Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

Kupiłem BMW 3 G21 z r. 2021. Auto jest na oponach letnich na felgach 19" 791 M Bicolor, jn.

https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow._19-calowa-obręcz-koła-m-ze-stopów-lekkich-double-spoke-791-m-bicolor-(jet-black-polerowana-na-wysoki-połysk).html

Muszę zaopatrzyć się w opony zimowe i tu pojawia się pytanie:

Kupować 2gi komplet felg 17" lub 18" i zakładać opony o wyższym profilu niż 40 czy podmienić na sezon opony 40 na tych felgach?

Wcześniej miałem auto z 2ma kompletami felg, co z jednej strony pozwala na wymianę kół we własnym zakresie ale z 2giej człowiek pomija temat wyważania i ew. ich prostowania.

 

Doradźcie jak się jeździ na oponach zimowych o niskim profilu. Głównie miasto, trochę trasy ale na narty też zdarza mi się pojechać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
27 minut temu, shadow_82 napisał(a):

ale z 2giej człowiek pomija temat wyważania i ew. ich prostowania.

Co masz na myśli?

Wyważyć trzeba przed każdym sezonem.

Ale można zrobić to dużo wcześniej, przed kolejkami...

Opublikowano

Ano trzeba 🙂ale zdarzało się - mając 2 komplety kół pod ręką - że się tylko zakładało i jeździło 🙂

A teraz mam auto z felgami 19". Stąd pytanie:

Czy jest sens zakładać na te felgi opony zimowe o niskim profilu (do wyboru widzę 35 lub 40) czy dokupić 2gi komplet felg, gdzie mogę zamontować opony o profilu 40 lub 45

Opublikowano

To jest indywidualna kwestia. Jak Tobie wygodniej.

Ja mam np dwa kompakty kół 19, mieszane rozmiary i sobie cenię takie rozwiązanie. 

Są tacy, co zmieniają opony, są i tacy, co wybierają wielosezonowych i zapominają o problemie zmiany.

Opublikowano

Mam tak samo i mimo RFT 19" na zimę vs nie RFT lato nie czuję dużych różnic. Auto wygląda jak trzeba i nie gibie się jak rezus na zakrętach 😀

Twoja decyzja, zależy czy ma być ładnie lepiej się prowadząc czy bardziej komfortowo. Odrzucam chęć zaoszczędzenia paru tyś. jako główny powód.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podobnie jak autor wątku, mam G20 330i RWD (2022) z letnimi kołami 19" 791 M. Samochód jest z M-Sport pakietem. Rozważam zakup felg 17" i opon zimowych. Czy ktoś może podzielić się doświadzeniem z użytkowania 17" w takim samochodzie? 

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem jazda w zimę to nie tylko jazda w śniegu/deszczu.

 

Jaka jest szerokość kapci przy 17"?

 

330i trochę niuta ma, przy RWD to nie będzie bez szału z trakcją.

Edytowane przez komoornik
Opublikowano (edytowane)

Bardziej niż czy wypada, interesuje mnie kwestia, czy można 😉 tutaj znalazłem coś takiego:

Cytat

Dla samochodów z
Sportowy układ hamulcowy (SZP1A) = NIE

Natomiast w papierach (EG-Uebereinstimmungsbescheinigung) 17'' jest dopuszczone.

 

Szerokość kapcia z tyłu dla 17'' jest 225.

Edytowane przez Newion
Opublikowano

Ja z lekkimi modami na PS4S 225/255 przy xDrive miewam lekkie problemy z trakcją 😅

 

Dla auta RWD osobiście poszedł bym również w stronę 225/255 - ale taki rozmiar jest chyba dla minimum 18"?

Opublikowano

3er na 17" wygląda delikatnie mówiąc słabo... 18" dużo zmienia i komfort też będzie. Wątpię coby mieszane były w tym rozmiarze. Bierz złoty środek... 18" i będziesz zadowolony przy jednoczesnym szacunie współgalerników tego forum 😀

Opublikowano

Jak by flexer obleciał tarcze i zacisk to i 16 wejdzie na dużym balonie... A wtedy komfort szybuje w górę. Nawet opony terenowe da radę wszczepić...

A na poważnie to popatrz sobie konfiguracje 18 z waszymi oponami, tak, aby rozmiar gumy na 18 był zbliżony do rozmiaru na 19.
Tak zrobiłem w Cyprze i sobie bardzo chwalę.

Teraz mam 2x19 RFT mieszane i sobie bardzo chwalę. Naprawdę bardzo.😜

Opublikowano

Dziękuję za każdą opinię. Rozumiem, że 17'' wam się nie podobają wizualnie. Natomiast ja pytałem o "doświadczenie w użytkowaniu", czyli jak koła/opony 17'' się zachowują. Rozważałem też lekkie 18-tki Japan Racing SL, ale nie ma szerokosci 7.5 (trzeba by zakladac 8 na przód).

Opublikowano

Pytanie zasadnicze czy masz powiększone hamulce sportowe? Czerwony , niebieski zacisk? Jeśli tak to BMW nie dopuszcza 17" felg. A czy na pewno się zacisk nie zmieści to nie wiem... 

Opublikowano
1 godzinę temu, Damian3 napisał(a):

Pytanie zasadnicze czy masz powiększone hamulce sportowe? Czerwony , niebieski zacisk? Jeśli tak to BMW nie dopuszcza 17" felg. A czy na pewno się zacisk nie zmieści to nie wiem... 

Mam niebieskie zaciski. Na tabliczce przy drzwiach są 17-tki wyszczególnione.

Opublikowano

Informacja od pewnego mechanika, na podstawie numeru VIN:

"U Pana nie występuje sportowy układ hamulcowy SZP1A. Wg specyfikacji posiada Pan - S2NHA Hamulec sportowy M."

Coś podobnego (o różnicy między M-Sport a M-Performance) usłyszałem od pracownika serwisu BMW.

Czyli prawdopodobnie 17-ki BMW będą pasować.

Opublikowano

Panowie a czy wiecie gdzie dziś mogą być dostępne opony zimowe z homologacją BMW 225x40x19 i 255x35x19 (auto na gwarancji), z indexem V. Na oponeo widzę tylko H,  do 340d trochę mało.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak jak planowałem (wcześniej w tym wątku), zmieniłem koła na 17'' i jestem zadowolony. Mam więcej frajdy z jazdy. Wizualnie też mi się podoba (czarne 19-tki oczywiście też miały swój styl 😉 ). Ogólnie zawieszenie dalej jest dość jędrne (żeby nie powiedzieć twarde). Samochód z mpakietem i adaptacyjnym zawiasem. Ciekawe, że o zawieszeniu adaptacyjnym można w necie znaleźć sprzeczne opinie (od "koniecznie trzeba mieć", do "nie ma różnicy między zawiasem standardowym"), więc trzeba bazować na własnych doświadczeniach. Sprawdzałem odczyty "damper current value" bimmer-linkiem, podczas jazdy, żeby w ogóle zobaczyć czy coś w tych odcztach się zmienia. Zmienia się (chociaż dopiero po paru kilometrach i restarcie apki zaczęło) natomiast bimmerlink jest za słaby to takiej szczegółowej diagnostyki. W każdym razie 17'' mogę polecić do G20 330, jeżeli ktoś by rozważał, taki "downgrade", przynajmniej na zimę.

Załączam zdjęcie

przed:

wheels-19.thumb.jpg.b4ec696ae3f47dc5fd39d06dc4674e2e.jpg

i po wymianie kół:

wheels-17.thumb.jpg.24f1a0e76fbc4ebc437d385ba37f0c60.jpg

Opublikowano (edytowane)

Comfort+ już zakodowałem. Na nierównościach po których jeżdżę, nie odczuwam poprawy jak zmieniam na konsoli sport -> comfort -> comfort+. Raczej te zmiany są bardziej odczuwalne przy dynamicznej jeździe, w zakrętach, na wyboistej drodze.

Latem zmieniłem opony RFT na nie-RFT (19``) i różnica była delikatna. Myślę że non-RFT też są stosunkowo sztywne, bo producent wymaga aby były wzmacniane (XL).  

Teraz mam zimowe Michelin Alpin 7 i zauważyłem oczywiście poprawę komfortu, ale też delikatną (mówię o pokonywaniu nierówności). Przesiadłem się z dość miękkiego sedana stąd obecnie jest mi dość twardo, ale ogólnie samochód trzyma się drogi jak przyklejony, niezależnie od prędkości 😉 , więc ważne aby pewne minusy nie przysłoniły nam plusów.

Nowe koła/opony są ciche, przez co bardziej słyszę inny "szum" (taki metaliczny, dobywający się jakby z dachu), słyszalny już przy niskich prędkościach. Poprzedni samochód miałem wyciszony i po tamtych doświadczeniach mam przypuszczenia że to może być dach (może szyberdach, ale nie wydaje mi się), tylko nie pasuje mi że jest słyszalny już przy niskich prędkościach.

Edytowane przez Newion
  • Lubię to 1
Opublikowano

A gdzie kolego Newion nabyłeś te felgi oraz za ile? (jeśli nie jest to tajemnica handlowa). I czy można te koła położyć przodem do ziemi bez ryzyka porysowania? Podoba się dla mnie ten zestaw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.