Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem, zostało mi pare dni, zeby podjac decyzje odnosnie ostatecznej konfiguracji. Jedyna nierozegrana jeszcze kwestia to temat felg. Najbardziej leżą mi 22 cale, czarne. Jednak z przyczyn zdrowotnych (amortyzacja) i ze względów praktycznych (autem będzie też czasem jeździła żona - krawężniki itd.) nie mogę zdecydować się na 22.

Pozostaje standardowa 20-tka Mpakietowa oraz dwa wzory 21 cali. Chcialbym mieć felgi czarne. Niestety zadne z nich takie nie są, ale można przemalować proszkowo. Chcialbym poprosić osoby, które mają któryś z tych wzorów z konfiguratora w wielkościach 20/21 cali i pomalowane na czarno, żeby wstawiły fotki aut z takimi zestawami. Z góry dziekuje.

Moje przemyslenia:

20" -> W srebrnym tragedia. Po przemalowaniu na czarno powinno być w miare, bo jako tako zleje sie z oponą, jednak nie moge sie pozbyc wrazenia, ze 20" nadaje sie tylko na zime. To po prostu wyglada dosc zabawnie na X5, zimą można zaakceptować.

21"
-> Wzór Y -> To dosc stary wzór, widuje go duzo na X3-jkach od paru ladnych lat. Sportowy charakter felgi. Fajnie widać czerwony zacisk w pakiecie M pro. Jednak nie jestem przekonany czy ta felga by dobrze wyglądała po przemalowaniu na czarno.
-> Wzór U, ten nowy w LCI, dwukolorowy -> Mam wrazenie, ze on jest bardziej na elegancko i pasuje do starszego kierowcy. W dodatku ta felga nie jest wklęsła w kierunku śrub, tylko leci długo "na zero", a jedynie centralna część jest wklęsła. Srednio mi to pasuje.
-> Rozwazam jeszcze pojscie po felge aftermarket, jednak robi sie z tego dosc droga impreza na ponad 10 k, a wolałbym nie wydawac dodatkowych pieniedzy na auto od razu po odbiorze.

Komentarze mile widziane 🙂

PS
Jesli ktos mial do X5 tylko jeden zestaw i postanowił go przemalować, to dajcie znać jak to ogarnąć. Auto wtedy na kobyłkach w firmie od malowania felg czy jakis zastepczy zestaw na chwile?

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli jesteś zdecydowany na czarne, to aftermarket będzie najsensowniejszym rozwiązaniem. Za cenę felg OEM możesz kupić porządne kute felgi - w zasadzie w dowolnym kolorze

Ja osobiście nie rozumiem czarnych felg - jak dla mnie w ogóle ich nie widać, niezależnie od wzoru. Na lato mam 22" czarno-srebrne, na zimę 21" Y jak je nazwałeś. NIe lubię ani jednych ani drugich - właśnie przez to, że nie są całe srebrne

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Jeśli jesteś zdecydowany na czarne, to aftermarket będzie najsensowniejszym rozwiązaniem. Za cenę felg OEM możesz kupić porządne kute felgi - w zasadzie w dowolnym kolorze

Ja osobiście nie rozumiem czarnych felg - jak dla mnie w ogóle ich nie widać, niezależnie od wzoru. Na lato mam 22" czarno-srebrne, na zimę 21" Y jak je nazwałeś. NIe lubię ani jednych ani drugich - właśnie przez to, że nie są całe srebrne

 

Nie do konca, bo wybierajac OEM w konfiguratorze podlegaja one rabatowi takiemu jak auto. W dodatku ta zrabatowana kwota za felgi OEM jest leasingowana i w czasie uzytkowania auta splaci sie powiedzmy 50 % ceny felg OEM z konfiguratora, obnizonej wczesniej o rabat.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano (edytowane)

Naprawde, ile mozna meczyc zamowienie auta. Jeden temat juz zalozyles 4.09 do dzisiaj mialbys juz pewnie auto. Wszedlem do dilera i wyszedlem z podpisanym zamowieniem w 15 minut. Nikt trzeci , w tym forum auto mi nie konfigurowal. Sam zdecyduj co Ci sie podoba. Imho 20 cali z racji szerokosci odpada. 21 i 22 ma te same szerokosci.

ps nastepny temat z wyborem koloru wnetrza czy lakieru?

Edytowane przez IronSzn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
39 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Nie do konca, bo wybierajac OEM w konfiguratorze podlegaja one rabatowi takiemu jak auto. W dodatku ta zrabatowana kwota za felgi OEM jest leasingowana i w czasie uzytkowania auta splaci sie powiedzmy 50 % ceny felg OEM z konfiguratora, obnizonej wczesniej o rabat.

to prawda - w takiej kalkulacji felgi aftermarket nie mają szans. Myślałem, że kupujesz drugi komplet z półki, osobno od auta

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Naprawde, ile mozna meczyc zamowienie auta. Jeden temat juz zalozyles 4.09 do dzisiaj mialbys juz pewnie auto. Wszedlem do dilera i wyszedlem z podpisanym zamowieniem w 15 minut. Nikt trzeci , w tym forum auto mi nie konfigurowal. Sam zdecyduj co Ci sie podoba. Imho 20 cali z racji szerokosci odpada. 21 i 22 ma te same szerokosci.

ps nastepny temat z wyborem koloru wnetrza czy lakieru?

O czym ty piszesz? Chyba pomyliles mnie z kolega ktory zalozyl nowy temat, rozpisal cala swoja konfiguracje, a potem i tak uznal ze nie poslucha rad innych i zamowi co sobie wymyslil poczatkowo.

Temat z 4 wrz dotyczyl rozwazania czy zamawiac G05 czy nastepce, a nie dopinania konfiguracji.

Ja auto mam zamowione, tylko teraz zostalo pare dni przed usztywnieniem kwoty produkcyjnej i mozna dokonac ewentualnych ostatnich zmian (w moim przypadku pierwszych).

Ochlon

Co do szerokosci 20” to odpada bo co? Bo ma 305 zamiast 315? Jakie to ma znaczenie. ET w felgach 20” tych z 305 jest inne i w efekcie kolo stoi po zewnetrznej stronie praktycznie na rowno z 21/22. 

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

W g05 w fabrycznych felgach żeby to wyglądało to bez dystansów nie ma szans. Każdy wybiera rozmiar, wygląd jaki mu pasuje. Jeden wybierze 20 drugi 22 cale. Temat w stylu jaki kolor wybrac. 
z argumentów merytorycznych to biorąc 21 cali można wrzucic na to zimowki. W innych rozmiarach nie ma homologacji rozmiar mieszany)

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

.Jednak z przyczyn zdrowotnych (amortyzacja) i ze względów praktycznych (autem będzie też czasem jeździła żona - krawężniki itd.) nie mogę zdecydować się na 22.

Swojej powiedziałem, że przesiadamy się z 18 cali na 22, niski profil, z dala od krawężników, jedna felga kosztuje 8 tys, itd. no i powiem Ci, że działa 🙂 tyle co się najeździła po wąskich ulicach włącznie z bardzo wąskimi wjazdami do galerii, to jestem pod wrażeniem. 0 zadrapań (odpukać).

6 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Co do szerokosci 20” to odpada bo co? Bo ma 305 zamiast 315? Jakie to ma znaczenie. ET w felgach 20” tych z 305 jest inne i w efekcie kolo stoi po zewnetrznej stronie praktycznie na rowno z 21/22. 

Pamiętaj, ze 20 zima jest w jednym rozmiarze, a 20 lato w dwóch. Więc na zimę i tak kupujesz dwie felgi na tył + 4 opony.

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
Opublikowano

Biorac 20” OEM z konfiguratora, to na zime dokupilbym 4 felgi 20” aftermarket w cenie 2 felg 20” OEM. Po to, zeby nie przekladac opon na jakichkolwiek felgach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli nie chcesz sie stresowac porysowanymi felgami i zachowac jakis kompromis miedzy wyglądem a praktycznoscia to polecam to co sam zrobiłem. Lato 21' razem z samochodem a na zimę 20' w czarnym macie ( 748M przy czarnych felgach rozmiar 20' zle nie wygląda). Na dodatkowe oryginalne koła mozna zawsze znalezc jakies promocje i te 30-40% taniej je kupic. Mozna tez pozostac przy jednym komplecie felg i na tych 21' zmieniac opony. Nie polecam jednak tak robic bo runflaty na tym cierpia a i jakas odmiana w wygladzie samochodu raz na pol roku tez daje dodatkowa frajde.

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie wzór U prezentuje się ciekawie i nowocześnie. Bliżej moje X5 dalej mojego Taty X6, myślę, że do każdego auta i wieku kierowcy pasuje 🙂 na zimę założyliśmy w jednym i drugim aucie wzór Y , wygląda okej ale wzór U zdecydowanie lepiej.

IMG_6136.jpeg

Edytowane przez lukasz822
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Głupio tak swoje chwalic ale ten wzor Y mimo, że nie najnowszy to wciąz mi sie podoba.

Edytowane przez Michael1916
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
48 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Głupio tak swoje chwalic ale ten wzor Y mimo, że nie najnowszy to wciąz mi sie podoba.

Zgadzam się. Na zimowe koła ujdzie 

IMG_8274.jpeg

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

A moim zdaniem czarne dobrze robią na odpoczynek od jasnych/dwukolorowych felg 🙂 jedni mówią, że efekt jest mega, moim zdaniem jest OK.

IMG_3853.jpeg

  • Lubię to 3
Opublikowano
17 minut temu, buster12 napisał(a):

A moim zdaniem czarne dobrze robią na odpoczynek od jasnych/dwukolorowych felg 🙂 jedni mówią, że efekt jest mega, moim zdaniem jest OK.

IMG_3853.jpeg

To chyba nie jest OEM? Wyglada na 21.

Opublikowano
52 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

To chyba nie jest OEM? Wyglada na 21.

Tak, to nie jest OEM, pisałem o nich tutaj:
 

 

Opublikowano
3 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Głupio tak swoje chwalic ale ten wzor Y mimo, że nie najnowszy to wciąz mi sie podoba.

mam tak samo - bardzo mi się podoba, nadal oryginalny i dla mnie ponadczasowy

Opublikowano

Wzór Y wyglada bardziej sportowo, wzór U podkreśla pancerność tego modelu. Podobają mi się oba, ale wybrałem charakterystyczny dla LCI wzór U. Z czarnym lakierem wygląda świetnie. 
 

 

IMG_1906.jpeg

  • Lubię to 4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, buster12 napisał(a):

A moim zdaniem czarne dobrze robią na odpoczynek od jasnych/dwukolorowych felg 🙂 jedni mówią, że efekt jest mega, moim zdaniem jest OK.

IMG_3853.jpeg

Bardzo ładny lakier. Rozważałem go długi czas. O czarnych kołach już mówiłem - ja nie lubię, nie widzę ich. Ze srebrnymi wyglądałoby - moim zdaniem - ładniej. Jednak, wiadomo, o gustach nie ma co dyskutować - kolor ma pasować właścicielowi. I tak długo, jak tak właśnie jest, to jest ok 👍 

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
10 minut temu, maciek_w napisał(a):

Bardzo ładny lakier. Rozważałem go długi czas. O czarnych kołach już mówiłem - ja nie lubię, nie widzę ich. Ze srebrnymi wyglądałoby - moim zdaniem - ładniej. Jednak, wiadomo, o gustach nie ma co dyskutować - kolor ma pasować właścicielowi. I tak długo, jak tak właśnie jest, to jest ok 👍 

Dzieki! Też uważam, że na srebrnych jest dość rasowo. 
 

a kolor - to jeden z tych, które świetnie pracują w różnych warunkach oświetleniowych. Nie są płaskie jak np. Brooklyn Grey. Nigdy się nie nudzą 😉

IMG_3104.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 6.12.2024 o 19:34, Semtex93 napisał(a):

Czołem, zostało mi pare dni, zeby podjac decyzje odnosnie ostatecznej konfiguracji. Jedyna nierozegrana jeszcze kwestia to temat felg. Najbardziej leżą mi 22 cale, czarne. Jednak z przyczyn zdrowotnych (amortyzacja) i ze względów praktycznych (autem będzie też czasem jeździła żona - krawężniki itd.) nie mogę zdecydować się na 22.

Pozostaje standardowa 20-tka Mpakietowa oraz dwa wzory 21 cali. Chcialbym mieć felgi czarne. Niestety zadne z nich takie nie są, ale można przemalować proszkowo. Chcialbym poprosić osoby, które mają któryś z tych wzorów z konfiguratora w wielkościach 20/21 cali i pomalowane na czarno, żeby wstawiły fotki aut z takimi zestawami. Z góry dziekuje.

Moje przemyslenia:

20" -> W srebrnym tragedia. Po przemalowaniu na czarno powinno być w miare, bo jako tako zleje sie z oponą, jednak nie moge sie pozbyc wrazenia, ze 20" nadaje sie tylko na zime. To po prostu wyglada dosc zabawnie na X5, zimą można zaakceptować.

21"
-> Wzór Y -> To dosc stary wzór, widuje go duzo na X3-jkach od paru ladnych lat. Sportowy charakter felgi. Fajnie widać czerwony zacisk w pakiecie M pro. Jednak nie jestem przekonany czy ta felga by dobrze wyglądała po przemalowaniu na czarno.
-> Wzór U, ten nowy w LCI, dwukolorowy -> Mam wrazenie, ze on jest bardziej na elegancko i pasuje do starszego kierowcy. W dodatku ta felga nie jest wklęsła w kierunku śrub, tylko leci długo "na zero", a jedynie centralna część jest wklęsła. Srednio mi to pasuje.
-> Rozwazam jeszcze pojscie po felge aftermarket, jednak robi sie z tego dosc droga impreza na ponad 10 k, a wolałbym nie wydawac dodatkowych pieniedzy na auto od razu po odbiorze.

Komentarze mile widziane 🙂

PS
Jesli ktos mial do X5 tylko jeden zestaw i postanowił go przemalować, to dajcie znać jak to ogarnąć. Auto wtedy na kobyłkach w firmie od malowania felg czy jakis zastepczy zestaw na chwile?

741m (Y) super wygladaja przemalowane na czarno. srebrnych nie lubię. mam night gold, zamierzałem malować na czarno, ale podeszły mi na tyle, ze przynajmniej na ten sezon zostawiam. wpisz w google - znajdziesz sporo zdjęć. plus autoscout24.

Nowy wzor U 21" brzydkie. też mi nie leżą.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, buster12 napisał(a):

Dzieki! Też uważam, że na srebrnych jest dość rasowo. 
 

a kolor - to jeden z tych, które świetnie pracują w różnych warunkach oświetleniowych. Nie są płaskie jak np. Brooklyn Grey. Nigdy się nie nudzą 😉

IMG_3104.jpeg

Imho całe czarne z tym lakierem robią najlepszą robotę. Lakier jest obłędny na żywo. Gdybym brał własną konfigurację X5/X7, to wyłącznie Manhattan.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kolor kwestia gustu, ja po serii czarnych, granatowych i niebieskich wzialem bialy i chwale sobie latwosc utrzymania w czystosci.

felgi za to uwazam ze na lato min 22 cale 

na zime mam 21 y-ki w rozmiarze mieszanym i juz czekam zeby wrocic do 22

 

spacer.png

  • Lubię to 2
Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Dzieki! Też uważam, że na srebrnych jest dość rasowo. 
 

a kolor - to jeden z tych, które świetnie pracują w różnych warunkach oświetleniowych. Nie są płaskie jak np. Brooklyn Grey. Nigdy się nie nudzą 😉

IMG_3104.jpeg

Mam zamówiony właśnie Manhattan + felgi 21” wzór U 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.