Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam
Byłem na badaniu technicznym mojego x5 M50d (2014r) i diagnosta sprawdzał hamulec ręczny.

Wsiadłem po nim do samochodu i zauważyłem że ikona hamulca ręcznego ta co normalnie świeci się po zaciągnięciu na czerwono, świeciła się na pomarańczowo (z jakimś komunikatem że hamulec jest cały czas zaciągnięty), auto hold po wciskaniu dawał przekreślony komunikat też pomarańczowy (normalnie jest zielony). Nacisnąłem parę razy na hamulec ręczny i ponownie zapalił się na czerwono. Wszystko działa, komunikat nie powraca.

Zastanawiam się co się wydarzyło na tej stacji diagnostycznej. Czy samochód mógł wykryć że jest testowany na rolkach i dlatego wpadł w taki tryb, czy może diagnosta nie wyłączył ręcznego i dał gazu? A może jest to początek jakiś problemów z ręcznym?

 

Pozdrawiam
 

Edytowane przez powiew
Opublikowano

Obstawiam,że załapał błąd tymczasowy wynikający z faktu,że ręczny był już zaciągnięty a rolki wymusiły jeszcze ruch koła, więc wygenerowały się parametry do wyrzucenia błędu. Być może został błąd, to przy okazji podłączenia ISTY byś miał pewność 😎.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Właśnie też tak myślę. W tym miesiącu mam zaplanowany przegląd w ASO z wymianą oleju to rzucę temat żeby sprawdzili przy okazji.

Mi się ogólnie te badanie techniczne hamulca ręcznego nie podoba, tak to oni niech sobie testują stare samochody a nie te nowoczesne z elektronicznym ręcznym.

Macie na tych diagnostów jakiś sposób, mówić im żeby tego nie robili? nie wiem czy w ogóle mogą pominąć sprawdzanie ręcznego bo to im ustawowo narzucają.

Opublikowano
52 minuty temu, powiew napisał(a):

Właśnie też tak myślę. W tym miesiącu mam zaplanowany przegląd w ASO z wymianą oleju to rzucę temat żeby sprawdzili przy okazji.

Mi się ogólnie te badanie techniczne hamulca ręcznego nie podoba, tak to oni niech sobie testują stare samochody a nie te nowoczesne z elektronicznym ręcznym.

Macie na tych diagnostów jakiś sposób, mówić im żeby tego nie robili? nie wiem czy w ogóle mogą pominąć sprawdzanie ręcznego bo to im ustawowo narzucają.

Fakt,też tego nie lubię, ale lepsze SKP pewnie powiedzą,że "muszą",ale też wiele pewnie przymknie oko i pominie test jak powiesz,że wyrzuca później błędy. Jak ostatnio robiłem przegląd to błędu nie wyrzuciło (sprawdzam sobie ISTĄ często),ale w trakcie testu jak zaciągnął ręczny to i koło od razu stanęło i rolki w zasadzie też w tym samym momencie. Kiedyś pamiętam,że były dyskusje na ten temat i że test ten nie ma prawa uszkodzić fizycznie ręcznego (i faktycznie nie spotkałem się z takim przypadkiem).

Opublikowano (edytowane)

Mi do tej pory też nigdy nie walało błędu na badaniu technicznym, czasem sam wjeżdżałem czasem diagnosta. W tym roku wymieniali mi w ASO akumulator i dwie poduszki pneumatyczne. Co najlepsze w ASO odłączyli na żywca akumulator bez podczytywania zasilania. Po tym zabiegu wszystko się wysypało, zaczęło wywalać różne błędy i robili całą kalibrację samochodu, włącznie z aktualizacjami sterowników. Po tym samochód zaczął chodzić jak fabryka, dostał takiego powera że nie pamiętam kiedy tak śmigał. A też zauważyłem że czujniki wykrywają jakoś lepiej pieszych, psy, sarny na poboczach itp. Więc może i ten ręczny jest jakiś czulszy bo pierwszy raz na badaniu tak się stało.

Edytowane przez powiew

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.