Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy korekta na zimnym silniku w okolicy 1,5 mg/stk jest w normie, czy trzeba się zająć tym wtryskiem?

Czy można sprawdzać korekty w czasie jazdy? Wtedy na tym wtryskiwaczu rośnie nawet powyżej 2 mg/stk.

Screenshot_20241202_150750_bimmer-tool.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zrób próbę przelewową najpierw.

To że on daje +2, to zanczy, że nadrabiać musi w porównaniu do innych (3 i 4 mogą lać). Poza tym warto sprawdzić szczelność dolotu i czy turbo nie leje.

 

Przed wymianą też można spróbować przeczyścić je jakąś płukaną, w e61 puściłem 3 puchy na rezerwie i korekty spadły z 0.8 na 0.4.

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Dolot sprawdzony dymiarką i jest szczelny, turbina po regeneracji.

Poniżej zdjęcie z testu przelewowego, od lewej 1,2,3,4 cylinder. Trzeba wziąć pod uwagę, że w Bimmertool wtryskiwacze odpowiadają cylindrom: 1=1, 2=3, 3=4, 4=2.

20241109_095841.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podmień ten wtrysk na drugi, zobacz jak zareaguje na to silnik, regeneracje różnie wychodzą, wtrysk też ma swój przebieg do poprawnej pracy, odchyłka jest duża w stosunku do pozostałych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pisze to ponieważ kiedyś współpracowałem z kimś kto prowadził pracownię wtryskową i się tym zajmował, wychodziło to róznie, to się odbywało w jednym warsztacie, miałem do tego bierzący wgląd, dlatego pytam

Opublikowano

Pierwszy wtryskiwacz został zakupiony w pierwszej lepszej firmie na Allegro. Później zapadła decyzja, aby wymienić pozostałe 3, które zakupiłem już sam w serwisie Boscha i te wydają się w porządku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no widzisz, Allegro/tanio, biorę..wtryskiwacz jest elementem który jest zaprojektowany na określony przebieg, dlatego pytałem, po jakim przebiegu... ich parametry siadają, regeneracje wychodzą róznie, na Allegro pojawiają się śmiecie w atrakcyjnej cenie, własnie te spracowane, niby jako sprawne, zakładzasz i okazuje się że coś jest nie tak, i dumasz...co jest nie tak? Napisze to wszystkim amatorom zakupów w sieci, warsztat który na biezążąco rozwiązuje problemy ma inne karty przetargowe w zakupach w sieci, mają Oni swoich dostawców, i jezeli wkrada się błąd, i coś nie działa, wykonuje się jeden telefon i wymienia się daną część na drugą, zwykły allegrowicz jest skazany na porażkę.
Owszem są użytkownicy którzy są ogarnieci, znają swój sprzęt, mają samodzielną diagnostykę, i działają, ale większość, niestety nie. Polecam zaparkować swój samochód w jakims serwisie BMW, nie ASO, który zna temat, który szanuje klienta i dba o to aby sprawa została doprowadzona do końca, to będzie bardzo duża kwota zaoszczędzona w Waszych portfelach. Piszę rzeczy nie zgodne z tym forum, poblokowano mi tu już niektóre wątki, za moje wypowiedzi, ale trudno..inaczej nie potrafię

 

Opublikowano (edytowane)

piezo w dłuższej perspektywie zawsze wychodzą taniej nowe 😉 oczywiście z pewnego źródła nie zadne ali ale eba itp itd... wg Bosch korekta powyżej 0.4 ma negatywny wpływ na zapełnianie DPF a powyżej 0.8 kwalifikuje wtrysk do wymiany

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby nie wkradalo sie przeklamanie, kolega powienien napisac jaki ma model auta. Byly wtryski piezo oraz elektro w n47/n47n. To raz, dwa, 1ka w n47n praktycznie zawsze "korektuje" na +, tam idzie glowny syf z egr, w n47 bedzie to 4ka (inny dolot). Po trzecie, walkowane tyle razy, korekta na wtryskach nie swiadczy o kondycji wtrysku tylko kondycji silnika. Po 4te, jak zobaczysz +5 korekty w tym silniku to zbieraj na remont silnika a nie wymiane wtrysku. 

Opublikowano

@kkx5 to do jakiej wartości nie ma co sie martwić? Wiadomo też, ze inne korekty będą na zimnym silniku a inne na rozgrzanym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiscie, do +1 na wolnych nie zwracam uwagi i nie szukam dziury w calym. Jak widze wiecej, obserwuje, powyzej 1.5 szukam problemu w silniku. Wtryskiwaczy nigdy nie daje do regeneracji. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, davidpl napisał(a):

To ciekawe, bo wg BMW korekty do +/-6 są akceptowalne 

na jałowych masz dawkę powiedzmy mniej więcej 6mg i korekta +-6mg ma być w porządku? zastanów się czasem co piszesz!

max 10-15% wartosci  wtrysku glownego na jałowych... pomiar kompresji obowiązkowy.

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, WojtekX napisał(a):

no widzisz, Allegro/tanio, biorę..wtryskiwacz jest elementem który jest zaprojektowany na określony przebieg, dlatego pytałem, po jakim przebiegu... ich parametry siadają, regeneracje wychodzą róznie, na Allegro pojawiają się śmiecie w atrakcyjnej cenie, własnie te spracowane, niby jako sprawne, zakładzasz i okazuje się że coś jest nie tak, i dumasz...co jest nie tak?

Wtryskiwacz był po regeneracji z nowym kodem IMA, a nie używany, niby sprawdzony. 

 

12 godzin temu, WojtekX napisał(a):

Owszem są użytkownicy którzy są ogarnieci, znają swój sprzęt, mają samodzielną diagnostykę, i działają, ale większość, niestety nie. Polecam zaparkować swój samochód w jakims serwisie BMW, nie ASO, który zna temat, który szanuje klienta i dba o to aby sprawa została doprowadzona do końca, to będzie bardzo duża kwota zaoszczędzona w Waszych portfelach.

Samochód był już w kilku warsztatach związanych i nie związanych z BMW i mimo wydania kilkunastu tysięcy, nikt nie rozwiązał problemu z wibracjami.

 

8 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Aby nie wkradalo sie przeklamanie, kolega powienien napisac jaki ma model auta. Byly wtryski piezo oraz elektro w n47/n47n. To raz, dwa, 1ka w n47n praktycznie zawsze "korektuje" na +

Silnik to N47N w BMW F11 184km. Na ciepłym silniku korekty są ok, dzisiaj sprawdzę i wrzucę na forum. Zastanawia mnie tylko ta korekta na zimnym.

 

Edytowane przez zuraw0
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co w takim razie sądzicie o tym (zimny i ciepły) 

N57, 258km, 185tys km. 

Ostatnie 5tys czysty diesel hvo100. Od ok. 100tys km co drugie tankowanie Liqui Moly 5140.

 

 

Screenshot_20241215_091631_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20241215_084001_bimmer-tool.jpg

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.