Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Posiadam bmw f30 z 2013 roku.

Przeszukałem chyba cały internet i nie znalazłem odpowiedzi.

Samochód posiada kierownicę z serii m z wbudowanym ogrzewaniem i asystentem pasa ruchu. Problem polega na tym, że ogrzewanie i wibracje nie działają, przez co nie działa asystent pasa ruchu kierowcy czy martwe pole w lusterkach.

Samochód został podłączony do BMW ISTA i wyświetla następujące błędy:

030490 Moduł elektroniki kierownicy (LRE): Brak modułu LIN slave

D01484 Komunikat (status wibracji kierownicy, 268.0.4) nieaktualny, odebrany przez ICM, przesłany przez FEM / SZL / BDC-ZGM134249 tak Informacja

D01903 Sygnał (drgania kierownicy, 268.0.4) nieprawidłowy, przesłany przez FEM / SZL / BDC-ZGM

Przeprowadzono plan kontroli zgodnie z ISTA, sprawdzono rezystancje itp., w tym generator drgań, czujnik temperatury i matę grzewczą kierownicy, bezpieczniki, moduł FEM.

Generator wibracji lub ogrzewanie podłączone bezpośrednio do zasilania działa. Wyzwalając funkcję ręcznie poprzez ISTA funkcje również się nie uruchamiają.

Z problemem borykam się od zakupu auta (około rok czasu), Wszystkie inne funkcje na kierownicy działają, tempomat, sterowanie radiem czy telefonem.

Ostatnio kupiłem nowy zwijacz kierownicy bo myślałem, że to może on jest problemem, jednakże po wymianie wróciłem do punkty wyjścia, bez zmian.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc 😄

 

Edytowane przez pablonzo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystko było w oryginale tak jak wyjechało z fabryki, nic nie dokładane. Byłem pierwszy, który ściągał kierownicę. Co do kodowania - nie znam się, jeśli było zakodowane w fabryce to mogło się rozkodować?

Opublikowano (edytowane)

Raczej nie. Najlepiej jakby poprzedni właściciel coś powiedział na ten temat, tzn. kiedy mu się to stało i w jakich okolicznościach. Mi to wygląda na jakiś uszkodzony moduł do komunikacji, niestykające piny we wtyczkach kierownicy lub ich brak (z wiekiem się pokruszyły). Tutaj trochę tematów z googla https://www.google.com/search?q=030490+bmw&oq=030490+bmw&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQABjvBTIHCAIQABjvBTIHCAMQABjvBTIHCAQQABjvBdIBCTczMTVqMGoxNagCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Piszą o jakimś module SZL, który u Ciebie w błędach też wychodzi.

Edytowane przez Pokakulka
Opublikowano

Auto jest z USA, sprowadzone ponad rok temu, więc od właściciela nic się nie dowiem.

Wszystkie piny, wtyczki, połączenia zostały sprawdzone, wyczyszczone, popsikane preparatem do styków elektrycznych, było nawet jechane oscyloskopem. SZL kupiłem na allegro o takich samych nr, wymieniłem i nic, oddałem.

Błąd też nie jest precyzyjny, może FEM, może SZL, może BDC-ZGM (cholera wie co to jest :P).

Dwukrotnie w błędach mowa jest o generatorze drgań - na krótko działa. Mógłbym go wymienić, ale takie kupowanie i podmienianie na "pałę" jest trochę bez sensu. No nie wiem co mam z tym zrobić. Jestem w kropce, a irytuje mnie jak coś nie działa, nawet jak nie będę z tego korzystał. Zresztą, martwe pole i ogrzewanie kierownicy to jednak fajne funkcje...

Opublikowano

Jak ze Stanów to pewnie było jakoś uszkodzone. Może być że gdzieś jakiś kabelek czy wiązka załamana. Trudny temat zaczyna się robić. Skoro generator drgań działa na krótko to jest dobry tylko brak mu właśnie impulsu/sterowania. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wg mnie nie masz komunikacji miedzy tym malym modulem w kierownicy (ktory uruchamia wibrator i grzalke kierownicy) a tzw pajaczkiem czyli Steering column switch cluster (SZL). Jezeli wymieniles tasme i jest to samo, to musisz po prostu sprawdzic polaczenie LIN pomiedzy tymi dwoma modulami (niebieski kabel) albo po prostu zmierzyc napiecie na tym kablu od strony kierownicy, czyli tego malego modulu i sprawdzic czy jest LIN, a jak jest ok, to sprawdzic czy dochodzi zasilanie, czyli zobaczyc czy jest 12V na czerwonym kablu i czy jest masa na brazowym kablu (6 pinowa wtyczka nr 4 na grafice). Jezeli jest wszystko ok, to moze sam w sobie modul jest uszkodzony, lub byla wymieniana kierownica (wywalone poduchy) i moze modul w ogole jest od inngo modelu lub inna historia. Rownie dobrze podczas wystrzalu poduszki lub naprawy (a blacharze to najlepsi przyjaciele elektrykow samochodowych, bo daja im duzo pracy), mogl gdzies kabel sie uszkodzic albo sam modul. Zacznij od pomiarow, ktore wyzej opisalem to sie duzo dowiesz. Skoro nie dziala Ci zarowno grzanie jak i wibrator, to odpusc temat tych dwoch urzadzen i skup sie na module i problemie komunikacji.

I nie wiem na jakiej podstawie jestes taki pewny, ze nikt przed Toba nie sciagal kierownicy. Bez problemu mozna ja sciagnac bez robienia sladow.

Ciekaw tez jestem w jaki sposob dobrze sprawdzono wibrator, skoro jest napedzany pradem przemiennym z tego modulu, ale domyslam sie, ze jak dostal stale zasilanie to po prostu sie lekko ruszyl i stad wniosek ze jest ok. Tak jak pisalem wyzej, nie ma to wiekszego znaczenia w tym przypadku. Tak tylko mnie zaciekawilo w sumie jakim cudem ktos to sprawdzil.

 

image.png.3d3076951d3bae07ca04fd3d9a4c31e3.png

 

Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.