Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łożysko wyciem/hałasowaniem a podpora drganiami wału (czuć pod obciążeniem pod tunelem środkowym).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam , silnik 523 i  97 r, Właściwie drgania zaczynają się od 80 km .  Z przodu wymieniłem wszystko , oprócz łączników  stabilizatora ,

Opublikowano (edytowane)

Drgania sa na kierownicy, czy bardziej czujesz je w nogach, na fotelach ?

Jeżeli telepie kierownicą to są krzywe felgi, źle wyważone koła lub krzywe opony. Ja również mam opony co lekko podskakują ale wyważenie na dobrej maszynie załatwiło sprawę. 

Jeśli drgania czujesz bardziej na samochodzie to na 90% będą to rzeczy związane z wałem. Najlepiej zdjąć wał i oddać do porządnej firmy która zajmuje się wałami. 

To może być podpora, paczek przy skrzyni, lub możesz mieć luzy na wieloklinie jak u mnie miało miejsce.  Przeguby Też mogą mieć dość. 

Jeśli drży ci buda to oddaj wal do sprawdzenia bo tak będziesz pakował w zawieszenie a zmian nie będzie 🙂

 

Edytowane przez AndrzejWxx
Opublikowano

Jeśli cały samochód chodzi to sobie odpuść zawieszenie. 

Felgi masz oryginalne bmw czy jakieś inne ? 

Znam przypadek z e60, kolega miał nieoryginalne felgi. Była różnica 1 lub 2 mm między piastą a felgą, zalozyl pierścienie centrujące i jak ręką odjal, a też chłopak pół auta wymienił.

Guma powinna być dosyć twarda. Możesz podesłać zdjęcie tej podpory jak i tego pączka gdzie wał łączy się że skrzynią. Paczek lubi się strzępić lub popękać co też może drgania dawać.

Opublikowano

To cenne informacje . Felgi mam od bmw , Połączenie ze skrzynią wygląda dobrze  ,jedynie guma wokół łożyska może niepokoić .

Opublikowano

Na Twoim miejscu na początek dałbym wał do sprawdzenia. Ja płaciłem za montaż/demontaż 300zł

Sam wał to różnie może wyjść w zależności od tego czy i co będzie wymagało wymiany. Myślę że w najgorszym wypadku 1500zl, ale od tego zacznij bo szkoda sie pakować w wydatki. 

Jeżeli chcesz możesz też sprawdzić półosie czy nie mają jakiś bicia jakiegoś. Weź tył auta do góry ( tylko tak solidnie umocuj) i niech ktoś rozpędzi do 120 i patrz czy nie mają bicia. Jak masz dostęp do kanału to możesz też wał tak zobaczyć, jeśli będzie bił to zrobi się wokół niego taka mgiełka jak przy krzywym wiertle np.

Nawet jeśli będzie wyglądało ok dałbym wał do sprawdzenia a podporę i pączka wymienił dla zasady bo nie są to jakieś duże koszty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.