Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

chciałem spytać jak powinno się ustawiać światła adaptive led w f10 LCI? Ogólnie mam wrażenie, że światła świecą dość krótko (mijania, drogowe są ok). Czy jest tylko jedna śruba regulacyjna, czy więcej? Jak powinna kształtować się wiązka światła? Na stacji diagnostycznej nie do końca wiedzieli jak ma być, poza tym, że wydawało im się, że jest okej… 

 

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się że tam max co mogą ustawić to wysokość świecenia (o ile w ogóle można), reszta dzieje się samoczynnie (skręt, wycinanie itd)

Mam u siebie i nigdy nic nie trzeba było korygować. Od tego jest KAFAS

Edytowane przez Maario78
Opublikowano

Tak, chodzi mi o wysokość świateł, bo na mijania po prostu jest dość blisko… o ile w mieście to nie problem i na trasie w dzień też ok, to czasami w nocy na trasie wydaje mi się, że mogłyby trochę dalej świecić…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już ktoś niedawno pytał na jaką odległość mają świecić światła mijania. Myślał, że na 100 metrów.

Kodeks ''mówi'' 40 metrów. Powinna być jeszcze wzmianka, że jeśli te 40 metrów nie wystarcza, to należy udać się do okulisty. 

  • Haha 1

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
17 godzin temu, Maario78 napisał(a):

Mam u siebie i nigdy nic nie trzeba było korygować. Od tego jest KAFAS

No właśnie nie. KAFAS nie ma rozpoznawania gdzie świeci światło. On ustawia gdzie ma świecić, ale bez weryfikacji czy rzeczywiście świeci tam gdzie trzeba. W Xenonach skrętnych jest regulacja lewo/prawo (musiałem u siebie regulować), w LED wygląda że też jest.

image.png.1265d1cc16581abcf3a20d9f038ae85e.png

Dodatkowo światła adaptive (xenon i LED) zmieniają sposób oświetlenia w zależności od prędkości jazdy:

Cytat

Variable light distribution (depending on the national-market version)

The variable light distribution enables a broader illumination of the roadway ahead of the vehicle. With the exception of the light distribution on a country road, the light distribution is determined by a brightness control of the LEDs and specific headlight adjustments (which means rotating the headlights to the side and in height).

Depending on the request from the footwell module (FRM) or the Body Domain Controller (BDC), the headlight driver module controls the swivel module using the stepper motors and therefore controls the light distribution. The transitions between the individual light distributions are smooth.

In conjunction with the ”Adaptive Headlight” optional equipment, the following variable light distribution are available:

  • Engine start

    In switch position A (light switch in the switch position for automatic driving lights control) and terminal 15 ON, both headlights execute a reference run. That means: Both swivel modules are moved down slightly and then to the desired position (visible when the vehicle is parked in front of a wall: The light cone moves down and then back up. Briefly to the side and then back again). The desired position depends on the load status of the vehicle.

    When the engine is started, the headlight driver module initially controls the city light distribution.

  • City light distribution

    The city light distribution enables a broader illumination of the left roadway at low speeds. The left headlight is moved approx. 7° outward and approx. 0.7° downward. The city light distribution is activated from engine start to a driving speed of approx. 50 km/h.

  • Country road light distribution

    The country road light distribution is the same as the standard low-beam headlights. For example, at a driving speed above approx. 50 km/h, the city light distribution is changed to the country road light distribution. At a driving speed less than approx. 50 km/h, the footwell module (FRM) or the Body Domain Controller (BDC) switches the light distribution back to the city setting. The country road light distribution represents the basic setting for the headlights. The basic setting is assumed when there are faults in the complete light distribution system.

  • Motorway light distribution

    The motorway light distribution increases the range of the driving light. The left headlight is moved approx. 3.5° to the left and approx. 0.25° downward. The right headlight is moved approx. 0.2° upward. If the car is driven at over 110 km/h for more than 30 seconds or if the speed exceeds 140 km/h, the footwell module (FRM) or the Body Domain Controller (BDC) switches the corresponding stages of the motorway light distribution depending on the driving speed. If the vehicle speed drops below 110 km/h, the headlights are gradually reset, depending on the driving speed. This takes places in stages (110 km/h - 100 km/h - 90 km/h - 80 km/h). The country road light distribution is activated again at 80 km/h and below.

  • Fog light distribution

    The fog light distribution is activated when the fog lights are switched on. The fog light distribution can be combined with the city light distribution and the country road light distribution. Up to a driving speed of approximately 70 km/h, the left headlight is moved approximately 4.5° to the left and approximately 0.7° downward. Beginning at a driving speed over approximately 70 km/h the left headlight moves to the left approximately 3.5° and lowered. If the high beam headlights are switched on while the fog light distribution is active, the headlight moves to the basic setting, i.e. to the country road light distribution.

Podczas jazdy po mieście, lewe światło obniża się i przesuwa w lewo. U mnie w adaptive xenon widać ten ruch jak się wyłączy światła auto, albo włączy wsteczny, wtedy lewe światło wraca na "domyślną pozycję".

 

14 godzin temu, davidpl napisał(a):

Tak, chodzi mi o wysokość świateł, bo na mijania po prostu jest dość blisko… o ile w mieście to nie problem i na trasie w dzień też ok, to czasami w nocy na trasie wydaje mi się, że mogłyby trochę dalej świecić…

Polecam Night Vision:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Jak sie dobrać do tej drugiej śruby? Czy gdzieś jest pokazane jak powinna wyglądać linia światła (np na ścianie), żeby wiedzieć czy na boki jest ok?

Opublikowano

Samemu ciężko to ustawić bez tego urządzenia do ustawiania świateł, najlepiej pojechać na stację diagnostyczną i za 10-20pln Ci to ustawią. Jeżeli nie wiedzą o co chodzi to zmień stację diagnostyczną. Na tym standardowym urządzeniu do ustawiania świateł są linie typu:

N6k4UeX

I jak się świeci na to światłami to jak się kręci lewo-prawo to załamanie światła powinno się pokryć z tymi liniami. I najważniejsze, musisz mieć ustawiony przełącznik świateł w pozycję (3)

HLiWiC1v

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

To ustawili już, pytanie, czy na boki nie powinni jakoś dostosować też wiązki? Czy przy ustawieniu w pozycji auto nic się nie zmieni, czy coś może się uszkodzić? 

Opublikowano
Godzinę temu, davidpl napisał(a):

To ustawili już, pytanie, czy na boki nie powinni jakoś dostosować też wiązki?

Na boki, to będziesz widział jak działa wycinanie samochodów przed Tobą. Jak podczas wycinania światło nie będzie padać na samochód przed Tobą to jest ok. Ew. zwróć uwagę, czy wycięty "tunel" nie jest zbyt szeroki.

Jeżeli na stacji diagnostycznej będą ustawiać wysokość świateł w pozycji auto (czyli realnie lewy reflektor specjalnie opuszczony), to jak wyjedziesz na drogę poza miastem, to lewe światło się podniesie, będzie świecić za wysoko i będzie oślepiać ludzi z naprzeciwka.

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.