Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem bujanie podczas jazdy. Obstawiam amortyzatory. Orientuje się ktoś jakie koszta mogą być?  Bmw x5 f15 2014 xdrive35i. Dziękuję. 

 

 
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdź ciśnienie w kołach. Jak miałem niskie (2,3-2,4) to auto było mega niestabilne, zwłaszcza z prędkościami 140+
W opony 255/50 r19 pompuję 2.5 przód i 2.8 - 3.0 (w zależności od obciążenia)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
7 godzin temu, nomad66 napisał(a):

sprawdź ciśnienie w kołach. Jak miałem niskie (2,3-2,4) to auto było mega niestabilne, zwłaszcza z prędkościami 140+
W opony 255/50 r19 pompuję 2.5 przód i 2.8 - 3.0 (w zależności od obciążenia)

Dzięki bardzo,sprawdzę 

Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 21:44, nomad66 napisał(a):

sprawdź ciśnienie w kołach. Jak miałem niskie (2,3-2,4) to auto było mega niestabilne, zwłaszcza z prędkościami 140+
W opony 255/50 r19 pompuję 2.5 przód i 2.8 - 3.0 (w zależności od obciążenia)

Hm, właśnie zastanawiało mnie to,czemu BMW (nawet na tabliczce) zaleca przy "normalnym" użytkowaniu ciśnienie rzędu 2,2 bara (i tyle mam nabite obecnie) przy zimowych 255/50 R19, ale też mam wrażenie,że auto jest mniej stabilne szczególnie na zakrętach...myślałem,że  przy 2.5 z przodu i 2,7-2.8 z tyłu zrobi się twardo,ale może tędy droga 😎?

Opublikowano
6 godzin temu, G0rdon napisał(a):

Hm, właśnie zastanawiało mnie to,czemu BMW (nawet na tabliczce) zaleca przy "normalnym" użytkowaniu ciśnienie rzędu 2,2 bara (i tyle mam nabite obecnie) przy zimowych 255/50 R19, ale też mam wrażenie,że auto jest mniej stabilne szczególnie na zakrętach...myślałem,że  przy 2.5 z przodu i 2,7-2.8 z tyłu zrobi się twardo,ale może tędy droga 😎?

U mnie zdecydowana poprawa po dopompowaniu kół 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 22:58, G0rdon napisał(a):

Hm, właśnie zastanawiało mnie to,czemu BMW (nawet na tabliczce) zaleca przy "normalnym" użytkowaniu ciśnienie rzędu 2,2 bara (i tyle mam nabite obecnie) przy zimowych 255/50 R19, ale też mam wrażenie,że auto jest mniej stabilne szczególnie na zakrętach...myślałem,że  przy 2.5 z przodu i 2,7-2.8 z tyłu zrobi się twardo,ale może tędy droga 😎?

też miałem na początku, ale kichnięcie przy 160 powodowało zmianę pasa 3 razy :classic_laugh:
teraz na tych ciśnieniach jest komfort i bezpiecznie - przy większych prędkościach wszystko ładnie pracuje, przy niskich dziury są wyczuwalne ale nie jakoś mocno
Jako, że 4x taka sama felga to 4x taka sama opona może być bez RoF, podniosłem ciśnienia, żeby wyrównać brak rof. Ale nawet na oponach letnich (SSR) jeżdżę na takich ciśnieniach i jest dobrze

  • Dziękuję 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No z tym kichnięciem to wierzę, bo przy 140 km/h autentycznie ciężko było czasami w pasie się utrzymać...
Nabiłem teraz do 2.5 przód i 2.7 tył i jest zdecydowana poprawa 😎. Nawet mam wrażenie,że zawieszenie też lepiej wybiera (??) - ktoś kiedyś pisał,że tutaj zawieszenie ma pracować,a nie opona i coś w tym faktycznie jest.
Letnie ogumienie mam mieszane i bez RF, ale też spróbuje z większym ciśnieniem (choć tutaj na 2,2 bara było nawet ok).
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.