Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Zapaliła mi się żółta kontrolka DDE. Sprawdziłem błędy i okazało się że pojawił się błąd 4560 - ciśnienie szyny CR - regulacja ilościowa.
Włączyłem Bimmera w czasie jazdy (aktualne/oczekiwane) i okazało się, że ciśnienie paliwa mocno "pływa" gdy naciskam pedał gazu - nawet ±250 barów względem oczekiwanych, ale gdy zdejmę nogę z gazu (hamowanie silnikiem) to wtedy ciśnienie stoi równo ±3 bary niezależnie od wartości ciśnienia oczekiwanego.
Z tego co się orientuję w układzie wysokiego ciśnienia zainstalowane są dwa regulatory - na pompie wysokiego ciśnienia i na szynie CR i teraz pytanie: który z nich odpowiada za tą sytuację? Sądzę, że to nie wina pompy skoro aktualne ciśnienie paliwa, przy falowaniu, przewyższa o 250 barów oczekiwane to pompa ma odpowiednią wydajność.
Zaznaczę jeszcze, że od kilku lat czasami (ostatnio nawet dość często) w silniku falują mi wolne obroty. Wówczas też "pływa" ciśnienie paliwa, ale nie byłem przekonany co jest przyczyną, a co skutkiem - czy obroty falują bo zmienia się ciśnienie paliwa, czy zmienia się ciśnienie paliwa bo obroty falują. Dodatkowo ciekawy jest fakt, że jak wolne obroty falują i włączę opcję wtryskiwacze w Bimmerze to obroty momentalnie się stabilizują a po wyłączeniu tej opcji po chwili zaczynają falować (korekty wtrysku na wolnych obrotach max ±0,5mg/suw).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.