Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć i czołem 

Postanowiłem założyć temat, gdyż całkowicie brak mi pomysłów co może być nie tak.

Silnik M43B19 z gazem. Na gazie odpala i chodzi idealnie, na plaku odpala, na benzynie nie odpala. Po zakupie (gru 23r) miała problem z pracą na benzynie, czuć było że nie ma mocy (na gazie ideolo) aż w końcu w lato całkowicie przestała na benzynie palić. Na zaciągu z 5 biegu jedynie wskazówka ekonomizera pokazuje 18L, po wciśnięciu gazu słychać buczenie i ekonomizer zamyka skalę.

Zrobione/wymienione:

-nowy filtr paliwa

-nowe świece (iskra elegancka)

-nowy czujnik wału

-podmieniona pompa paliwa + spięta raz testowo na krótko

-podmienione: listwa wtryskowa, przepływka, krokowiec, czujnik przepustnicy, cewka, komputer z kompletnym EWS

-odpiety gaz

-proba odpalenia na odpiętych sondach

-sprawdzone bezpieczniki oraz przekaźniki pod schowkiem jak i przy ECU

Komputer po skasowaniu błędów i kilkukrotnej próbie odpalenia, nie pokazuje błędów. Mam nagrane filmiki z diagnostyki (na razie tyle bo limit MB).

Moze ktoś miał podobny problem ?

Opublikowano (edytowane)

Gdyby potrzeba coś jeszcze z kompa to dajcie znać 😁

Edytowane przez Qba382
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jakie błędy po próbie odpalenia na plaku?

Ostatni film parametr górny prawy róg, kąt otwarcia przepustnicy reaguje w jakiś sposób na wciśnięcie i puszczenie gazu? Wygląda że czujnik jest uszkodzony lub nie podpięty. Podepnij żarówkę w5w zamiast jednego wtryskiwacza i zobacz czy mruga przy próbie odpalenia.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Godzinę temu, szumrak napisał(a):

Jakie błędy po próbie odpalenia na plaku?

Ostatni film parametr górny prawy róg, kąt otwarcia przepustnicy reaguje w jakiś sposób na wciśnięcie i puszczenie gazu? Wygląda że czujnik jest uszkodzony lub nie podpięty. Podepnij żarówkę w5w zamiast jednego wtryskiwacza i zobacz czy mruga przy próbie odpalenia.

Będę musiał kolejny raz sprawdzić błędy po plaku. Sprawdzę zatem przepustnice jeszcze raz, co do sprawdzania wtrysków to na zapłonie ok.6v przy kręceniu ok.8v identycznie jak u kolegi z tym samym silnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żarówka zamiast jednego z wtrysków i sprawdź.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

13 godzin temu, szumrak napisał(a):

Jakie błędy po próbie odpalenia na plaku?

Ostatni film parametr górny prawy róg, kąt otwarcia przepustnicy reaguje w jakiś sposób na wciśnięcie i puszczenie gazu? Wygląda że czujnik jest uszkodzony lub nie podpięty. Podepnij żarówkę w5w zamiast jednego wtryskiwacza i zobacz czy mruga przy próbie odpalenia.

Reaguje na dodanie gazu, żarówka mruga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Odłącz całkiem przepływkę i zobacz czy zapali, jak nie to sprawdź czy na listwę wtryskową podaje paliwo.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Z odłączona przepływka jak i z drugą było sprawdzane i bez zmian. Z odpowietrznika na listwe leci paliwo. W poniedziałek lub wtorek zdejmę wtryski, zakręce i zobaczę czy podają.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 30.11.2024 o 18:20, szumrak napisał(a):

Odłącz całkiem przepływkę i zobacz czy zapali, jak nie to sprawdź czy na listwę wtryskową podaje paliwo.

Podsyłam filmik z wtryskami, nie powinno być mgiełki? Iskra elegancka, wrzuciłem od razu nowe świece 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.