Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w temacie... jest się czym przejmować?

Z przyczepami co prawda jeżdżę sporadycznie i nie martwię się gdy ładunek jest lekki. Jednak czasem trafi się coś ciężkiego. Trochę pogrzebałem w necie i jest sporo o holowaniu, ale na temat zużycia ASB prawie nic. Jedyne co wyczytałem to to, że po forsownym holowaniu przyczepy warto wymienić olej. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po prostu zasada jest taka, że jak często ciągasz przyczepę to częściej wymieniasz olej w skrzyni 🙂

spacer.png

Opublikowano

Mój ford custom rocznik w automacie ma nielekkie życie, czasami jedziemy dolatowani po sufit. Czuję wtedy jak sprzęgło ciągle się zdziera, wbicie dwójki trwa parę sekund zanim "tarcza chwyci". 

W bmw skrzynia oczywiście jest mądrzejsza, ale i tak im większe obciążenie tym szybsze ścieranie się sprzęgła, zwłaszcza przy wbiciu na drugi bieg. 

Jak ciągniesz np 1tone to faktycznie pasowało by co te max 2 lata olej zmienić, bo jest to straszny wysiłek dla skrzyni. Co prawda te skrzynie wkładali nawet do DODGE RAMa, więc ma swoją legendarną niezawodność, ale producent na rynku US opisuje proces wymiany oleju w skrzyni jako regularną czynność. BMW Europa ma inne zdanie (tzw zielone pojecie) , bo ZF sam w sobie zaleca wymiane oleju. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odzew!  Będę częściej wymieniał olej. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W moim aucie raczej było ciągano przyczepy bo w Szwecji to lubią robić nawet jak trzeba jedną deskę przewieźć 🙂 (nie mam pojęcia skali te ciągania przyczep)

Na chwilę obecną wygląda to tak:

Opublikowano

***do poprzedniego komentarza - zróbcie coś z edycją - skrót - CTRL+ENTER - dodaje komentarz, edytować to tylko 3 min mam...***

 

Pojechałem raz z przyczepą ~500-700kg, przyczepa wystająca na 50-70cm ponad samochód - jak żagiel to hamowało samochód więcej niż 120 nie jechałem. Musiałem jechać na manualnym trybie bo ciągle zrzucało mi na 1100 obrotów i obawiałem sie za silnik 🙂 Więc trzymałem ~1700obr 

Prehistoria i trochę nauki o ZF 8HP:
W moim aucie raczej było ciągano przyczepy bo w Szwecji to lubią robić nawet jak trzeba jedną deskę przewieźć 🙂 (nie mam pojęcia o skali tego ciągania przyczep moim samochodem, ale wyniki poniżej)

Na chwilę obecną wygląda to tak:
1-sza wymiana była na około 120-140k km - widać po osłonie/filtrze oleju skrzyni, jaki rodzaj wymiany nie wiem (statyczny/dynamiczny)
2-ga wymiana moja na około 220k km - statyczna (to jest bezpieczniejsza wymiana), mam zamiar po 60k km zrobić kolejną nie czekać 100-120k km

Niestety mam kopanie skrzyni na 2-m biegu, to jest prawdopodobnie od tego ciągania przyczep, ale nie jestem pewien
Inną przyczyną znowu może być to że 1-szy bieg jest używany wyłącznie do ruszania i dalej skrzynia zrzuca tylko do 2-go biegu, czasem nawet rusza używając 2-go biegu np. jak się toczę do świateł na sek się zatrzymuje i ruszam, więc najczęściej używane są pakiety 2-go biegu
Kolejna rzecz którą zauważyłem tylko 1 i 2 bieg to są jedyne biegi pływające, tzn działają jak klasyczna skrzynia biegów używając sprzęgła hydro kinetycznego, od 3-go - biegi są jak by w manualu - czyli obroty silnika nie spadają po odpuszczeniu gazu (ZF 8HP ma sprzęgło/mechanizm, który blokuje sprzęgło hydrokinetyczne) 

A teraz o tym jak żyje skrzynia, zauważyłem że to zależy czy miasto czy trasa to będą różne adaptacje... ogólnie to cały czas się zmieniają  - BTW - to odpowiedź czy kasować adaptacje przy wymianie oleju w skrzyni - 100% trzeba kasować, już po 200km będą wracać do normy

Adaptacje w miliBarach        
A -14 -38 -38 -14 -14 10
B -124 -124 -124 -124 -124 -100
C 238 229 235 199 199 226
D -221 -221 -245 -245 -245 -197
E -73 -73 -73 -73 -73 -73
Adaptacje w ms          
A 1 -2 -2 1 1 1
B -19 -19 -19 -19 -13 -13
C -2 -3 -3 0 -4 -6
D 2 -1 5 5 5 8
E 0 0 0 0 0 0

 

ZF8HP70 ZF8HP55 High Energy Clutch and Steel Module, Alto 216753 and  216752. Upgrade Available Here - PATC - TransmissionCenter.net

image.thumb.png.c03b3441e596a80d220d22e7932a7b55.png

Opublikowano (edytowane)

logicznie z tego co opisałeś wynika że nie trzeba kasować skoro skrzynia ciągle sie adaptuje donstylu o warunków jazdy.

Generalnie proces adaptacji ma na celu doprowadzenie wartości tzw. rapidfill (ms) do 0 jeżeli takie nie są uzyskiwane oznaczo to z reguły uszkodzenie w obrebie danego kosza skrzyni...

inną sprawą jest ze w 8hp proces adaptacji w porównaniu do 6hp został bardzo dobrze usprawniony i kasując adaptację po wymianie oleju noc się noe stanie złego skrzyni ani dobrego  (głównie przez szybkość procesu adaptacji jak i warunki w których zachodzi) co innego w 6HP tam już mozna bylo zrobić kuku ( nawet na ostatnim czytaj najnowszym dostępnym oprogramowaniu) 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.