Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jestem przed wyborem silnika do X5 .

Decyzja zapadla na 4.0i.

Rozumiem, ze to B58 tylko zapewne kolejna generacja.

Jak to jest z tymi silnikami, rozrzadem i panewkami.

Czytam, że we wczesniejszych B58 trzeba zmienic odpowiednio wczesniej panewki i ew. rozrzad.

Czy to samo dotyczy obecnie oferowanej wersji silnikowej.

Poprosze Was o skrót info o tym silniku, najwazniejsze rzeczy, które klient powienien wiedziec przed zakupem.

Edytowane przez maverick_lbn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że zamawiasz nowy samochod? Temat rozrzadu czy panewek bedzie do rozważania za 10 lat i ok.250tys km w zależności od jakosci i regularnosci serwisu "po drodze".

  • Lubię to 3
Opublikowano

Olej czesto, dac mu sie rozgrzac i zanim przycisniesz i bedzie bez problemowo

ja osobiscie jeszcze wole oleje niefabryczne bo 0-20 to woda troche

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, maverick_lbn napisał(a):

Dzieki za odpowiedz.

A dobrze doczytalem ze wczesniej byl problem z tymi panewkami? zatem BMW poprawilo cos w konstrukcji.

Nie zaprzątaj sobie głowy pogłoskami, zwłaszcza dotyczącymi starszych generacji silnika. Jak napisali inni: dbaj o silnik (nie pałuj zimnego, nie wyłączaj natychmiast po rajdach bez chwili na wystygnięcie), wymieniaj regularnie olej (ja co 10tys km w swoim), serwisuj jak przykazano

Będzie służyć długo i bez problemów 

Wybór silnika świetny

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

W 40i wystarczy moim zdaniem spokojnie 1 dodatkowa wymiana między przeglądami - silnik jest dużo mniej wysilony niż V8ki. I oczywiście polecam jednostkę B58.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, maverick_lbn napisał(a):

Rozumiem że aktualnie w nowych autach jest wspomniany silnik b58?

Tak , jest to obecnie motor o oznaczeniu B58B30M2. Osobiście miałem X5 40i z 21r o mocy 333KM i 430Nn , byłem super zadowolony aczkolwiek trochę brakowało momentu 😞 

Technicznie bez zastrzeżeni, sprzedałem go przy przebiegu 26tys, teraz kumpel ma najechane coś koło 80k (ale co to za przebieg ? )  i zero problemu. 

Teraz nowa wersja ma moc 381 i ponad 500Nm, myślę, że to jest to !

Odmiany b58 i modele, które go maja:

https://bmwseries.pl/2023/06/27/czy-silnik-b58-jest-najlepszym-silnikiem-bmw-w-historii/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

LCI ma miękką hybrydę, dzięki czemu w ogóle lepiej wszystko działa (np przeklinany przez wszystkich system auto start-stop)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 21:46, maciek_w napisał(a):

LCI ma miękką hybrydę, dzięki czemu w ogóle lepiej wszystko działa (np przeklinany przez wszystkich system auto start-stop)

pre LCI (333KM ) też już ją miał. Start-stop rzeczywiście działa super ani razu nie myślałem, żeby to wyłączyć poprzez trick typu : używanie trybu Sport z indywidualizowanymi ustawieniami na Comfort 

 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam X5 4.0i LCI , przesiadłem się z G30 540i po 5 latach ( 140 tys km) bezproblemowej eksploatacji. Wybrałem ponownie silnik B58. Przypadek? 😉

Wersja z miękką hybrydą pozwala na przyjemniejsze korzystanie z auta ( start/stop) a także trochę oszczedniejsza jazdę. W 540i miałem średnie z kompa 11.7 /100 km w X5 po 3000 tys km średnie komp pokazuje 10.8. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 21:16, savik79 napisał(a):

Tak , jest to obecnie motor o oznaczeniu B58B30M2. Osobiście miałem X5 40i z 21r o mocy 333KM i 430Nn , byłem super zadowolony aczkolwiek trochę brakowało momentu 😞 

Technicznie bez zastrzeżeni, sprzedałem go przy przebiegu 26tys, teraz kumpel ma najechane coś koło 80k (ale co to za przebieg ? )  i zero problemu. 

Teraz nowa wersja ma moc 381 i ponad 500Nm, myślę, że to jest to !

Odmiany b58 i modele, które go maja:

https://bmwseries.pl/2023/06/27/czy-silnik-b58-jest-najlepszym-silnikiem-bmw-w-historii/

Też mam 40i z 2021 r. i tam katalogowo było 333KM i 450Nm. Początkowo również brakowało mi mocy i mementu, na hamowni wyszło mi 332KM i 511 Nm, więc niby moment nie taki zły.

Teraz na boxie mam 381KM i 571Nm czyli pewnie tyle ile wychodzą wersje 40i LCI i uważam, że jest to drastyczna poprawa odczuć tego silnika.

Jest apetyt na więcej bo silnik ma potencjał ale zablokowany sterownik i konieczność wysyłki do Finów nieco komplikuje sprawę.

Trochę można jeszcze ugrać wydechem ale to by było na tyle.

 

Opublikowano
W dniu 31.12.2024 o 15:35, broniek napisał(a):

Też mam 40i z 2021 r. i tam katalogowo było 333KM i 450Nm. Początkowo również brakowało mi mocy i mementu, na hamowni wyszło mi 332KM i 511 Nm, więc niby moment nie taki zły.

Teraz na boxie mam 381KM i 571Nm czyli pewnie tyle ile wychodzą wersje 40i LCI i uważam, że jest to drastyczna poprawa odczuć tego silnika.

Jest apetyt na więcej bo silnik ma potencjał ale zablokowany sterownik i konieczność wysyłki do Finów nieco komplikuje sprawę.

Trochę można jeszcze ugrać wydechem ale to by było na tyle.

 

Jakiej marki masz boxa? Czy auto masz jeszcze na gwarancji?

 

Opublikowano
2 godziny temu, ubejane napisał(a):

Jakiej marki masz boxa? Czy auto masz jeszcze na gwarancji?

 

Co prawda nie do mnie pytanie, ale ja w F15 używałem Race Chip i teraz żonie założyłem do X6 (po gwarancji): https://www.racechip.com/shop/bmw/x6-g06-from-2019/40-i-2998ccm-340hp-250kw-500nm.html wersję GTS 5 wraz z XLR 5 (oba z aplikacją).
Jak mi się skończy gwarancja to też dołożę sobie trochę koników.

Opublikowano

No właśnie - jak to jest z boxami i gwarancją? Doszły mnie słuchy, że podobno serwis jest w stanie "wykryć", że taki box był wpięty?

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie czy to tylko "urban legend"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mają 100% wiedzy, że coś było wpięte. Ponadto, włożenie dobrego boksa to masa kabli, które trzeba podpinać do różnych złączy w okolicach silnika, zatem demontaż ani nie jest szybki, ani łatwy, więc jeśli wyjmiesz tylko boks, a całe okablowanie zostawisz, to nie zostawiasz wiele pola do wątpliwości

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Przy okazji: ktoś korzystał z boxa GAN? Mają prawie takie samo rozwiązanie jak RaceChip, nawet przyrosty te same, cena lepsza.

 

Opublikowano
12 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Mają 100% wiedzy, że coś było wpięte. Ponadto, włożenie dobrego boksa to masa kabli, które trzeba podpinać do różnych złączy w okolicach silnika, zatem demontaż ani nie jest szybki, ani łatwy, więc jeśli wyjmiesz tylko boks, a całe okablowanie zostawisz, to nie zostawiasz wiele pola do wątpliwości

Nie no przecież nikt normalny nie zostawiłby „makaronu” pod maską oddając auto do serwisu 😉

Pytam czy ktoś ma jakieś autentyczne doświadczenie a’propos ewentualnych śladów pozostawionych przez BOX w systemie/sterownikach auta i możliwości wykrycia tego przez serwis. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, mam. U mojego brata w G31 już kilka lat temu wykryli, że miał boks i była to podstawa do odmowy naprawy gwarancyjnej. Oczywiście w serwisie pojawił się z autem po wyjęciu boksa i kabli

  • ??? 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 1.01.2025 o 20:40, ubejane napisał(a):

Jakiej marki masz boxa? Czy auto masz jeszcze na gwarancji?

Mam RaceChip. Montowałem go jak miałem auto jeszcze na gwarancji. Aso o tym wiedziało i nie robiło problemów. Na przeglądy go nawet nie demontowalem.

Owszem box zostawia ślad i można go wykryć, mimo że został zdemontowany. Ja ogólnie miałem to gdzieś, chciałem żeby auto lepiej jeździło i koniec.

Opublikowano

A dlaczego mieli się czepiać skoro auto jeździ? Pytanie co by powiedzieli jakbyś egzekwował naprawę gwarancyjną związaną z silnikiem lub jednym z jego podzespołów 🙂

Opublikowano
Godzinę temu, buster12 napisał(a):

A dlaczego mieli się czepiać skoro auto jeździ?

Ano mogliby się czepiać. W przypadku boxa może być jak przy ingerencji w ECU, wpis do książki serwisowej i bye bye gwarancjo.

Godzinę temu, buster12 napisał(a):

Pytanie co by powiedzieli jakbyś egzekwował naprawę gwarancyjną związaną z silnikiem lub jednym z jego podzespołów 🙂

Pytanie jaką masz pewność, że nie montując boxa Aso wykona każdą naprawę gwarancyjną silnika lub jego podzespołów?

Dużo zależy do kogo i gdzie pojedziesz, z RaceChipem jest to samo. Da się zrobić tak, że będzie dobrze.

Wykonując jakiekolwiek modyfikacje trzeba być świadomym ryzyka a kto ma jakiekolwiek obawy i chce spać spokojnie niech jeździ serią.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bzdura boxa nie da się namierzyć już ze względu na samą zasadę jego działania. On po prostu oszukuje dme więc samochód nie widzi większego doładowania i tak dalej.

Ja akurat nie przepadam za tym rozwiązaniem ale mam dwóch znajomych którzy stosują to w każdym nowym BMW i nigdy nie było w przypadku żeby serwis to wykrył A mieli to już na pewno z 6 może 7 aut i przebiegi po 100tyś każdy więc wiele serwisów wykonanych w aso. Boks wspina się w dwa czy trzy miejsca pod maską i oczywiście trzeba to wziąć przed serwisem bo wtedy na pewno stracimy gwarancję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.