Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam zagadkę dotyczącą akumulatora do 2.0d N47. Miałem kiedyś w przeszłości E90 z tym silnikiem i konieczny był tam akumulator AGM.

Zakupiliśmy kolejne auto do gospodarstwa domowego i najprawdopodobniej konieczna jest wymiana akumulatora na nowy. Stary jest chyba od nowości, bo ma datę 02.2009r czyli ten sam rocznik co auto.

Tylko w komorze silnika zamiast akumulatora AGM, jest zwykły akumulator "Exide EA852 85AH 800A" 

Rodzi to kilka pytań.

Czy ten akumulator tam był od nowości? Czy ktoś go podmienił i plakietka została stara?

Czy błąd w komputerze akumulatora może wynikać z zastosowania złego akumulatora? 

Jak mogę to zweryfikować samodzielnie? Jeśli wymiana jest konieczna na akumulator AGM, nie chciałbym oddawać sprawnego akumulatora. 

Ostatecznie czy wymiana jest w ogóle konieczna? 

Auto jest świeże, teraz sporo stało, więc możliwe, że kontrolka z akumulatorem zniknie po przejechaniu dłuższej trasy. Ja zobaczyłem plakietkę z datą 2009r. to założyłem konieczną wymianę akumulatora. Jednak teraz nabrałem wątpliwości

WBAUD71060P409332

image.thumb.png.a8028110da561b9f9f4cb342ba3a080c.pngimage.thumb.png.2ebc27e17698ef751df511d68223d8dc.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O Boże🤦‍♀️ Na czym ty te date sprawdzasz? Widziałeś kiedyś nowy akumulator z kabelkiem? To jest data produkcji kabelka. Akumulator masz po modelu zwykły, czyli nie AGM. i nie jest to oryginał. Do tych aut oryginalnie najczęściej szedł AGM 80Ah. Po wymianie BMW zaleca zakodiwanie go fo auta. Tematów jest jakieś 124 tysiące o tym jak to zrobić, więc nie ma sensu pisać. Z jakim akumulatorem wyjechało twoje auto z fabryki możesz sprawdzić rozkodowując VIN darmowym dekoderem np. na mdecoder. bimmer.work też chyba to podaje w liście wyposażenia.

Co do konieczności wymiany, to jedź na tester gdzieś. Akumulator raz w roku wypadało by naładować prostownikiem. Sama jazda rzadko da radę go dobrze naładować, chyba że na serio pokonujesz długie trasy. Poza tym podejrzewam, że jak ktoś przyzydził na alumulatorze to też go nie zakodował. Różnica jest w napięciu ładowania. Przy AGM jest ono wyższe niż dla zwykłego. Jak ktoś tego nie zakodował to mógł być nie prawidłoowo ładowany, chociaż to sprawa dyskusyjna. BMW zaleca rejestracje i ustawienie parametrów akumulatora, jak pisałem wcześniej i ja to robie.

Ogólnie ładowanie akumulatora powinno robić się to przez porty pod maską, aby klema IBS wiedzuała o ładowaniu i monitorowała ładowanie akumulatora. Jak kupisz nowy to też zanim go wsadzisz, najlepiej naładuj go.

Opublikowano

Akumulator jest mocno obudowany, więc ciężko było poszukać daty produkcji na samej baterii. Nie znam się też na procedurach wymiany np. w ASO, dlatego sama plakietka z datą przy akumulatorze mogła wprowadzać w błąd. Nie pasowało mi to, dlatego wrzuciłem zdjęcia, aby ktoś inny mógł to zweryfikować. Dla Ciebie może jest to oczywiste, jak widać nie dla wszystkich.

Co do pozostałej części Twojej wypowiedzi, to dzięki za pomoc i wskazówki 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.