Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Muszę wybrać opony zimowe - nie chcę kół 19', nie widzę też sensu kupować całych kół 20', więc chcę zamówić same opony: w rozmiarze 20' z homologacją widzę 4 modele, w tym dwa od Pirelli, które skreślam na starcie, zostaje więc Michelin Pilot Alpin 5 lub Goodyear Ultra Grip Performance 3. Oba modele mają dobrą opinię i podobną cenę - ale może ktoś ma i powie jak się jeździ. 

Opublikowano

Michelin ma niezgodny indeks nośności z homologacją dla M50 dla tylnej osi - 111 zamiast 108.

Mam felgi do sprzedania nowe fabryczne 20" z M50 - w razie czego dawaj znać na priv.

Opublikowano
23 godziny temu, serfer12 napisał(a):

Michelin ma niezgodny indeks nośności z homologacją dla M50 dla tylnej osi - 111 zamiast 108.

Mam felgi do sprzedania nowe fabryczne 20" z M50 - w razie czego dawaj znać na priv.

Jak opona ma wyższy indeks nośności to chyba nie jest problem? Potrafi przenieść większe obciążenie, niż jest wymagane.

  • Lubię to 1
Opublikowano
44 minuty temu, PKort napisał(a):

Jak opona ma wyższy indeks nośności to chyba nie jest problem? Potrafi przenieść większe obciążenie, niż jest wymagane.

Im wyższy indeks prędkości tym opona twardsza. Dla indeksu 111 jest 9% wyższa nośność niż dla 108. Czy ma to jakiś wpływ na prowadzenie auta? Pewnie marginalny, ale ma.

Po coś producent zaleca i dany rozmiar i daną nośność. Kombinowanie w takim aucie z niehomologowanymi rozwiązaniami jest moim zdaniem niepoważne szczególnie w okresie trwania gwarancji.

Opublikowano
3 godziny temu, serfer12 napisał(a):

Im wyższy indeks prędkości tym opona twardsza. Dla indeksu 111 jest 9% wyższa nośność niż dla 108. Czy ma to jakiś wpływ na prowadzenie auta? Pewnie marginalny, ale ma.

Po coś producent zaleca i dany rozmiar i daną nośność. Kombinowanie w takim aucie z niehomologowanymi rozwiązaniami jest moim zdaniem niepoważne szczególnie w okresie trwania gwarancji.

Moje zrozumienie jest takie, że indeks nośności odpowiada obciążeniu, jakie musi być w stanie przenieść opona w danym samochodzie. Ma to wprost związek z DMC danego samochodu. O ile więc nie można stosować opony o niższym indeksie nośności, to stosowanie opony o wyższym indeksie nie powinno rodzić problemów.

Ten artykuł na Link4 wprost stwierdza, że można stosować opony o wyższym indeksie nośności:

https://www.link4.pl/blog/indeks-nosnosci-opony-czym-jest-i-jak-go-dobrac

Ale jeżeli ktoś ma jakieś inne informacje poparte odpowiednim źródłem, to chętnie się zapoznam.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.