Skocz do zawartości

BMW F11 2011 - swap silnika 3.0d -> 4.4 V8 z 2014+


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,
Czas na jakieś dzikie pomysły, czy ktoś może robił zastanawiał się, albo może podpowiedzieć co trzeba będzie wymienić oprócz silnika?

Z tego co rozumiem to przy swapie diesel ->benz trzeba wymienić (oczywiście silnik):
- poduszki/sanki?
- wał napędowy / dyfer
- skrzynia (obecnie 8hp70 - chyba wytrzyma)?
- DDE na DME + kodowanie CAS (chyba)

Jaki cel?
Lubię kombi, chciał bym mieć V8, idealnie to manualną skrzynie biegów ale może być 8HP. Czy coś podobne jest na rynku - raczej nie, albo słabo szukałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wyraznie nie wiesz o czym piszesz wiec sobie daruj, to nie jest pomysl dziki, to pomysl glupi. 

Opublikowano

Do wersji 4.4 mogą iść inne elementy zawieszenia; sprężyny itp, może też inne sanie....a jak sanie to może innym magiel, nie wiem...

Znajdź jakiś vin od 4.4 i porównaj części na np. realOEM. Skrzynia może mieć inny dzwon względem diesla....

Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie, i on to robi:)

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.01.2025 o 22:04, kkx5 napisał(a):

To wyraznie nie wiesz o czym piszesz wiec sobie daruj, to nie jest pomysl dziki, to pomysl glupi. 

hmm, no ok - ile kosztuje F11 z 4.4 w dobrym stanie bez wkładu własnego?

a ile kosztuje f10 z USA z 4.4 i przełożenie wszystkiego co trzeba w moja F11?

mówimy tu o 4.4 N63TU2 

Nie patrzę na to jak zaoszczędzić, tylko jak zrobić "ultimate driving mashine"

Edytowane przez LoGik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, LoGik napisał(a):

hmm, no ok - ile kosztuje F11 z 4.4 w dobrym stanie bez wkładu własnego?

a ile kosztuje f10 z USA z 4.4 i przełożenie wszystkiego co trzeba w moja F11?

A co jeszcze moze być wyłechtane ? 

Moze lepiej jednak byle jakie (ale z dobrym/zdrowym silnikiem) 4.4 - i przelozyc te lepsze rzeczy od Ciebie - nie wiem, fotele? kierownice? No bo co ma byc zuzyte w F10? Zawieszenie bez problemu mozesz dac nowe przeciez, w skali finansowej tego przedsiewziecia to pikus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, LoGik napisał(a):

jest jeden problem natury subiektywnej - ja chce F11 - kombi - nie znoszę sedanów

Ok, nie ma za dużego wyboru.

Znalazłem jeden i to jeszcze przed lift:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-5-f11-550i-salon-polska-bezwypadkowy-2-komplety-kol-po-serwisie-ID6H1rgS.html

Ale moze gdzies za granica beda.

Pewnie latwiej znalezc niz zrobic i zarobic na to 🙂

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
7 godzin temu, LoGik napisał(a):

hmm, no ok - ile kosztuje F11 z 4.4 w dobrym stanie bez wkładu własnego?

a ile kosztuje f10 z USA z 4.4 i przełożenie wszystkiego co trzeba w moja F11?

mówimy tu o 4.4 N63TU2 

Nie patrzę na to jak zaoszczędzić, tylko jak zrobić "ultimate driving mashine"

 

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie wiem nad czym sie tutaj rozpisujecie.... Ktos kto robil swapy ( Ja:)), napisal, ktos kto pyta, nie ma pojecia o czym pisze. F10 to nie e39. Co nie pasuje 3.0d->4.4i? Wszystko nie pasuje, lacznie z wiazka calego auta. Zakres prac, taki sam jak wstawienie 6.3AMG do f10. Moze wtedy bedzie latwiej zrozumiec i zobrazowac sobie skale problemu. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaufaj mi, ci co robia swapy, nie pytaja na tak ogolnym forum jak to, czy da sie to zrobic. Wszystko sie da, ale, jesli pytasz czy sie da, to znaczy ze ten pomysl jest idiotyczny bo nie masz o tym zadnego pojecia. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
8 godzin temu, LoGik napisał(a):

jest jeden problem natury subiektywnej - ja chce F11 - kombi - nie znoszę sedanów

Przecież jest gotowe rozwiązanie.

Alpina B5

https://m.mobile.de/auto/search.html?c=EstateCar&dam=false&fr=2009%3A&ms=1100%3B5%3B%3B&od=up&ref=srpHead&refId=bb0fca79-9de9-660a-63b8-a7e6a928ad81&s=Car&sb=p&vc=Car

Opublikowano

@kkx5 nie muszę Ci ufać ja mniej więcej wiem z czym się to wiąże co prawda nigdy nie robiłem takiego swapa ale wiem ze nawet prosta zamiana "takiego samego" silnika z innego modelu wiąże się z przekładaniem a czasem przerabianiem niektórych elementów w tym przypadku zeby zrobić to w miarę tanio i dobrze to trzeba by mieć całe auto "dawcę części" co mija sie z celem bo taniej wyjdzie kupić takie auto w dobrym stanie niż jakiś zlom i tracić kupę czasu i kasy, już nawet nie wspomnę ze trzeba do tego mieć konkretne zaplecze typu warsztat, narzędzia,  wiedzę bo inaczej to takie mody będą kosztować 2 razy więcej niż sam samochód i jeszcze nie mamy pewności czy "mechanicy" zrobili wszystko zgodnie ze sztuką. Ja wiem, satysfakcja po zrobieniu, ale to nie jest wszystko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.