Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o pomoc. Pacjent E91 LCI 2009 318i 143km. Przevieg 183000. Oleju bierze 1L na 4000km, silnik suchy, nie ma wycieków, nie dymi. Czasami po ok. 10 kilometrach zapala się kontrolka check engine, ale tylko na komputerze engine failure. Power reduced. Po zgaszeniu i odpaleniu znika. I ma okresy kiedy przez tydzień lekko szarpie na postoju na biegu jałowym. Później przez 3 tygodnie jest spokój. W mocy nie czuje spadku, w odgłosach nic nie słyszę niepokojącego. Na telefonie pokazuje mi takie błędy. Ktoś coś może doradzić od czego zacząć poszukiwania. Rozmawiając z ludźmi słyszałem już świece, cewki, filtr paliwa, rozrząd, wtryski. Z góry dzięki za pomoc.

Screenshot_20241227_131908_bimmer-tool lite.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swiece to cenność eksploatacyjna - w tym silniku co 20-25k km maks.

 

Cewki co 50k km. Jak nie wymieniałeś to komplet jednego i drugiego na cito.

 

Potem sonda NOXEM130 do zamówienia. Jak coś podbij na priv

  • Dziękuję 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do wymiany prawdopodobnie też elektrozawór ciśnienia oleju lub możesz wyczyścić u mnie nie pomogło 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Niestety auto się nie doczekało. Na dzisiaj byłem umówiony do mechanika, a 3 dni temu mi stanęło. Nagle brak mocy, check engine zaczęło migać i strasznie zaczęło szarpać. Stanąłem i podłączem się i pokazało:

29CF Zaniki spalania, cylinder 3

2D29 Czujnik różnicy ciśnień, kolektor ssący: wiarygodność

Dzisiaj mechanik na chwilę tylko zerknął, zadzwonił i powiedział, że nie ma dobrych wieści. Brak kompresji na 3 cylindrze czy coś takiego. No i że świece wszystkie upalone ale to było wiadome. Resztę będzie jutro rozbierał, ale coś mówił, że głowice gdzieś będzie dawał szlifować czy coś takiego. Będę informował na bieżąco.

Screenshot_20250104_172929_bimmer-tool lite.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Współczuję, nie chce być złym prorokiem, ale w 90 procentach przypadków jak już takie cos ma miejsce to samochod nie wróci do tego, jak powinien pracowac. Przykro mi. Zaniedbany samochod z winy użytkownika. 

  • Dziękuję 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A najgorsze co można zrobić zamiast naprawy to kasowanie błędów.  

  • Dziękuję 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

To raczej poprzedni właściciel. Książka serwisowa praktycznie do końca w BMW. Kupiłem w maju, od razu wymiana oleju, filtrów. Mechanik sprawdził rozrząd, powiedział, że wszystko ok. I tak jeździłem, nic się nie działo. Nie gazowałem, nie piłowałem na zimnym. Życie, czekam co mechanik powie. 

Opublikowano
20 godzin temu, zdanekk napisał(a):

Książka serwisowa praktycznie do końca w BMW.

To o niczym nie świadczy, a w przypadku N43/N53 serwisowanie w ASO to wręcz zły omen.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.