Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

jestem posiadacem X1 sdrive 18d z końcówki 2023 r.

Aktualnie posiadam aktualizacje zrobioną na wiosnę o numerze 03/2024.40

Wiem, że obecnie użytkownicy aktualizują samochody 11/2024.30, a po drodze była jeszcze letnia aktualizacja.

Jestem w takim razie 2 aktualizacje do tyłu. W aplikacji widnieje informacja, że posiadam najnowszą wersję + serwis twierdzi to samo. (Mogą podłączyć pod komputer w salonie, sprawdzić i jak będą mogli coś zaktualizować, to mogą to zrobić za 1000 zł 🤣 ) 

 

Czy to jest normalne, czy mam po prostu jakiś błąd w aucie?

Opublikowano

Ściągnij tą aktualizację ( 11/2024.30 ) do apki i dalej do pojazdu. Zrobisz to za free. Każdy krok działania jest dobrze i prosto opisany. Zrobiłem tak w U10 wczoraj i nie było problemów.

Opublikowano

Jak to zrobić?

W aplikacji BMW nie wyskakuje mi kompletnie żadna aktualizacja do zrobienia (ani letnia, ani jesienna) aktualnie. Widnieje tylko informacja, że wszystko jest aktualne

Opublikowano

U mnie pojawił się na stronie głównej pasek z informacją o pojawieniu się nowej wersji. Zerknij w dzwoneczek u góry z lewej strony. Może tam?

Opublikowano

Nic nie ma, właśnie w tym jest problem.

Od marca zero aktualizacji, zero komunikatów. Widnieje informacja, że posiadam najnowszą wersję oprogramowania, mimo że wychodza już nowe aktulizacje 😕

Opublikowano

Sprawdzałeś na forum w innym modelu czy ktoś miał taki problem? Może z innej beczki, ale kilka miesięcy miesięcy temu nie mogłem zaktualizować Yanosika, pomimo że pojawiały się nowe wersje. Ponowna instalacja apki pomogła. 

Opublikowano (edytowane)

11/2024.30

Godzinę temu aktualizowałem , podkusiło mnie 🤒

1. Nie działa - Remote 3D VIEW   ( ładuje i nie chce nic załadować , inne dane typu cisnienie, lokalizację  pokazuje )  

 

Edytowane przez Franek Dolas
Opublikowano

Oki szybki upgrade informacji ( nie mogę edytować posta )

Remote 3D VIEW działa. Udałem się do pojazdu i przyszło powiadomienie że ,,usługi online będą działać po następnej jeździe,,

Uruchomiłem, posprawdzałem stare ustawienia i wszystko póki co działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja mam hybryde plugin xDrive30e aktualnie soft 03/2024.77 i też nie mam możliwości update.

Serwis powiedzą, że jak się pojawię u nich na akcji serwisowej to mi zrobią wszelkie update ale się nie wypowiedzieli jaki ma być aktualny w tym modelu.

Opublikowano

Jeżeli auto nie pobiera ci aktualizacji i nie instaluje ci ich automatycznie bez twojej wiedzy to jesteś szczęściarzem !!!. W ciągu ostatnich ok. 3 miesięcy każda instalacja aktualizacji (również ta, która odbywa się bez twojej wiedzy !!! i nie jest iterowana !!!) może powodować zmiany w działaniu auta, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jego użytkowania !!! (autoryzowany serwis stwierdził na piśmie, że tak jest i tak będzie dodając w rozmowie że może centrala coś poprawi). Trudno - nie będziesz mógł powiązać z autem 18 kluczyków cyfrowych ani nie będziesz miał nowego widżeta ale za to twój automatyczny hamulec postojowy zaciągnie się jutro tak samo jak zadziałał dzisiaj i twoje auto przez przepadek nie rozjedzie grupki małych dzieci :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@piotr_w nie spotkałem się by aktualizacja zainstalowała się bez wiedzy użytkownika i bez jego zgody.

@benzema17 zmień ASO, mi dwukrotnie na gwarancji robiono aktualizacje idrive, raz miałem problemy z apple car więc po prostu zaktualizowali nowsze opgramowanie, za drugim razem nie chciało się zainstalować mimo pobrania plików w aucie.

Cytat

 

Najnowsza aktualizacja systemu operacyjnego iDrive dla BMW X1 (U11) zależy od tego, kiedy samochód został wyprodukowany i jaki ma zainstalowany sprzęt. Oto aktualne informacje:

iDrive 8 vs. iDrive 9:

iDrive 9: Najnowsza wersja systemu iDrive, ale nie wszystkie BMW X1 (U11) mogą zostać na nią zaktualizowane.[1]

Aby móc zaktualizować system do iDrive 9, samochód musi posiadać nowy head unit (jednostkę sterującą), który jest instalowany w nowych pojazdach z linii produkcyjnej.[1]

Samochody z iDrive 8, które zostały już dostarczone klientom, nie mogą zostać zaktualizowane do iDrive 9 ze względu na ograniczenia sprzętowe.

iDrive 8: Większość modeli X1 (U11) z 2023 roku, które zostały wyprodukowane przed wprowadzeniem nowego head unit, posiadają system iDrive 8. Te samochody będą otrzymywać zdalne aktualizacje oprogramowania (OTA). Nie zostaną jednak zaktualizowane do iDrive 9.

iDrive 8.5: Niektóre nowsze modele BMW (inne niż X1) będą otrzymywać aktualizację do iDrive 8.[1]5. Interfejs użytkownika jest identyczny jak w iDrive 9, ale oparty jest na platformie Linux, a nie Android Automotive OS.

Aktualizacje oprogramowania:

Aktualizacja 03/2024.30: Najnowsza znana aktualizacja oprogramowania dla BMW X1 (U11) to 03/2024.30.[2]

Ta aktualizacja może być dostępna do zainstalowania poprzez aktualizację OTA (Over-The-Air) lub może wymagać wizyty u dealera.

Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy po tej aktualizacji, takie jak problemy z CarPlay, utrata łączności z radiem XM lub problemem z aplikacją MyBMW.

Podsumowanie:

Jeśli Twój BMW X1 (U11) został wyprodukowany z nowym head unit, najprawdopodobniej ma system iDrive 9.[1]

Jeśli Twój samochód ma system iDrive 8, nie będzie on mógł zostać zaktualizowany do wersji iDrive 9.[1] Będzie on otrzymywał zdalne aktualizacje oprogramowania dla systemu iDrive 8.

Najnowszą dostępną aktualizacją oprogramowania dla twojego BMW X1 (U11) jest aktualizacja 03/2024.30, która może być zainstalowana poprzez OTA lub u dealera.

 

 

Edytowane przez M4R10
Opublikowano
34 minuty temu, M4R10 napisał(a):

@piotr_w nie spotkałem się by aktualizacja zainstalowała się bez wiedzy użytkownika i bez jego zgody.

@benzema17 zmień ASO.

Nie oszukuj się - nie masz żadnej kontroli nad tym co wgrywa ci BMW w twoje auto, istotnie każda "duża aktualizacja", która podczas instalacji wymaga unieruchomienia auta instaluje się wyłącznie za twoją zgodą, oprócz tego masz czasami informacje w postaci komunikatu po fakcie "zainstalowano aktualizacje aplikacji", który potwierdzasz w liście, masz jeszcze aktualizacje, które "nie pozostawiają po sobie śladu" przynajmniej w założeniu ale niestety zmieniają istotne ustawienia twojego auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam pełnej kontroli oraz nie mam z tym problemu, skoro przeszkadza Ci auto pełne elektroniki trzeba było wybrać coś mniej zaawansowanego. Nie mam również problemu z tym by wyrazić zgody by metadane z mojego auta zostały wysyłane do BMW w celu analizy i polepszenia produktów.

Nie spotkałem się z aktualizacjami które nie pozostawiały po sobie śladu. Jakieś przykłady?

Opublikowano

W żadnym wypadku nie przeszkadza mi auto pełne elektroniki pod warunkiem, że "elektronika (hardware + software)" ta działa stabilnie i prawidłowo. Nie mam nic przeciwko ulepszaniu posiadanej przeze mnie rzeczy online pod warunkiem, że zajmują się tym profesjonaliści a nie tzw. "wagon studentów".  W przypadku BMW to chyba jest "wagon Hindusów" - studenci aż takich błędów w sofcie nie robią.  W moim aucie wyłącza się regularnie (jak twierdzi serwis w wyniku aktualizacji) opcja "automatycznego załączenia hamulca postojowego przy wyłączeniu pojazdu". Przez 10 miesięcy wszystko było ok. teraz co kilka - kilkanaście dni auto przestaje zaciągać hamulec. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, piotr_w napisał(a):

W żadnym wypadku nie przeszkadza mi auto pełne elektroniki pod warunkiem, że "elektronika (hardware + software)" ta działa stabilnie i prawidłowo. Nie mam nic przeciwko ulepszaniu posiadanej przeze mnie rzeczy online pod warunkiem, że zajmują się tym profesjonaliści a nie tzw. "wagon studentów".  W przypadku BMW to chyba jest "wagon Hindusów" - studenci aż takich błędów w sofcie nie robią.  W moim aucie wyłącza się regularnie (jak twierdzi serwis w wyniku aktualizacji) opcja "automatycznego załączenia hamulca postojowego przy wyłączeniu pojazdu". Przez 10 miesięcy wszystko było ok. teraz co kilka - kilkanaście dni auto przestaje zaciągać hamulec. 

Mogę Cię zapewnić, że oprogramowaniem do BMW nie zajmują się Hindusi - tak się składa, że wiem, komu BMW zleca pisanie softu i kto fizycznie nad tym softem pracuje (również z PL). Jak w każdym przypadku - zdarzają się ludzie lepsi i gorsi. Po prostu wewnętrzne Quality Assurance w BMW nie zdaje egzaminu w zderzeniu z rzeczywistością. Ale to akurat nic dziwnego w przypadku Niemców (i Austriaków).

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tu nie chodzi o zapewnienia, jest mi całkowicie obojętne kto tworzy oprogramowanie do mojego auta (określenie „wagon studentów” to przenośnia). Ważne aby pojazd działał prawidłowo, jego użytkowanie nie stwarzało zagrożenia a korzystanie z niego było przyjemnością a nie źródłem irytacji. Jedną z bardzo dobrych cech nowych BMW jest idea wprowadzenia jednego przycisku „OFF” do kończenia jazdy – celujący z ergonomii – dojeżdżasz do celu wciskasz OFF auto samo przestawia skrzynie na P (dla silników spalinowych) dla elektryków blokuje oś silnika elektrycznego i zaciąga hamulec postojowy. Niestety 3 miesiące temu jakiś niedouczony „koleś w koszuli w kratę” ( to też przenośnia) postanowił zdalnie wyłączać tą praktyczną cechę auta przy okazji każdej aktualizacji we wszystkich BMW X1 U11 – nie wiem jak w innych modelach.  Stan na dziś – przyjmijmy ostrożnie: 40 tys. jeżdżących po Europie X1U11, 75% kierujących korzysta z automatycznego hamulca postojowego co daje 30 tys. pojazdów w których nagle bez ostrzeżenia przestaje chodzić automatyczny hamulec postojowy, 50% kierowców spostrzega na  tablicy, że nie zapala się czerwona kontrolka (P) i załącza hamulec z palca, w 15 tysiącach pojazdów w Europie kierowca opuszczając pojazd jest święcie przekonany, że ma zaciągnięty hamulec postojowy a w rzeczywistości pojazd jest jedynie zasprzęglony lub ma nieaktywny luzownik w silniku elektrycznym !!!! (szacunki na oko, pełną wymierną analizę zagrożenia może bez problemu przeprowadzić BMW) . Za puszczenie aktualizacji, która stwarza realne zagrożenie dla użytkowania pojazdu powinno się z całą surowością ukarać odpowiedzialnych. Co na to BMW – od 3 miesięcy bada problem udając, że nie ma tematu !!!. Przy takim poziomie profesjonalizmu skąd mam wiedzieć, że jutro jakiś inny „koleś w koszuli w kratę” nie „zamieni mi pedału hamulca z gazem”. Skąd wiem, że do auta ładowane są „ciche aktualizacje” – samochód samoczynnie przestawia pewne opcje do ustawień defaultowych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, piotr_w napisał(a):

Skąd wiem, że do auta ładowane są „ciche aktualizacje” – samochód samoczynnie przestawia pewne opcje do ustawień defaultowych.

To nie musi być aktualizacja, to może być bug że nie zapamiętuje ustawień etc.

Opublikowano
4 minuty temu, M4R10 napisał(a):

To nie musi być aktualizacja, to może być bug że nie zapamiętuje ustawień etc.

Masz racje, może być kilka przyczyn technicznych takiego działania ale w tym przypadku BMW w zeszły piątek rozesłało do serwisów informacje, że aktualizacje zmieniają ustawienia automatycznego hamulca postojowego. Zmianę tą zaobserwowałem w dwóch różnych autach (gdy moje plug-in 30e stało w serwisie dostałem z wypożyczalni nówkę 20km przebiegu 18i -po 3 dniach przestała zaciągac hamulec).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.