Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wjeżdżam na miesiąc za granicę i zostawiam auto pod domem. Czy mogę na ten miesiąc zostawić to auto bez akumulatora? Czy brak prądu może spowodować że elektronika straci kodowania czy tam inne rzeczy zapisane w pamięci? 

  • Moderatorzy
Opublikowano

To nie jest dobry pomysł, długi brak prądu nie służy modułom.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W mojej opinii spokojnie mozesz odlaczyc minusowa kleme na okres wyjazdu albo w ogole wyciagnac akumulator. Nic sie nie stanie.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

No właśnie, jest wiele wątków gdzie właściciele piszą że kilka dni bez podpiętego akumulatora i auto rzuciło palenie, przypadek? Bardzo ciężko powiedzieć może tak może nie według mnie to tylko przyspieszyło padnięcie czegoś co i tak by padlo w aucie sam odpalałem serię 1 2012 rok po 2 latach stania pod domem z padniętym aku odpaliło od strzała i jeździ już jakieś 2~3lata i zero problemów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle, ze wiekszosc problemow moze wynikac ze bledow popelnionych w momencie odpinania klem lub z konsekwencji wczesniejszych problemow z odpalaniem samochodu przy bardzo rozladowanym akumulatorze. Jezeli samochod nie zostal prawidlowo uspiony, a do tego akumulator odpieto na zaplonie, to mamy gotowy przepis na problem. Jezeli przed odpieciem klem, samochod calkowicie sie uspil (najlepsza opcja to poczekac okolo 10 minut az terminal 30B rowniez pojdzie spac), to nie ma szans aby wystapil jakikolwiek problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam do czynienia na co dzien z setkami samochodow, w ktorych ludzie odpinaja klemy, podlaczaja itd. Nikt zbytnio nie wnika czy to plusowa czy minusowa. Nigdy nic z tego powodu nie pada. A to sa nowe samochody napchane modulami i najnowszymi technologiami po kokarde. Jedyny problem jaki moze sie stworzyc przy odlaczeniu klemy, to wtedy gdy moduly zapisuja cos w pamieci, przekazuja sobie informacje itd. Dlatego najwazniejsze jest aby samochod byl w stanie uspienia. Reszta nie ma znaczenia. Tak naprawde jedynym powodem dla odlaczania najpierw klemy minusowej jest to, ze odlaczona pierwsza klema plusowa moze przez przypadek dotknac gdzies masy i zrobic niefajne zwarcie, bo niektore moduly moga podtrzymywac napiecie, nawet z odlaczona klema. Dlatego odpina sie najpierw minusowa bo ta klema mozesz sobie dotykac karoserii bez problemu.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.