Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim 🙂

 

Właśnie planuje zmienić moje wozidło na nowe i wybór padł na BMW 330i. Jako że będzie to moje pierwsze BMW możecie rzucić okiem na konfigurację ? Czy coś warto wziąć - coś odjąć ?

 

Najbardziej chyba nurtuje mnie kwestia foteli. Podobają mi się te przeszycia na materiałowych siedzeniach, ale dopłata 700 zł do skóry kusi. Ale wtedy nie ma tych przeszyć kolorowych.

 

Zastanawiałem się również nad kolorem - Czarny, Portimao, Szary Brooklyn, ale chyba jednak BMW w czerni wypada najlepiej 😉 

 

Link do konfiguracji:

 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/0syxm9yj

 

pozdrawiam

Edytowane przez jagmar
Opublikowano (edytowane)

Są mieszane opinie o tapicerkach. Moim zdaniem obejrzyj je fizycznie i zdecyduj.

Klasyka: kolor czarny to dramat w utrzymaniu i widoczności rys.

Szyby akustyczne to dosyć tania opcja przy konfigurowaniu a to ma duży wpływ na wyciszenie.

Zawias adaptacyjny to też opcja do długotrwałych dyskusji - ale moim zdaniem przejedź się autem bez a następnie z aby podjąć świadomą decyzję.

Świadomie wybierasz auto bez żadnych asystentów - czyli w skrócie właściwie tylko "zwykły" tempomat?

Edytowane przez komoornik
Opublikowano
5 minut temu, komoornik napisał(a):

Są mieszane opinie o tapicerkach. Moim zdaniem obejrzyj je fizycznie i zdecyduj.

Klasyka: kolor czarny to dramat w utrzymaniu i widoczności rys.

Szyby akustyczne to dosyć tania opcja przy konfigurowaniu a to ma duży wpływ na wyciszenie.

Zawias adaptacyjny to też opcja do długotrwałych dyskusji - ale moim zdaniem przejedź się autem bez a następnie z aby podjąć świadomą decyzję.

Świadomie wybierasz auto bez żadnych asystentów - czyli w skrócie właściwie tylko "zwykły" tempomat?

Miałem już czarny samochód i wiem coś o tym 😉 Kiedyś mówiłem że na pewno wezmę Portimao - ale wydaje mi się że kiedyś te niebieskie kolory były trochę jaśniejsze wiec go odrzuciłem.

 

Szyby - rozważę - może faktycznie warto. 

 

Zawias - boje sie ewentualnych usterek.

 

Z asystentów jest dodany cały pakiet Innowacji:

Pakiet Innowacji

13 300 zł

Uważne wsparcie w wielu sytuacjach na drodze. Pakiet zawiera wiele przydatnych funkcji. BMW Live Cockpit Professional z wyświetlaczem BMW Head-Up w jasny i zrozumiały sposób prowadzi do celu. System asystujący kierowcy zapewnia wsparcie i ostrzega w krytycznych sytuacjach, a asystent parkowania Plus pomaga w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych.

Opublikowano
Teraz, Damian3 napisał(a):

Pamiętaj ,że za 700 zł to nie jest skóra! Tylko materiał skóropodobnym Sensatec.

Zdaje sobie z tego sprawę. Jednakże dopłata 6600 do skóry "prawdziwej" to za dużo. Wiec wtedy wybrałbym materiałową z przeszyciami.

Opublikowano

Wg mnie albo dopłata do prawdziwej skóry albo standardowa materiałowa tapicerka. Ten Sensatec jest akceptowalny w przypadku LCI, gdzie w standardowych fotelach jest tylko na boczkach foteli - chociaż też sporo ludzi narzeka na pękanie tej "skóry". 

Opublikowano

No to wtedy jak wolisz. Sensatec wygląda spoko opinie o trwałości są różne. Rodzice mają w 2AT w jasnej wersji. Po 20k km jest dobrze. Ja osobiście z naturalnej skóry zmieniłem na materiał. Jestem bardzo zadowolony po 6k km. O fotelach pisałem w innym temacie.

Szyb nie warto nie brać. Tania opcja a poprawia komfort. 

Ja wziąłem adaptacyjne zawieszenie. Działa dobrze ale jaka jest różnica w stosunku do zwykłego nie wiem. 

Opublikowano
Godzinę temu, Damian3 napisał(a):

No to wtedy jak wolisz. Sensatec wygląda spoko opinie o trwałości są różne. Rodzice mają w 2AT w jasnej wersji. Po 20k km jest dobrze. Ja osobiście z naturalnej skóry zmieniłem na materiał. Jestem bardzo zadowolony po 6k km. O fotelach pisałem w innym temacie.

Szyb nie warto nie brać. Tania opcja a poprawia komfort. 

Ja wziąłem adaptacyjne zawieszenie. Działa dobrze ale jaka jest różnica w stosunku do zwykłego nie wiem. 

Przeczytałem. Zostaje Materiałowa 🙂

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, jagmar napisał(a):

Miałem już czarny samochód i wiem coś o tym 😉 Kiedyś mówiłem że na pewno wezmę Portimao - ale wydaje mi się że kiedyś te niebieskie kolory były trochę jaśniejsze wiec go odrzuciłem.

 

Szyby - rozważę - może faktycznie warto. 

 

Zawias - boje sie ewentualnych usterek.

 

Z asystentów jest dodany cały pakiet Innowacji:

Pakiet Innowacji

13 300 zł

Uważne wsparcie w wielu sytuacjach na drodze. Pakiet zawiera wiele przydatnych funkcji. BMW Live Cockpit Professional z wyświetlaczem BMW Head-Up w jasny i zrozumiały sposób prowadzi do celu. System asystujący kierowcy zapewnia wsparcie i ostrzega w krytycznych sytuacjach, a asystent parkowania Plus pomaga w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych.

Systemy asystujące w wersji podstawowej to w praktyce blind spot assist i parę innych bajerów.

Auto tak skonfigurowane nie ma adaptacyjnego tempomatu, nie mówiąc już o aktywnym utrzymaniu w pasie.

 

Co do obaw o usterki - powinno się raczej tyczyć całego auta więc rozważ mocno Repair Inclusive 😉

Edytowane przez komoornik
Opublikowano
16 minut temu, komoornik napisał(a):

Auto tak skonfigurowane nie ma adaptacyjnego tempomatu, nie mówiąc już o aktywnym utrzymaniu w pasie.

Nigdy nie używam tempomatu a aktywne utrzymanie w pasie to najbardziej denerwująca rzecz jaką mam w obecnym samochodzie 😂 Ale dziękuję za uwagę - zastanowię się czy jest sens brać ten pakiet, czy nie lepiej oddzielnie coś poklikać bo niestety cena tego pakietu (13.300 zł) jest dość absurdalna... 

Opublikowano
7 minut temu, Damian3 napisał(a):

Czy masz aktywne utrzymanie na pasie czy tylko asystent przekroczenia lini? 

hmmm... jak przekroczę linie to szarpie mi kierownicą w dłoni i delikatnie wraca na swój pas... domyślam się do czego zmierzasz 😉

Opublikowano

Latami korzystałem ze zwykłego tempomatu bo takowe auta posiadałem,ale wraz z pierwszym autem z ACC nie wyobrażam sobie życia bez tego. 

szyby akustyczne też warto wziąć. Mniej hałasu zawsze na plus. 

w lci2 zawias m jest ponoć mniej sztywny niż wcześniej więc się przejedź. Jak nie planujesz większego koła niż seria to nie jest to opcja obowiązkowa.

skóry prawdziwej już jako tako w g20 nie ma. To co jest za 6600 to tzw mielonka. Trwałe,ale to nie to samo czym było merino.

Na eko skórę nawet nie patrz. Śmierdzi i jak cokolwiek Ci się uszkodzi to będzie problem z sensowną naprawą. Jak macie meble skajowe to doskonale wiecie co się po latach z eko dzieje jakkolwiek gatunkowo by ona dobra nie była…. Chyba,że taka jak 20 lat temu to spoko tylko dziś takiego czegoś nie uświadczymy niestety. 
 

Prę LCI g20 z merino, deska w skórze plus światła laserowe i napęd rwd w 6 cylindrach to dzisiaj już miłe wspomnienie dla chcących nową serię 3. 
Mój to taki trochę rodzynek z biegiem czasu. 

 

Opublikowano

Czarny jest piękny, gdy jest czysty - wówczas chyba najładniejszy kolor. Jeżeli zrobisz jakąś ceramikę i będziesz dbał, to będzie wyglądała pięknie. Ale to wymaga wysiłku. Brudna czarna wygląda paskudnie. 

Ja mam zawias M bez adaptacji i dla mnie ten zawias jest wprost perfekcyjny, nie zmieniłbym niczego. DLatego nie płaciłem za adaptację, bo dla mnie to opcja bez praktycznego zastosowania. 

Opublikowano
5 godzin temu, jagmar napisał(a):

hmmm... jak przekroczę linie to szarpie mi kierownicą w dłoni i delikatnie wraca na swój pas... domyślam się do czego zmierzasz 😉

No więc pół autonomiczna jazda to zupełnie co innego;) Szarpak G20 też mam 😉 Chyba prawo już tego wymaga?

Ogólnie ja jestem zadowolony. Pierwszego dnia kiedy odbierałem auto byłym mega niewyspany. Potem odbiór i musiałem zrobić 550km wieczorem. Drive Assist okazał się naprawdę ekstra w tej sytuacji. Obciążenie kierowcy spada zdecydowanie. Jeśli dużo jeździsz eSkami, autostradami etc. w długie trasy to naprawdę potrafi pomóc. Zdarza mi się z niego korzystać. Asystent jazdy w korku też jest naprawdę spoko. Do 10 czy 15kmh nie trzeba nawet dotykać kierownicy. Świetna sprawa jak się wpakujesz w mega korek. Te systemy nie są idealne ale całkiem przyjemne.

Dla mnie największe braki/wady w tym aucie to:

Digital Key zamiast Digital Key Plus 

Brak porządnego wideorejestratora z trybem parkingowym 

Brak regulacji szerokości oparcia w fotelu pasażera!! W F20 było w F34 też a w M340 zabraklo...

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Damian3 napisał(a):

No więc pół autonomiczna jazda to zupełnie co innego;) Szarpak G20 też mam 😉 Chyba prawo już tego wymaga?

Ogólnie ja jestem zadowolony. Pierwszego dnia kiedy odbierałem auto byłym mega niewyspany. Potem odbiór i musiałem zrobić 550km wieczorem. Drive Assist okazał się naprawdę ekstra w tej sytuacji. Obciążenie kierowcy spada zdecydowanie. Jeśli dużo jeździsz eSkami, autostradami etc. w długie trasy to naprawdę potrafi pomóc. Zdarza mi się z niego korzystać. Asystent jazdy w korku też jest naprawdę spoko. Do 10 czy 15kmh nie trzeba nawet dotykać kierownicy. Świetna sprawa jak się wpakujesz w mega korek. Te systemy nie są idealne ale całkiem przyjemne.

Dla mnie największe braki/wady w tym aucie to:

Digital Key zamiast Digital Key Plus 

Brak porządnego wideorejestratora z trybem parkingowym 

Brak regulacji szerokości oparcia w fotelu pasażera!! W F20 było w F34 też a w M340 zabraklo...

 

To mam tutaj takie pytanie: jaka marka motoryzacyjna posiada wbudowany/lub akcesoryjny wodeorejstrator, który chciałbyś zamontować? Mnie nie przeszkadza, że BMW nie posiada dobrej jakości wideorejestora OE. PROBLEM jest aby zamontować swój wybrany nawet przez ASO 😞 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Tesla? Auto ma kilka kamer dookoła i wystarczyłoby je wykorzystać. Jest Drive Reforder ale nagrywa tylko 40s i tylko w trakcie jazdy. Niestety w poprzednim aucie miałem przykra sytuację, że mi je ktoś pod domem wgniótł. Takie nagrywanie z kamer 360 załatwiłoby sprawę. Można je zawsze spiąć z radarami auta żeby nagrywać tylko jeśli coś jest w pobliżu. 

Opublikowano

Grzegorz, naprawdę nie uważam, aby podłączenie wideorejestratora miało skutkować z automatu i w każdym przypadku utratą roszczeń gwarancyjnych czy z rękojmi, jeżeli to podłączenie rejestratora nie jest choćby pośrednią przyczyna usterki.

musi zaistnieć związek przyczynowy no i trzeba to też oceniać racjonalnie. to nie jest tak, że jak włożysz nieoryginalne wycieraczki, a padnie Ci lampa, to BMW będzie miało podstawy by odmówić realizacji roszczeń z rękojmi czy gwarancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.