Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na X5 wygląda absolutnie bosko

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Z kolorem, miałem podobnie jak @maciek_w Nie chciałem brać czegoś co będzie mocno zwracało uwagę. X5 jest dość dużym autem, zwłaszcza na szybszych trasach wręcz krzyczącym "z drogi sku*" - choć styl jazdy mi się nie zmienił, nie siedzę na zderzakach, to jednak widzę jak ludzie reagują na szybko zbliżające się duże auto z charakterystycznymi lampami. Agresywny kolor, choć nadal korci oklejenie na lemonkowy zielony, raczej by niepotrzebnie rzucało się w oczy.

Wybrałem Dravit ... i zdecydowanie wybrałbym ponownie. Nawet brudny nie wygląda źle - choć bardzo brudny samochód to już niezależnie od koloru robi przeciwne wrażenie i tak jest też w X5.

Także Dravit, pakiet Shadowline i 22" na lato i wygląda to bardzo dobrze. Widziałem u kilku forumowiczów identyczne zestawienie, także raczej wybrałem standardowy zestaw 😉 Planuję jeszcze dodatkowo przyciemnić szyby z tyłu, bo fabryczne przyciemnienie nie jest dla mnie zadawalające.

 

Co do osi skrętnej, znajdziesz niezależny wątek na forum. Zdania są podzielone. Mam, ale wcześniej nie miałem - choć BMW też nie 😉 Od kilku tygodni mam jednak porównanie do X3 bez tej funkcji, i wjeżdżając na tę samą posesję, i parkując dosłownie w kształt litery U (z ulicy na miejsce parkingowe), w X5 jest łatwiej mimo oczywistej różnicy w gabarytach auta. Więc chyba tak, ma to sens.

Masaże, grzanie dupska i inne pierdoły, to pierdoły. Jeden lubi, drugi nie użyje. Tu zdaj się na siebie. Podobnie z fotelami czy doborem skóry.

To czego nie mogę przeboleć u siebie, to nie domówienie z niewiedzy 4-strefowej klimy, bo nie spodziewałem się "pokręteł" z tyłu bez tego pakietu - aczkolwiek mówimy u mnie o pre-LCI, nie wiem jak jest w podstawowej wersji w LCI. Przy 4-strefowej klimie masz też dodatkowe nawiewy ze słupków B dla pasażerów z tyłu. Moim zdaniem potrzebne, bo już nie tylko moim zdaniem - bo powtarza się na forach w PL i międzynarodowo - że jest wrażenie małej ilości powietrza w kabinie.

Dziś jestem już trochę rozpieszczony wym autem, więc do swojej kofiguracji dołożyłbym domyk. W okresie jak zamawiałem, było ryzyko że załapie się na brak komponentu, więc odpuściłem, ale miałem to na liście "kosztuje, ale raz się żyje".

  • Lubię to 2
Opublikowano
5 minut temu, apzs napisał(a):

[...]
Masaże, grzanie dupska i inne pierdoły, to pierdoły. Jeden lubi, drugi nie użyje. Tu zdaj się na siebie. Podobnie z fotelami czy doborem skóry.
[...]

U mnie must have było grzanie kierownicy. Może ktoś nie zrozumie, ale aktualna pogoda powoduje że ta decyzja była kluczowa :)
Aż miło gdzieś pojechać i nie chce się wysiadać.

  • Lubię to 3
Opublikowano
2 minuty temu, Kingu napisał(a):

U mnie must have było grzanie kierownicy. Może ktoś nie zrozumie, ale aktualna pogoda powoduje że ta decyzja była kluczowa 🙂
Aż miło gdzieś pojechać i nie chce się wysiadać.

Dla mnie znów za mocno grzeje. To kolejna opcja, której nigdy wcześniej nie miałem. I fakt, jest fajnie, ale ostatnim tygodniu dwa razy tak miałem, że wyłączyłem zanim dobrze odjechałem od domu - a auto nie jest garażowane, choć stoi pod wiatą, więc zamarźnięte też nie jest na lód. Przydałaby się opcja regulacji, jak dla foteli.

Opublikowano
35 minut temu, apzs napisał(a):

Dla mnie znów za mocno grzeje. To kolejna opcja, której nigdy wcześniej nie miałem. I fakt, jest fajnie, ale ostatnim tygodniu dwa razy tak miałem, że wyłączyłem zanim dobrze odjechałem od domu - a auto nie jest garażowane, choć stoi pod wiatą, więc zamarźnięte też nie jest na lód. Przydałaby się opcja regulacji, jak dla foteli.

Ale to w ustawieniach można zmniejszyć na słabo i wtedy jest Okej.

Opublikowano
4 minuty temu, lukasz822 napisał(a):

Ale to w ustawieniach można zmniejszyć na słabo i wtedy jest Okej.

W pre-LCI niestety jest tylko on/off i grzeje dość mocno. Ale jakoś się przyzwyczaiłem i teraz mi nie przeszkadza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
53 minuty temu, lukasz822 napisał(a):

Ale to w ustawieniach można zmniejszyć na słabo i wtedy jest Okej.

U mnie nie da się regulować "jak mocno grzeje". Da się tylko ustawić "kiedy automat włącza grzanie". I jest to na maksa nieintuicyjne, bo regulator ma formę suwaka z pięcioma stopniami od "low" do "high". Co sugerowałoby jednak, że ustawia się "moc grzania", ale jednak nie... ustawia się wrażliwość na temperaturę na zewnątrz (tj. przy ustawieniu "high" automat włączy grzanie kiedy jest wyższa temperatura otoczenia, niż w ustawieniu "low"). Chapeau bas dla mistrza ergonomii, który wymyślił ten interfejs

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
5 minut temu, maciek_w napisał(a):

U mnie nie da się regulować "jak mocno grzeje". Da się tylko ustawić "kiedy automat włącza grzanie". I jest to na maksa nieintuicyjne, bo regulator ma formę suwaka z pięcioma stopniami od "low" do "high". Co sugerowałoby jednak, że ustawia się "moc grzania", ale jednak nie... ustawia się wrażliwość na temperaturę na zewnątrz (tj. przy ustawieniu "high" automat włączy grzanie kiedy jest wyższa temperatura otoczenia, niż w ustawieniu "low"). Chapeau bas dla mistrza ergonomii, który wymyślił ten interfejs

Jest to pewnie równoznaczne z tym, że przy niższych temperaturach później się włącza i szybciej wyłącza, czyli w teorii nie nagrzewa się aż tak, bo działa krócej ,  jak przy odwrotnych ustawieniach kiedy włącza się szybciej i grzeje dłużej … nie wiem taka moja teoria 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jechałem dzisiaj z Monachium do Warszawy. Całą drogę miałem włączone grzanie kierownicy, była lekko ciepła

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, apzs napisał(a):

Dla mnie znów za mocno grzeje. To kolejna opcja, której nigdy wcześniej nie miałem. I fakt, jest fajnie, ale ostatnim tygodniu dwa razy tak miałem, że wyłączyłem zanim dobrze odjechałem od domu - a auto nie jest garażowane, choć stoi pod wiatą, więc zamarźnięte też nie jest na lód. Przydałaby się opcja regulacji, jak dla foteli.

Dobrze kojarze, ze jesli chodzi o manualne sterowanie grzaniem kierownicy, to w preLCI były 3 stopnie grzania do wyboru, a w LCI jest tylko 1?

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

Wepnę się w wątek, bo kompletnie sie pogubiłem w kwestii podgrzewania kierownicy i foteli. Czy jest jakieś globalne ustawienie, które właczy grzanie w określonych, domyślnych warunkach? Natomiast jeśli ktoś ma inne preferencje to można się pobawić ustawieniami w menu klimatyzacji, i wtedy te warunki brzegowe można sobie przesuwać, niemniej jakieś tam wyjściowe paramerty są założne bez wględu na użytkownika? Instrukcja jest niestety bardzo skąpa w informacje w tej materii.

Pytam, gdyż mam wrażenie, że pamietam jak parę tygodni temu, kierownica się nagrzała sama po nocy na mrozie. Kojarzę też wrażenie, że fotel się nagrzewa. Nie udało mi się jednak tego odtworzyć wiarygodnie i niepodważalnie od tamtego czasu bez wględu na tempreaturę na zewnątrz. W menu nie grzebałem, nic nie zmieniałem, widzę że automatyczne działanie grzania kierownicy i foteli jest wyłączone, ale i musiało być wyłaczone i wtedy, gdy kierownica sama się nagrzała. Zanim zacznę ustawiać preferencje, chcę się upewnić, że system nie działa w tle tak czy inaczej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Dobrze kojarze, ze jesli chodzi o manualne sterowanie grzaniem kierownicy, to w preLCI były 3 stopnie grzania do wyboru, a w LCI jest tylko 1?

tak

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
7 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Ha!

A ja jestem w trybie planowania auta na „za trzy lata, jak obecny leasing się skończy” i na topie mam M5 Touring (G99) w kolorze… Alpine White 🫣🤭🤫

 

Podoba mi się skojarzenie 🤣

 

IMG_8813.jpeg

IMG_8816.png

Nie no, alpineweiB to przecież nie kolor🤪

Za to biel mineralna jest naprawdę ciekawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 minut temu, radamanthyspl napisał(a):

Wepnę się w wątek, bo kompletnie sie pogubiłem w kwestii podgrzewania kierownicy i foteli. Czy jest jakieś globalne ustawienie, które właczy grzanie w określonych, domyślnych warunkach? Natomiast jeśli ktoś ma inne preferencje to można się pobawić ustawieniami w menu klimatyzacji, i wtedy te warunki brzegowe można sobie przesuwać, niemniej jakieś tam wyjściowe paramerty są założne bez wględu na użytkownika? Instrukcja jest niestety bardzo skąpa w informacje w tej materii.

Pytam, gdyż mam wrażenie, że pamietam jak parę tygodni temu, kierownica się nagrzała sama po nocy na mrozie. Kojarzę też wrażenie, że fotel się nagrzewa. Nie udało mi się jednak tego odtworzyć wiarygodnie i niepodważalnie od tamtego czasu bez wględu na tempreaturę na zewnątrz. W menu nie grzebałem, nic nie zmieniałem, widzę że automatyczne działanie grzania kierownicy i foteli jest wyłączone, ale i musiało być wyłaczone i wtedy, gdy kierownica sama się nagrzała. Zanim zacznę ustawiać preferencje, chcę się upewnić, że system nie działa w tle tak czy inaczej.

Mamy o tym osobny wątek, bodaj ten: wątek o ogrzewaniu automatycznym

 

Krótko mówiąc: w LCI ktoś na siłę próbował ulepszyć rozwiązanie z pre-LCI i wyszła ... 💩

W pre-LCI można było ustawić konkretną temperaturę, przy której system miał włączyć ogrzewanie foteli lub kierownicy; np. -2, albo +6, etc

W LCI nie ma tak prosto. Masz suwak z 5 stopniami i nie wiesz, co ustawiasz. Zgadujesz. "LOW" (np. 1/5) może oznaczać -1, albo +3, ... nie wiesz. A "HIGH" (5/5) to może być +6, albo +10. Też nie wiesz

Po co to było zmieniać?...

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, JarekR napisał(a):

Nie no, alpineweiB to przecież nie kolor🤪

Za to biel mineralna jest naprawdę ciekawa.

Na M5 biel mineralna jest dostępna tylko jako individual... czyli 25 tys? Sorry, nie zapłaciłbym tyle za biały lakier. Raczej wrzuciłbym na lodówkowy biały folię satynową/matową. Też wyglądałaby ciekawie

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 4.01.2025 o 07:19, lukasz822 napisał(a):

Kolor Skyscraper 40d, odebrane w lipcu 24.

1. Tylna oś dla mnie nie dała większej satysfakcji i różnicy między jej brakiem. Może wynika to z faktu, że nie parkuje w ciasnych miejscach gdyż nie mam takiej potrzeby. Na wyjazdy po europie wybieram hotele z dobrymi parkingami. 
2. Pilot niebraniem z tego powodu, co Ty piszesz. Nikt nie był w stanie powiedzieć z jakim systemem będzie działać. Podnad to, obecnie wszystko można obsłużyć smartfonem.

3.nie brałem pakietu  comfort ze względu na dach i roletę elektryczną . Poprzednie auto miałem z dachem szklanym i u mnie się nie sprawdziło. Ciężko wyregulować. Trzeszczy i wciąż brudny … roleta , znajomy(kierownik) z serwisu ASO odradził, bo dużo aut ma problem z prowadnicami i wypadaniem lub nie działaniem rolety.

4.mam sensafin  czarna z wentylacja bez masaży. Dla mnie okej, podoba mi się wzór przeszyć. Poprzednio skóra indywidual i widać było jednak jej eksploatację. Zobaczymy jak będzie tutaj.

5.nie mam

6.nie mam

7. koła zimowe wziąłem oryginalne 21 wzór Y. Dostałem dobrą cene, ale oglądałem zamienniki i również jest to ciekawą opcją do rozważenia i z tego co się orientowałem problemów z nimi nie będzie.

8.naglosnienie HK dla mnie wystarczające. Może wynika to z faktu, ze nie jestem wielkim znawcą dźwięków muzyki i dla mojego ucha słuchając głośno muzyki rockowej , bo tutaj na pewno można dostrzec różnicę z racji instrumentów jest na prawdę dobrze. 
 

podsumowując i wyprzedzając komentarze następców nie wypowiadam się za wszystkich na forum. To są moje indywidualne odczucia i na chwilę obecną nie zmieniłbym nic w swoim samochodzie. Mimo, że dopiero 6 m-cy z przebiegiem 23tk.

 

 

No właśnie z tym pilotem to trudny temat, ale jak nie ma konkretnego rozwiązania, to będzie to dla mnie małe wyzwanie, z którym sobie poradzę, ale najpierw muszę go jeszcze dopisać do zamówienia 🙂

Po jakim czasie zauważyłeś ślady eksploatacji na skórze individual? Tego właśnie się obawiam i sprzedawca w salonie też mówi, że sensafin jest bardzo dobrym rozwiązaniem. W dodatku będzie łatwiejszy w utrzymaniu, a "dotykowo" też jest przyjemnym materiałem.

Podzielisz się ile dostałeś rabatu / jaka wyszła finalna cena za zimówki 21" Y?

 

 

W dniu 4.01.2025 o 08:46, IronSzn napisał(a):

Tylna skrętna oś - nie mam, nie odczuwam potrzeby, wciskam x5 w miejsca parkingowe bez problemow

-Zintegrowany pilot w lusterku do sterowania bramą - troche walki z tym bylo ale dziala. Z tym ze ja mam kazdy naped inny i do tego juz byly radia dokladane, ale udalo sie zgrac

-Czy są problemy ze szklanym dachem? Mam, i mam nadzieje ze problemow nie bedzie

-Długo zastanawiałem się nad tapicerką. Sensafin - tu sie powtorze sztuczna skora w aucie za 500tys? Tylko pelne merino i alcantara na podsufitke


-Czy to prawda, że elementy systemu masażu w fotelach są wyczuwalne podczas dłuższej podróży i powodują dyskomfort, gdy nie są używane? Mam fotele m z masazem i wentylacja i sa mega wygodne

-Czy biorąc koło dojazdowe nadal jest podnośnik gazowy podłogi bagażnika? Nie mam, nie wkem

-Koła zimowe. Sprzedawca mówił, że są promocje na koniec zimy. Zastanawiam się, czy można kupić w dobrej cenie oryginalne 21", czy jednak są godne polecenia zamienniki, z którymi nie będzie w razie czego kłopotów? 
kupilem oryginaly poza aso, bo pomimo promocji aso i tak bylo drozej 

-Nagłośnienie Harman Kardon. Jakie macie odczucia działania tego systemu? Mam b&w i tu moge powiedziec ze gra bardzo czysto, dzwiek jest fajny i lepszy niz w hk w g30

 

Jakie odbiorniki masz założone przy napędach, które działają z pilotem w X5?

Jak Ci się sprawdza tapicerka Merino?

Poproszę o namiary na koła które kupiłeś, może też skorzystam 🙂 

 

 

W dniu 4.01.2025 o 13:28, radamanthyspl napisał(a):

Skrętna oś jest, nie wiem, jak byłoby bez, ale auto odbieram jako zaskakująco zwrotne, co nie oznacza, ze parkowanie nim jest banalne. Na pewno wziąłbym ponownie. I nie, nie da się wyłączyć.

Drugi raz pilota nie wezmę, do tej pory nie udało mi się sparować go z żadną bramą.

HK - gra ok, nie oszałamia, ale i nie mam mu nic do zarzucenia.

Co do podłogi w bagażniku, biorąc pod uwagę że i tak jest gotowa do włożenia tam koła, zakładam, że nic się nie zmienia w kwestii siłowników jeśli weźmiesz dojazdówkę. Moim zdaniem jednak przy oponach RF to zbędny balast i zabiera przestrzeń którą można wielorako wykorzystać.

Teraz jeżdżę Kodiaqiem (4.7m), który jest bardzo zwinny pomimo gabarytu. Czyli skrętna oś w X5 powinna dać podobne odczucia w manewrowaniu, jak nie lepsze.

Odnośnie teleskopu podnoszącego podłogę, to dziś widziałem przez przypadek na YT i w wersji z kołem dojazdowym również jest. Pytanie o zasadność, to czy opona RF jest odporna na przecięcia? Żona wiosną w taki sposób załatwiła oponę biorąc zbyt szybko zakręt przecinając oponę o niski murek. Nie wiem czy RF by to wytrzymał 🙂

 

W dniu 4.01.2025 o 12:02, BigCactus napisał(a):

Mam zintegrowanego pilota i nie brałbym tego - każdy napęd inny i jest konieczność dokładania jakiejś kostki - najzwyczajniej mi się nie chce.

Mialem w poprzedniej G05 otwierany dach, a teraz już nie wziąłem. Brakuje go w miesiące wiosenne i jesienne kiedy chętnie bym go uchylił, ale nie wziąłem go drugi raz bo nagrzewało mi się bardziej wnętrze i większość czasu roleta była i tak zamknięta. Dodatkowo w X5M ma to wpływ na sztywność, co jest bez znaczenia w innych modelach.

HK - mam, gra bardzo przyjemnie, ale drugi raz wziąłbym pewnie opcję wyżej. Nie wiem czy dostaliście raport z MyBMW za zeszły rok - u mnie wyszło to 43k km i ponad 700h w samochodzie. Czyli miesiąc… 🤯

To mi trochę da do myślenia przy kolejnej konfiguracji/wyborze samochodu… 🤣

 🤯🤯🤯

Jeszcze pomyślę nad tym pilotem, ale znając sam siebie, pewnie sobie z tym poradzę. Nie mniej, myślałem, że zdobędę gotową odpowiedź 😄

Jak zasunąłeś materiał w dachu to nadal wpływało to na większe nagrzewanie niż w wersji bez szklanego dachu?

 

 

W dniu 4.01.2025 o 16:35, Semtex93 napisał(a):

Teraz ja, z cyklu nie wiem ale sie wypowiem, tak mnie tu pewnie niektorzy ocenia, z uwagi, ze nie odebralem jeszcze zamowionego auta. Natomiast to co bede pisal nizej oparte jest o średnią wyciągniętą z chyba każdego możliwego filmu na YT i materiału.

1. Bez skretnej tylnej osi srednica zawracania w X5 to 12.6 m, a z tą opcją 12.0 m. Nie mam pod ręką źródła, ale tak zapamiętałem. Dla porównania w Audi Q8 bez jest to 13.3 m, a z jest to 12.5 m. Jak widać X5 bez tylnej osi skrętnej jest tak samo zwinne jak Q8 z tylną osią skrętną. Dla mnie zwrotność Q8 z tylną osią skrętną jest ok, więc dlatego w mojej konfiguracji nie wziąłem tej opcji. Zaoszczędzone trochę kg, ewentualnej awaryjności po większym przebiegu, problemów przy ewentualnej konieczności ustawienia geometrii, pieniędzy za tę opcję, no i wrażenia wózka sklepowego (nienaturalnie pływający tył).

2. Pilot - zbędna opcja

3. Szklany dach - mimo, że w kilku poprzednich samochodach za każdym razem brałem tę opcję, to teraz nie wziąłem. Jest tyle samo zalet co wad tego rozwiązania i tu już co kto lubi. Ja kiedyś lubiłem jeździć z otwartym dachem, ale miałem więcej przebiegów miejskich i podmiejskich po drogach gdzie się jeździło max 80 km/h i ten dach mógł być otwarty bez większego szumu. Dodatkowo ta opcja jest sparowana w pakiecie z wieloma innymi, niepotrzebnymi i to mnie ostatecznie odepchnelo. Jesli chodzi o BMW, to moge powiedziec ze w serii 3, którą miałem od nowości, szyberdach trzeszczał, była jakaś akcja serwisowa, którą po ściągnięciu dokumentów z USA wykonałem sam w domu z użyciem specyfiku tam wskazanego i temat ustapil, ale pierwsze wrazenie w nowym aucie z tym zwiazane nie bylo fajne.

4. Tapicerka - Bierz w ciemno Sensafin. Każdy chwali ten materiał. Dopóki nie masz dosłownie obok auta z Merino, to nikt raczej nie rozpozna co jest czym, a w przypadku Sensafin masz kilka mocnych zalet: nie brudzi sie, nie wygniata sie, nie bedzie zmarszczek, nie bedzie pękała, powinna mieć bardziej trwałą farbę. W dodatku jest za free.

5. Fotele - Tak, w/g opinii ze wszystkich watkow tu na forum, a takze na YT wynika, ze zarowno elementy masazu jak i wentylacji pogarszają wygodę na pewno na fotelach komfortowych. Natomiast nie wiem jak na innych, bo ja od poczatku wiedzialem, ze chce komforty.

6. Siłownik - Nie wiem, raczej w kazdej konfiguracji jest ten siłownik.

7. Koła zimowe - Nie wiem.

8. HK - Są opinie ze w LCI HK gra lepiej niż w preLCI, a BW gorzej niż w preLCI. Moze dlatego, ze LCI jest lepiej wyciszone i HK o relatywnie niskiej mocy ma lepsze warunki do działania niz w preLCI. Natomiast co do BW, to jest na YT kanał "DM Sound" / "Daily Motor", gdzie gość wystawia oceny zestawom audio w autach. Wyraźnie tam powiedział, że w X5 LCI jest coś nie tak z BW, że ewidentnie jest skręcone specjalnie przez producenta. Istnieje teoria, że w ten sposób chcieli wywyższyć BW w X7. Co wiecej, BW, zeby w ogole moglo byc zamowione, wymaga wziecia szklanego dachu. Mysle, ze moge o sobie powiedziec, ze jestem audiofilem, jednak mimo to nie wzialem BW, bo HK w LCI, odpowiednio ustawione na equalizerze i przetestowane przeze mnie na paru jazdach probnych gra bardzo dobrze, nie brakuje mocy, basu, jest w/g mnie lepszym zestawem niz przedostatni Bang Olufsen w Q7/Q8. 

Ze swoich dylematów mogę dodać:

9. Felgi - Auto najlepiej wygląda na 22", są to opony bez RFT co jest plusem, jednak zostaje już mało profilu wtedy i wg mnie zbyt łatwo o przytarcie o kraweznik / na parkingach podziemnych / uszkodzenie na dziurach, szczegolnie, gdy autem jezdzi rowniez żona. Gdybym brał auto wylacznie pod siebie i wiedzial, ze nikt nim nie bedzie jeździł to byc moze bym sie zdecydował na 22". Wzory 21" są mocno średnie. Wzór Y sportowy ale przestarzały. Wzór U "na elegancko", jakoś średnio pasuje do Mpakietu moim zdaniem. Zostają 20" i ewentualnie nieOEM 21". Uwaga: 20" i 21" to RFT, a wiec opona-drewno jak to nie ktorzy nazywaja. W efekcie komfort na 21" RFT moze byc zblizony lub nawet gorszy niz na 22" bez RFT. Natomiast w 22" w dalszym ciagu łatwiej uszkodzic opone czy zarysowac felge.

10. Pakiet Comfort vs. Ogrzewanie postojowe - Auto bedzie u mnie stało w garażu nieocieplanym i kuszące wtedy jest Ogrzewanie postojowe. Z drugiej strony to dodatkowe kg i potencjalne miejsce awarii. Podobno X5 diesle maja elektryczną nagrzewnicę, więc mimo że diesel nagrzewa sie wolniej niz benzyna, to ciepło powietrze z nawiewów, zimą, leci nawet szybciej niż w benzynie.

 

Dziękuję za poświęcony czas na tak szczegółową odpowiedź.

Odnośnie dachu, to w sumie to co jest w pakiecie, to mi się przyda. Roletki tylnych szyb, czy złącze travel&comfort na pewno będą używane przez dzieci 🙂

Czyli jednak Sensafin 🙂 Sprzedawca w salonie też mnie do niego przekonuje, że nie ma sensu dopłacać do merino. Trochę widziałem opinii niezadowolonych użytkowników naturalnej skóry, a póki co o sztucznej nikt nic złego nie mówi - mówię to o użytkownikach.

Fajnie, że wspomniałeś o teście nagłośnienia. Zobaczę, ale i tak zostaję przy HK. Żona nie pozwoli na tak dużą dopłatę do BW, ale jeszcze jak jest nie takie jak ma być, to nie będę się o tym osobiście przekonywał 😉

Odnośnie kół, z chęcią wziąłbym 22", ale nic mi nie wpada w oko. W dodatku czarne mają również czarne ranty i to już je dyskfalifikuje 😉 Y 21" bardzo mi się podobają od samego początku i chyba przy nich pozostanę. Wziąłem pneumatykę (oraz pakiet offroad), może nie będzie tak źle?

U siebie mam ogrzewany garaż, ale często samochód parkuję w ciągu dnia. Wtedy chcę używać webasto 😄

 

W dniu 4.01.2025 o 16:37, Michael1916 napisał(a):

Skretna tylna oś to must have wg mnie. Lekkosc prowadzenia + mniejsza srednica zawracania jest bardzo odczuwalna.

Harman gra bardzo dobrze. Dopłata ponad 20k do Bowers'a jest w moim odczuciu zbyt duża.

Kola zimowe - pomyślisz za kilka miesiecy kiedy będą dobre wyprzedaże na oryginalne koła po sezonie. Może na 20' wygląd nie rzuca na kolana ale za to komfort i brak stresu zwiazanego z uszkodzeniem felg do mnie przemawia.

Osobiscie nie lubie szklanego dachu. W X5 nie mam w serii 8 mam. Problemow dużych nie sprawia, od czasu do czasu trzeba poruszac uszczelkami żeby nie skrzypiało. Latem zasłoniete rolety bo grzeje, brudne szkło, wieksza masa, mniejsza sztywnosc, podwyzszony hałas i dopłata 10-15k powoduja, że jestem na NIE.

Sensafin widziałem u kolegi i wygląda zaskakująco dobrze. Wszystko rozegra się o trwałosc. Nappa w serii 8 zużywa się wyraźnie szybciej niż Vernasca w X5. Jeśli Sensafin okazałaby się trwalsza niż delikatna naturalna skóra to wybrałbym tą "ceratę".

Dzięki za odpowiedź.

Fakt, dopłata do BW jest również dla mnie nieakceptowalna. HK to też dobry system i powinienem być z niego zadowolony 🙂

Zawsze marzyłem o szklanym dachu i nie zrezygnuję z niego 😄 Koledzy wyżej też wspominają, że większych kłopotów z nim nie ma, więc zostaje.

Odnośnie tapicerki, to też widziałem np. na kanale Caroseria, jak potrafi wyglądać naturalna skóra w X5. Chyba jednak zostanę przy ceracie Sensafin.

 

W dniu 4.01.2025 o 19:39, IronSzn napisał(a):

Ja akurat jestem z tych którym skrętna os nie podeszła.

ale nie wyobrażam sobie ogołocenia x5 z webasto, wentylacji, masazu, panoramy itd z powodu ze sie moze popsuc albo ze waga. X5 to nie m3/4. To ma dawac komfort i praktycznosc, przy obecnych mrozach nie ma nic lepszego niz wsiasc do zagrzanego rozmrozonego auta. 

Ogólnie konfigurator jest tak stworzony ze kazdy zlozy cos dla siebie. Dlatego takie teoretyczne dywagacje do niczego nie prowadza poza promowaniem swojego zdania, czesto teoretycznego bo przed odebraniem auta😅 Kazdy ma inne potrzeby, oczekiwania i budzet. 
To co dla jednego jest must have dla drugiego jest zbedne. 
 

na pewno przy cenach serwisu bmw i awaryjności wspolczesnych aut ( gdzie bmw i tak dobrze wypada) to dobrze planujac auto dluzej niz 2 lata przedluzyc gwarancje

Też jestem tego zdania, że auto ma dawać radość z jazdy (w sumie to motto BMW). W obecnym nie mam Webasto i mimo ogrzewanego garażu parkując za dnia samochód na parkingach żałuję, że nie wziąłem. W X5 będzie bez dwóch zdań. Odnośnie masażu jedyne co mi nie daje spokoju, to opinia przeczytana w internecie, że czuć elementy tego systemu podczas dłuższej jazdy, gdy jest wyłączony.

Planuję przedłużyć gwarancję. Na pewno na trzy lata, bo to wypada korzystnie, ale na 4 lata to już dość spora kwota. Auto chcę mieć na dłużej.

 

 

Opublikowano
W dniu 4.01.2025 o 21:24, dddd1234 napisał(a):

Co do HK i systemów audio. Według mnie HK jest w porządku mimo że sam używam sprzętu w domu do słuchania wysokiej klasy, zresztą pracowałem w studio nagraniowym i kocham muzykę więc mam zboczenie na tym pkt. Być może ten Bowers gra lepiej ale: 20k to jest przesada za taki system, a po drugie jak słuchasz radia albo Spotify albo jakiegoś gównianego mp3 320kbps to Ci ten Bowers nie pomoże, muzyka na Spotify jest mega słabej jakości nawet na premium (format mp3 320kbps czyli format stratny)  musiałbyś wozić kolekcje płyt albo dysk  z muzyką w formacie FLAC lub WAVE. Jeśli tego nie robisz to usłyszysz tylko roznice jakbyś słuchał bardzo głośno (HK przez niższa moc będzie brzydsze przy słuchaniu bardzo głośnym prawdopodobnie chociaż reguły nie ma bo ja nie jestem w stanie tak głośno słuchać żeby można było te różnice wylapac). Dużo tez zależy od rodzaju muzyki  - mialem HK w g21 i byłem mega zadowolony, jeździłem też innymi autami w tym samym czasie i zawsze jak odpalałem HK to morda mi się cieszyła bo przy muzie rockowej było super względem innych aut.

Wydaje mi się, że i tak poczuję różnicę HK względem Cantona w Kodiaqu, na którego dużo ludzi psioczy, a jest według mnie poprawny, choć trudno go idealnie ustawić.

 

 

 

W dniu 4.01.2025 o 22:06, ubejane napisał(a):

Co do pilota to jest to system Homelink. Bardzo popularny w USA. Jak masz „swoją” bramę z dowolnym systemem bezprzewodowym to trzeba dokupić i wpiąć równolegle odbiornik Homelink do sterownika bramy, doprogramować w aucie i działa. Problem jest jak się ma pilota do jakiś zewnętrzych wjazdów, szlabanów gdzie administrator nic raczej nie pozwoli „dopinać”. Wtedy nic się nie zrobi.

Przy wyborze dojazdówki siłowniki są jak najbardziej.

 

Wszystkie napędy mam u siebie, więc najwyżej dołożę jeszcze jeden zewnętrzny odbiornik i powinno działać 🙂

Dzięki za info o siłowniku. Niby drobiazg, ale fajnie jak jest. 

 

 

W dniu 5.01.2025 o 00:31, JarekR napisał(a):

Bardzo subiektywnie, więc no offence. Nie wiem, czy cokolwiek weźmiesz z tego, bo najwyraźniej mamy różne preferencje 🙂

Maxton imho agrotuning, dokładanie Maxtona do koła, które już wygląda na małe w tym aucie (21" Y - akurat mam takie na zimę) da przekomiczny efekt. Po mojemu nie ma to szans wyglądać dobrze. 

Koła zimowe - już była o to wojenka na forum. Tylko 21" z tyłami 315. Wąskie 20" (275) schowane w nadkolach będą niestabilne, jeśli jeździsz szybciej / zwracasz uwagę na takie rzeczy. To jest fakt. Ale nie wszyscy zwracają ofc. Natomiast warto wiedzieć, że na tych wąskich 20" auto będzie mocniej reagowało na podmuchy wiatru już przy prędkościach rzędu 150.

Szklany dach. Mam. Problemów z pracą / szczelnością brak. Problemem jest to, że auto mocno nagrzewa się nawet przy zaciągniętej rolecie a ja nie znoszę jak jest mi duszno / muszę podkręcać klimę. Latem jeździsz z grzejnikiem nad głową. Plus dodatkowy hałas. Wystarczy, że X5 samo w sobie jest dość głośnym autem. Gdybym nie brał stoka, na pewno był nie kliknął tej opcji. Ale jak nie jest grzejnikiem (wiosna, jesień) to jest fajny.

Sensafin & masaż. Jestem na nie dla sztucznej skóry (chociaż faktycznie sam Sensafin robi na żywo dobre wrażenie, nawet zapachowo). Fotele z masażami (nie mówię na przykładzie tych konkretnych) lubią skrzypieć, co akurat mnie bardzo przeszkadza. Kolor biały (Silverstone) kompletnie mi nie leży, zwłaszcza do jasnego lakieru. Białe fotele do szaro-srebrnego lakieru - jak dla mnie to się gryzie 😉

U siebie skrętnej osi nie mam i zupełnie nie odczuwam jej braku. Jeździłem X7 ze skrętną, auto było kompaktowe i lekkie w prowadzeniu. Przy dużych prędkościach (okolice Vmax) tylna oś nie powodowała żadnych nerwowości (ale tu były aktywne stabilizatory). Natomiast bardziej od skupiania się, czy ma być skrętna, czy nie, spróbowałbym przetestować zawieszenie Executive z aktywnymi stabilizatorami. Miałem w 540dT, testowałem w X7 (tu w Executive Pro jest dodatkowo pneumatyka) i imho warte każdej złotówki... o ile lubisz prowadzić auto, a nie toczyć. Adaptive Drive w G31 540dT i Executive Pro w X7 40d to były dwa zawieszenia, które były odczuwalnie lepsze od całej reszty różnych rozwiązań, jaką jeździłem. Dlatego namawiam do sprawdzenia tych aktywnych stabilizatorów 🙂

HK całkowicie spełnia moje oczekiwania. Nie ma jakiegoś spektakularnego efektu wow, ale też nie ma powodów do narzekania. Dlatego jeśli nie jesteś audiofilem jak ja (tzn. lubię dobrą jakość dźwięku, ale słuchu muzycznego kompletnie nie mam), to chyba powinien być ten wybór.

Jeśli masz dzieci, zobacz czy ilość miejsca z tyłu jest wystarczająca. Moim zdaniem jest za mało (zwłaszcza przy tych wymiarach auta) zarówno z tyłu, jak i w bagażniku.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Maxtona kupiłem cały pakiet za pół spoilera dachowego na klapę z BMW 😄 Czy to agrotuning? Można równie dobrze przeczytać opinie o marce BMW. Doszedłem już w swoim życiu do takiego etapu, że to mi ma się podobać. Z chęcią wysłucham opinii innych w temacie gdzie nie jestem pewien swojej decyzji, ale z Maxtonem decyzja już zapadła i już mam, czeka na montaż.

Jakie masz koła na lato, że 21" to mało? Osobiście bardzo podobają mi się 21" Y i takie zamówiłem. Przecież to "kawał" koła...

Odnośnie kół zimowych też spotkałem się z taką opinią na temat 20" i przyznaję Ci rację co do wyboru 21" i na takie będę "polował" 🙂

Dużo jeżdżę po mieście i jednak zostanę przy skrętnej tylnej osi. Na pewno nie zaszkodzi. Zawieszenie Executive jest w jakimś pakiecie? Wydaje mi się, że nie widziałem go w konfiguratorze X5.

Ilość miejsca jest ok. Ciaśniej niż w Kodiaqu, ale damy radę. Starsza córka już nie jeździ w foteliku, tak więc nie będzie mi już brakowało trzech isofixów (mam trzecie z przodu i jest to super rozwiąznie) 🙂 

 

 

W dniu 5.01.2025 o 00:34, maciek_w napisał(a):

Hej, po pierwsze gratulacje! A poniżej garść moich przemyśleń:

1) skrętna oś jest kontrowersyjnym dodatkiem. U mnie w kategorii „wziąłem, bo była w standardzie” (M60i). Czy poprawia zwinność? Na pewno. Czy zwiększa stabilność? Nie wiem/ wątpię. Czy czuć ją w czasie jazdy? Na pewno tak - objawia się poczuciem lekkiego myszkowania samochodu, do czego trzeba się przyzwyczaić. Czy wziąłbym w kolejnym samochodzie, gdybym musiał dopłacić? Zależy od wielkości - do dużej kolumbryny pewnie bym wziął 

2) zintegrowany pilot? Szkoda pieniędzy 

3) panorama? Jak dla mnie same minusy:

- kilkadziesiąt kilo (ponoć ~80) w dachu, czyli najgorszym miejscu na dodawanie wagi w każdym, a zwłaszcza wysokim, samochodzie

- bardziej nagrzewa się wnętrze

- cieszę się, że są osoby meldujące wieloletnie doświadczenia z bezusterkowym korzystaniem z panoramy; ja pewnie miałbym pecha…

- jest głośniej w środku (szum powietrza, deszcz, etc); ale to drobnostka, bo różnica jest nieistotna

4) tapicerka? Bierz, co uznasz za sensowny wybór. Ja mam full merino. Bardzo bogaty znajomy ma u siebie sensafin. Obaj jesteśmy zadowoleni

5) wpływ gratów w fotelu na komfort? Jest odczuwalny, jeśli przesiadasz się bezpośrednio z auta z fotelami wyposażonymi w masaż do auta z fotelami bez tej opcji. Wielokrotnie ćwiczyłem to przeskakując z mojego poprzedniego auta do fury brata (ja miałem siódemkę z komfortami wyposażonymi w masaże i wentylację, brat ma w piątce komforty bez tych opcji). Zdecydowanie wygodniejsze były fotele brata. W obecnym samochodzie mam tylko wentylację (nie mogłem z niej zrezygnować), i jestem bardzo zadowolony, bo fotele mam wygodniejsze

6) nie mam dojazdówki, mam amortyzator w podłodze. Wydaje mi się, że wnęka jest na tyle głęboka, że po wrzuceniu dojazdówki zostanie miejsce na ten wspornik

7) oryginalne koła zimowe wyjdą po rabacie w cenie trudnej do uzyskania przy kompletowaniu osobno (zakładając, że chcesz mieć opony z gwiazdką). Ja wziąłem takie zestaw OEM 21” i jestem zadowolony

8 ) HK gra jak zawsze: poprawnie i bez emocji. Sali koncertowej w samochodzie nie zrobi; B&W jest o WIELE lepszy, ale wymaga sporej dopłaty i można go mieć tylko z panoramą. Zatem ja B&W nie mam, bo niechęć do panoramy przeważyła nad chęcią posiadania B&W w BMW

Dziękuję 🙂

Odnośnie skrętnej tylnej osi, to wydaje mi się, że będzie świetnie sprawdzała się w miejskiej jeździe, gdzie głównie będę się poruszał. Jak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże, ale wydaje mi się, że będę zadowolony. Pytanie, czy to myszkowanie jest bardzo odczuwalne?

Szklany dach - zawsze chciałem mieć i tym razem nie popuszczę 🙂 Z opinii mogę wywnioskować, że jest w miarę bezproblemowy, więc nie będę z niego rezygnował.

Jak Ci się sprawuje merino? Nie naciąga się? O ile masz jasny kolor, to czy łatwo się czyści?

 Po czym wnioskujesz, że fotele bez masażu są wygodniejsze? Czujesz te elementy systemu masującego (wyłączone) podczas siedzenia?

Z tego co już się dowiedziałem - jest siłownik gazowy 😄

Sprzedawca mówił mi, żebym poczekał na wyprzedaż, która będzie luty/marzec. Ponoć wyjdzie mnie to korzystniej niż zamawiając z samochodem.

Raczej nie zdecyduję się na B&W, ale mam nadzieję, że HK będzie grało lepiej niż Canton w Skodzie i to mnie już zadowoli 🙂

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Nawet runflat nie daje Ci gwarancji. Poniżej zdjęcie co mi się przytrafiło 🙂

Najpierw strzeliła mi opona z prawej a 5 minut pozniej strzeliła mnie octavia z lewej  😉

 

IMG_2828.jpeg

IMG_2812.jpeg

Edytowane przez _holek
  • Przykro mi 2
Opublikowano (edytowane)

Do napędu sterownik proxima. Ale nie zastosowalbym tego majac garaz polaczony z domem. Tracac auto mozna mnie obrobiona chate
 

dużo opinij jest bardzo subiektywnych

jak np wygoda fotela, odsłuch nagłośnienia

co do panoramy to jak sie nagrzewa komus za mocno to zawsze mozna ja dodatkowo folia przyciemnic

skretna tylko osia warto sie przejechac, szczegolnie troche szybciej po zakretach

ja mialem u siebie dakote i merino we wszystkich autach, zona sensatec w x3.

Zadna nie bylo zniszczona po kilku latach użytkowania, regularnie dbana plus powloka. Uważamy na ostre przedmioty i nie wozimy opon na siedzeniach. A wrażenia, znowu subiektywne ale dla mnie tylko naturalna skora.

Maxton mi akurat sie średnio podoba , jest taki toporny. Zdecydowanie wolałbym chińskie m perforamce albo renegade design.

Kola zimowe kompletne sa na allegro w cenach czesto duzo lepszych od aso pomimo rabatow

 

Twoj wybor, ale potrzebujesz pakiet offroad? Sama pneumatyka nie wystarczy?

ps hak wziales?

 

Edytowane przez IronSzn
Opublikowano
42 minuty temu, IronSzn napisał(a):

Kola zimowe kompletne sa na allegro w cenach czesto duzo lepszych od aso pomimo rabatow

Jest tylko jedno ALE z tymi ofertami z Alle. ASO nie sprzedawało w 2024 roku kół z oponami produkowanymi w 2021 czy 2022, a to właśnie takie opony są na tych fabrycznie nowych kołach zakupionych na Alle. Jeżeli jesteś tego świadom, warto skorzystać z oferty, zwłaszcza że różnica w cenie spokojnie pokryje wcześniejszą wymianę opon na nowe po tych kolejnych 2 latach.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, apzs napisał(a):

Jest tylko jedno ALE z tymi ofertami z Alle. ASO nie sprzedawało w 2024 roku kół z oponami produkowanymi w 2021 czy 2022, a to właśnie takie opony są na tych fabrycznie nowych kołach zakupionych na Alle. Jeżeli jesteś tego świadom, warto skorzystać z oferty, zwłaszcza że różnica w cenie spokojnie pokryje wcześniejszą wymianę opon na nowe po tych kolejnych 2 latach.

Kola ktore kupilem na allegro w 2024 mialy opony z 2023. Za 3 lata i tak bede potrzebowac nowych, roznica w stosunku do ceny z aso byla rzędu 3.5 tys zl

spacer.png

Edytowane przez IronSzn
Opublikowano
11 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Dobrze kojarze, ze jesli chodzi o manualne sterowanie grzaniem kierownicy, to w preLCI były 3 stopnie grzania do wyboru, a w LCI jest tylko 1?

10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

tak

Niestety nie mam takiego ustawienia. Jest tylko on/off na kierownicy, a w ustawieniach pojazdu jedynie możliwość ustawienia automatycznego zadziałania.

Trzystopniowa regulacja dotyczy jedynie wentylacji lub/i ogrzewania foteli.

Opublikowano
2 minuty temu, IronSzn napisał(a):

Kola ktore kupilem na allegro w 2024 mialy opony z 2023. Za 3 lata i tak bede potrzebowac nowych, roznica w stosunku do ceny z aso byla rzędu 3.5 tys zl

To ja różnicę do całkiej niezłej ceny po zniżkach (12,5k) miałem aż 5 tysięcy, ale produkcja 43 tydzień 2022. I choć to zimówki, to podobnie jak Ty, za 2-3 lata i tak będą się nadawały na odpad. A tak elegancko zabezpieczone, dostawa na palecie.

image.thumb.jpeg.9a34c0645bd3f10f0ad575f4c96b6c25.jpeg

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Do napędu sterownik proxima. Ale nie zastosowalbym tego majac garaz polaczony z domem. Tracac auto mozna mnie obrobiona chate
(…)

Dokładnie tak. Proxima jest jednym z producentów takich modułów do HomeLinka. Poniżej  taki moduł:

https://www.proxima.pl/produkt/zestaw-homecar1-eu/?srsltid=AfmBOooRK6ZheiuVOZ5PvyDbKnFsA4p_tOYCBecweZpMTppr6Tn4pQUS

Co do potencjalnego obrobienia domu po kradzieży auta to jak masz ‚normalne’ piloty to też zazwyczaj leżą w aucie 

 

Godzinę temu, IronSzn napisał(a):
Edytowane przez ubejane
Opublikowano
Godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Do napędu sterownik proxima. Ale nie zastosowalbym tego majac garaz polaczony z domem. Tracac auto mozna mnie obrobiona chate

99% z nas - o ile nie więcej - zostawia pilota w aucie. O ile nie masz w samochodzie pozostawionego nic co wskazuje na lokalizację domu - jak dokumenty, czy adres domowy zaprogramowany w nawigacji - to nie masz z tym problemu 🙂

Przy czym ja celowo nie decydowałem się na pilota w lusterku, właśnie przez jego ograniczone możliwości w porównaniu z pilotem od systemu - choćby więcej kanałów, do sterowania różnymi odbiornikami czy bramy w różnych lokalizacjach, które często da się zgrać ze sobą.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.