Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

W ostatnich dniach do swojego BMW dołożyłem dodatkowe wyciszenie. Prace zostały wykonane przez profesjonalnie zajmującą się tym tematem firmę. Jako, że mam chyba trochę gumowe ucho chciałbym zapytać, czy znajdzie się tu ktoś dysponujący podobnym modelem chcący porównać głośność samochodów przy różnych prędkościach. Być może jest ktoś, kto wacha się to zrobić, nie jest pewny efektu i nie chce w ciemno wydawać swoich pieniędzy. A ja zyskam porównanie i faktycznie będę mógł zobaczyć efekty prac 🙂 Lokalizacja najlepiej Warszawa.

 

Dzięki

Arek.

Opublikowano

Skoro to na dniach zrobiłeś to miałeś porównanie lol, nie mierzyliście głośności żadnym sprzętem przed i po? Jak odczucia?

Opublikowano

Jak bedziesz na Górnym Ślasku to chetnie porownam ! Tylko ja mam klekota 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej porównać poprzez pomiar hałasu tego samego samochodu przed wyciszeniem i po. I to w identycznych warunkach, np. przy takich samych prędkościach i jadąc po tej samej drodze. Bo teraz to jak porównywać gruszki z jabłkami. Przecież sam silnik sporo zmienia w akustyce i odbiorze hałasu. To samo różne koła/opony, rodzaj nawierzchni, po której jedziemy, a nawet głupi szyberdach. To by musiały być bardzo zbliżone modele silnikowo i wyposażeniowo. Inaczej procedura jest jakby bez sensu.

Opublikowano

Szyberdach nie jest glupi 😆 ale fakt halasuje strasznie !!

Opublikowano

Oczywiście mam porównanie i widzę dużo plusów. Interesuje mnie natomiast głównie porównanie przy wyższych prędkościach (160-170). Wyciszenie samochodu niestety tego co dostaje się przez okna nie jest możliwe i tutaj mam pewien problem w wyraźnym dostrzeżeniu różnicy przed i po. Może ich po prostu nie ma albo ich nie widzę.. W ogóle nie wiem czy do g30/31 były montowane szyby akustyczne. Nie widziałem stosownego numeru pakietu, który byłby chociażby dostępny w X5.

Pomiary oczywiście były robione. Przed i po. Na tych samych odcinkach drogi. Ze mną jako kierowcą samochodu. Z pomiarów wynika, że samochód odpowiada dokładnie modelowi mercedesa S oraz bmw serii 7. (przy 130 poprawa z 66.5 do 63.2 dB, 160 z 70 do 67.1 dB)

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, saab napisał(a):

Szyberdach nie jest glupi 😆 ale fakt halasuje strasznie !!

Jest 🙂 Dla mnie to najbardziej kretyńskie wyposażenie samochodu. Gdybym chciał otwarty dach to bym kupił kabriolet. Choćbym miał dopłacić, żeby okna w dachu nie było to bym dopłacił każdą kwotę 😄 Nie dość, że hałasuje, do tego jak odsuniesz podsufitkę to psujesz brzmienie audio, a po latach jeszcze przecieka. Zimą tego nie używasz, latem słońce naparza w glacę, pyłki z drzew lecą, spaliny z ulicy. O sztywności budy też można coś jeszcze dopisać. Generalnie same wady. Może delikatną zaletą jest to, że mając szklany dach albo szyberdach można podjechać pod sygnalizator i widać światła przez szybę lub otwarty dach, ale nie jest to coś niezbędnego i nie przysłania nawet 10% wad. Pamiętam jak kiedyś sprzedawałem auto. Wypas totalny (z wyjątkiem haka, szyberdachu i ekranów w fotelach). Przychodzi taki wąsaty Mirek, ogląda i mówi: no, wziąłbym, ale nie ma szyberdachu 😄 

W serii 5 niestety nie można było dopłacić do szyb akustycznych.

Edytowane przez s0nar
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja tam szybra uzywalem nawet dzisiaj , ponprostu trzeba lubiec , natomiast taki szklany dach jak jest w kombi jest mi niepotrzebny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.