Skocz do zawartości

2002 E39 M54B30 automat - problem ze skrzynią?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem wszystkim,

mam pytanie dotyczące problemu z - prawdopodobnie - skrzynią biegów w E39. Jak w temacie jest to E39, Touring, M54B30 z automatyczną skrzynią ZF.

Auto normalnie odpala, dobrze jeździ przy niższych prędkościach (żadnych dziwnych wibracji, hałasu z zawieszenia itp.). Kiedy samochód się zatrzymuje i puszczam hamulec, zaczyna się toczyć, ręczna zmiana biegów również działa na żądanie. Ale kiedy się "przyciśnie", obroty idą w górę do okolic 5 tysięcy i wtedy skrzynia zdaje się mieć problem z samodzielną zmianą biegów. Słychać coś co przypomina zgrzytanie, przy tym natychmiast zapala się check engine i auto wchodzi w tryb "serwisowy" z dużą utratą mocy. Wcikałem pedał gazu do dechy i nie przyspieszał. Ponownie uruchomiam silnik i kontrolka check engine znikna. Kolejna próba i to samo - obroty rosną, zaczyna zgrzytać przy około 5 tys., traci moc, przechodzi w jakiś tryb serwisowy. Tym razem silnik również zaczyna wibrować, czego nie robi wcześniej, a check engine nie znika.

Tak, wiem, że diagnozowanie przez internet jest niemożliwe, chcę się tylko dowiedzieć, czy ktoś miał takie lub podobne objawy i co to może być. Ja naczytałem się róznych rzeczy - od oczywiście całkowicie zepsutej skrzyni biegów po takie elementy które bym wykluczył, jak filtr powietrza czy paliwa (albo jedno z drugim), ale mają wpływ na przeciąganie skrzyni. Jak o tym myślę to zepsuta skrzynia biegów po prostu by nie działała lub hałasowała cały czas, podczas gdy ta wydaje się działać idealnie, dopóki nie wciśniesz gazu.

Z góry dzięki jeśli komuś będzie się chciało odpisać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy braku błędów z silnika i skrzyni, to tak jak piszesz, możemy sobie powróżyć.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
2 godziny temu, piotr520 napisał(a):

Przy braku błędów z silnika i skrzyni, to tak jak piszesz, możemy sobie powróżyć.

Dziękuję za odpowiedź. Sądzisz, że ogólnodostępny kabel OBD do USB i np. INPA na laptopie pozwoli mi sczytać wszystkie błędy, czy lepiej podjechać do mechanika pod jego komputer? Ten pierwszy mogę szybciej ogarnąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup kabel do inpy d-can pod usb i odczytaj błędy. Olej w skrzyni jest?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.