Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów,

Ostatnia nadzieja zanim podmienie moduł GM3...

Objaw:
Nie można otworzyć ani zamknąć auta z kluczyka (nowy typ, diamentowy). Przycisk od bagażnika również nie reaguje.

Podjęte kroki diagnostyczne:
Weryfikacja w INPA na GM i na EWS - brak błędów. Kluczyki widoczne prawidłowo w stacyjce.

Moduł diversity/locking, z prawego słupka C, wymieniony.
Bezpieczniki zweryfikowane. Zamek centralny z przycisku w konsoli środkowej lub z zamka w drzwiach działa prawidłowo, w tym też zamyka klapkę wlewu paliwa.


Wtyczka X1143 na module diversity ma dwa piny, nr1 i nr3 tj. kolejno zasilanie z bezpiecznika i sygnał z modułu GM. Na 1 jest prawidłowo 12.5V, na 3 jest 10,5 a przy aktywacji kluczyka moduł diversity poprzez tranzystor NPN, zgodnie z schematem ściąga do 0V, do masy.

10,5V na pinie 3 pokazuje prawidłową ciągłość przewodu pomiędzy GM a FZV (diversity). 

Auto nie reaguje na próbę synchronizacji kluczyka (jednego lub drugiego). Baterie w obu sprawne i sygnał wychodzi prawidłowo, sprawdzone na Flipperze i oscyloskopie podpiętym do płytki FZV.
Nadmienię, wszystkie funkcjonalności auta poza kluczykiem działają prawidłowo, szczególnie te sterowane przez GM.


Pytanie:
Czy ktoś spotkał się z podobną bolączką albo jest coś co mogę jeszcze zrobić poza wymianą w ciemno modułu GM? 
image.png.bb33060f11c8be0c65e9846ce8429394.pngimage.png.01f261364a71524076507744b76f16f8.png
Schematy GM3:
image.thumb.png.b9edbff059d34a2482a96a1e6657368e.png
image.thumb.png.fd1e4ece2c22657ce5252618cc40aacd.png

image.png

image.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wszystkie ścieżki szyby grzeją? Na zdjęciu jest wzmacniacz który w większości aut nie występuje, tylko w wersji z dużą navi o ile się nie mylę. Próbowałeś przekodować moduł pustym plikiem? Nie wiem czy to coś zmieni, ale warto sprawdzić.

Kluczyki oryginalne?

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak któraś krańcówka w którymś zamku skopana i nie pokazuje że drzwi są zamknięte to nie zsynchronizujesz. Sprawdź też złącza między przednimi słupkami a drzwiami. Jaka częstotliwość kluczyków?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
2 godziny temu, szumrak napisał(a):

Jak któraś krańcówka w którymś zamku skopana i nie pokazuje że drzwi są zamknięte to nie zsynchronizujesz. Sprawdź też złącza między przednimi słupkami a drzwiami. Jaka częstotliwość kluczyków?

Wszystkie drzwi prawidłowo sygnalizują, że są zamknięte, w tym też klapa. Kluczyki 433.92 MHz

Opublikowano
14 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Wszystkie ścieżki szyby grzeją? Na zdjęciu jest wzmacniacz który w większości aut nie występuje, tylko w wersji z dużą navi o ile się nie mylę. Próbowałeś przekodować moduł pustym plikiem? Nie wiem czy to coś zmieni, ale warto sprawdzić.

Kluczyki oryginalne?

Szyba cała grzeje. Antena kluczyka to tylko prostokąt w narożniku. Idzie tam osobny kabelek, znacznie cieńszy od grzewczych i radiowych. Kluczyki oryginalne, ja akurat mam wersję bez navi, fotka z WDS. Moduł diversity nie jest kodowany, to czysta elektronika. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi o przekodowanie modułu Gm pustym plikiem Man.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wgrany pusty plik MAN. Powodzenie wgrania. Następnie zgrany TRC dla sprawdzenia czy wszystko OK. Jest to samo. Dalej nie można zsynchronizować kluczyka.
Dla dodatkowego testu zaprogramowałem automatyczne zamykanie zamka centralnego po przekroczeniu 16km/h i funkcjonalność działa prawidłowo.
Poniżej zdjęcia ekranu dla INPA EWS dla obu testowanych kluczy:
image.thumb.png.0130920306a41bd62a46616e23a55c5f.png
image.thumb.png.c37ff6c8ce0fc69ea7a597ff0f44fc5a.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzałeś napięcie baterii w kluczyku ?

Opublikowano

Tak, w obu 3,2V, plus flipperem testowany sygnał i na oscyloskopie sprawdzałem aktywność modułu diversity po klikaniu kluczyków.
 

25 minut temu, Fuser napisał(a):

Sprawdzałeś napięcie baterii w kluczyku ?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jaki sposób synchronizujesz kluczyki ?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj zakodować ten kluczyk w innym E39 lub E46 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

http://i13.photobucket.com/albums/a282/jamesdc4/Initialize20New20Style20Key.jpg

2 godziny temu, piotr520 napisał(a):

W jaki sposób synchronizujesz kluczyki ?

 

Opublikowano

Akurat ostatnio sprzedałem swoje poprzednie E46... Co prawda oba kluczyki przestały nagle działać (jednego dnia wszystko działa, drugiego już nie i ani razu się nie udało), więc wątpie by to była kwestia kluczyka i dodatkowo zostały sprawdzone flipperem

1 godzinę temu, szumrak napisał(a):

Spróbuj zakodować ten kluczyk w innym E39 lub E46 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To spróbuj kluczyk w pozycję 2 a nie 1 jak na początku instrukcji.

Następna kombinacja ,to wciskasz przycisk 2 i cały czas trzymając go wciśniętego, 3 raz wciskasz przycisk 1.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Spróbowane od każdej pozycji, zero reakcji. Wtyczki modułu GM3 sprawdzone, brak oznak korozji, lokalizacja sucha.

W dniu 11.12.2024 o 20:29, piotr520 napisał(a):

To spróbuj kluczyk w pozycję 2 a nie 1 jak na początku instrukcji.

Następna kombinacja ,to wciskasz przycisk 2 i cały czas trzymając go wciśniętego, 3 raz wciskasz przycisk 1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zostaje podmienić moduł komfortu, a jak to nie zadziała to wtedy będzie zagwozdka.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można odbiornik od mini Coopera podłączyć bezpośrednio do gm3 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Spróbuję podmiankę 1:1 GM3 po świętach. Jak to zadziała to biorę gnoja do zakładu pod mikroskop i sprawdzam ścieżki, bo to aż niemożliwe, że tylko kluczyk nie działa a reszta funkcji GM śmiga bez problemu.

W dniu 15.12.2024 o 16:26, piotr520 napisał(a):

To zostaje podmienić moduł komfortu, a jak to nie zadziała to wtedy będzie zagwozdka.

je

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.