Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Damian3 napisał(a):

Nie no Kraków to drugi koniec Polski 😉 Mieszkam w Trójmieście.

Myślałem żeby to zainstalować tak by nic za bardzo nie rozbierać. Dlatego muszę obejrzeć dokładnie czy jest taka opcja i jak by to wyglądało. Będę miał kilka wolnych dni to zerknę. Nie chcę rozbierać nowego auta. Kwestia gwarancji i skrzypienia. Na trybie parkingowym już mi za bardzo nie zależny. Zamontuję kamerę tam gdzie auto zwykle parkuje 😉

Gość, widziałem robi wygłuszenia więc mam nadzieje, że nie będzie skrzypieć  😄 No tak zrozumiałe jak jesteś z Trójmiasta. 

 

Napisałem też do innych ASO, są jakieś sensowne odpowiedzi: 

80% odpisało - nie montujemy jak to pan ruszysz to na nie będzie gwarancji

10% odpisało - montujemy na Pana odpowiedzialność ceny od 1000-3000 brutto za montaż

10% odpisało w taki sposób: 

1.  Montaż kamerki w ASO to cena 1 800 zł brutto.

Może pan zrobić to na własną rękę zgodnie z punktami technologicznymi tak by nie utracić gwarancji. -> czy ma ktoś pomysł czym są te punkty technologiczne? Napisałem również do tego dealera, z prośbą o rozwinięcie tematu zobaczymy. Może się zaraz ostatecznie rozwiąże. Choć wydaje mi się, że faktycznie bypass by dał radę. 

Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia spowodowane montażem kamerki we własnym zakresie. 

2. Jak najbardziej byłaby możliwość zamontowania wspomnianej przez Pana kamery. Montaż wygląda podobnie co w przypadku kamery Car Eye zatem koszt takiej usługi to 1500 zł. Czas potrzebny na montaż to około 3 godziny. Kamerę podłączamy pod instalację pojazdu zatem wymagane są przewody, które umożliwią podpięcie się w tryb parkingowy. Montaż tej kamery nie wpłynie na gwarancję pojazdu.

Mam najtańszą ofertę montażu stosunkowo blisko 1000 brutto przez ASO. Do przemyślenia. 

45 minut temu, jagmar napisał(a):

Trochę wracając do tematu - dołożyłem przednią szybę akustyczną oraz dołożę jeszcze system nagłośnienia H&K. Wiem że opinie są różne na  jego temat ale na pewno zagra lepiej niż podstawa.

Do rozważenia jeszcze ten pakiet innowacji - bo cena duża.

Jak HK ostatecznie zamówiłem jako ostatnia opcja, najdłużej się nad tym zastanawiałem. Oglądałem testy na yt hk z serii 3 został oceniony przez recenzenta na B. Co ciekawe hk z i4 gdzie jest 17 głośników, zamiast 16 jak w 3er został oceniony jako wybitny lepiej niż ocenił Bowersa w X5😗. HiFi gra przyzwoicie duży problem na tylnych siedzeniach bo jest mało głośników, ten system basic polecam omijać to jest badziew. Wklejam jeszcze test z X3 bo z 3er nie widziałem, tam jest test tego hifi chyba jest to samo w 3er. Gośc jest z USA u nich base= nasze hifi

Co do pakietu innowacji. To masz tam systemy asyst co można wykupić poza pakietem, które być może sam chcesz wykupić poza pakietem więc odejmij tą cenę, chyba że nie rozważasz. Płacisz za head up, kamery 360, ulepszoną nawigacje z rozrzoną rzeczywistością. Ja wziąłem wszystkie systemy bo to są dla mnie ważne do jazdy, pokonująć sporo kilometrów. Do M4 coupe, która bym jeździł tylko dla przyjemności bez tras bym tego pakietu chyba nie brał, do daily zdecydowanie. Zależy od potrzeb, cena wysoka, ale np. takie felgi 19 z oponami performance też prawie 10k kosztują, każdy ma inne potrzeby. 

 

 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)

Nagłośnienie najlepiej spróbować w salonie powsiadać do różnych wersji, audiofil odróżni każdy szczegół, a głuchy (ja heh) nie usłyszy zbytnio różnicy z przodu, chyba największa jest z tyłu, bo w trójce z podstawą mogłem głośniej słuchać z pasażerami z tyłu, a w siódemce z HK lekko podgłośnię i już są dymy z tyłu.

Edytowane przez Markok
Opublikowano (edytowane)

absolutnie nie zgadzam się z twierdzeniem o adaptacyjnym zawieszeniu - dla mnie na przykład totalnie zbędny gadżet, potrzebny "jak dziura w moście". 

Szyby klejone tak, bo trójka jest średnio wyciszona, adekwatnie do klasy samochodu no i głupio byłoby przy 140 km/h się drzeć podczas rozmowy telefonicznej. 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

absolutnie nie zgadzam się z twierdzeniem o adaptacyjnym zawieszeniu - dla mnie na przykład totalnie zbędny gadżet, potrzebny "jak dziura w moście". 

Szyby klejone tak, bo trójka jest średnio wyciszona, adekwatnie do klasy samochodu no i głupio byłoby przy 140 km/h się drzeć podczas rozmowy telefonicznej. 

Jak jezdzisz po super drogach to sie zgodze ze zawieszenie M jest super, ja mieszkajac we Wroclawiu mam juz dosc bycia wytelepanym we wszystkie strony. Jezdzilem 4 kolegi z adaptacyjnym na 18 i komfort dla mnie nie z tej ziemi

Opublikowano

Ja mieszkam we Wrocławiu 😉 

Dla mnie po prostu mpakietowe jest idealnie zestrojone. Ale wydaje mi się, że to jest indywidualna preferencja. Nigdy nie miałem wrażenia, że brakuje mi komfortu, nie odczuwam żadnego telepania. 

Wydaje mi się też, że to zależy od gabarytów kierowcy i wieku. 

Opublikowano
8 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Ja mieszkam we Wrocławiu 😉 

Dla mnie po prostu mpakietowe jest idealnie zestrojone. Ale wydaje mi się, że to jest indywidualna preferencja. Nigdy nie miałem wrażenia, że brakuje mi komfortu, nie odczuwam żadnego telepania. 

Wydaje mi się też, że to zależy od gabarytów kierowcy i wieku. 

Doceniam genialne zestrojenie m-pakietowego sztywnego zawieszenia. Szczególnie jak ktoś lubi pojeździć na torze to taki sztywny zawias jest czymś obowiązkowym. Jeżeli robisz w miarę krótkie trasy to szywność zawieszenia z reguły generuje przyjemne doznania, ale już na długich dystansach nawet nieznaczne telepanie dla większości kierowców staje się niekomfortowe. 
Pewną analogię widzę w maratonie. Na początku biegu nic nie przeszkadza i jest przyjemnie. Ale na trzydziestym którymś kilometrze biegu przeszkadza Ci nawet ciężar sznurowadła w bucie i to że uderza o but.
 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kolega wyzej. Adaptacyjne to podstawa. Reszta to gadzety. 

Opublikowano
W dniu 20.12.2024 o 10:00, JacekLZ napisał(a):

Ja mieszkam we Wrocławiu 😉 

Dla mnie po prostu mpakietowe jest idealnie zestrojone. Ale wydaje mi się, że to jest indywidualna preferencja. Nigdy nie miałem wrażenia, że brakuje mi komfortu, nie odczuwam żadnego telepania. 

Wydaje mi się też, że to zależy od gabarytów kierowcy i wieku. 

Mi fabryka wyprodukowała zamiast adaptacyjnego pasywne m sport zawieszenie. Auto odebrałem 24 grudnia. Poprzednio miałem adaptacyjne w F31 i jakoś nie skupiałem się na nim. Kilka razy wrzuciłem na sport i tyle. Auto było spoko, ale raczej w komfort jeździłem. Przejechałem w G20 tym zawieszeniem 1500km w kilka dni i auto dla mnie ma charakter sportowy, nie wiem czemu mam wrażenie jakbym ponownie jeździł E90. Opony RFT 18’ zima, na lato mam Non RTF 18 więc zobaczymy. Jest sztywno, ale nie twardo….auto praktycznie prowadzi się jako po szynach. Zero wychylenia. Dla mnie same zalety i zrobiłem sporo autostrad. Pierwsze wrażenia z tym zawieszeniem zaskakująco pozytywne. 

Opublikowano

Zawieszenie po drugim lifcie zostało chyba poprawione, ja mam m340d w touringu po drugim lifcie ze standardowym zawieszeniem i absolutnie nie jest za twarde. Idealnie wybiera. A ja bardzo nie lubię taczek i bardzo długo się zastanawiałem czy dobierać adaptacyjne, nie dobrałem bo mi nie pasowało- było w komforcie jak stara toyota a w sporcie deska. Teraz absolutnie jestem zadowolony ze zwykłego zawieszenia. Natomiast adaptacyjne w drugim polifcie też ponoć poprawili. Trzeba też pamiętać że touring ma trochę bardziej miękkie nastawy od sedana

Opublikowano

No nie przesadzajmy. Ja mam lci i adaptacyjne zawieszenie. Kombiak. I bardzo mi ta charakterystyka pasuje. Komfort jest komfortowy. Sport fajnie usztywnia, a sport+ to już ładny gokart się robi. A koła to 19 rof. Do Daily, idealny setap.

Opublikowano

Dokładnie tak to jest urok zawieszenia adaptacyjnego. Z rodziną jedziesz komfortowo a jak chcesz trochę poszaleć usztywniasz auto i masz sportowe wrażenia. 

  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Fatalny jest ten konfig. Czarny lakier, którego kompletnie nie da się utrzymać w czystości. Biedne felgi, najgorsza z możliwych tapicerka, brak aktywnego tempomatu i powodzenia i ciągłym trzymaniem nogi na gazie/hamulcu, brak śmiesznie tanich galwanizowych guzików, brak szyb akustycznych. Wydajcie ciężkie tysiące na dostęp komfortowy i inne bzdety, a później latami jeździcie w huku na autostradzie, bo 1000 za podwójne szyby to za dużo, na twardym zawieszeniu, bo żałujecie 2300 na adaptacyjne, które docenisz jak kiedyś założysz ładne i poważne felgi i system audio rodem z Dacii...

Dramatyczny konfig.

Opublikowano

Nie przesadzasz kolego z tym kolorem ?

Każdemu podoba się co innego, akurat dla mnie po dwóch autach w kolorach niebieskim i granatowym na wszystkie odcienie niebieskich i popielatych patrzeć nie mogę, ale nie krytykuję czyichś wyborów akurat jeśli chodzi o kolor.  A czarny pomimo opatrzenia wymaga szczególnego dbania o czystość. miałem ostatnio czarną 3 i też zamówiłem taki kolor. Co do reszty wyposażenia się nie wypowiadam, bo każdy "tak kraje, jak mu materiału staje" ale też uważam, że szyby akustyczne, tempomat i zawias adaptacyjny jest potrzebny.

Opublikowano

każdy kieruje się jakimiś swoimi kryteriami. ja uważam akurat, że galwanizowane guziki wyglądają brzydko. Adaptacyjne zawieszenie dla mnie totalnie bez sensu.

czarny kolor piękny, pod warunkiem, że go użytkownik utrzyma. w innym wypadku trzeba iść w jednak oklepany brooklyn chyba jak 6 na 10 trójek - i sam taki wybrałem.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

czarny kolor piękny, pod warunkiem, że go użytkownik utrzyma....

Stare przysłowie, " jak się dba, tak się ma".

A brooklyn jak sam piszesz oklepany i mnie osobiście się nie podoba.

Adaptacyjny zawias się docenia na długich trasach, a galwanizowane guziki kwestia gustu...

 

Edytowane przez zbyszekk
Opublikowano
2 godziny temu, zalezi napisał(a):

Fatalny jest ten konfig. Czarny lakier, którego kompletnie nie da się utrzymać w czystości. Biedne felgi, najgorsza z możliwych tapicerka, brak aktywnego tempomatu i powodzenia i ciągłym trzymaniem nogi na gazie/hamulcu, brak śmiesznie tanich galwanizowych guzików, brak szyb akustycznych. Wydajcie ciężkie tysiące na dostęp komfortowy i inne bzdety, a później latami jeździcie w huku na autostradzie, bo 1000 za podwójne szyby to za dużo, na twardym zawieszeniu, bo żałujecie 2300 na adaptacyjne, które docenisz jak kiedyś założysz ładne i poważne felgi i system audio rodem z Dacii...

Dramatyczny konfig.

Z tymi galwanizowanymi przyciskami to żeś "pojechał". Nie każdemu pasują. Ja np: się nimi brzydzę i za darmo bym ich nie chciał. Ale co komu pasuje i w to niw wnikam. Co do felg to żeby kupić sobie 19' to trzeba się nauczyć jeździć z dala od krawężników. Jak ktoś nie ma jeszcze takiego nawyku to uczy się jeździć na biedniejszych 18' i ja to szanuję. Co do pozostałych opcji to masz rację, że biednie to wygląda i nie warto oszczędzać.

Opublikowano

500 zł za ładnie wyglądające i udające aluminium przyciski od np. szyb to spoko cena. Te zwykle, czarne plastikowe wyglądają jak w taniej Dacii. One to dopiero są obrzydliwe. Czarny kolor jak pisałem - łądny podczas odbioru auta, ale generalnie jest męczarnia z nim na codzień.

Zakładam, że nie jeździmy po krawężnikach, ja umiem dojeżdżać do nich, a nie szorować felgą i drapać ją. Te 18" są na żywo mega biedne, ale to moje zdanie.

Opublikowano

A może autor chce te 18 z myślą że będzie używał ja zima A na lato dokupi sobie jakieś 19 lub 20:)?. Myśląc o tym aby mieć dwie komplety kół to chyba jest to dobre rozwiązanie? 

Opublikowano

Zalezi A już jak jesteś takim dobrym kierowca że nie rysujesz felg o krawężniki to powinieneś wiedzieć, że głupie wyjezdzanie z prostopadlego miejsca parkingowego gdy jest z 5 cm wjazd z ulicy w to miejsce na maksymalnie kręconych kołach potrafi obszczerbic felgę. 

Opublikowano

A tam, głupoty. I 19 i 18 można tak samo uhartać, poszczerbić, oskrobać, porysować... 18 może mają więcej gumy wokół siebie, ale finalnie samo koło jest niższe niż 19...

Mnie w konfiguracjach dziwi pęd ku ciemnym szybom, bo inni tak mąka, bo słońce (przez 3 miesiące w roku...) a całkowite olanie webasto, które przydaje się w najmarniej 6/7 miesięcy - zapomniałem co to skrobanie szyb, rano szybki ładnie odparowane, śnieg rozpuszczony, auto przyjemnie ciepłe.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Lato gorące może i 3 miesiące ale uzysk z posiadania ciemnych szyb ogromny w trasie w słoneczny dzień. 

Jak ktoś garażuje auto w domu i miejscu pracy jaki uzysk z webasto? Myślę że większość garażuje, jeżeli nie to może i fajna opcja...

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.