Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skóra zaczęła się „psuc” już po pierwszym roku użytkowania po przebiegu 50tk , często wysiadanie i wsiadanie , ale wtedy udało się na gwarancji wymienić cały fotel dzięki znajomemu z ASO, ponieważ siedzenie było mocno powypychane. Nastepnie obchodziłem się jak z jajkiem inpo kolejnych dwóch latach było dokładnie tak samo i tak zostało do sprzedaży …

Zdecydowałem się na Sensafin ponieważ podoba mi się wzór foteli, jakość materiału i na pewno jest łatwiejsza w eksploatacji, tj. Nie brudzi się tak, a jeśli to łatwo ją doczyścić. co ciekawe w firmowych busach mam boczki siedzeń z eko skóry i przy przebiegach ponad 200tk w ciągu 3 lat wygląda to nadal dobrze .

co do kół, na lato mam wzór U 21 i ten podoba mi się najbardziej. Na zimę wzór Y 21, raz , że również mi się podoba , a dwa, że nie było innego wyboru rozmiaru 21. Od cennika dostałem 27% więc było to 1000pln różnicy za oryginalne felgi Y i bieżący rocznik opon jaki znalazłem w necie. 
co do felg 20, uważam, że są zdecydowanie za małe do takiego gabarytu , a przekonanie że będzie się lepiej na zimę jeździło , może i tak było 15-20 lat temu jak te zimy rzeczywiście były. Teraz ani śniegu za bardzo , ani przymrozków. Co do dziur w drogach, czy masz 20, czy 21 i tak będziesz starał się je ominąć …

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, MMiko napisał(a):

Dziękuję 🙂

Odnośnie skrętnej tylnej osi, to wydaje mi się, że będzie świetnie sprawdzała się w miejskiej jeździe, gdzie głównie będę się poruszał. Jak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże, ale wydaje mi się, że będę zadowolony. Pytanie, czy to myszkowanie jest bardzo odczuwalne?

Szklany dach - zawsze chciałem mieć i tym razem nie popuszczę 🙂 Z opinii mogę wywnioskować, że jest w miarę bezproblemowy, więc nie będę z niego rezygnował.

Jak Ci się sprawuje merino? Nie naciąga się? O ile masz jasny kolor, to czy łatwo się czyści?

 Po czym wnioskujesz, że fotele bez masażu są wygodniejsze? Czujesz te elementy systemu masującego (wyłączone) podczas siedzenia?

Z tego co już się dowiedziałem - jest siłownik gazowy 😄

Sprzedawca mówił mi, żebym poczekał na wyprzedaż, która będzie luty/marzec. Ponoć wyjdzie mnie to korzystniej niż zamawiając z samochodem.

Raczej nie zdecyduję się na B&W, ale mam nadzieję, że HK będzie grało lepiej niż Canton w Skodzie i to mnie już zadowoli 🙂

Hej 🙂

1) skrętna oś na pewno się przyda w kręceniu po wąskich miejscach, manewrowaniu na parkingach, etc.

X5, które mam obecnie jest dla mnie pierwszym autem ze skrętną tylną osią i jego zachowanie w zakrętach było dla mnie nowym doświadczeniem. Odnoszę wrażenie, że tył „płynie na boki” lekko - najbardziej odczuwałem to na rondach. I lekko mnie to niepokoiło. Po 20 tys km już tego nie zauważam - przyzwyczaiłem się

2) Szklany dach - Twoja decyzja. Na pewno wnętrze zyska na przestronności i będzie fajnie jeździło się z otwartym dachem (to akurat sam też bardzo lubię). Za to mi pozostanie trzymać kciuki za bezawaryjność 

3) Merino sprawuje się wyśmienicie. Bardzo mało wymaga zabiegów pielęgnacyjnych. Kolor mam tartuffo (taka krówka), jak na zdjęciu poniżej 

4) Jak porównuję komfort foteli z masażem do tych bez tej opcji? Cóż,… mam taki bardzo czuły instrument pomiarowy, na którym codziennie siadam 🤣. A tak serio: to po prostu czuć. W fotelu z masażem potrzebne są dodatkowe graty, które zajmują miejsce - zatem w tych fotelach jest mniej miękkiego wypełnienia. To jest wyraźna różnica - przy czym zauważasz ją robiąc porównanie bezpośrednio przeskakując z jednego fotela do drugiego. Na co dzień w siódemce nie narzekałem na fotele, ale wsiadając do piątki brata miałem wrażenie, że w porównaniu moje fotele to drewniane taborety obciągnięte skórą 

Tak samo teraz: mam kilku znajomych z takimi samymi fotelami M, jak w moim aucie (widać je na zdjęciach). Te z masażami natychmiast wyczuję, bo są po prostu twardsze (sorry, @_holek 😉 )

Już kończąc wątek masaży, jeśli lubisz ten gadżet, to bierz. Ja nie wziąłem przede wszystkim dlatego, że nigdy z tego nie korzystałem, a miałem masaż w dwóch poprzednich samochodach. Uznałem to za bezsensowny wydatek

5) Ja zrobiłem tak samo - kupiłem koła na promce wiosennej. Zapłaciłem 19 tys brutto za komplet, który katalogowo u dealera kosztował 30 czy 31 tys

6) HK wystarczy 

IMG_6269.jpeg

IMG_6280.jpeg

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
9 minut temu, maciek_w napisał(a):

 

Tak samo teraz: mam kilku znajomych z takimi samymi fotelami M, jak w moim aucie (widać je na zdjęciach). Te z masażami natychmiast wyczuję, bo są po prostu twardsze (sorry, @_holek 😉 )

 

Też bym nie zamówił masaży ale akurat w dostępnych na placu X5M wszędzie były 😕

Opublikowano
W dniu 5.01.2025 o 10:31, dddd1234 napisał(a):

Widzę że wszyscy mają oprócz Spotify na ten moment. Jedyny mankament że streamingami i youtubami jest taki że w momencie wrzucania pliki video albo video/audio plik jest ten poddawany niestety jeszcze kompresji z limiterem przez dana platformę co niestety finalnie i tak wpływa negatywnie ale od wielu lat robi się osobne mastery pod streamingi czy radio. Tak czy siak ja osobiście uważam że te najdroższe systemy w autach są przewartościowane. Jasne można ustawić sweet spot na siedzenie kierowcy (ja tak mam w g21) ale za to jak siadam na pasażera to mam zonk 😄 jak wyłączymy te opcje to na siedzisku kierowcy jest srednio.Za 20k można mieć zajebisty sprzęt do odsłuchu w domu na ktorym roznica bedzie slyszalna  ;). Nie mówiąc że za około 4-5k mamy high endowy sprzęt do odsłuchu na słuchawkach (sluchawki + dac/amp)

Ja bym chciał kiedyś zobaczyć jakieś porównanie topowego systemy, z bazą na systemie niższym + customowe rozwiązanie za pół ceny najwyższego zrobione przez kogoś kto się na tym zna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na bimmerpost są wątki na ten temat; konkluzja (moja własna) jest taka, że robienie frankensteina jest:

(1) czasochłonne

(2) jeśli zleca się wykonanie tego komuś, to wcale nie wychodzi taniej niż cena pełnego systemu w konfiguratorze (praca ludzi kosztuje)

(3) jest to bardzo trudne i trzeba wiedzieć, czego nie sp...lić (jeśli robi się to samemu)

(4) wywala masę błędów, albo wyskakują nieprzewidywane gremliny (komputery lubią się gryźć ze sobą; np. w jednym wątku opisywali, jak ze względu na parametry impedancji w dodawanym subwooferze, samochód dostał dziwnych dolegliwości i np. nie działał tempomat)

Ogólnie, lepiej oddać w ręce specjalistów (np BimmerTech), albo odpuścić temat

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
11 godzin temu, MMiko napisał(a):

Wydaje mi się, że i tak poczuję różnicę HK względem Cantona w Kodiaqu, na którego dużo ludzi psioczy, a jest według mnie poprawny, choć trudno go idealnie ustawić.

 

 

 

Wszystkie napędy mam u siebie, więc najwyżej dołożę jeszcze jeden zewnętrzny odbiornik i powinno działać 🙂

Dzięki za info o siłowniku. Niby drobiazg, ale fajnie jak jest. 

 

 

Dziękuję za odpowiedź.

Maxtona kupiłem cały pakiet za pół spoilera dachowego na klapę z BMW 😄 Czy to agrotuning? Można równie dobrze przeczytać opinie o marce BMW. Doszedłem już w swoim życiu do takiego etapu, że to mi ma się podobać. Z chęcią wysłucham opinii innych w temacie gdzie nie jestem pewien swojej decyzji, ale z Maxtonem decyzja już zapadła i już mam, czeka na montaż.

Jakie masz koła na lato, że 21" to mało? Osobiście bardzo podobają mi się 21" Y i takie zamówiłem. Przecież to "kawał" koła...

Odnośnie kół zimowych też spotkałem się z taką opinią na temat 20" i przyznaję Ci rację co do wyboru 21" i na takie będę "polował" 🙂

Dużo jeżdżę po mieście i jednak zostanę przy skrętnej tylnej osi. Na pewno nie zaszkodzi. Zawieszenie Executive jest w jakimś pakiecie? Wydaje mi się, że nie widziałem go w konfiguratorze X5.

Ilość miejsca jest ok. Ciaśniej niż w Kodiaqu, ale damy radę. Starsza córka już nie jeździ w foteliku, tak więc nie będzie mi już brakowało trzech isofixów (mam trzecie z przodu i jest to super rozwiąznie) 🙂 

 

 

Dziękuję 🙂

Odnośnie skrętnej tylnej osi, to wydaje mi się, że będzie świetnie sprawdzała się w miejskiej jeździe, gdzie głównie będę się poruszał. Jak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże, ale wydaje mi się, że będę zadowolony. Pytanie, czy to myszkowanie jest bardzo odczuwalne?

Szklany dach - zawsze chciałem mieć i tym razem nie popuszczę 🙂 Z opinii mogę wywnioskować, że jest w miarę bezproblemowy, więc nie będę z niego rezygnował.

Jak Ci się sprawuje merino? Nie naciąga się? O ile masz jasny kolor, to czy łatwo się czyści?

 Po czym wnioskujesz, że fotele bez masażu są wygodniejsze? Czujesz te elementy systemu masującego (wyłączone) podczas siedzenia?

Z tego co już się dowiedziałem - jest siłownik gazowy 😄

Sprzedawca mówił mi, żebym poczekał na wyprzedaż, która będzie luty/marzec. Ponoć wyjdzie mnie to korzystniej niż zamawiając z samochodem.

Raczej nie zdecyduję się na B&W, ale mam nadzieję, że HK będzie grało lepiej niż Canton w Skodzie i to mnie już zadowoli 🙂

 

Mam fabryczne 22” bez RF. Kawał koła, ale wcale nie wygląda na bardzo duże w tym aucie. 21” przy podejściu w stronę użytkowego. Imho Q7 na 21 wygląda trochę lżej niż X5 na 21.

Y dużo ciekawszy wzór od U jak dla mnie. Ja mam akurat night gold i mimo, że ani fanem złota nie jestem, a kupowałem stricte z nastawieniem na malowanie na czarno (srebrne tym bardziej bym malował), po przymierzeniu dobrze spasowało z tanzanite i póki co zostaje.

Auto ma się podobać właścicielowi, to podstawa podstawy 🙂. Ja tylko zwracam uwagę, że optyczne dołożenie masy i obniżenie prześwitów (Maxton) w połączeniu z srebrnym, niekontrastowym kołem, które optycznie naprawdę nie wygląda na duże w tej masywnej budzie, może dać efekt tuningu z lat 90 (czyli Calibry z dokładkami).

Tutaj porównanie, na mój gust bez dokładek z czarnym 22” kołem jest dużo, dużo lepiej:

Pomijam już kwestie użytkowe (obniżanie auta, gdzie trade off za gorsze prowadzenie SUVa jest wyższe, praktyczniejsze podwozie), chodzi o sam wygląd.

Skrętna powinna być ok, choć nie jeździłem zestawem z pneumatyką a bez aktywnych stabilizatorów. U mnie sama pneumatyka bez skrętnej.

Zawieszenie, o którym pisałem nazywa się M Professional (nie Executive). Koszt jeśli dobrze pamiętam 17k + skrętna 6k. Jest w konfiguratorze dla 40i/40d/M60i na pewno. Imho jeśli rezygnować z niego, to tylko świadomie (po testach). Jak ja brałem, bylo niestety całkowicie usunięte z konfiguratora.

U mnie świeżynka, więc i większe zapotrzebowanie na miejsce. Decydując się na to auto (przy 2 osobach) miejsca było akurat😅 Teraz trochę się męczymy (przejściowo mam nadzieję).

Szklany dach (nawet zasunięty) jest grzejnikiem w lato. Jak ktoś tak jak ja lubi mieć ustawione na 17-17,5 w aucie, to nie będzie zachwycony. Ale znajomemu, który lubi 24-26 zupełnie to nie przeszkadza😅

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak na marginesie, uważam, że BMW bardzo krzywdzi optycznie samochody brakiem opcji kół malowanych w całości na srebrno (zwłaszcza wnętrze obręczy). Jasna barwa całego koła optycznie by je powiększyła, co odciążyłoby budę. A tak, mamy duże auto, które wydaje się jeszcze większe przez to, że kół nie widać (bo są całkowicie czarne), albo wydają się małe (bo są głównie czarne)

Drugi wymiar krzywdy to dobór ET, przez który koła bardzo chowają się w nadkolach; wynik j.w.. Buda wydaje się większa niż jest, a koła mniejsze niż są

 

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
34 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Nie chcialbym miec rozbieranego i dlubanego nowego auta. Zawsze ktos cos zle zlozy, moze trzeszczec itd.

Tez bym w to nie poszedłeś nigdy w takie rzeczy we wnętrzu auta, a nawet  widziałem  kilka razy różne samochody , ktore były całe oklejane folią do zmiany koloru. Oklejanie było pełne czyli wnęki również. Mimo, że były to warsztaty premium i koszty roboty również premium to spasowanie niektórych elementów po złożeniu masakra … swego czasu przy poprzednim samochodzie brałem to bardzo pod uwagę… nie mówię oczywiście o froncie , czyli maska lampy i błotniki bo to temat raczej nieinwazyjny …

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, nieinwazyjny, ale na łączeniach zderzaka (u mnie przedniego i tylnego) z elementami karoserii (nadkola) folia kończy się ok 2mm od krawędzi elementów. Chłopaki musieliby demontować zderzaki i reflektory, żeby dobrze to wszystko zawinąć. Tego nie robiliśmy

  • Lubię to 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
35 minut temu, maciek_w napisał(a):

Tak na marginesie, uważam, że BMW bardzo krzywdzi optycznie samochody brakiem opcji kół malowanych w całości na srebrno (zwłaszcza wnętrze obręczy). Jasna barwa całego koła optycznie by je powiększyła, co odciążyłoby budę. A tak, mamy duże auto, które wydaje się jeszcze większe przez to, że kół nie widać (bo są całkowicie czarne), albo wydają się małe (bo są głównie czarne)

Drugi wymiar krzywdy to dobór ET, przez który koła bardzo chowają się w nadkolach; wynik j.w.. Buda wydaje się większa niż jest, a koła mniejsze niż są

 

Co do malowania to chyba takie trendy teraz u wiekszosci producentów na wzory wielokolorowe lub czarne lub szare. Co do ET to raczej jest to spowodowane wymogami , czego efektem są chociażby te plastikowe elementy wychodzące z nadkola z tyłu , które mają licować się z kołem.

Opublikowano
43 minuty temu, lukasz822 napisał(a):

Co do malowania to chyba takie trendy teraz u wiekszosci producentów na wzory wielokolorowe lub czarne lub szare. Co do ET to raczej jest to spowodowane wymogami , czego efektem są chociażby te plastikowe elementy wychodzące z nadkola z tyłu , które mają licować się z kołem.

Jakimi wymogami? Bo w preLCI tego nie było. Coś się zmieniło od 2023?

Opublikowano
21 minut temu, buster12 napisał(a):

Jakimi wymogami? Bo w preLCI tego nie było. Coś się zmieniło od 2023?

No właśnie coraz dziwniejsze wymogi unijne dotyczące bezpieczeństwa, które wchodzą dość dynamicznie i też za nimi nie nadążam .
W LCI dodali te plastiki, aby koła nie wystawały za obrys, aby kamienie z kół nie leciały na samochód za (przynajmniej tak to mi powiedział pracownik w BMW Welt w Monachium jak byłem , podobnie jak od 2024 od maja chyba , kto kupował samochód nie ma możliwości na stałe wyłączenia (oprócz SET na kierownicy do ponownego uruchomienia) informacji o przekroczeniu prędkości , tego męczącego dźwięku.

Opublikowano

Tak przypadkowo , samochód LCI 2024 z USA, znalazłem w ogłoszeniu, nie ma tych plastików.

IMG_6552.jpeg

Opublikowano
Godzinę temu, lukasz822 napisał(a):

No właśnie coraz dziwniejsze wymogi unijne dotyczące bezpieczeństwa, które wchodzą dość dynamicznie i też za nimi nie nadążam .
W LCI dodali te plastiki, aby koła nie wystawały za obrys, aby kamienie z kół nie leciały na samochód za (przynajmniej tak to mi powiedział pracownik w BMW Welt w Monachium jak byłem , podobnie jak od 2024 od maja chyba , kto kupował samochód nie ma możliwości na stałe wyłączenia (oprócz SET na kierownicy do ponownego uruchomienia) informacji o przekroczeniu prędkości , tego męczącego dźwięku.

Moje auto marzec 2024 i nic nie muszę klikać, w związku z przekroczeniem prędkości . Na stałe wyłączone pikanie w ustawieniach.

Opublikowano
1 minutę temu, Tomasz73 napisał(a):

Moje auto marzec 2024 i nic nie muszę klikać, w związku z przekroczeniem prędkości . Na stałe wyłączone pikanie w ustawieniach.

Tak, bo jak napisałem to chyba od maja jest. Ja mam lipiec i za każdym razem SET na kierownicy, żeby tego nie słuchać …

  • Lubię to 1
Opublikowano
30 minut temu, lukasz822 napisał(a):

Tak, bo jak napisałem to chyba od maja jest. Ja mam lipiec i za każdym razem SET na kierownicy, żeby tego nie słuchać …

Ależ to musi być wnerwiające. Czy to znaczy, że każde nowe auto (na naszym rynku) teraz ma coś takiego?

Opublikowano
32 minuty temu, lukasz822 napisał(a):

Tak, bo jak napisałem to chyba od maja jest. Ja mam lipiec i za każdym razem SET na kierownicy, żeby tego nie słuchać …

Ciekawe kiedy ktoś ogarnie wykodowanie tego na stale 

Opublikowano
12 minut temu, kenhor napisał(a):

Ależ to musi być wnerwiające. Czy to znaczy, że każde nowe auto (na naszym rynku) teraz ma coś takiego?

No bardzo …

Nie wiem jak z innymi markami, ale Porsche i Mercedes też mają tak. 

Opublikowano
12 minut temu, IronSzn napisał(a):

Ciekawe kiedy ktoś ogarnie wykodowanie tego na stale 

Pisałem jakiś czas temu do bmwkodowanie , bo robili mi już kilka aut i niestety powiedzieli, że po nowym roku (czyli teraz) powinny być możliwości na ogarnięcie nowego IDrive. Przypomnę się tam za jakiś miesiąc .

Opublikowano
Godzinę temu, Tomasz73 napisał(a):

Moje auto marzec 2024 i nic nie muszę klikać, w związku z przekroczeniem prędkości . Na stałe wyłączone pikanie w ustawieniach.

Aktualizowałeś idrive? Zapewne nie, bo po tym zabiegu dostajesz ten „ficzer”

Opublikowano
15 minut temu, lukasz822 napisał(a):

Pisałem jakiś czas temu do bmwkodowanie , bo robili mi już kilka aut i niestety powiedzieli, że po nowym roku (czyli teraz) powinny być możliwości na ogarnięcie nowego IDrive. Przypomnę się tam za jakiś miesiąc .

Co firma to inna gadka. Ja dzwoniłem do jakiejś, której reklama wyświetliła mi się na Facebooku, powiedzieli (tak w skrócie), że każde auto ma indywidualny szyfr, i to czy uda się coś wyklikać zależy od stopnia skomplikowania tego szyfru. Najlepiej podjechać, to ocenią jak wygląda sytuacja przy konkretnym aucie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
30 minut temu, buster12 napisał(a):

Aktualizowałeś idrive? Zapewne nie, bo po tym zabiegu dostajesz ten „ficzer”

Zawsze aktualizuje. Mam teraz wersję 07/2024.40. I nadal nie muszę nic klikać w kwestii przekroczenia prędkości. Sądze, że to najnowsza wersja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.