Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! 

Planuje zakup G21 340i. Opcjonalnie do autka chciałem dokupić felgi 20 calowe M performance Y spoke 795m. 
Z tego co się orientuję w wersji przedliftowej nie było problemu, żeby te felgi założyć ale...

Ale sprzedawca po wysłaniu zapytania do centrali dostał odpowiedź, że felgi można montować jedynie w sedanie g20, w g21 już nie...

Czy ktoś z osób obecnych na forum może mi powiedzieć w czym leży problem? Przebudowana konstrukcja względem przedlifta i brak miejsca czy problem z nośnością 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Cześć,

Przed liftem była dokładnie taka sama sytuacja, tzn oficjalnie BMW nie pozwalało na zakładanie 20 calowych felg (również oryginalnych), na G21. Gdzieś czytałem, że ma to związek z różnicą ładowności i dopuszczalnej masy oraz naciskiem na tylną oś, która jest większa w G21 w porównaniu do G20. Ale czy tak jest faktycznie to pewnie ktoś z BMW może potwierdzić.

Natomiast to nie znaczy ze taka felga fizycznie nie wejdzie. Na FB jest kolega, który ma oryginalne 20 calowe felgi w poliftowym G21.

https://www.facebook.com/groups/385881482686192/posts/1170384810902518/

  • Lubię to 1
Opublikowano

Problem leży w nośności tylnych opon do 20 cali. Produkowane opony w dedykowanym rozmiarze to 255/30 r20 o nośności 92. Jest to wystarczająco do sedana, ale nie wystarczająco do kombi które ma dopuszczalne większe obciążenie tylnej osi. Maksymalny homologowany rozmiar kół do g21 to 19 cali. W Niemczech zakładają te 20 calowe koła z tym, że u nich trochę to inaczej działa bo mają wpis w stacji diagnostycznej o zrobieniu z 5 osobowej wersji 4 osobową i w tym momencie opona 92Y spełnia normy.
W Polsce temat jest bez rozwiązania, nie ma homologacji na 20 cali i w przypadkach gwarancyjnych producent może odmówić naprawy na warunkach gwarancji. Tu byłby mniejszy problem bo możesz jechać na serwis na mniejszych zimówkach, ale problem pojawia się przy potencjalnym zdarzeniu drogowym gdzie ubezpieczyciel może odmówić Ci wypłaty odszkodowania z tytułu używania kół nie homologowanych do danego samochodu.
Jak chcesz być bezpieczny to sugeruje wybór 19 cali. Jak nie zależy Ci na wyżej wymienionych kwestiach to możesz ryzykować z 20 calami. Gro osób zapewne powie Ci, że ubezpieczyciel musi Ci udowodnić, że nieprawidłowy rozmiar kół miał wpływ na zdarzenie drogowe, ale musisz mieć cierpliwość do batalii sądowych.

Co więcej, za zachodnią granicą, czy to Niemcy, czy nawet Szwajcaria sporo tunerów oferuje koła do g21 i to w rozmiarach 235/35/20 i 275/30/20 które mają jeszcze mniejsza różnicę obwodu koła niż oryginalne rozmiary i nie mam zielonego pojęcia jak obchodzą kwestie homologacyjne/TUV/ABE więc jak ktoś ma więcej wiedzy to chętnie się dowiem bo taki zestaw wygląda świetnie w budzie g21.

Pozdrawiam.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@lukash_@Karol211 Serdecznie dziękuję za wyjaśnienie tematu. Mimo, że bardzo bym chciał raczej nie warto ryzykować gwarancji producenta oraz problemów z ubezpieczycielem.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.