, czarny, szary. Ponuro i bez wyrazu. Fajny ten kolor, ale właśnie na tle tej szarości będę się mocno wyróżniał. Żona chce, ja nie jestem do końca przekonany. Żaden inny kolor z konfiguratora mi nie podchodzi.

 

Zmiana koloru folią ppf wymaga demontażu wielu elementów, czego chcę uniknąć w nowym samochodzie 😕, który ma mi posłużyć kilka dobrych lat. Okleję go, ale bezbarwną folią, która nie wymaga demontażu elementów

Nie kieruj się tym co inni myślą tylko tym czego Ty chcesz i co Tobie się podoba. Obiektywnie X5 to fajne auto pod każdym względem, a zwłaszcza użytkowym, ale wizualnie to wieje nudą, taka prawda... W tej limonce nabiera charakteru i w m pakiecie z czarnymi dodatkami robi przeciąg. Gdybym dziś kupował X5 nie zastanawiałbym się nawet chwili, brałbym limonkę...Niestety jeszcze rok będę patrzył na dravit grey;-))

Co do foteli komfortowych to takie mam i wydawało mi się, że nic lepszego nie ma, do czasu.... Dostałem kiedyś zastępczą X5 z m pakietowymi i zmieniłem zdanie😉

 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.