Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!
Około miesiąc temu zamówiłem do produkcji X5. Na chwilę obecną mogę dokonać zmian, bo jeszcze nie jest wyznaczona produkcja.

Z ogólnych informacji to silnik 40i, M pakiet, felgi Y 21", kolor szary skyscraper (żona chciała Sao Paulo), siedzenia komfortowe sensafin silverstone z wentylacją i masażem. Z zewnątrz będzie pakiet Maxtona, który już mam w domu 🙂 Jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe, wziąłem większość dodatków.

Mam pytanie właśnie o te dodatki, a właściwie o ich działanie i to jak się sprawują:

-Tylna skrętna oś - z tego co czytam w różnych miejscach, zdania są podzielone. Czy można ewentualnie wyłączyć jej działanie w menu?

-Zintegrowany pilot w lusterku do sterowania bramą -Czy działa z napędami Nice, Hato, albo z odbiornikiem Elmes? Sprzedawca niestety nie ma informacji na ten temat.

-Czy są problemy ze szklanym dachem? Chodzi mi o usterki mechanizmu, zatykanie kanalików odprowadzających wodę itp. Wziąłem opcję bez podświetlania.

-Długo zastanawiałem się nad tapicerką. Sensafin ponoć jest najlepszym kompromisem, bo z tego co się dowiedziałem jest łatwiejsza w utrzymaniu i się nie wygniata jak individual. Chcę jasną skórę i sztuczna w dotyku zdaje się całkiem ok.

-Czy to prawda, że elementy systemu masażu w fotelach są wyczuwalne podczas dłuższej podróży i powodują dyskomfort, gdy nie są używane?

-Czy biorąc koło dojazdowe nadal jest podnośnik gazowy podłogi bagażnika?

-Koła zimowe. Sprzedawca mówił, że są promocje na koniec zimy. Zastanawiam się, czy można kupić w dobrej cenie oryginalne 21", czy jednak są godne polecenia zamienniki, z którymi nie będzie w razie czego kłopotów?

-Nagłośnienie Harman Kardon. Jakie macie odczucia działania tego systemu?

Edytowane przez MMiko
Opublikowano (edytowane)

Kolor Skyscraper 40d, odebrane w lipcu 24.

1. Tylna oś dla mnie nie dała większej satysfakcji i różnicy między jej brakiem. Może wynika to z faktu, że nie parkuje w ciasnych miejscach gdyż nie mam takiej potrzeby. Na wyjazdy po europie wybieram hotele z dobrymi parkingami. 
2. Pilot niebraniem z tego powodu, co Ty piszesz. Nikt nie był w stanie powiedzieć z jakim systemem będzie działać. Podnad to, obecnie wszystko można obsłużyć smartfonem.

3.nie brałem pakietu  comfort ze względu na dach i roletę elektryczną . Poprzednie auto miałem z dachem szklanym i u mnie się nie sprawdziło. Ciężko wyregulować. Trzeszczy i wciąż brudny … roleta , znajomy(kierownik) z serwisu ASO odradził, bo dużo aut ma problem z prowadnicami i wypadaniem lub nie działaniem rolety.

4.mam sensafin  czarna z wentylacja bez masaży. Dla mnie okej, podoba mi się wzór przeszyć. Poprzednio skóra indywidual i widać było jednak jej eksploatację. Zobaczymy jak będzie tutaj.

5.nie mam

6.nie mam

7. koła zimowe wziąłem oryginalne 21 wzór Y. Dostałem dobrą cene, ale oglądałem zamienniki i również jest to ciekawą opcją do rozważenia i z tego co się orientowałem problemów z nimi nie będzie.

8.naglosnienie HK dla mnie wystarczające. Może wynika to z faktu, ze nie jestem wielkim znawcą dźwięków muzyki i dla mojego ucha słuchając głośno muzyki rockowej , bo tutaj na pewno można dostrzec różnicę z racji instrumentów jest na prawdę dobrze. 
 

podsumowując i wyprzedzając komentarze następców nie wypowiadam się za wszystkich na forum. To są moje indywidualne odczucia i na chwilę obecną nie zmieniłbym nic w swoim samochodzie. Mimo, że dopiero 6 m-cy z przebiegiem 23tk.

 

Edytowane przez lukasz822
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Tylna skrętna oś - nie mam, nie odczuwam potrzeby, wciskam x5 w miejsca parkingowe bez problemow

-Zintegrowany pilot w lusterku do sterowania bramą - troche walki z tym bylo ale dziala. Z tym ze ja mam kazdy naped inny i do tego juz byly radia dokladane, ale udalo sie zgrac

-Czy są problemy ze szklanym dachem? Mam, i mam nadzieje ze problemow nie bedzie

-Długo zastanawiałem się nad tapicerką. Sensafin - tu sie powtorze sztuczna skora w aucie za 500tys? Tylko pelne merino i alcantara na podsufitke


-Czy to prawda, że elementy systemu masażu w fotelach są wyczuwalne podczas dłuższej podróży i powodują dyskomfort, gdy nie są używane? Mam fotele m z masazem i wentylacja i sa mega wygodne

-Czy biorąc koło dojazdowe nadal jest podnośnik gazowy podłogi bagażnika? Nie mam, nie wkem

-Koła zimowe. Sprzedawca mówił, że są promocje na koniec zimy. Zastanawiam się, czy można kupić w dobrej cenie oryginalne 21", czy jednak są godne polecenia zamienniki, z którymi nie będzie w razie czego kłopotów? 
kupilem oryginaly poza aso, bo pomimo promocji aso i tak bylo drozej 

-Nagłośnienie Harman Kardon. Jakie macie odczucia działania tego systemu? Mam b&w i tu moge powiedziec ze gra bardzo czysto, dzwiek jest fajny i lepszy niz w hk w g30

Edytowane przez IronSzn
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, MMiko napisał(a):

-Tylna skrętna oś - z tego co czytam w różnych miejscach, zdania są podzielone. Czy można ewentualnie wyłączyć jej działanie w menu?

-Zintegrowany pilot w lusterku do sterowania bramą -Czy działa z napędami Nice, Hato, albo z odbiornikiem Elmes? Sprzedawca niestety nie ma informacji na ten temat.

-Czy są problemy ze szklanym dachem? Chodzi mi o usterki mechanizmu, zatykanie kanalików odprowadzających wodę itp. Wziąłem opcję bez podświetlania.

-Długo zastanawiałem się nad tapicerką. Sensafin ponoć jest najlepszym kompromisem, bo z tego co się dowiedziałem jest łatwiejsza w utrzymaniu i się nie wygniata jak individual. Chcę jasną skórę i sztuczna w dotyku zdaje się całkiem ok.

-Czy to prawda, że elementy systemu masażu w fotelach są wyczuwalne podczas dłuższej podróży i powodują dyskomfort, gdy nie są używane?

-Czy biorąc koło dojazdowe nadal jest podnośnik gazowy podłogi bagażnika?

-Koła zimowe. Sprzedawca mówił, że są promocje na koniec zimy. Zastanawiam się, czy można kupić w dobrej cenie oryginalne 21", czy jednak są godne polecenia zamienniki, z którymi nie będzie w razie czego kłopotów?

-Nagłośnienie Harman Kardon. Jakie macie odczucia działania tego systemu?

ad.1 Mam, nie wiem jak byłoby bez, ale przesiadając się x3 g01 nie czuję różnicy w trudności/łatwości zawracania i manewrowania, gdzie tamto auto miało krótszy rozstaw osi. W teście parkingowym g05 bez vs ze skrętną osią, różnica średnicy zawracania 180st była na poziomie ca. 70cm.

ad.3 często zdarza się temat cieknącego dachu na forach czy grupach FB, natomiast jest - chociażby tutaj - sporo użytkowników, którzy takich problemów nie mają. Moim zdaniem ryzykowna opcja, choć dodatki w pakiecie kuszą..

ad. 4 mam sensafin silverstone w aucie za 500 tys 😉 w bezpośrednim porównaniu do merino czuć różnicę, w użytkowaniu jest bardzo przyjemna i wygodna, przy tym funkcjonalna i mimo jasnego koloru nie brudzi się. Kwestia indywidualnych preferencji co do funkcjonalności, estetyki i hehe prestiżu.

ad.7 ja jeżdżę na felgach nieOEM, nie ma póki co z nimi problemów. Opony homologowane, więc tutaj różnicy nie będzie.

ad.8 nie jestem audiofilem, dla mnie gra na dobrym poziomie, zwłaszcza jak poszperałem w internecie i ustawiłem equalizer zgodnie z jakimś presetem, choć od 9 miesięcy w aucie leci głównie baby shark na zmianę z wheels on the bus 🤷‍♂️ jak już mogę posłuchać czegoś innego, to przeważnie przez kabel i w jakości bezstratnej FLAC/ALAC.

Czy w obecnej sytuacji dopłaciłbym do BW? Nie. Czy gdybym podróżował sam lub tylko z żoną, a auto byłoby dla mnie oazą relaksu? Pewnie tak.
 

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Mam zintegrowanego pilota i nie brałbym tego - każdy napęd inny i jest konieczność dokładania jakiejś kostki - najzwyczajniej mi się nie chce.

Mialem w poprzedniej G05 otwierany dach, a teraz już nie wziąłem. Brakuje go w miesiące wiosenne i jesienne kiedy chętnie bym go uchylił, ale nie wziąłem go drugi raz bo nagrzewało mi się bardziej wnętrze i większość czasu roleta była i tak zamknięta. Dodatkowo w X5M ma to wpływ na sztywność, co jest bez znaczenia w innych modelach.

HK - mam, gra bardzo przyjemnie, ale drugi raz wziąłbym pewnie opcję wyżej. Nie wiem czy dostaliście raport z MyBMW za zeszły rok - u mnie wyszło to 43k km i ponad 700h w samochodzie. Czyli miesiąc… 🤯

To mi trochę da do myślenia przy kolejnej konfiguracji/wyborze samochodu… 🤣

 🤯🤯🤯

Edytowane przez BigCactus
  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Mam zintegrowanego pilota i nie brałbym tego - każdy napęd inny i jest konieczność dokładania jakiejś kostki - najzwyczajniej mi się nie chce.

Mialem w poprzedniej G05 otwierany dach, a teraz już nie wziąłem. Brakuje go w miesiące wiosenne i jesienne kiedy chętnie bym go uchylił, ale nie wziąłem go drugi raz bo nagrzewało mi się bardziej wnętrze i większość czasu roleta była i tak zamknięta. Dodatkowo w X5M ma to wpływ na sztywność, co jest bez znaczenia w innych modelach.

HK - mam, gra bardzo przyjemnie, ale drugi raz wziąłbym pewnie opcję wyżej. Nie wiem czy dostaliście raport z MyBMW za zeszły rok - u mnie wyszło to 43k km i ponad 700h w samochodzie. Czyli miesiąc… 🤯

To mi trochę da do myślenia przy kolejnej konfiguracji/wyborze samochodu… 🤣

 🤯🤯🤯

To prawda, spędzamy w samochodach mase czasu. Dlatego uwazam ze nie warto meczyc sie w autach czysto uzytkowych ( gdzie liczy sie tylko rachunek ekonomiczny) a sprawic sobie troche komfortu i luksusu

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja mam otwierany dach, mógłbym bez tego żyć ale jest fajnie, szczególnie wiosną i jesienią a problemów zero.

Skrętną oś biorę następnym razem, bo niestety felgi na ciasnych francuskich parkingach podziemnych ucierpiały.

Słyszałem że są problemy z tym pilotem, ja podkleiłem mój z Hato nad lusterkiem, praktycznie go nie widać bo się dobrze komponuje, a i tak często zamykam/otwieram z telefonu.

 

Za zeszły rok mam niecałe 400h w samochodzie, ale wg tego co piszą to i tak więcej niż 70% innych kierowców. Po co ludzie kupują jak nie jeżdzą ;-)

PS. na najbardziej efektywnym odcinku 28km miałem zużycie 6l/100km. A nie mogę sobie przypomnieć czy jakiś chory wtedy byłem czy co, mgieł w w maju nie ma, hehe

  • Lubię to 1
Opublikowano

Skrętna oś jest, nie wiem, jak byłoby bez, ale auto odbieram jako zaskakująco zwrotne, co nie oznacza, ze parkowanie nim jest banalne. Na pewno wziąłbym ponownie. I nie, nie da się wyłączyć.

Drugi raz pilota nie wezmę, do tej pory nie udało mi się sparować go z żadną bramą.

HK - gra ok, nie oszałamia, ale i nie mam mu nic do zarzucenia.

Co do podłogi w bagażniku, biorąc pod uwagę że i tak jest gotowa do włożenia tam koła, zakładam, że nic się nie zmienia w kwestii siłowników jeśli weźmiesz dojazdówkę. Moim zdaniem jednak przy oponach RF to zbędny balast i zabiera przestrzeń którą można wielorako wykorzystać.

Opublikowano
13 godzin temu, MMiko napisał(a):

Cześć!
Około miesiąc temu zamówiłem do produkcji X5. Na chwilę obecną mogę dokonać zmian, bo jeszcze nie jest wyznaczona produkcja.

Z ogólnych informacji to silnik 40i, M pakiet, felgi Y 21", kolor szary skyscraper (żona chciała Sao Paulo), siedzenia komfortowe sensafin silverstone z wentylacją i masażem. Z zewnątrz będzie pakiet Maxtona, który już mam w domu 🙂 Jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe, wziąłem większość dodatków.

Mam pytanie właśnie o te dodatki, a właściwie o ich działanie i to jak się sprawują:

-Tylna skrętna oś - z tego co czytam w różnych miejscach, zdania są podzielone. Czy można ewentualnie wyłączyć jej działanie w menu?

-Zintegrowany pilot w lusterku do sterowania bramą -Czy działa z napędami Nice, Hato, albo z odbiornikiem Elmes? Sprzedawca niestety nie ma informacji na ten temat.

-Czy są problemy ze szklanym dachem? Chodzi mi o usterki mechanizmu, zatykanie kanalików odprowadzających wodę itp. Wziąłem opcję bez podświetlania.

-Długo zastanawiałem się nad tapicerką. Sensafin ponoć jest najlepszym kompromisem, bo z tego co się dowiedziałem jest łatwiejsza w utrzymaniu i się nie wygniata jak individual. Chcę jasną skórę i sztuczna w dotyku zdaje się całkiem ok.

-Czy to prawda, że elementy systemu masażu w fotelach są wyczuwalne podczas dłuższej podróży i powodują dyskomfort, gdy nie są używane?

-Czy biorąc koło dojazdowe nadal jest podnośnik gazowy podłogi bagażnika?

-Koła zimowe. Sprzedawca mówił, że są promocje na koniec zimy. Zastanawiam się, czy można kupić w dobrej cenie oryginalne 21", czy jednak są godne polecenia zamienniki, z którymi nie będzie w razie czego kłopotów?

-Nagłośnienie Harman Kardon. Jakie macie odczucia działania tego systemu?

1) Mam już w 3-cim aucie i zdecydowanie polecam. Zwrotność, prowadzenie w ciasnych zakrętach, rondkach czy podjazdach zdecydowanie lepsze od auta bez skrętnej osi. Dla mnie opcja must have w duzum suvie.

2) Zbędny gadżet

3) Biorę do każdego auta i przez około 5 letni okres eksploatacji nigdy nie miałem problemów. Nic nie szumi, nie przecieka, nie zacina się etc. Zazwyczaj najwięcej psioczą ci którzy nigdy nie mieli;-)

4) Nigdy cerata nie zastąpi naturalnej skóry i próba obrony tej tezy jest w/g mnie skazana na porażkę, ale rozumiem, że ktoś może woleć ceratę...

5) Nie zauważyłem, ale jeśli ktoś ma sporą nadwagę to różnie może z tym być....

6) Nie mam więc nie wiem. W Run Flatach nie potrzebny mi zapas...

7) Na zimę najlepiej sprawdzą się oryginalne 20-stki BMW które kupisz w uczciwych pieniądzach na wyprzedażach.

8)HK gra naprawdę przyzwoicie i jeśli nie jesteś audiofilem to w zupełności wystarcza

 

Opublikowano (edytowane)

Teraz ja, z cyklu nie wiem ale sie wypowiem, tak mnie tu pewnie niektorzy ocenia, z uwagi, ze nie odebralem jeszcze zamowionego auta. Natomiast to co bede pisal nizej oparte jest o średnią wyciągniętą z chyba każdego możliwego filmu na YT i materiału.

1. Bez skretnej tylnej osi srednica zawracania w X5 to 12.6 m, a z tą opcją 12.0 m. Nie mam pod ręką źródła, ale tak zapamiętałem. Dla porównania w Audi Q8 bez jest to 13.3 m, a z jest to 12.5 m. Jak widać X5 bez tylnej osi skrętnej jest tak samo zwinne jak Q8 z tylną osią skrętną. Dla mnie zwrotność Q8 z tylną osią skrętną jest ok, więc dlatego w mojej konfiguracji nie wziąłem tej opcji. Zaoszczędzone trochę kg, ewentualnej awaryjności po większym przebiegu, problemów przy ewentualnej konieczności ustawienia geometrii, pieniędzy za tę opcję, no i wrażenia wózka sklepowego (nienaturalnie pływający tył).

2. Pilot - zbędna opcja

3. Szklany dach - mimo, że w kilku poprzednich samochodach za każdym razem brałem tę opcję, to teraz nie wziąłem. Jest tyle samo zalet co wad tego rozwiązania i tu już co kto lubi. Ja kiedyś lubiłem jeździć z otwartym dachem, ale miałem więcej przebiegów miejskich i podmiejskich po drogach gdzie się jeździło max 80 km/h i ten dach mógł być otwarty bez większego szumu. Dodatkowo ta opcja jest sparowana w pakiecie z wieloma innymi, niepotrzebnymi i to mnie ostatecznie odepchnelo. Jesli chodzi o BMW, to moge powiedziec ze w serii 3, którą miałem od nowości, szyberdach trzeszczał, była jakaś akcja serwisowa, którą po ściągnięciu dokumentów z USA wykonałem sam w domu z użyciem specyfiku tam wskazanego i temat ustapil, ale pierwsze wrazenie w nowym aucie z tym zwiazane nie bylo fajne.

4. Tapicerka - Bierz w ciemno Sensafin. Każdy chwali ten materiał. Dopóki nie masz dosłownie obok auta z Merino, to nikt raczej nie rozpozna co jest czym, a w przypadku Sensafin masz kilka mocnych zalet: nie brudzi sie, nie wygniata sie, nie bedzie zmarszczek, nie bedzie pękała, powinna mieć bardziej trwałą farbę. W dodatku jest za free.

5. Fotele - Tak, w/g opinii ze wszystkich watkow tu na forum, a takze na YT wynika, ze zarowno elementy masazu jak i wentylacji pogarszają wygodę na pewno na fotelach komfortowych. Natomiast nie wiem jak na innych, bo ja od poczatku wiedzialem, ze chce komforty.

6. Siłownik - Nie wiem, raczej w kazdej konfiguracji jest ten siłownik.

7. Koła zimowe - Nie wiem.

8. HK - Są opinie ze w LCI HK gra lepiej niż w preLCI, a BW gorzej niż w preLCI. Moze dlatego, ze LCI jest lepiej wyciszone i HK o relatywnie niskiej mocy ma lepsze warunki do działania niz w preLCI. Natomiast co do BW, to jest na YT kanał "DM Sound" / "Daily Motor", gdzie gość wystawia oceny zestawom audio w autach. Wyraźnie tam powiedział, że w X5 LCI jest coś nie tak z BW, że ewidentnie jest skręcone specjalnie przez producenta. Istnieje teoria, że w ten sposób chcieli wywyższyć BW w X7. Co wiecej, BW, zeby w ogole moglo byc zamowione, wymaga wziecia szklanego dachu. Mysle, ze moge o sobie powiedziec, ze jestem audiofilem, jednak mimo to nie wzialem BW, bo HK w LCI, odpowiednio ustawione na equalizerze i przetestowane przeze mnie na paru jazdach probnych gra bardzo dobrze, nie brakuje mocy, basu, jest w/g mnie lepszym zestawem niz przedostatni Bang Olufsen w Q7/Q8. 

Ze swoich dylematów mogę dodać:

9. Felgi - Auto najlepiej wygląda na 22", są to opony bez RFT co jest plusem, jednak zostaje już mało profilu wtedy i wg mnie zbyt łatwo o przytarcie o kraweznik / na parkingach podziemnych / uszkodzenie na dziurach, szczegolnie, gdy autem jezdzi rowniez żona. Gdybym brał auto wylacznie pod siebie i wiedzial, ze nikt nim nie bedzie jeździł to byc moze bym sie zdecydował na 22". Wzory 21" są mocno średnie. Wzór Y sportowy ale przestarzały. Wzór U "na elegancko", jakoś średnio pasuje do Mpakietu moim zdaniem. Zostają 20" i ewentualnie nieOEM 21". Uwaga: 20" i 21" to RFT, a wiec opona-drewno jak to nie ktorzy nazywaja. W efekcie komfort na 21" RFT moze byc zblizony lub nawet gorszy niz na 22" bez RFT. Natomiast w 22" w dalszym ciagu łatwiej uszkodzic opone czy zarysowac felge.

10. Pakiet Comfort vs. Ogrzewanie postojowe - Auto bedzie u mnie stało w garażu nieocieplanym i kuszące wtedy jest Ogrzewanie postojowe. Z drugiej strony to dodatkowe kg i potencjalne miejsce awarii. Podobno X5 diesle maja elektryczną nagrzewnicę, więc mimo że diesel nagrzewa sie wolniej niz benzyna, to ciepło powietrze z nawiewów, zimą, leci nawet szybciej niż w benzynie.

 

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skretna tylna oś to must have wg mnie. Lekkosc prowadzenia + mniejsza srednica zawracania jest bardzo odczuwalna.

Harman gra bardzo dobrze. Dopłata ponad 20k do Bowers'a jest w moim odczuciu zbyt duża.

Kola zimowe - pomyślisz za kilka miesiecy kiedy będą dobre wyprzedaże na oryginalne koła po sezonie. Może na 20' wygląd nie rzuca na kolana ale za to komfort i brak stresu zwiazanego z uszkodzeniem felg do mnie przemawia.

Osobiscie nie lubie szklanego dachu. W X5 nie mam w serii 8 mam. Problemow dużych nie sprawia, od czasu do czasu trzeba poruszac uszczelkami żeby nie skrzypiało. Latem zasłoniete rolety bo grzeje, brudne szkło, wieksza masa, mniejsza sztywnosc, podwyzszony hałas i dopłata 10-15k powoduja, że jestem na NIE.

Sensafin widziałem u kolegi i wygląda zaskakująco dobrze. Wszystko rozegra się o trwałosc. Nappa w serii 8 zużywa się wyraźnie szybciej niż Vernasca w X5. Jeśli Sensafin okazałaby się trwalsza niż delikatna naturalna skóra to wybrałbym tą "ceratę".

Opublikowano
6 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Teraz ja, z cyklu nie wiem ale sie wypowiem, tak mnie tu pewnie niektorzy ocenia, z uwagi, ze nie odebralem jeszcze zamowionego auta. Natomiast to co bede pisal nizej oparte jest o średnią wyciągniętą z chyba każdego możliwego filmu na YT i materiału.

1)Bez skretnej tylnej osi srednica zawracania w X5 to 12.6 m, a z tą opcją 12.0 m. Nie mam pod ręką źródła, ale tak zapamiętałem. Dla porównania w Audi Q8 bez jest to 13.3 m, a z jest to 12.5 m. Jak widać X5 bez tylnej osi skrętnej jest tak samo zwinne jak Q8 z tylną osią skrętną. Dla mnie zwrotność Q8 z tylną osią skrętną jest ok, więc dlatego w mojej konfiguracji nie wziąłem tej opcji. Zaoszczędzone trochę kg, ewentualnej awaryjności po większym przebiegu, problemów przy ewentualnej konieczności ustawienia geometrii, pieniędzy za tę opcję, no i wrażenia wózka sklepowego (nienaturalnie pływający tył).

2)Pilot - zbędna opcja

3)Szklany dach - mimo, że w kilku poprzednich samochodach za każdym razem brałem tę opcję, to teraz nie wziąłem. Jest tyle samo zalet co wad tego rozwiązania i tu już co kto lubi. Ja kiedyś lubiłem jeździć z otwartym dachem, ale miałem więcej przebiegów miejskich i podmiejskich po drogach gdzie się jeździło max 80 km/h i ten dach mógł być otwarty bez większego szumu. Dodatkowo ta opcja jest sparowana w pakiecie z wieloma innymi, niepotrzebnymi i to mnie ostatecznie odepchnelo. Jesli chodzi o BMW, to moge powiedziec ze w serii 3, którą miałem od nowości, szyberdach trzeszczał, była jakaś akcja serwisowa, którą po ściągnięciu dokumentów z USA wykonałem sam w domu z użyciem specyfiku tam wskazanego i temat ustapil, ale pierwsze wrazenie w nowym aucie z tym zwiazane nie bylo fajne.

4)Tapicerka - Bierz w ciemno Sensafin. Każdy chwali ten materiał. Dopóki nie masz dosłownie obok auta z Merino, to nikt raczej nie rozpozna co jest czym, a w przypadku Sensafin masz kilka mocnych zalet: nie brudzi sie, nie wygniata sie, nie bedzie zmarszczek, nie bedzie pękała, powinna mieć bardziej trwałą farbę. W dodatku jest za free.

5)Fotele - Tak, w/g opinii ze wszystkich watkow tu na forum, a takze na YT wynika, ze zarowno elementy masazu jak i wentylacji pogarszają wygodę na pewno na fotelach komfortowych. Natomiast nie wiem jak na innych, bo ja od poczatku wiedzialem, ze chce komforty.

6)Siłownik - Nie wiem, raczej w kazdej konfiguracji jest ten siłownik.

7)Koła zimowe - Nie wiem.

😎HK - Są opinie ze w LCI HK gra lepiej niż w preLCI, a BW gorzej niż w preLCI. Moze dlatego, ze LCI jest lepiej wyciszone i HK o relatywnie niskiej mocy ma lepsze warunki do działania niz w preLCI. Natomiast co do BW, to jest na YT kanał "DM Sound" / "Daily Motor", gdzie gość wystawia oceny zestawom audio w autach. Wyraźnie tam powiedział, że w X5 LCI jest coś nie tak z BW, że ewidentnie jest skręcone specjalnie przez producenta. Istnieje teoria, że w ten sposób chcieli wywyższyć BW w X7. Co wiecej, BW, zeby w ogole moglo byc zamowione, wymaga wziecia szklanego dachu. Mysle, ze moge o sobie powiedziec, ze jestem audiofilem, jednak mimo to nie wzialem BW, bo HK w LCI, odpowiednio ustawione na equalizerze i przetestowane przeze mnie na paru jazdach probnych gra bardzo dobrze, nie brakuje mocy, basu, jest w/g mnie lepszym zestawem niz przedostatni Bang Olufsen w Q7/Q8. 

 

A czy masz możne gdzieś info jak ustawić HK , żeby grało bardzo dobrze (uważam, że gra dobrze) ? Kolejny raz słyszę o ustawieniach equalizera , a w sumie nigdy się nad tym nie skupiałem.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, lukasz822 napisał(a):

A czy masz możne gdzieś info jak ustawić HK , żeby grało bardzo dobrze (uważam, że gra dobrze) ? Kolejny raz słyszę o ustawieniach equalizera , a w sumie nigdy się nad tym nie skupiałem.

Generalnie standardowy patent, czyli \_/. Podciagasz najnizsze czestotliwosci, dość szybko opuszczasz kolejne niskie czestotliwosci (często systemy o niskich mocach nie wyrabiają w tym rejonie, rezonują) i gdzies od połowy zaczynasz stopniowo podnosic srednie i wysokie czestotliwosci.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
4 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Generalnie standardowy patent, czyli \_/. Podciagasz najnizsze czestotliwosci, dość szybko opuszczasz kolejne niskie czestotliwosci (często systemy o niskich mocach nie wyrabiają w tym rejonie, rezonują) i gdzies od połowy zaczynasz stopniowo podnosic srednie i wysokie czestotliwosci.

Zaraz bede próbował. Dzięki.

Opublikowano
36 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Teraz ja, z cyklu nie wiem ale sie wypowiem, tak mnie tu pewnie niektorzy ocenia, z uwagi, ze nie odebralem jeszcze zamowionego auta. Natomiast to co bede pisal nizej oparte jest o średnią wyciągniętą z chyba każdego możliwego filmu na YT i materiału.

1. Bez skretnej tylnej osi srednica zawracania w X5 to 12.6 m, a z tą opcją 12.0 m. Nie mam pod ręką źródła, ale tak zapamiętałem. Dla porównania w Audi Q8 bez jest to 13.3 m, a z jest to 12.5 m. Jak widać X5 bez tylnej osi skrętnej jest tak samo zwinne jak Q8 z tylną osią skrętną. Dla mnie zwrotność Q8 z tylną osią skrętną jest ok, więc dlatego w mojej konfiguracji nie wziąłem tej opcji. Zaoszczędzone trochę kg, ewentualnej awaryjności po większym przebiegu, problemów przy ewentualnej konieczności ustawienia geometrii, pieniędzy za tę opcję, no i wrażenia wózka sklepowego (nienaturalnie pływający tył).

2. Pilot - zbędna opcja

3. Szklany dach - mimo, że w kilku poprzednich samochodach za każdym razem brałem tę opcję, to teraz nie wziąłem. Jest tyle samo zalet co wad tego rozwiązania i tu już co kto lubi. Ja kiedyś lubiłem jeździć z otwartym dachem, ale miałem więcej przebiegów miejskich i podmiejskich po drogach gdzie się jeździło max 80 km/h i ten dach mógł być otwarty bez większego szumu. Dodatkowo ta opcja jest sparowana w pakiecie z wieloma innymi, niepotrzebnymi i to mnie ostatecznie odepchnelo. Jesli chodzi o BMW, to moge powiedziec ze w serii 3, którą miałem od nowości, szyberdach trzeszczał, była jakaś akcja serwisowa, którą po ściągnięciu dokumentów z USA wykonałem sam w domu z użyciem specyfiku tam wskazanego i temat ustapil, ale pierwsze wrazenie w nowym aucie z tym zwiazane nie bylo fajne.

4. Tapicerka - Bierz w ciemno Sensafin. Każdy chwali ten materiał. Dopóki nie masz dosłownie obok auta z Merino, to nikt raczej nie rozpozna co jest czym, a w przypadku Sensafin masz kilka mocnych zalet: nie brudzi sie, nie wygniata sie, nie bedzie zmarszczek, nie bedzie pękała, powinna mieć bardziej trwałą farbę. W dodatku jest za free.

5. Fotele - Tak, w/g opinii ze wszystkich watkow tu na forum, a takze na YT wynika, ze zarowno elementy masazu jak i wentylacji pogarszają wygodę na pewno na fotelach komfortowych. Natomiast nie wiem jak na innych, bo ja od poczatku wiedzialem, ze chce komforty.

6. Siłownik - Nie wiem, raczej w kazdej konfiguracji jest ten siłownik.

7. Koła zimowe - Nie wiem.

8. HK - Są opinie ze w LCI HK gra lepiej niż w preLCI, a BW gorzej niż w preLCI. Moze dlatego, ze LCI jest lepiej wyciszone i HK o relatywnie niskiej mocy ma lepsze warunki do działania niz w preLCI. Natomiast co do BW, to jest na YT kanał "DM Sound" / "Daily Motor", gdzie gość wystawia oceny zestawom audio w autach. Wyraźnie tam powiedział, że w X5 LCI jest coś nie tak z BW, że ewidentnie jest skręcone specjalnie przez producenta. Istnieje teoria, że w ten sposób chcieli wywyższyć BW w X7. Co wiecej, BW, zeby w ogole moglo byc zamowione, wymaga wziecia szklanego dachu. Mysle, ze moge o sobie powiedziec, ze jestem audiofilem, jednak mimo to nie wzialem BW, bo HK w LCI, odpowiednio ustawione na equalizerze i przetestowane przeze mnie na paru jazdach probnych gra bardzo dobrze, nie brakuje mocy, basu, jest w/g mnie lepszym zestawem niz przedostatni Bang Olufsen w Q7/Q8. 

Ze swoich dylematów mogę dodać:

9. Felgi - Auto najlepiej wygląda na 22", są to opony bez RFT co jest plusem, jednak zostaje już mało profilu wtedy i wg mnie zbyt łatwo o przytarcie o kraweznik / na parkingach podziemnych / uszkodzenie na dziurach, szczegolnie, gdy autem jezdzi rowniez żona. Gdybym brał auto wylacznie pod siebie i wiedzial, ze nikt nim nie bedzie jeździł to byc moze bym sie zdecydował na 22". Wzory 21" są mocno średnie. Wzór Y sportowy ale przestarzały. Wzór U "na elegancko", jakoś średnio pasuje do Mpakietu moim zdaniem. Zostają 20" i ewentualnie nieOEM 21". Uwaga: 20" i 21" to RFT, a wiec opona-drewno jak to nie ktorzy nazywaja. W efekcie komfort na 21" RFT moze byc zblizony lub nawet gorszy niz na 22" bez RFT. Natomiast w 22" w dalszym ciagu łatwiej uszkodzic opone czy zarysowac felge.

10. Pakiet Comfort vs. Ogrzewanie postojowe - Auto bedzie u mnie stało w garażu nieocieplanym i kuszące wtedy jest Ogrzewanie postojowe. Z drugiej strony to dodatkowe kg i potencjalne miejsce awarii. Podobno X5 diesle maja elektryczną nagrzewnicę, więc mimo że diesel nagrzewa sie wolniej niz benzyna, to ciepło powietrze z nawiewów, zimą, leci nawet szybciej niż w benzynie.

 

Napisz jeszcze jaki kolor wziales i dlaczego wlasnie ten kolor jest najlepszy do x5

  • Dziękuję 1
  • Haha 2
Opublikowano
58 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Teraz ja, z cyklu nie wiem ale sie wypowiem, tak mnie tu pewnie niektorzy ocenia, z uwagi, ze nie odebralem jeszcze zamowionego auta. Natomiast to co bede pisal nizej oparte jest o średnią wyciągniętą z chyba każdego możliwego filmu na YT i materiału.

1. Bez skretnej tylnej osi srednica zawracania w X5 to 12.6 m, a z tą opcją 12.0 m. Nie mam pod ręką źródła, ale tak zapamiętałem. Dla porównania w Audi Q8 bez jest to 13.3 m, a z jest to 12.5 m. Jak widać X5 bez tylnej osi skrętnej jest tak samo zwinne jak Q8 z tylną osią skrętną. Dla mnie zwrotność Q8 z tylną osią skrętną jest ok, więc dlatego w mojej konfiguracji nie wziąłem tej opcji. Zaoszczędzone trochę kg, ewentualnej awaryjności po większym przebiegu, problemów przy ewentualnej konieczności ustawienia geometrii, pieniędzy za tę opcję, no i wrażenia wózka sklepowego (nienaturalnie pływający tył).

2. Pilot - zbędna opcja

3. Szklany dach - mimo, że w kilku poprzednich samochodach za każdym razem brałem tę opcję, to teraz nie wziąłem. Jest tyle samo zalet co wad tego rozwiązania i tu już co kto lubi. Ja kiedyś lubiłem jeździć z otwartym dachem, ale miałem więcej przebiegów miejskich i podmiejskich po drogach gdzie się jeździło max 80 km/h i ten dach mógł być otwarty bez większego szumu. Dodatkowo ta opcja jest sparowana w pakiecie z wieloma innymi, niepotrzebnymi i to mnie ostatecznie odepchnelo. Jesli chodzi o BMW, to moge powiedziec ze w serii 3, którą miałem od nowości, szyberdach trzeszczał, była jakaś akcja serwisowa, którą po ściągnięciu dokumentów z USA wykonałem sam w domu z użyciem specyfiku tam wskazanego i temat ustapil, ale pierwsze wrazenie w nowym aucie z tym zwiazane nie bylo fajne.

4. Tapicerka - Bierz w ciemno Sensafin. Każdy chwali ten materiał. Dopóki nie masz dosłownie obok auta z Merino, to nikt raczej nie rozpozna co jest czym, a w przypadku Sensafin masz kilka mocnych zalet: nie brudzi sie, nie wygniata sie, nie bedzie zmarszczek, nie bedzie pękała, powinna mieć bardziej trwałą farbę. W dodatku jest za free.

5. Fotele - Tak, w/g opinii ze wszystkich watkow tu na forum, a takze na YT wynika, ze zarowno elementy masazu jak i wentylacji pogarszają wygodę na pewno na fotelach komfortowych. Natomiast nie wiem jak na innych, bo ja od poczatku wiedzialem, ze chce komforty.

6. Siłownik - Nie wiem, raczej w kazdej konfiguracji jest ten siłownik.

7. Koła zimowe - Nie wiem.

8. HK - Są opinie ze w LCI HK gra lepiej niż w preLCI, a BW gorzej niż w preLCI. Moze dlatego, ze LCI jest lepiej wyciszone i HK o relatywnie niskiej mocy ma lepsze warunki do działania niz w preLCI. Natomiast co do BW, to jest na YT kanał "DM Sound" / "Daily Motor", gdzie gość wystawia oceny zestawom audio w autach. Wyraźnie tam powiedział, że w X5 LCI jest coś nie tak z BW, że ewidentnie jest skręcone specjalnie przez producenta. Istnieje teoria, że w ten sposób chcieli wywyższyć BW w X7. Co wiecej, BW, zeby w ogole moglo byc zamowione, wymaga wziecia szklanego dachu. Mysle, ze moge o sobie powiedziec, ze jestem audiofilem, jednak mimo to nie wzialem BW, bo HK w LCI, odpowiednio ustawione na equalizerze i przetestowane przeze mnie na paru jazdach probnych gra bardzo dobrze, nie brakuje mocy, basu, jest w/g mnie lepszym zestawem niz przedostatni Bang Olufsen w Q7/Q8. 

Ze swoich dylematów mogę dodać:

9. Felgi - Auto najlepiej wygląda na 22", są to opony bez RFT co jest plusem, jednak zostaje już mało profilu wtedy i wg mnie zbyt łatwo o przytarcie o kraweznik / na parkingach podziemnych / uszkodzenie na dziurach, szczegolnie, gdy autem jezdzi rowniez żona. Gdybym brał auto wylacznie pod siebie i wiedzial, ze nikt nim nie bedzie jeździł to byc moze bym sie zdecydował na 22". Wzory 21" są mocno średnie. Wzór Y sportowy ale przestarzały. Wzór U "na elegancko", jakoś średnio pasuje do Mpakietu moim zdaniem. Zostają 20" i ewentualnie nieOEM 21". Uwaga: 20" i 21" to RFT, a wiec opona-drewno jak to nie ktorzy nazywaja. W efekcie komfort na 21" RFT moze byc zblizony lub nawet gorszy niz na 22" bez RFT. Natomiast w 22" w dalszym ciagu łatwiej uszkodzic opone czy zarysowac felge.

10. Pakiet Comfort vs. Ogrzewanie postojowe - Auto bedzie u mnie stało w garażu nieocieplanym i kuszące wtedy jest Ogrzewanie postojowe. Z drugiej strony to dodatkowe kg i potencjalne miejsce awarii. Podobno X5 diesle maja elektryczną nagrzewnicę, więc mimo że diesel nagrzewa sie wolniej niz benzyna, to ciepło powietrze z nawiewów, zimą, leci nawet szybciej niż w benzynie.

 

1 to czysta teoria, nijak mająca się do praktyki. 

Opublikowano
56 minut temu, Marchall napisał(a):

Napisz jeszcze jaki kolor wziales i dlaczego wlasnie ten kolor jest najlepszy do x5

To pozostawie dla siebie. Dziekuje za Twoj komentarz. Wlasnie na takie liczylem po napisanym poscie.

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, buster12 napisał(a):

1 to czysta teoria, nijak mająca się do praktyki. 

Jaka teoria? Twarde dane od producentow. Co moze byc bardziej zblizone do praktyki niz srednice zawracania pochodzace z danych technicznych? Twoje subiektywne odczucia?

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
6 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Jaka teoria? Twarde dane od producentow. Co moze byc bardziej zblizone do praktyki niz srednice zawracania pochodzace z danych technicznych? Twoje subiektywne odczucia?

Wcześniej napisałem jaka jest różnica w zawracaniu + efekt wózka sklepowego nie występuje (występował w innych bmw starszej generacji)

Opublikowano
16 minut temu, buster12 napisał(a):

Wcześniej napisałem jaka jest różnica w zawracaniu + efekt wózka sklepowego nie występuje (występował w innych bmw starszej generacji)

Napisałeś diff ca. 70 cm. Ja napisałem 60 cm. W czym wiec problem? Rozumiem, ze chodzilo Ci tylko o efekt wózka sklepowego.

Opublikowano
18 minut temu, Marchall napisał(a):

Szkoda ze nie mozna zamowic foteli manualnych. Zawsze to pare kg mniej i mechanizm sie moze popsuc

Napisales to ironicznie, a niestety to prawda. Ciesze sie Twoim szczesciem, ze nie musisz jezdzic 15- czy 20-letnim X5, w ktorym tego typu elementy, wbrew temu czy chcesz czy nie, psuja sie.

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do tej pory ani razu nie słyszałem o problemach ze skrętną tylną osią. Mam 140kkm przebiegu w X5 i 80kkm w serii 8. Wszystko działa jak powinno. W serii 8 skretna tylna os jest nawet wyposażeniem standardowym wiec chyba jednak cos w tym jest i raczej nikomu BMW nie wciska niepopularnej i niechcianej opcji. Moge powiedziec nawet tak: jeden lubi fotele sportowe drugiemu pasuja komforty, jeden chce szklany dach inny nie, jeden diesla drugi benzyne ale jesli chodzi o skretna tylna os to zawsze jest na +. Sa uzytkownicy zachwyceni (jak ja) tym jak zmienia ona jakosc prowadzenia ( trzeba pamietac ze łączona jest ona z aktywnym układem kierowniczym) inni doceniaja to troche mniej ale raczej nie chcieliby wrocic do wersji bez tej opcji.

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Do tej pory ani razu nie słyszałem o problemach ze skrętną tylną osią. Mam 140kkm przebiegu w X5 i 80kkm w serii 8. Wszystko działa jak powinno. W serii 8 skretna tylna os jest nawet wyposażeniem standardowym wiec chyba jednak cos w tym jest i raczej nikomu BMW nie wciska niepopularnej i niechcianej opcji. Moge powiedziec nawet tak: jeden lubi fotele sportowe drugiemu pasuja komforty, jeden chce szklany dach inny nie, jeden diesla drugi benzyne ale jesli chodzi o skretna tylna os to zawsze jest na +. Sa uzytkownicy zachwyceni (jak ja) tym jak zmienia ona jakosc prowadzenia ( trzeba pamietac ze łączona jest ona z aktywnym układem kierowniczym) inni doceniaja to troche mniej ale raczej nie chcieliby wrocic do wersji bez tej opcji.

Ja akurat jestem z tych którym skrętna os nie podeszła.

ale nie wyobrażam sobie ogołocenia x5 z webasto, wentylacji, masazu, panoramy itd z powodu ze sie moze popsuc albo ze waga. X5 to nie m3/4. To ma dawac komfort i praktycznosc, przy obecnych mrozach nie ma nic lepszego niz wsiasc do zagrzanego rozmrozonego auta. 

Ogólnie konfigurator jest tak stworzony ze kazdy zlozy cos dla siebie. Dlatego takie teoretyczne dywagacje do niczego nie prowadza poza promowaniem swojego zdania, czesto teoretycznego bo przed odebraniem auta😅 Kazdy ma inne potrzeby, oczekiwania i budzet. 
To co dla jednego jest must have dla drugiego jest zbedne. 
 

na pewno przy cenach serwisu bmw i awaryjności wspolczesnych aut ( gdzie bmw i tak dobrze wypada) to dobrze planujac auto dluzej niz 2 lata przedluzyc gwarancje

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Generalnie standardowy patent, czyli \_/. Podciagasz najnizsze czestotliwosci, dość szybko opuszczasz kolejne niskie czestotliwosci (często systemy o niskich mocach nie wyrabiają w tym rejonie, rezonują) i gdzies od połowy zaczynasz stopniowo podnosic srednie i wysokie czestotliwosci.

Ogólnie to lepiej wyciąć trochę środka i tyle zamiast wycinac srodek i podnosic resztę. Ten sam efekt (wyciąć troszkę więcej środka niż mniej + podbijac reszte) a mniej przesuniec fazowych. Wycinanie daje mniej negatywnych skutkow niz podbijanie czestotliwosci(nie bede tu tlumaczyl jak dziala equalizer).Zależy też jakiej muzyki się słucha. Typowe V to pod muze typu rock, metal i tego typu klimaty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.