Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jestem przed wyborem silnika do X5 .

Decyzja zapadla na 4.0i.

Rozumiem, ze to B58 tylko zapewne kolejna generacja.

Jak to jest z tymi silnikami, rozrzadem i panewkami.

Czytam, że we wczesniejszych B58 trzeba zmienic odpowiednio wczesniej panewki i ew. rozrzad.

Czy to samo dotyczy obecnie oferowanej wersji silnikowej.

Poprosze Was o skrót info o tym silniku, najwazniejsze rzeczy, które klient powienien wiedziec przed zakupem.

Edytowane przez maverick_lbn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że zamawiasz nowy samochod? Temat rozrzadu czy panewek bedzie do rozważania za 10 lat i ok.250tys km w zależności od jakosci i regularnosci serwisu "po drodze".

  • Lubię to 3
Opublikowano

Olej czesto, dac mu sie rozgrzac i zanim przycisniesz i bedzie bez problemowo

ja osobiscie jeszcze wole oleje niefabryczne bo 0-20 to woda troche

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, maverick_lbn napisał(a):

Dzieki za odpowiedz.

A dobrze doczytalem ze wczesniej byl problem z tymi panewkami? zatem BMW poprawilo cos w konstrukcji.

Nie zaprzątaj sobie głowy pogłoskami, zwłaszcza dotyczącymi starszych generacji silnika. Jak napisali inni: dbaj o silnik (nie pałuj zimnego, nie wyłączaj natychmiast po rajdach bez chwili na wystygnięcie), wymieniaj regularnie olej (ja co 10tys km w swoim), serwisuj jak przykazano

Będzie służyć długo i bez problemów 

Wybór silnika świetny

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

W 40i wystarczy moim zdaniem spokojnie 1 dodatkowa wymiana między przeglądami - silnik jest dużo mniej wysilony niż V8ki. I oczywiście polecam jednostkę B58.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, maverick_lbn napisał(a):

Rozumiem że aktualnie w nowych autach jest wspomniany silnik b58?

Tak , jest to obecnie motor o oznaczeniu B58B30M2. Osobiście miałem X5 40i z 21r o mocy 333KM i 430Nn , byłem super zadowolony aczkolwiek trochę brakowało momentu 😞 

Technicznie bez zastrzeżeni, sprzedałem go przy przebiegu 26tys, teraz kumpel ma najechane coś koło 80k (ale co to za przebieg ? )  i zero problemu. 

Teraz nowa wersja ma moc 381 i ponad 500Nm, myślę, że to jest to !

Odmiany b58 i modele, które go maja:

https://bmwseries.pl/2023/06/27/czy-silnik-b58-jest-najlepszym-silnikiem-bmw-w-historii/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

LCI ma miękką hybrydę, dzięki czemu w ogóle lepiej wszystko działa (np przeklinany przez wszystkich system auto start-stop)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 21:46, maciek_w napisał(a):

LCI ma miękką hybrydę, dzięki czemu w ogóle lepiej wszystko działa (np przeklinany przez wszystkich system auto start-stop)

pre LCI (333KM ) też już ją miał. Start-stop rzeczywiście działa super ani razu nie myślałem, żeby to wyłączyć poprzez trick typu : używanie trybu Sport z indywidualizowanymi ustawieniami na Comfort 

 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.