Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jest X5, preLCI patrząc po daszku nad zegararmi. Jestem bardzo ciekaw czym to auto bylo zabezpieczone, ze ci mistrzowie go nie wywieźli.

Opublikowano

No ciekawe. Chyba na walizkę próbowali szarpnąć, bo drugi miał też urządzenie i stał pod domem. A ten w aucie wygląda jakby szukał zabezpieczenia, w sensie w różnych miejscach czytał (no chyba, że próbował złapać kod) może żeby namierzyć miejsce wpięcia zabezpieczenia. Możliwe, że auto miało coś w rodzaju CANLOCK-a https://zabezpiecz-auto.pl/. Są też inne podobne. Wygląda to fajnie, bo wpinasz gdziekolwiek w CAN, więc nie ma jednego miejsca a dowolne, nie emituje sygnału, więc nie do namierzenia. A można odblokować np. poprzez ustawienie PIN-u w stylu 2x kierunek, otwieranie szyb i coś jeszcze. Taka kombinacja różnych przycisków. Jest też opcja pilota. W zależności od marki, jak kiedyś coś o tych zabezpieczeniach oglądałem, inaczej się auto zachowa, gdy nie odblokujesz. Np. pozwoli zapalić, ale nie wrzucisz drive-a w skrzyni. Lub w ogóle nie pozwoli włączyć silnika. To fajna opcja jest, kiedyś rozważałem, ale na gwarancji nie chciałem grzebać.

Opublikowano (edytowane)

Ten dźwięk, który się pojawia w tle jest w momencie próby odpalenia silnika przy braku odczytania cyfrowego klucza - wtedy na tablecie jest info aby położyć telefon w miejscu ładowania. Działa to tylko przy wyłączonej funkcji pasywnego dostępu w ustawieniach klucza co osobiście wszystkim zalecam bo domyślnie jest to opcja włączona.

Skoro udało im się otworzyć auto to można wnioskować, że udało im się sygnał przechwycić np. z kluczyka. Pytanie czy kluczyki w wersji pre LCI emitują sygnał jak lezą nieruszane?

Edytowane przez tomekck
Opublikowano

Tylko jak wyłącze funkcje pasywną, to nie dość, że muszę klaść telefon na półkę, zeby odpalić, to jeszcze się nie otwiera sam, tylko muszę przykładać telefon do klamki. To traci sens, moim zdaniem. 

Opublikowano
28 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

muszę przykładać telefon do klamki.

Otwiera się po przyłożeniu zegarka do klamki?

Opublikowano

Nie korzystam z zegarka, ponieważ używam telefonu Samsung S24 ultra, na którym kluczyk działa. Na zegarku Samsunga na razie nie działa.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
19 godzin temu, Tomasz73 napisał(a):

Tylko jak wyłącze funkcje pasywną, to nie dość, że muszę klaść telefon na półkę, zeby odpalić, to jeszcze się nie otwiera sam, tylko muszę przykładać telefon do klamki. To traci sens, moim zdaniem. 

Wyobraź sobie ze ktoś Ci kradnie telefon albo gubisz. Otworzy Ci auto i nim odjedzie bo nie musi odblokowywać twojego telefonu. Przy wyłączonej opcji pasywnej niezbędne jest odblokowanie telefonu np. Poprzez Face ID 

Opublikowano
2 godziny temu, tomekck napisał(a):

Wyobraź sobie ze ktoś Ci kradnie telefon albo gubisz. Otworzy Ci auto i nim odjedzie bo nie musi odblokowywać twojego telefonu. Przy wyłączonej opcji pasywnej niezbędne jest odblokowanie telefonu np. Poprzez Face ID 

Nie używam FaceID, tylko odcisku palca. Nieważne. Kurcze, to musiałby być pech, żeby ukradli mi telefon, na dodatek jeszcze potem zaraz samochód.  No, ale może się zdarzyć. Choć nikogo takiego nie znam 😉 . Jednak jeśli używasz kluczyka zwykłego,  kradną Ci go a potem samochód,  to co da Ci FaceID?

Po drugie, telefon ubezpieczony, samochód też...

Opublikowano

Ja wyłączyłem funkcją pasywną po kilka pierwszych dniach, z kilku powodów:

1. Denerwowało mnie ciągle otwieranie i zamykanie się auta, gdy kręciłem się z tel. kom. w sąsiedztwie auta... prace ogrodowe, a nawet obecność blisko drzwi

2. Zasięg/sygnał z telefonu jest znacznie mocniejszy niż z kluczyka co powoduje lepszy sygnał na walizki, gdziekolwiek telefon by się nie znajdował. Dodatkowo nie wrzucę go raczej do puszki z resztą kluczyków

Safety first. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
2 godziny temu, tomekck napisał(a):

Wyobraź sobie ze ktoś Ci kradnie telefon albo gubisz. Otworzy Ci auto i nim odjedzie bo nie musi odblokowywać twojego telefonu. Przy wyłączonej opcji pasywnej niezbędne jest odblokowanie telefonu np. Poprzez Face ID 

Aż sobie włączyłem "wymaganie uwierzytelnienia" bo to racja - nieodblokowany telefon pozwala na odjechanie autem.
Z tego co czytałem od kilku lat w BMW kluczyki w bezruchu są usypiane i nie działają z walizką. Ale dobrze byłoby to potwierdzić a nie mam jak 😉

Opublikowano
5 minut temu, Godlike napisał(a):

Ja wyłączyłem funkcją pasywną po kilka pierwszych dniach, z kilku powodów:

1. Denerwowało mnie ciągle otwieranie i zamykanie się auta, gdy kręciłem się z tel. kom. w sąsiedztwie auta... prace ogrodowe, a nawet obecność blisko drzwi

2. Zasięg/sygnał z telefonu jest znacznie mocniejszy niż z kluczyka co powoduje lepszy sygnał na walizki, gdziekolwiek telefon by się nie znajdował. Dodatkowo nie wrzucę go raczej do puszki z resztą kluczyków

Safety first. 

Ale to chyba tylko kiedy masz UWB: czyli Apple/Samsung pro i Digital Key Plus (czyli dopiero w LCI), co nie?

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

Nie używam FaceID, tylko odcisku palca. Nieważne. Kurcze, to musiałby być pech, żeby ukradli mi telefon, na dodatek jeszcze potem zaraz samochód.  No, ale może się zdarzyć. Choć nikogo takiego nie znam 😉 . Jednak jeśli używasz kluczyka zwykłego,  kradną Ci go a potem samochód,  to co da Ci FaceID?

Po drugie, telefon ubezpieczony, samochód też...

Po to używam cyfrowego klucza żeby nie używać zwykłych kluczy. Face ID, odcisk czy PIN ma zapobiec sytuacji, kiedy ktoś będzie chciał odpalić twoje auto mając twój telefon - tylko tyle i aż tyle.

Chyba większość z nas tutaj ma AC ale nie ma niestety ubezpieczenia od strat nerwów i czasu, których można doświadczyć kiedy auto Ci znika 😉

 

13 minut temu, Kingu napisał(a):

Z tego co czytałem od kilku lat w BMW kluczyki w bezruchu są usypiane i nie działają z walizką. Ale dobrze byłoby to potwierdzić a nie mam jak 😉

Wrzucasz kluczyki do pudełka typu klatka faradaya i masz spokój.

Edytowane przez tomekck
Opublikowano

Pisząc o kluczyku zwykłym, bardziej mi chodziło o to, że Ci go kradną i odjeżdżają autem. Tak samo jak z kluczykiem cyfrowym w telefonie, bez zablokowonej funkcji pasywnej. Ja mam tą funkcje włączoną, bo jak pisałem wcześniej, ułatwia mi to życie. Mam telefon gdzieś w torbie, kieszeni i nie muszę go wyciągać. Tyle😀

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

Pisząc o kluczyku zwykłym, bardziej mi chodziło o to, że Ci go kradną i odjeżdżają autem. Tak samo jak z kluczykiem cyfrowym w telefonie, bez zablokowonej funkcji pasywnej. Ja mam tą funkcje włączoną, bo jak pisałem wcześniej, ułatwia mi to życie. Mam telefon gdzieś w torbie, kieszeni i nie muszę go wyciągać. Tyle😀

Niestety komfort użytkowania zazwyczaj spada kiedy chcemy jednocześnie podnieść bezpieczeństwo. Przykład to 2FA (dwuskładnikowe uwierzytelnienie) dla wrażliwych aplikacji - musisz podać token z tel. oprócz hasła jak logujesz się z niezaufanego urządzenia 🙂

W Iphonie Face ID działa błyskawicznie więc nie jest tak źle.. Z odciskiem czy PIN-em już jest bardziej uciążliwie.

Cyfrowy klucz do BMW w Iphonie można łatwo wyświetlić klikając dwukrotnie boczny przycisk jakby ktoś nie wiedział 😉

Edytowane przez tomekck
Opublikowano

Oczywiście, że bezpieczeństwo spada. Co do dwuskładnikowego uwierzytelniania, coś tam wiem, to moja branża 😉😀. Co do Face ID to się nie zgadzam. Dla mnie wygodniejsze jest dotknięcie ekranu niż unoszenie telefonu przed twarz. Zwłaszcza w sytuacjach, gdy chcesz to zrobić powiedzmy niewidocznie dla innych😀. W Samsungu cyfrowym kluczyk wywołuje się, moim zdaniem jeszcze prościej... przeuwając palcem od dołu ekranu. 

Opublikowano
17 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

Oczywiście, że bezpieczeństwo spada. Co do dwuskładnikowego uwierzytelniania, coś tam wiem, to moja branża 😉😀. Co do Face ID to się nie zgadzam. Dla mnie wygodniejsze jest dotknięcie ekranu niż unoszenie telefonu przed twarz. Zwłaszcza w sytuacjach, gdy chcesz to zrobić powiedzmy niewidocznie dla innych😀. W Samsungu cyfrowym kluczyk wywołuje się, moim zdaniem jeszcze prościej... przeuwając palcem od dołu ekranu. 

Chyba nie testowałeś Face ID w Iphonach - nie musisz przykładać do twarzy zbiera z daleka szybciej niż pomyślisz, nawet nie patrząc centralnie w telefon.

W zimę nosze rękawiczki więc wole fizyczny przycisk boczny. Klawiaturę też mam mechaniczną do klepania kodu i nie na widzę pisać na telefonie 😄

Opublikowano

Powiem Ci więcej, miałem iPhone 😅. Nadal trzeba podnieść telefon przed twarz, bez względu na szybkość skanu. Dobra, kończymy nasze dywagacje. Każdy niech sam zadecyduje, co wygodniejsze, jeśli chodzi o funkcje pasywną.

Opublikowano
2 godziny temu, Kingu napisał(a):

Z tego co czytałem od kilku lat w BMW kluczyki w bezruchu są usypiane i nie działają z walizką. Ale dobrze byłoby to potwierdzić a nie mam jak 😉

Kładziesz kluczyk na aucie*. Wracasz po jakimś czasie i chwytasz za klamkę - kluczyk jest w zasięgu, ale jeżeli się deaktywował w bezruchu, drzwi powinny pozostać zamknięte.

* dla tych co by się chcieli przyczepić, mowa o bezpiecznej lokalizacji jak prywatny garaż czy zamknięty podjazd 😉

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Kingu napisał(a):

Ale to chyba tylko kiedy masz UWB: czyli Apple/Samsung pro i Digital Key Plus (czyli dopiero w LCI), co nie?

Ja mam iPhone i tak działa z LCI. Nie wiem jak pre-LCI.

 

Generalnie rozpoznawanie twarzy w iPhone jest bardzo dobre, ponieważ iPhone używa skanera laserowego LiDAR, a nie kamery, więc czyta siatkę twarzy w mgnieniu oka, a karta klucza cyfrowego jest w portfelu, więc w trybie aktywnym auto można otworzyć czy uruchomić zupełnie w ten sam sposób w jaki realizuje się płatności w sklepie za pomocą telefonu, dwukrotnie naciskając boczny przycisk. 

Edytowane przez Godlike
Opublikowano (edytowane)

Przy czym iPhone'a nie da się tak łatwo oszukać jak Androida przy skanowaniu twarzy.

Digital Key jest dostępny w Wallet, także do jego użycia w normalnym trybie też należy dokonać autoryzacji - chyba, że jak wspomniano wyżej, ktoś ma Express Mode dla kluczyka w Wallet aktywny.

Przy pre-LCI nie działa tzw. zbliżanie i oddalanie z telefonem czy zegarkiem, nie ma technologii BLE która jest już w LCI dostępna.

Edytowane przez apzs
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.12.2024 o 19:15, apzs napisał(a):

Kładziesz kluczyk na aucie*. Wracasz po jakimś czasie i chwytasz za klamkę - kluczyk jest w zasięgu, ale jeżeli się deaktywował w bezruchu, drzwi powinny pozostać zamknięte.

* dla tych co by się chcieli przyczepić, mowa o bezpiecznej lokalizacji jak prywatny garaż czy zamknięty podjazd 😉

Rozumowanie to jest błędne I wprowadza w błąd. 

Nie da się tak sprawdzić, bo gdyby tak było - to ktoś kto zostawi kluczyk w samochodzie na dłużej już do niego nie wejdzie.  Czujniki nie są w stanie odróżnić czy klucz jest w środku czy 10 cm dalej na zewnątrz. Samochód prawdopodobnie ciągle monitoruję czy kluczyk się oddalił czy deaktywował od bezruchu.

Ja sprawdzałem zakrywając klucz (położony na masce) folią aluminiową. Samochód się zamyka - po ok 20 minutach odkrywam folię w taki sposób, aby kluczyk pozostał w bezruchu. Samochód się nie otwiera.  

Kluczyk faktycznie się blokuje w bezruchu po pewnym czasie (chyba 5-20 minut nie pamiętam). 

Edytowane przez zakzakzak
Opublikowano (edytowane)

Nie zamkniesz pojazdu z aktywnym kluczykiem w aucie - chyba, że mając przy sobie inny kluczyk. Z nieaktywnym też nie zamkniesz, bo jest nieaktywny.

I tak, system rozpoznaje czy jesteś z kluczykiem w pojeździe, czy 10 cm poza nim. Innymi słowy, spróbuj odpalić zapłon stojąc na zewnątrz samochodu.

Wystarczy trochę poznać jak ta technologia działa, a nie teoretyzować że się nie da 🙂

Edytowane przez apzs
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 20:22, apzs napisał(a):

Nie zamkniesz pojazdu z aktywnym kluczykiem w aucie - chyba, że mając przy sobie inny kluczyk. Z nieaktywnym też nie zamkniesz, bo jest nieaktywny.

I tak, system rozpoznaje czy jesteś z kluczykiem w pojeździe, czy 10 cm poza nim. Innymi słowy, spróbuj odpalić zapłon stojąc na zewnątrz samochodu.

Wystarczy trochę poznać jak ta technologia działa, a nie teoretyzować że się nie da 🙂

Może lepiej najpierw spróbuj a później pouczaj. Ja sprawdzałem - jeżeli położysz kluczyki bez klatki faradaya na masce - samochód nie zamknie się po bezczynności kluczyka  - tyle na ten temat - każdy tu może sobie sprawdzić. 

Opublikowano (edytowane)

Czyli działa tak jak pisałem. Nie zamknie się - lub nie otworzy - po deaktywacji kluczyka. Ale nie dlatego, że auto nie umie rozpoznać gdzie jest kluczyk.

Bo akurat ja pisałem o scenariuszu kiedy auto jest zamkniete i kluczyk pozostawisz na dachu.

Według Twojej teorii, nie zamkniesz bo auto będzie wykrywało kluczyk w środku - co nie jest prawdą.

PS kluczyk położony na masce jest już zbyt daleko, abyś był w stanie otworzyć lub zamknąć drzwi poprzez dostęp komfortowy. Połóż dla testu kluczyk nad słupkiem B po stronie kierowcy. Drzwi otworzysz i zamkniesz, ale zapłonu nie uruchomisz - bo system sterujący zapłonem wie, że kluczyka nie ma w pojeździe.

Edytowane przez apzs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.