Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć przychodzę do was z usterką w której żaden mechanik/elektryk nie jest w stanie mi pomóc więc jeżeli ktoś z was miał podobny problem/wie jak to naprawić byłbym naprawdę wdzięczny.

2008 BMW E92 335d

A więc tak zacznijmy od początku 

Po odpaleniu na postoju/w trakcie jazdy raz na jakiś czas występuje szarpnięcie budą(czuć je dosyć mocno każdy pasażer je odczuwa).

Pojazd gaśnie sam na 2 sposoby:

1-Podczas hamowania przy niskich  prędkościach nagle gaśnie, gdybym miał to do czegoś przyrównać to tak jakby zadusić go na biegu(Dodam że pacjent posiada skrzynię automatyczną). Muszę wtedy oczywiście zhamować do 0 wrzucić "P" i odpalić go na nowo.

2-Podczas dodawania gazu, tak jak wspomniałem powyżej o występujących szarpnięciach budą-dodajesz gazu czujesz szarpnięcie i nagle wyłącza zapłon. Następnie sytuacja wygląda trochę inaczej niż w punkcie 1szym bo również muszę go zhamowac do 0 wrzucić na "P" ale musze także wysunąć kluczyk z stacyjki i włożyć spowrotem i dopiero wtedy odpalić. Dodam że te ,,szarpnięcia" występują co jakiś czas i nie za każdym razem powodują to wypadanie zapłonu.

Byłem z tym u paru mechaników i elektryków i postawili mi takie diagnozy:

-Po podłączeniu komputera pokazuje błąd na 4,5,6 wtrysku. Można by powiedzieć że usterka leży w którymś z nich jednak właśnie w tym rzecz że każdy mechanik który odczytał ten błąd powiedział mi to samo ,,Nie jestem pewny/przekonany czy to wina wtrysków". Dodam że reszta odrzuciła opcje z wadliwymi wtryskami jako problem tych zdarzeń.

-Sterownik silnika-to mi powiedział elektryk dosłownie 3 dni temu, wypiąłem go sprawdziłem czy wejścia nie są zaśniedziałe po skonsultowaniu z innymi mechanikami/elektrykami również wykluczyli wadę sterownika

-Wiązki-sprawdziłem wszystkie jakie są nawet nie związane z wyłączeniem zapłonu i każda jest w świetnym stanie 

-Czujnik wału-to usłyszałem dzisiaj od elektryka że być może to on właśnie powoduje wypadanie zapłonu 

Sam nie wiem co robić mam w planach sprawdzić jeszcze skrzynkę bezpieczników, wymieniłem także filtr paliwa łudząc się że może to on powoduje ta usterkę jednak wciąż dzieje się to samo. Nie gaśnie równomiernie, potrafi ci zgasnąć w 1 sposób 3 razy w ciągu 5min, potem przez godzinę jeździć jakby nigdy nic się nie stało i nastepnie w ciągu 15min zgasnąć 2 razy w 2 opisany sposob.

Naprawdę nie wiem co robić czy to może faktycznie wtryski mimo że każdy mi mówi że są dobre. 

Post kieruje głównie do osób które być może miały podobną przypadłość, lub mogą w jakiś sposób powiedzieć mi co może powodować te zdarzenia.

Będę wdzięczny za każdą radę/diagnozę.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W m57 takie objawy to w 99% wadliwe:

1. Ktorys wtrysk robi zwarcie na bank2 (4,5,6)

2. Zwarcie (pekniecia oslony przewodow) do wtryskow bank2

3. Wadliwe ecu (zwarcie) bank2. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.