Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

r22 na lato nie rf, a na zime r20 RF… roznicy nie czuje.

Mam takie same odczucia. Pneumatyka

Edytowane przez nadel
Opublikowano
1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Felgi - zgadzam sie ze na 22 moze byc juz zbyt twardo mimo pneumatyki, i ze 21 pasuje najlepiej, ale wez pod uwage, ze przez polityke BMW 20/21 jest RF, a 22 nie. Nie zdziwilbym sie gdyby komfort na 21 RF = 22 bez RF. Lub nawet 20 RF = 22 bez RF.

Może najpierw zrób chociaż 10.000 km X5 zanim zaczniesz ‚doradzać’. W wątku są same wartościowe odpowiedzi właścicieli na podstawie ICH doświadczeń i Twój teoretyczny bełkot.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.11.2024 o 17:24, Katelo napisał(a):

Do dnia premiery X3 G45 byłem praktycznie nastawiony na jej zakup z silnikiem B58, bo to jest teoretycznie to czego potrzebuję.
Zaraz po premierze zwątpiłem, a po zobaczeniu jej na żywo zacząłem szukać czegoś innego.
Totalnie rozczarowało mnie wykończenie wnętrza. Oglądałem GLC i było dosyć w porządku, ale po jeździe próbnej stwierdziłem z żoną, że jednak to nie to. X1 jest za małe i to mimo wszystko krok w tył, więc zacząłem rozważać zakup X5.

Z ciekawości co nie pasowało Ci w GLC (rozumiem, że rozważałeś 43 AMG)? Jestem na etapie kupna auta dla żony i z tego samego powodu skreśliłem G45. Myślałem o nowym Q5, bo wymieniłbym Audi na Audi ale koszmarnie wygląda ten doklejony ekran przed pasażerem i całe auto jakoś mi nie leży. I pozostało GLC, które chyba jest najlepiej wykonane - dostałem je na 2 dni i było bardzo ok. Oczywiście przepaść względem X5, ale potrzebuje drugie autko klasę mniejsze.

Edytowane przez BigCactus
Opublikowano
2 godziny temu, BigCactus napisał(a):

Z ciekawości co nie pasowało Ci w GLC (rozumiem, że rozważałeś 43 AMG)? Jestem na etapie kupna auta dla żony i z tego samego powodu skreśliłem G45. Myślałem o nowym Q5, bo wymieniłbym Audi na Audi ale koszmarnie wygląda ten doklejony ekran przed pasażerem i całe auto jakoś mi nie leży. I pozostało GLC, które chyba jest najlepiej wykonane - dostałem je na 2 dni i było bardzo ok. Oczywiście przepaść względem X5, ale potrzebuje drugie autko klasę mniejsze.

 

Jeździlem tylko 400e, nie mialem okazji przejechać się 43 AMG. 43 AMG nie bralem mocno pod uwagę, bo zależalo mi na pneumatyce, gdzie dla AMG nie jest dostępna. Ogólnie środek mi się podobal, dużo się dzialo, wiele możliwości konfiguracji i jakoś plastikowość GLC nie rzucala się w oczy.

Co mi się nie podobalo, to dosyc krótka kanapa, dziwne restrykcje w konfiguratorze (fotele wielokonturowe mogly byc tylko w polączeniu z czarna tapicerka), a co przekreślilo GLC, to zestrojenie tego samochodu (silnik + skrzynia). Byl bardzo leniwy, palil prawie tyle co X5 i nie wiem czy to bylo w tym egzemplarzu, czy ogolnie ta 9G tronic tak ma, ale przy ruszaniu jakby nie mogla sie zdecydowac na ktorym biegu jechac i przerzucala 1-2-1-2-3 powodujac nieprzyjemne poszarpywanie. Żona miala identyczne wrażenia z jazdy. Być może tylko tamten tak mial, nie wiem.
Kolega zamówil 43 AMG. Czekam, aż odbierze, ale ogólnie jak liczylem skonfigurowane pod siebie, to wole dolozyc do X5, bo GLC bardzo średnio wychodzi cenowo. Jest dokladnie po środku X3 i X5, więc zdecydowanie wole doplacic do X5.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

Ja w firmie mam pre LCJ 45e i po 2 latach zero awarii, drugie moje lci 40d..tylko dach szklany skrzypial…zrobionymi temat zamkniety

 

bdw jaki koszt jest w DE 4 letniej i 5 letniej ? W polsce uwazam ze cena 14 tys i 27 tys odpowiednio to lekkie przegiecie…🤭

Mi najwiecej usterek wyszło w 4 roku. Zawieszenie z przodu (amortyzatory,wahacze) zestaw malych turbin, czujnik dpf, uszczelnienie tylnego mostu. Koszt napraw po cenach ASO jakies 90-100tys pln. Zdecydowanie doceniłem posiadanie pakietu naprawczego. Zamawiajac X5 w 19' roku płaciło się za 4 letni pakiet repair 5400zł🫠 To były czasy...

Opublikowano
8 minut temu, Katelo napisał(a):

 

Jeździlem tylko 400e, nie mialem okazji przejechać się 43 AMG. 43 AMG nie bralem mocno pod uwagę, bo zależalo mi na pneumatyce, gdzie dla AMG nie jest dostępna. Ogólnie środek mi się podobal, dużo się dzialo, wiele możliwości konfiguracji i jakoś plastikowość GLC nie rzucala się w oczy.

Co mi się nie podobalo, to dosyc krótka kanapa, dziwne restrykcje w konfiguratorze (fotele wielokonturowe mogly byc tylko w polączeniu z czarna tapicerka), a co przekreślilo GLC, to zestrojenie tego samochodu (silnik + skrzynia). Byl bardzo leniwy, palil prawie tyle co X5 i nie wiem czy to bylo w tym egzemplarzu, czy ogolnie ta 9G tronic tak ma, ale przy ruszaniu jakby nie mogla sie zdecydowac na ktorym biegu jechac i przerzucala 1-2-1-2-3 powodujac nieprzyjemne poszarpywanie. Żona miala identyczne wrażenia z jazdy. Być może tylko tamten tak mial, nie wiem.
Kolega zamówil 43 AMG. Czekam, aż odbierze, ale ogólnie jak liczylem skonfigurowane pod siebie, to wole dolozyc do X5, bo GLC bardzo średnio wychodzi cenowo. Jest dokladnie po środku X3 i X5, więc zdecydowanie wole doplacic do X5.

Ok, dzięki za odpowiedź - na pewno ułatwi mi to wybór. Największym minusem 43 AMG względem analogicznego X3 G45 jest dla mnie 4 cylindrowy motor, a nie 6 cylindrowe B58. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, Katelo napisał(a):

I właśnie dlatego chcę pneumatykę 🙂  Mam już dość zwalniania do zera aby je przejechać, a mam ich w okolicy naprawdę dużo. Drugi argument za to możliwość obniżenia do załadunku, wyjścia oraz na autostradzie.
Liczę się z przechyłami nadwozia i dobrze by było je ograniczyć, ale przy takim dużym nadwoziu nie oczekuję, że będzie jeździć jak moja G20 po zakrętach.

 

W sumie w trójce to najwięcej rzeczy miałem w 3 roku i jedną w 4, ale wszystko to były drobne rzeczy (w tym jak u Ciebie lusterka). Mimo wszystko OK, jak na samochód z początku produkcji i nie LCI. Planuję dobrać 4-ty rok, bo 5-ty wychodzi nieproporcjonalnie drogo.

To Twoje auto i wybierasz pod siebie. Idź za głosem serca

A przed progami mocno zwalniam z przyzwyczajenia - zawsze tak robiłem w każdym aucie, niezależnie od zawieszenia

Aha - ja właśnie oczekiwałem, że w SUVie będzie mi się jeździło jak w kombi, bez bujania. I z tym zawieszeniem, które mam, jest mega płasko. Idealnie jest w X5M, tamto zawieszenie jest najlepsze

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Felgi - zgadzam sie ze na 22 moze byc juz zbyt twardo mimo pneumatyki, i ze 21 pasuje najlepiej, ale wez pod uwage, ze przez polityke BMW 20/21 jest RF, a 22 nie. Nie zdziwilbym sie gdyby komfort na 21 RF = 22 bez RF. Lub nawet 20 RF = 22 bez RF.

Jak dla mnie to trochę sobie przeczysz 😉 Skoro zakładasz komfort na 22non-RF na takim samym poziomie jak na 21RF, to nie może być tak, że “na 22 mimo pneumatyki będzie za twardo, a 21 pasuje najlepiej” 😉 

Nie czepiając się, powtórzę z własnego doświadczenia: na letnich 22 non-RF jeździ się DOKŁADNIE tak samo jak na zimowych 21 RF. Nie ma absolutnie najmniejszej różnicy w komforcie, poza tym, że zimówki są delikatniej głośniejsze w środku (ale minimalnie)

Powtórzę także, że ogólne odczucie komfortu w X5 z (tak unikanym ze względu na “twardość”) zawieszeniem M Adaptive Pro w połączeniu z moimi kołami (niezależnie czy 22 letnie non-RF, czy zimowe 21RF) jest co najmniej równie dobre (o ile nie lepsze) jak w mojej siódemce na pneumatyce (executive drive) na kołach 21” RF lato / 20” RF zima 

M Adaptive Pro jest niczym innym jak standardowym zawieszeniem w X5 na stalowych sprężynach połączonym z aktywnymi stabilizatorami przeciwdziałającymi przechyłom nadwozia w zakrętach. To zawieszenie z definicji nie jest twarde

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
10 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Przedluz gwarancje na 3 lata, bo na 4 i 5 sie nie oplaca. A co ma wyjsc to i tak wyjdzie 😉
pakiety serwisowe sie nie oplaca, bo jak dobrze zagadasz i dostaniesz odpowiednie rabaty to pakiet serwisowy sumarycznie wyjdzue drozej 🙂

Podpinajac sie pod watek - nie moge znalezc informacji dot. doswiadczen z alternatywa wobec BRI, czyli przed uplywem gwarancji fabrycznej, wykupienia ubezpieczenia od awarii do 5 roku wlacznie. Czy to przypadkiem nie wychodzi taniej? Pewnie logistyki wiecej z papierami, gdyz odpowiedzialnosc ponosi juz ubezpieczyciel, a nie importer, ale zawsze to jakies zabezpieczenie w przypadku wiekszych awarii? Nigdzie jednak nie znalazlem cen dla X5...

Opublikowano
43 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Jak dla mnie to trochę sobie przeczysz 😉 Skoro zakładasz komfort na 22non-RF na takim samym poziomie jak na 21RF, to nie może być tak, że “na 22 mimo pneumatyki będzie za twardo, a 21 pasuje najlepiej” 😉 

Nie czepiając się, powtórzę z własnego doświadczenia: na letnich 22 non-RF jeździ się DOKŁADNIE tak samo jak na zimowych 21 RF. Nie ma absolutnie najmniejszej różnicy w komforcie, poza tym, że zimówki są delikatniej głośniejsze w środku (ale minimalnie)

Powtórzę także, że ogólne odczucie komfortu w X5 z (tak unikanym ze względu na “twardość”) zawieszeniem M Adaptive Pro w połączeniu z moimi kołami (niezależnie czy 22 letnie non-RF, czy zimowe 21RF) jest co najmniej równie dobre (o ile nie lepsze) jak w mojej siódemce na pneumatyce (executive drive) na kołach 21” RF lato / 20” RF zima 

M Adaptive Pro jest niczym innym jak standardowym zawieszeniem w X5 na stalowych sprężynach połączonym z aktywnymi stabilizatorami przeciwdziałającymi przechyłom nadwozia w zakrętach. To zawieszenie z definicji nie jest twarde

Pasuje, w sensie wysokosci scianki bocznej opony. Przepraszam, skrót myślowy, bo ja bede miał na lato 21 bez RF (zakup poza ASO). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, wilk325 napisał(a):

zapomniałeś o takim setup'ie
4 x 21″, 295/35 R21 107V XL
(źródło i rzeczywistość: https://bmwsklep.pl/produkt/kolo-zimowe-bmw-x5m-f95-x6m-f96-m-double-spoke-808m-r21-orbitgrey/)

Tego zestawu nie zakładaj do “cywilnego M”. Podany przez Ciebie wariant dopuszczony jest tylko w X5M albo X6M

Nie znaczy to, że samochód nie pojedzie. Z takim zestawem istotnie rośnie ryzyko, że przy byle awarii ASO odrzuci odpowiedzialność gwarancyjną (a przy wypadku ubezpieczyciel odpowiedzialność za pokrycie szkody z polisy)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, nadel napisał(a):

Mam takie same odczucia. Pneumatyka

Kolega w pracy ma nowiutkie X5 40i, w którym w ASO nałożyli mu jakieś zimówki (chyba Conti) na felgi 22”…

Da się. A kolega nieświadomy, odebrał auto od flotowca i nie pytał. Teraz to odkręcamy, żeby był komplet zgodny z rekomendowanymi rozmiarami OEM

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
1 godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Kolega w pracy ma nowiutkie X5 40i, w którym w ASO nałożyli mu jakieś zimówki (chyba Conti) na felgi 22”…

Da się. A kolega nieświadomy, odebrał auto od flotowca i nie pytał. Teraz to odkręcamy, żeby był komplet zgodny z rekomendowanymi rozmiarami OEM

W sensie opony bez * rozumiem? No bo nie ma przecież takich zimówek na 22". Ciekawe. Jeśli tak w ASO mu dali, to teraz albo po cichu i nieformalnie robią umowę, że u nich jakby coś się wydarzyło, to obsłużą, albo jawnie wsadzają na minę, co jest znacznie gorsze i powinna być afera. To nie jest zabawka za 50zł, że można przymknąć oko (choć też powinna działać i być wszystko ok, na zasadzie płacę - wymagam).

Opublikowano
22 godziny temu, Katelo napisał(a):

 

Katelo,

przepraszam za moją opinię ale z twoich odpowiedzi i wyjaśnień wynika że Ty i tak kupisz to co chcesz i nie będziesz brał do siebie naszych sugestii i podpowiedzi. Coś czuję że twoje zapytania to tylko sztuka dla sztuki.

Opublikowano

Nie do końca, ponieważ wziąłem pod uwagę wasze uwagi, aby dobrać alcantarę i najprawdopodobniej ją wezmę.
Przemyślałem jeszczce kwestię 22" cali mimo, że wcześniej nie rozważałem ich.
Komentarze odnośnie Merino czy Sensafin, również skołoniły mnie do ponownego przemyślenia tematu, tak samo jak sugestie o przemysleniu kwiesti zawieszenia. I tak koniec końców pozostałem przy swojej pierwszej myśli, ale pozwoliło mi to poznać różne opinie i jeszcze raz zestawić ze swoimi potrzebami.
Tak samo z masażem w fotelach, spróbuję porównać w którymś salonie w tym samym czasie fotele z oraz bez masażu i podjąć decyzję.

 

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Katelo napisał(a):

Nie do końca, ponieważ wziąłem pod uwagę wasze uwagi, aby dobrać alcantarę i najprawdopodobniej ją wezmę.
Przemyślałem jeszczce kwestię 22" cali mimo, że wcześniej nie rozważałem ich.
Komentarze odnośnie Merino czy Sensafin, również skołoniły mnie do ponownego przemyślenia tematu, tak samo jak sugestie o przemysleniu kwiesti zawieszenia. I tak koniec końców pozostałem przy swojej pierwszej myśli, ale pozwoliło mi to poznać różne opinie i jeszcze raz zestawić ze swoimi potrzebami.
Tak samo z masażem w fotelach, spróbuję porównać w którymś salonie w tym samym czasie fotele z oraz bez masażu i podjąć decyzję.

 

dodam coś od siebie w tej kwestii :

przesiadłem się z 40i do M50i, w której mam alcantarę i pełną skórę na desce, naprawdę uwierz mi jest to niby detal ale robi robotę, po prostu jest to taka kropka nad i już i tak w ładnym wnętrzu G05. Nie będziesz żałował, konfigurując 40i myślałem, że to zbędny wydatek, nieprawda !

22" (automatycznie szersze ) mam porównanie z 20", które miałem w 40i, nie jest aż tak dramatycznie, czuć troszkę większe braki w drogach , ale jak już wjedziesz na autostradę (btw mam MProff zawieszenie ) i pognasz tym autem, bajka, jak taki klocek może się kleić tak drogi, brawo BMW. Nie wspominam oczywiście o walorach estetycznych, myślę ze G05 na 23" wyglądało by też dobrze 🙂  

 mam Merino Black o rozszerzonym zakresie , jedynie co zauważam, że Merino jest chyba delikatniejsze, mam więcej śladów zżucia po 18k na Merino niż po 30k w "Vernasaca Coffee  skórzana perforowana". I tu sprawa masaży, z tej opcji korzystają głównie moje dzieci, jak wiozę syna z kolegą, to zawsze syn chce aby kolega był "masowany" 😂. Sam nie używam. 

szklany dach - kwestia gustu, nie miałem, teraz mam Sky Lounge, moim zdaniem robi robotę, każde następne auto będę chciał ze szklanym dachem, chyba, że w końcu nadejdzie ten moment zwany STAROŚĆ -> wtedy kabrio i czerwone, wiadomo 😉

aa i jeszcze jedno WEBSTO - auto cały rok rok stoi w garażu, więc teoretycznie ta opcja zbędna, ale w okresie od jesieni do wiosny i wyjazdy [kiedy auto stoi na zew] do rodziny, na narty, w góry z kolegami,  zawsze wchodzisz do nagrzanego środka,  nie doceniałem , teraz doceniam 

Edytowane przez savik79
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, savik79 napisał(a):

dodam coś od siebie w tej kwestii :

przesiadłem się z 40i do M50i, w której mam alcantarę i pełną skórę na desce, naprawdę uwierz mi jest to niby detal ale robi robotę, po prostu jest to taka kropka nad i już i tak w ładnym wnętrzu G05. Nie będziesz żałował, konfigurując 40i myślałem, że to zbędny wydatek, nieprawda !

22" (automatycznie szersze ) mam porównanie z 20", które miałem w 40i, nie jest aż tak dramatycznie, czuć troszkę większe braki w drogach , ale jak już wjedziesz na autostradę (btw mam MProff zawieszenie ) i pognasz tym autem, bajka, jak taki klocek może się kleić tak drogi, brawo BMW. Nie wspominam oczywiście o walorach estetycznych, myślę ze G05 na 23" wyglądało by też dobrze 🙂  

 mam Merino Black o rozszerzonym zakresie , jedynie co zauważam, że Merino jest chyba delikatniejsze, mam więcej śladów zżucia po 18k na Merino niż po 30k w "Vernasaca Coffee  skórzana perforowana". I tu sprawa masaży, z tej opcji korzystają głównie moje dzieci, jak wiozę syna z kolegą, to zawsze syn chce aby kolega był "masowany" 😂. Sam nie używam. 

szklany dach - kwestia gustu, nie miałem, teraz mam Sky Lounge, moim zdaniem robi robotę, każde następne auto będę chciał ze szklanym dachem, chyba, że w końcu nadejdzie ten moment zwany STAROŚĆ -> wtedy kabrio i czerwone, wiadomo 😉

aa i jeszcze jedno WEBSTO - auto cały rok rok stoi w garażu, więc teoretycznie ta opcja zbędna, ale w okresie od jesieni do wiosny i wyjazdy [kiedy auto stoi na zew] do rodziny, na narty, w góry z kolegami,  zawsze wchodzisz do nagrzanego środka,  nie doceniałem , teraz doceniam 

Webasto, ostatnia rozkmina przy konfigu…

i wlasnie podniosles mi cene auta o kilka kPLN

  • Przykro mi 1
Opublikowano

 

8 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Kolega w pracy ma nowiutkie X5 40i, w którym w ASO nałożyli mu jakieś zimówki (chyba Conti) na felgi 22”…

Da się. A kolega nieświadomy, odebrał auto od flotowca i nie pytał. Teraz to odkręcamy, żeby był komplet zgodny z rekomendowanymi rozmiarami OEM

A jaki problem jest w tym że nałożyli w aso 22  calowe zimówki? Ta homologacja bmw na oponach to pic na wodę, nie musisz mieć opon z homologacja bmw aby gwarancję zachować.  Miałem g21 w xdrive i jeździłem na Conti bez homologacji, żadnych problemów z gwarancją nie było mimo że przy napędzie jakiś czujnik się zepsuł. Już temat był sto razy poruszany że nie ma zapisu w gwarancji o wymogu użytkowania opon z homologacja bmw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, kenhor napisał(a):

W sensie opony bez * rozumiem? No bo nie ma przecież takich zimówek na 22". Ciekawe. Jeśli tak w ASO mu dali, to teraz albo po cichu i nieformalnie robią umowę, że u nich jakby coś się wydarzyło, to obsłużą, albo jawnie wsadzają na minę, co jest znacznie gorsze i powinna być afera. To nie jest zabawka za 50zł, że można przymknąć oko (choć też powinna działać i być wszystko ok, na zasadzie płacę - wymagam).

Tak, opony oczywiście bez *

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, dddd1234 napisał(a):

 

A jaki problem jest w tym że nałożyli w aso 22  calowe zimówki? Ta homologacja bmw na oponach to pic na wodę, nie musisz mieć opon z homologacja bmw aby gwarancję zachować.  Miałem g21 w xdrive i jeździłem na Conti bez homologacji, żadnych problemów z gwarancją nie było mimo że przy napędzie jakiś czujnik się zepsuł. Już temat był sto razy poruszany że nie ma zapisu w gwarancji o wymogu użytkowania opon z homologacja bmw.

Jak w moim F10 trzeba było wymienić skrzynkę rozdzielczą X-drive, to powodem odmowy przez serwis było to, że zimówki miałem w rozmiarach niezgodnych z zaleceniam na zimę (były zgodne z zaleceniami na lato). Nie miało znaczenia, że ten sam serwis, który odmówił mi gwarancji, wcześniej założył mi opony

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Rozumiem bo też słyszałem o różnych  serwisach, które tak działają, jednak ja bym po prosił o wskazanie zapisu w warunkach gwarancji na ten temat lub po prostu napisał pismo przez kancelarie z prośbą o wyjaśnienie.

Sam zamówiłem x5 na 22 i nie jestem fanem posiadania dwóch kompletów kół dlatego wrzucę na niego na zimę 22 opony bez homologacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.