Skocz do zawartości

N43 320i parę drobiazgów - Listwa od terminala plus, pod maską, przy uszczelce - mocowanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Uszanowanie,

Pacjent e91 320i 2008 pre LCI. N43 175KM

Pytanie dotyczące listwy,  w której mieści się przewód dodatni idący pod maską od terminala dodatniego do bloku silnika. Przewód idzie blisko uszczelki maski - jak się to mocuje? Odebrałem samochód od mechanika i zobaczyłem, że leży luźno. Natomiast nie znalazłem sposobu mocowania. Tam gdzie mi się wydaje - nie wchodzi. Będę wdzięczny za pomoc. 
 

Pytanie nr 2 - również po odbiorze od mechanika. Zalany olejem Shell. Normalnie leje Liqui Moly Top Tec 4200 5W30. Przed wizytą brał 200-250 ml oleju na 1000. Teraz to jest litr. Przyczyna? Uszczelniacze? Pokrywa zaworów z odmą? Kotek się dosyć łatwo odkręca na pracującym silniku. 
 

Pytanie nr 3 do znających n43: 

Mam zamontowany NOXEM. Po odbiorze od mechanika spalanie 15 litrów. Sypie błędami wskazującymi na problem z NOx. Zmieniłem lambdę za katalizatorem, która idzie do NOXEMA. Spalanie z trasy 9 litrów. Brak błędów. Ale jednak po zjechaniu z trasy i powolnej jeździe, wyświetlił mi check engine. Nie mam kompa ze sobą (jadę do Stambułu) z  softem. Mam jedynie wtyczkę Carly. Carly podaje wtedy następujące błędy:  

2C7F

2C6C 

30E4

Niepokój mój wzbudza napięcie lambdy za katalizatorem - 0.02V. Screeny w załączniku

 

i jeszcze jedna rzecz - nie wiem, czy tak było zawsze, na włączonym silniku, pod maską słychać szybkie, miarowe cykanie. 

🙂 

 

piona! 

IMG_9064.jpeg

IMG_9071.png

IMG_9070.png

IMG_9067.png

IMG_9068.png

IMG_9069.png

Edytowane przez MatKubik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będziesz miał kdcan i inpa dostępny już to podbij na priv

  • Dziękuję 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Dzięki! 

Ale to dopiero za 1.5 miesiąca jak wrócę z Cypru. Do tego czasu muszę rozwiązać problem bez tych udogodnień 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez inpy nie rozwiążesz..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy sonda noxem została zarejestrowana w ista? Czy zrobiłeś rejestrację nowego kata nox? Czy wykonałeś procedurę reqdaptacji zgodnie ze stroną producenta?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
13 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Jak będziesz miał kdcan i inpa dostępny już to podbij na priv

 

12 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Czy sonda noxem została zarejestrowana w ista? Czy zrobiłeś rejestrację nowego kata nox? Czy wykonałeś procedurę reqdaptacji zgodnie ze stroną producenta?

Tak. Wszystkie te rzeczy. Jak instalowałem NOXEM zrobiłem rejestrację m, Kaspars sprawdzał potem logi i było ok. Przy wymianie lambdy zrobiłem readaptacje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będziesz miał dostęp do inpa I kabla daj znać, sam jestem ciekaw co tam się dzieje 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ps: przy tym zużyciu oleju obstawiam, że ubiłeś sonde/sondy

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
23 godziny temu, lukaszewski napisał(a):

Ps: przy tym zużyciu oleju obstawiam, że ubiłeś sonde/sondy

No właśnie z tym zużyciem ciekawe. Uzupełniłem w trasie olej Top Teciem LMoly. I jak poprzednio wziął litr na 1000, to teraz wziął 500ml na 1000. Ciekaw jestem czy spadnie do swoich normalnych 250/1000 po zalaniu olejem na którym jeździ na co dzień. No a reszta będzie musiała i tak poczekać na powrót. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sprawnym n43 spalanie oleju to 0-250ml na 10tys km, wiec... 

 

Opublikowano
8 godzin temu, kkx5 napisał(a):

W sprawnym n43 spalanie oleju to 0-250ml na 10tys km, wiec... 

 

Moje sprawne n43 spalało w jeździe 140-160 150-250/1000. W cyklu mieszanym spalanie było niższe. To i tak wielokrotnie mniej, niż przewiduje norma producenta. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

250ml na 1000km to 2.5L na 10000, daj linka do danych bmw mowiacych ze jest to poprawne. Uaktualnie swoje dane. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kkx5 niestety mówi o tym książka serwisowa, a jest to swego rodzaju dupochron dla producenta.

 

Na podstawie moich doświadczeń n43 nie powinien brać wiecej jak litr od wymiany do wymiany. N53 dopuszczalny jest litr na 4500-6000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.