Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
mam pewien problem z moją F31, ale po kolei:

W tę środę po odpaleniu mojej BMW (noc, -4 stopnie, najniższa temp. od jakiegoś czasu) zaczęły wyskakiwać błędy od PDC, awaria ostrzegania przed pieszym, awaria ostrzegania przed kolizją, stabilizacja toru jazdy, zmien. wysił. kierow (wspomaganie kierownicy). Ponowne odpalenie auta nic nie dało, wróciłem ok 40km do domu bez wspomagania. Następnego dnia po odpaleniu błędy znów wyskoczyły i po ruszeniu kierownicą znów odłączyło wspomaganie. Podczas przejazdu do garażu błędy zniknęły i wspomaganie wróciło do normy. Podłączyłem akumulator do ładowania na całą noc.
Następnego dnia wszystko było już w porządku, błędy się nie wyświetlały, ale akumulator miał słabe napięcie, w związku z tym postanowiłem dzisiaj pojechać i wymienić go na nowy. Po wymianie (wymiana bez podtrzymania napięcia) błędy znowu wyskoczyły i świecą się do teraz. Usuwanie ich nic nie pomaga. 

Poniżej wydruk błędów z INSTy+:
image.png.947d93990a6f3581f59d4bf61e640b65.png


Z Elektromechanikiem jestem umówiony dopiero po 7 stycznia, ale może ktoś miał podobny problem.
Pacjent: BMW F31 - 320d EffDyn 2018r. 

Z góry dzięki za pomoc :)!

Opublikowano
Godzinę temu, Sołtys napisał(a):

Trzeba zrobić adaptację nowego akumulatora.

Adaptacja była zrobiona przy wymianie, natomiast jak sprawdziłem sobie w INSTA to widzę, że zarejestrowany akumulator ma niby pojemność 90Ah, a w rzeczywistości jest to 95Ah. Nie wiem czy powinienem go wprowadzić od nowa jako 95? 

Wysłałem jeszcze te błędy do Elektromechanika, to powiedział, że możliwe jest walnięty czujnik w maglownicy. 

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wiem chyba nie zakodujesz 95Ah, tylko 90Ah lub 100Ah. Kodowane wartości mają zazwyczaj toleracje +/-10% pojemności aku. 

Zakodowane 90Ah przy rzeczywistym aku 95Ah jest ok.

 

Skoro masz ISTĘ (nie INSTĘ 😉 ), to sprawdz czy na pewno nowy aku został zarejestrowany. 

Ale rzeczywiście od niskiego napięcia mógł uwalić sie moduł EPS.

Edytowane przez KucaQ
Opublikowano
4 godziny temu, KucaQ napisał(a):

Z tego co wiem chyba nie zakodujesz 95Ah, tylko 90Ah lub 100Ah. Kodowane wartości mają zazwyczaj toleracje +/-10% pojemności aku. 

Zakodowane 90Ah przy rzeczywistym aku 95Ah jest ok.

 

Skoro masz ISTĘ (nie INSTĘ 😉 ), to sprawdz czy na pewno nowy aku został zarejestrowany. 

Ale rzeczywiście od niskiego napięcia mógł uwalić sie moduł EPS.

Oczwiścię ISTĘ, mój błąd ;).
Tak jak pisałem wyżej, sprawdzałem i aku został zarejestrowany. 
Dzisiaj wstawiam auto do innego elektromechanika, jak już będę miał diagnozę to dam znać co było nie tak ;). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rejestracja nowego akumulatora nie moze miec zwiazku z takimi problemami. Wielu ludzi nie rejestruje w ogole i jezdza.

Ja bym sprawdzil dokladnie wtyczke od przekladni kierowniczej na poczatek. Moze woda tam sie dostala/dostaje. Wbrew pozorow nie jest ona az taka szczelna jak producent zaklada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.