Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Niestety, spotkało mnie nieszczęście – moje auto zostało przetarte przez inne.

Dzisiaj, po wizycie rzeczoznawcy, okazało się, że mam niewielką wgniotkę w drzwiach. Chciałbym dowiedzieć się, jak podchodzicie do takich przypadków.

Jest jeszcze kilka niewiadomych, ponieważ auto jest oklejone folią, i nie wiadomo, w jakim stanie jest lakier.

Na pewno uszkodzenia obejmują:

  • wgniotkę w tylnych drzwiach,
  • przetartą folię na nadkolu,
  • przerysowany zderzak (na małym fragmencie niepokrytym folią).

Chciałbym zorientować się, jakie są dostępne opcje:

  1. Naprawa blacharska w standardowy sposób i lakierowanie całych drzwi.
  2. Czy możliwa jest wymiana całych drzwi?
    Czy to prawda, że w takim przypadku konieczne jest lakierowanie zarówno drzwi, jak i sąsiadujących elementów?
  3. Usunięcie wgniotki metodą PDR (Paintless Dent Repair) – o ile lakier nie został uszkodzony.

Dodam, że auto ma kolor Blue Tanzanite i jest to BMW G21 Touring.

Jakie doświadczenie mają Państwo w tego typu naprawach i czy mogą coś polecić?

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Jeśli element karoserii jest uszkodzony (i to nie uszkodzenie samej powłoki lakierniczej) to standardowa procedura naprawy to wymiana elementu. Cieniowanie sąsiednich elementów zwykle stosuje się przy ponownym malowaniu tego samego elementu, nie wiem czy też w sytuacji gdy element jest wymieniany i ma pierwszy lakier.

 

Dużo tu będzie zależeć od podejścia ubezpieczyciela, ale PDR powinien być dla niego tańszy o ile jest możliwy.

 

Tylko żeby to miało ręce i nogi, moim zdaniem musiał byś znaleźć serwis który zrobi to wszystko razem (czyli dokona naprawy/wymiany/malowania tego co potrzeba oraz skoordynuje PDR).

Opublikowano

u mnie w takiej sytuacji ASO BMW dokonało wymiany drzwi - lekka wgniotka przy wzmocnieniu po przerysowaniu przez sąsiada. ale pierwotnie chcieli szpachlować, prostować. ostatecznie ugadałem wymianę drzwi na nowe. na tylnych była lakka obcierka bez wgniecnia i to chyba tylko przelakierowali. 

Opublikowano (edytowane)

Usunąć wgniotke bez lakierowania jeśli jest taka możliwość. Resztę spolerować. Jeśli jest taka możliwość. P.S wymiana drzwi na nowe nie oznacza drzwi w kolorze, drzwi przyjdą "surowe' i będą lakierowane u dealera na lakierni/blacharni najpewniej z dwoma sąsiadującymi elementami co da w historii szkodę na kilka tysięcy i malowane 3/4 boku auta, ale dla dealera tak najlepiej bo kasa z naprawy. Nie wiem skąd jesteś ale dobrze robią w Sosnowcu, robiłem tam trzy rzeczy w poprzednich autach i za każdym razem byłem zadowolony- mówię o naprawach bez lakierowania. No chyba, że na gwarancji i u dealera robią takie naprawy czyli usuwanie wgnieceń bez lakierowania 

Edytowane przez maxox

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.