Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Na samym starcie chciałbym zaznaczyć, że jestem zielony w kupnie samochodów i nowy na tym forum. 

Tworzę nowy post, bo chciałbym poczytać coś świeżego, czytałem głównie posty sprzed 2014 roku... Myślę, że przez 10 lat trochę już się zmieniło, teraz te auta mają trochę już najechane na liczniku, ale do celu.

Przymierzam się do zakupu BMW E90 bądź E92 i będzie to mój pierwszy samochód na początku mojej "kariery samochodowej" 🙂. Z racji, że nie znam się za wiele na samochodach, stąd moje obawy przed zakupem BMW, bo tyle co się już nasłyszałem to głowa mała, a gdzie nie poczytam to zdania baaardzo podzielone.

Mój budżet, który chcę przeznaczyć na auto to +- 30k. Szukam raczej silników 2.0 Diesel z oznaczeniem N47 ze zrobionym już rozrządem. Jeździł będę różnie, co weekend lub dwa, będę jechał w trasę 150km w jedną stronę, autostradami/ekspresówkami. Na co dzień raczej po mieście. Najbardziej mam obawy co do kosztów utrzymania. Nie chcę powiedzieć, że jestem typowym januszem, który będzie chciał oszczędzić na czym tylko się da, ale równocześnie nie chciałbym kupować "skarbonki bez dna" 🙂 Jak szukam po portalach modeli, które mi się po prostu podobają, to mają po 270-310kkm przebiegu. Podejrzewam, że pojeżdżę nim parę lat i będę chciał sprzedać i zainwestować w coś mocniejszego.

Moje kluczowe pytania:

- Czy należy się takim przebiegiem przejmować?
- Warto się w coś takiego pakować? Czytałem, że wiele zależy od użytkowania auta... ale w takim razie na co konkretnie zwrócić uwagę? 

- Przy takim przebiegu, co może być jeszcze kluczowe i drogie do zrobienia oprócz rozrządu?
- Jak wyglądają szacunkowo koszty utrzymania takiego samochodu?
- Ile takie autko może jeszcze "przeżyć"?

- Czy warto rozważyć benzynę? Istotne jest dość dla mnie by samochód był "w miarę" oszczędny 🙂 
- Czym się kierować i w jaki sposób określić wartość pojazdu? Żeby wiedzieć kiedy i ile można jeszcze skroić z ceny:)
- Czy możecie mi coś polecić, doradzić, najlepiej na bazie swoich doświadczeń z podobnymi autami?

Tyle mi przychodzi na razie do głowy, jeśli narodzą mi się nowe pytania, mam nadzieję że nikt nie będzie miał nic przeciwko kiedy będę zasypywał różnymi, czasem może i głupimi pytaniami, ale jak mówię jestem zielony kompletnie w tym temacie, a jednak coś na ten temat chciałbym spróbować się dowiedzieć, żeby nie trafić na żadnego "bubla".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, nie należy się przejmować przebiegiem , jeśli olej w silniku był wymieniany co max 15kkm.

Przy tych przebiegach do wymiany może być turbina, jeśli jeszcze nie była wymieniona.

Remont skrzyni 6HP może być bardziej kosztowny od remontu silnika. Ich żywotność zależy od tego jak często był wymieniany olej. Optymalnie co ok. 90km.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.