Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie odnośnie stabilności jazdy przy większych prędkościach po zmianie opon z letnich na zimowe. Letnie były run on flat, teraz zimowe są wzmacniane, bez run on flat. Rozmiar 245/40 R19 i tył 275/35 R19. Wszystkie opony z homologacją bmw.

Moje stare opony to letnie run on flat Goodyear Eagle F1. Zmieniłem je teraz na  Pirelli P Zero Winter Wzmacniane bez run on flat.  I pojawił się problem. Przy prędkościach rzędu 200-220km/h auto zachowuje się zdecydowanie mniej stabilnie, można powiedzieć trochę "pływa". Na tych poprzednich oponach run on flat letnich, auto jechało jak po sznurku, było naprawdę bardzo stabilne przy tych prędkościach. Myślałem że to wina geometrii, więc zrobiłem geometrię 3D po zmianie opon na te zimowe, trochę poprawiło sytuacje ale nadal czuć jednak różnicę, w porównaniu z tymi letnimi run on flat.  

Teraz zastanawiam się czy to jest po prostu taka specyfika zimowej opony, czy jest spowodowane tym że  ta zimówka nie jest  run on flat? 

Dziękuję bardzo za poświęcony czas.

Opublikowano

Mam Taki sam rozmiar na zimę - tylko, że RFT. Nie ma problemu - na lato 20" Goodyear F1 AS3 RFT.

 

Na wiosnę będę zmieniał 20", bez RFT to będę mógł powiedzieć coś więcej.

Przy mieszanych 19" nie powinieneś mieć problemów ze stabilnością - to jest dość niski profil jednak.

Może za niskie ciśnienie - jeżeli masz w niższych wartościach dedykowanych - może być do przyczyną.

Spróbuj testowo na duże obciążenie w idrive ustawić ciśnienie - to jest w teorii właściwe ciśnienie do dużych prędkości. Jeżeli to pomoże to następnie COMFORT i +0.2-0.3 bar ponad.  U mnie mam 3.1 na obu osiach (2.9bar iDrive woła - przy temp +5 stopni - 19" 275/19).  Ale mam inny silnik i G31 - więc u Ciebie będzie troszkę inaczej.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 22.12.2024 o 11:33, kossaa245 napisał(a):

Mam Taki sam rozmiar na zimę - tylko, że RFT. Nie ma problemu - na lato 20" Goodyear F1 AS3 RFT.

 

Na wiosnę będę zmieniał 20", bez RFT to będę mógł powiedzieć coś więcej.

Przy mieszanych 19" nie powinieneś mieć problemów ze stabilnością - to jest dość niski profil jednak.

Może za niskie ciśnienie - jeżeli masz w niższych wartościach dedykowanych - może być do przyczyną.

Spróbuj testowo na duże obciążenie w idrive ustawić ciśnienie - to jest w teorii właściwe ciśnienie do dużych prędkości. Jeżeli to pomoże to następnie COMFORT i +0.2-0.3 bar ponad.  U mnie mam 3.1 na obu osiach (2.9bar iDrive woła - przy temp +5 stopni - 19" 275/19).  Ale mam inny silnik i G31 - więc u Ciebie będzie troszkę inaczej.

 

 

Dziękuję BARDZO! Ustawiłem Idrive jak mówiłeś, wołał 3bary na przód i 3,5bara na tył. Zrobiłem to i zdecydowanie pomogło już nie ma odczucia "pływania" przy wyższych prędkościach. Więc jeszcze raz dziękuję za tą radę bardzo pomogła. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.