Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ale jak oba postawisz obok siebie, to g01 wydaje się miniaturowe. G45 wizualnie jest masywne. Na papierze tego nie widać, kwestia innej stylistyki.

1 godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Bagaznik w zasadzie bez zmian

 

Edytowane przez Mattador
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.12.2024 o 12:24, dizel1982 napisał(a):

Mam pytanie. Testował ktoś z Was osobiście, wersję M50? Powiem szczerze że strasznie mnie ona korci. Cenowo przy dobrym rabacie spokojnie idzie zejść poniżej 400tys i to za wersję wyposażoną naprawdę konkretnie. I z tego co czytałem na zagranicznych forach, to ten silnik, jak na to co potrafi, jest dość oszczędny. Boję się tylko tego, czy będzie dawało się tym jeździć na co dzień bo to jest jeszcze bardziej narowiste od M40i G01. Ale z drugiej strony jak oglądam jakieś prezentacje to aż się człowiek uśmiecha jak widzi jak to jeździ. A jeżeli faktycznie jest tak jak piszą i przy takiej normalnej, codziennej jeździe, bez wciskania pedału w podłogę ale też bez jakiejś takiej dziadkowej jazdy, da się zejść poniżej 10l, to zakup diesla trochę mija się z celem. Nie mogę nigdzie w salonie uchodzić tej wersji żeby się nią przejechać. Mają 20i, mają 20d a M50 albo nie mają wcale albo jest u klienta. 

 Śmieszne w tym wszystkim jest że wielu mających już M50 lub chcących ją zamówić jak w tym przypadku najbardziej interesuje się spalaniem,czy jest ekonomiczne 🤔Jak najważniejszym atutem auta jest spalanie bierze się inną wersję silnikową 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano

i tu idealna bedzie wersja 30d (300KM) która ma wyjść w lipcu w G45
bo bedzie i oszczedna i dynamiczna

niemniej jednak B58 pali relatywnie niewiele biorąc pod uwagę moc i osiągi

Opublikowano

Jest gdzieś info, że 30d będzie generować 300KM? Taki silnik jest obecnie w X5, a patrząc na 40d X5 vs 40d w serii 5 jest różnica w mocy (na korzyść X5). Zakładam, że tu będzie podobnie.

Opublikowano
6 godzin temu, Walterek napisał(a):

 Śmieszne w tym wszystkim jest że wielu mających już M50 lub chcących ją zamówić jak w tym przypadku najbardziej interesuje się spalaniem,czy jest ekonomiczne 🤔Jak najważniejszym atutem auta jest spalanie bierze się inną wersję silnikową 😉

No jeżeli robisz rocznie 40 - 50tys km to tak, spalanie samochodu jest ważne bo ja miesięcznie przepalam paliwa za ładnych parę tysięcy i to czy samochód spala mi 10l czy 20l to jest kolosalna różnica. Weź sobie kalkulator i policz to sam zobaczysz. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, buster12 napisał(a):

Jest gdzieś info, że 30d będzie generować 300KM? Taki silnik jest obecnie w X5, a patrząc na 40d X5 vs 40d w serii 5 jest różnica w mocy (na korzyść X5). Zakładam, że tu będzie podobnie.

z tego co wiem ma być ten sam silnik co w X5
3 litrowy diesel 298KM
ale jakie bedzie miał oznaczenie czy 30d czy 40d to nie wiem, raczej 30d jak w X5

Edytowane przez cowboy
Opublikowano
22 minuty temu, cowboy napisał(a):

z tego co wiem ma być ten sam silnik co w X5
3 litrowy diesel 298KM
ale jakie bedzie miał oznaczenie czy 30d czy 40d to nie wiem, raczej 30d jak w X5

Ale nie, to spalanie które ma M50 jest dla mnie jak najbardziej akceptowalne. W 2019r jak kupowałem Volvo XC90 i porównywałem sobie diesla D5 i benzynę T6, oba miałem na testach to przy mojej jeździe benzyną, przy takim normalnym użytkowaniu samochodu jak to robię na co dzień a nie jakiejś emeryckiej jeździe, nie byłem w stanie zejść poniżej 15l. Nie było szans. A w D5 miałem 7 - 8l. Oczywiście to dwa różne samochody i różnej wielkości jeśli chodzi o gabaryty bo XC90 to bardziej do X5 należy porównywać. Nie mniej jednak chodzi o tą różnicę między dieslem a benzyną. Natomiast jeżeli w M50, jak większość ludzi pisze, przy takim normalnym użytkowaniu (w moim wypadku 90% poza miastem), spalanie jest w okolicach 9l to dla mnie jest to jak najbardziej ok bo pewnie między dieslem a benzyną różnica będzie 2 - 3l a nie jak miałem w volvo, gdzie benzyna spalała 2 razy tyle. 

Opublikowano
3 godziny temu, dizel1982 napisał(a):

No jeżeli robisz rocznie 40 - 50tys km to tak, spalanie samochodu jest ważne bo ja miesięcznie przepalam paliwa za ładnych parę tysięcy i to czy samochód spala mi 10l czy 20l to jest kolosalna różnica. Weź sobie kalkulator i policz to sam zobaczysz. 

Jak robisz 50 tkm rocznie to x3 nie jest dobrym wyborem niezależnie od silnika

Nie ma sie co bac spalania b58, w x5 pali mi przyzwoicie w 540i to wrecz oszczedny silnik😂

 

 

Opublikowano
9 godzin temu, Walterek napisał(a):

 Śmieszne w tym wszystkim jest że wielu mających już M50 lub chcących ją zamówić jak w tym przypadku najbardziej interesuje się spalaniem,czy jest ekonomiczne 🤔Jak najważniejszym atutem auta jest spalanie bierze się inną wersję silnikową 😉

Dla Ciebie może śmieszne, ale dla kogoś może mieć znaczenie zasięg miedzy tankowaniami, pytać można też z ciekawości, a odpowiedź nie musi przesądzać o wyborze tej konkretnej wersji.

14 minut temu, IronSzn napisał(a):

Jak robisz 50 tkm rocznie to x3 nie jest dobrym wyborem niezależnie od silnika

 

Niby dlaczego nie? Jeden na trasy woli 5 lub 7, ja osobiście przestałem się męczyć w trasie odkąd wyżej siedzę (szczególnie w nocy), w X3 pasuje mi dosłownie wszystko i dlatego wolałem zaczekać na nowy model niż zamówić X5, które mi nie podeszło po jazdach. 

Opublikowano
58 minut temu, LeśnyDziad napisał(a):

Dla Ciebie może śmieszne, ale dla kogoś może mieć znaczenie zasięg miedzy tankowaniami, pytać można też z ciekawości, a odpowiedź nie musi przesądzać o wyborze tej konkretnej wersji.

Niby dlaczego nie? Jeden na trasy woli 5 lub 7, ja osobiście przestałem się męczyć w trasie odkąd wyżej siedzę (szczególnie w nocy), w X3 pasuje mi dosłownie wszystko i dlatego wolałem zaczekać na nowy model niż zamówić X5, które mi nie podeszło po jazdach. 

Dlaczego nie? Bo mozna miec ciszej, szybciej, ekonomiczniej w sedanie. Tak pokazuje rozsadek ale kazdy jezdzi czym chce;)

Opublikowano
9 minut temu, IronSzn napisał(a):

Dlaczego nie? Bo mozna miec ciszej, szybciej, ekonomiczniej w sedanie. Tak pokazuje rozsadek ale kazdy jezdzi czym chce;)

Rozsądek to pokazuje Superba tdi 🙂 W X3 mam szyby ciche, 2,0d pali 6,5l, a szybciej i tak nie pojadę bo ograniczenia wszędzie, dlatego z myślą o trasach zamówiłem M50 🙂

Opublikowano (edytowane)

Na jeździe testowej nie zdążyłam tego sprawdzić ... a często tej opcji używam w autach, którymi jeżdżę. Chodzi o obieg zamknięty. Niestety BMW ukryło ten przycisk dość mocno, a powinien on być dostępny od ręki. Inni producenci albo zostawili fizyczny przycisk albo jest on na stałe dostępny na ekranie. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy w skrótach użytkownika (tych wysuwanych od góry ekranu, które samemu się edytuje) można ustawić skrót do szybkiego włączenia obiegu zamkniętego ?

Pamiętam, że można włączyć obieg zamknięty ale trzeba przeklikać 3 razy menu, jednak w tym czasie to przed czym się chcesz uchronić jest już wewnątrz auta. Chodzi mi o to czy skrótem można ten obieg zamknąć szybciej

2. Czy można obieg zamknięty włączyć komendą głosową ? jeżeli tak, czy jest szybka reakcja na komendę ? np. szybsza niż przeklikanie się przez menu ?

3. Jest też opcja automatycznego obiegu zamkniętego. A może jeździcie na tym i to daje radę ? 

 

 

Edytowane przez Johny_666
Opublikowano
3 godziny temu, Johny_666 napisał(a):

Na jeździe testowej nie zdążyłam tego sprawdzić ... a często tej opcji używam w autach, którymi jeżdżę. Chodzi o obieg zamknięty. Niestety BMW ukryło ten przycisk dość mocno, a powinien on być dostępny od ręki. Inni producenci albo zostawili fizyczny przycisk albo jest on na stałe dostępny na ekranie. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy w skrótach użytkownika (tych wysuwanych od góry ekranu, które samemu się edytuje) można ustawić skrót do szybkiego włączenia obiegu zamkniętego ?

Pamiętam, że można włączyć obieg zamknięty ale trzeba przeklikać 3 razy menu, jednak w tym czasie to przed czym się chcesz uchronić jest już wewnątrz auta. Chodzi mi o to czy skrótem można ten obieg zamknąć szybciej

2. Czy można obieg zamknięty włączyć komendą głosową ? jeżeli tak, czy jest szybka reakcja na komendę ? np. szybsza niż przeklikanie się przez menu ?

3. Jest też opcja automatycznego obiegu zamkniętego. A może jeździcie na tym i to daje radę ? 

 

 

Ad. 1 można ustawić wszystkie trzy (zamknięty, otwarty, auto) pod skrótem.

ad.2 hej bmw, zamknij obieg > dobrze > <obieg się zamyka> nie trwa to jakoś długo, zakładam że podobnie jak miałbyś ściągnąć skróty palcem w dół i kliknąć, może odrobinę dłużej. Ja w x5 mam ustawione pod gest palcem, wtedy działa to bardzo szybko.

ad.3 osobiście jezdze Na auto lub zamknięty. Ten drugi głównie jeśli widzę że wjeżdżam w chmurę pyłu, chmurę smogu, lub po prostu w mieście.

Opublikowano

@buster12 dzięki za szczegółową odpowiedź, to super, że można ustawić ten skrót 😉 

co do ad.3 oczywiście kumam, że ten automatyczny obieg to działa na zasadzie jakiegoś czujnika + filtr (dawno temu miałem to samo w Mégane) i pewnie część zanieczyszczeń wyłapuje.

Jestem ciekaw twoich obserwacji: czy jeżeli zobaczysz, że przed Tobą jakiś stary diesel redukuje bieg i puszcza z rury czarną chmurę to czy ten tryb auto Ci to odetnie od kabiny czy trzeba się jednak ratować pełnym zamknięciem obiegu ? Czyli podsumowują moje dopytanie do ad. 3 jak ten tryb "auto obiegu zamkniętego" jest skuteczny ? Z góry dzięki za odpowiedź 😉

Opublikowano
1 minutę temu, Johny_666 napisał(a):

@buster12 dzięki za szczegółową odpowiedź, to super, że można ustawić ten skrót 😉 

co do ad.3 oczywiście kumam, że ten automatyczny obieg to działa na zasadzie jakiegoś czujnika + filtr (dawno temu miałem to samo w Mégane) i pewnie część zanieczyszczeń wyłapuje.

Jestem ciekaw twoich obserwacji: czy jeżeli zobaczysz, że przed Tobą jakiś stary diesel redukuje bieg i puszcza z rury czarną chmurę to czy ten tryb auto Ci to odetnie od kabiny czy trzeba się jednak ratować pełnym zamknięciem obiegu ? Czyli podsumowują moje dopytanie do ad. 3 jak ten tryb "auto obiegu zamkniętego" jest skuteczny ? Z góry dzięki za odpowiedź 😉

Z mojego doświadczenia tryb auto nie działa tak sprawnie jak zamknięcie ręczne. Śmierdzące spaliny czy chmura dymu na krajówce jest spokojnie wyczuwalna w kabinie.

Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Z mojego doświadczenia tryb auto nie działa tak sprawnie jak zamknięcie ręczne. Śmierdzące spaliny czy chmura dymu na krajówce jest spokojnie wyczuwalna w kabinie.

dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.