Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyznam szczerze ze  nigdy nie jezdzilem  na 21" felgach  , od pocztku mialem 22" na pneumatyce bez rft i komfort jazdy jest naprawdę świetny. Zima również na 22"  continentale  bez *  i jest spoko 🙂  Nie wiem jaka jest różnica  w komforcie  między 22" a 21"  ale w wyglądzie spora:) i dlatego nigdy nie zaloze  21" felg, śmieszą mnie x5 na 19" czy 20"  felgach 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

Przyznam szczerze ze  nigdy nie jezdzilem  na 21" felgach  , od pocztku mialem 22" na pneumatyce bez rft i komfort jazdy jest naprawdę świetny. Zima również na 22"  continentale  bez *  i jest spoko 🙂  Nie wiem jaka jest różnica  w komforcie  między 22" a 21"  ale w wyglądzie spora:) i dlatego nigdy nie zaloze  21" felg, śmieszą mnie x5 na 19" czy 20"  felgach 😁

Komfort na 21 RoF (zimowki) jest identyczny jak z zestawem 22 non-RoF (lato) - mierzone moim bardzo czułym instrumentem, który regularnie dokonuje pomiaru, codziennie mając kontakt z fotelem

EDIT: doprecyzowałem, że na 22" mam opony bez RoF

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
38 minut temu, maciek_w napisał(a):

Komfort na 21 RoF (zimowki) jest identyczny jak z zestawem 22 RF (lato) - mierzone moim bardzo czułym instrumentem, który regularnie dokonuje pomiaru, codziennie mając kontakt z fotelem

 

W pełni się zgadzam, dodam jeszcze, że przesiadłem z 20" RoF na zawieszeniu adaptive (teoretycznie bardziej miękkie ) na 22" RoF przy  zawieszeniu MProff, i naprawdę muszę trafić na mega złą powierzchnię, żeby odczuć jakąkolwiek różnicę.

22" ->  jak dla mnie to problem związany z parkowaniem równoległym i kombinacja niski profil + wysoki krawężnik, mając 20" i większy balon, nie zwracałem tak dużej uwagi podczas tego manewru,

Oczywiście można używać asystenta, z moich testów wynika, że nie dojeżdża do krawężnika, ale Panowie ... asystent parkowania ???,  to dla "Baby", nieprawdaż ? 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam inną filozofię - do krawężników nie zbliżam się na odległość mniejszą niż pół metra; wyzwaniem są krawężniki wzdłuż wyjazdów z parkingów... raz przytarłem koło w siódemce - płakałem jak dziecko, któremu ukradli lizaka

  • Haha 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, ubejane napisał(a):

Ja zamówiłem swoją M60i na kołach 21" (V-spoke 915 Bicolor) + opony runflat

Miałem dylematy czy nie zamówić na czarnych 22" ale pragmatyzm wygrał.

 

Co masz na myśli pragmatyzm ? 

czarny vs bi-color , uważam jak porysujesz to i na czarnej jak i na innej tak samo widać 😞 , przynajmniej TY widzisz, bo boli przez jakiś czas.

Jestem super zadowolony z 22" czarnych, żadnych problemów.

 

Edytowane przez savik79
Opublikowano
10 minut temu, savik79 napisał(a):

Co masz na myśli pragmatyzm ? 

czarny vs bi-color , uważam jak porysujesz to i na czarnej jak i na innej tak samo widać 😞 , przynajmniej TY widzisz, bo boli przez jakiś czas.

Jestem super zadowolony z 22" czarnych, żadnych problemów.

 

O czarne felgi trudniej się dba, myte na bezdotykach czy agresywna chemia po prostu matowieją. Na srebrnych tego tak nie widać jak na czarnych. Wiem bo w g21 miałem czarne o które nie miałem możliwości super dbać  (i czasu). Teraz też wzialem czarne 22 ale tym razem będę im poswiecial więcej uwagi  🙂

Opublikowano (edytowane)

A ktos moze jezdzi na 20" lub 21", ale bez RF? Czyli opona zmieniona na własną rękę, bo w konfiguratorze BMW 20" i 21" są zawsze RF. 

Zastanawia mnie czy auto pływa przy wyzszych predkosciach na takim zestawie 20" lub 21", ale bez RF. W suvach Audi mialem ten problem, ze na autostradzie trzeba było dość mocno kontrować kierownicą w lewo, żeby auto jechało prosto. To nie była kwestia geometrii (sprawdzone), tylko wysokiej ścianki bocznej opony z być może nie do końca precyzyjnym układem kierowniczym w centralnym położeniu. W Audi nie występują RF i stąd obawa, że w BMW może być podobnie kiepsko.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
15 godzin temu, dddd1234 napisał(a):

O czarne felgi trudniej się dba, myte na bezdotykach czy agresywna chemia

Czarnych felg z połyskiem samą chemią plus lanca nie domyjesz. Zostaje na nich matowa powłoka. Nie obejdzie się bez gąbki 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

A ktos moze jezdzi na 20" lub 21", ale bez RF? Czyli opona zmieniona na własną rękę, bo w konfiguratorze BMW 20" i 21" są zawsze RF. 

Zastanawia mnie czy auto pływa przy wyzszych predkosciach na takim zestawie 20" lub 21", ale bez RF. W suvach Audi mialem ten problem, ze na autostradzie trzeba było dość mocno kontrować kierownicą w lewo, żeby auto jechało prosto. To nie była kwestia geometrii (sprawdzone), tylko wysokiej ścianki bocznej opony z być może nie do końca precyzyjnym układem kierowniczym w centralnym położeniu. W Audi nie występują RF i stąd obawa, że w BMW może być podobnie kiepsko.

Opony bez RoF mają mniej sztywne boki, zatem precyzja prowadzenia ma prawo być na nich odczuwalnie niższa (w porównaniu do opon z RoF w tym samym rozmiarze / profilu)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 1.12.2024 o 02:00, nadel napisał(a):

Czarnych felg z połyskiem samą chemią plus lanca nie domyjesz. Zostaje na nich matowa powłoka. Nie obejdzie się bez gąbki 

Nie, one matowieją od agresywnej chemii 😉 pozniej nawet po myciu ręcznych felga bedzie zmatowiala.auta na bezdotyku ogólnie nie umyjesz, możesz co najwyżej spłukać z wierzchniego brudu. Po prostu na srebrnych nie widać tak diametralnej różnicy jak na czarnych kiedy myjemy chamska chemia. Gabka przy użyciu nieodpowiednich środków osiągniesz ten sam efekt zmatowienia.

Opublikowano

Ja mam mozliwosc mycia u siebie. Przepisy mojej gminy pozwalają na mycie na posesji podwarunkiem że używam biodegradowalnej chemii a to co splukuje leci nie w glebę a kanalizacji która mam też na podjeździe i w garazu. 

Jeśli nie masz takiej opcji to najlepiej oddać do mycia do jakiegoś ogarniętego detailingu. Na pewno warto zabezpieczyć takie felgi powłoka ceramiczna i chociaż raz na miesiąc je porządnie umyć (mycie wstępne, mycie właściwe szczotka z mikrofibry lub rękawica/gabka, umyć tez w srodku) usunąć smole/asfalt i nalot z klockow i wytrzeć  do sucha. Ważne tylko żeby nie sięgać bo jakieś hardocorowe produkty.

 

Opublikowano

Mam zawieszenie m pro i 22 cali latem,  zimowe kupiłem 21 cali z runflatem. Latem na 22 jest zaskakująco miękko i komfortowo (czasem włączam sport tylko po to by przypomnieć sobie, że kupiłem wersje m performance). Dużej różnicy na zimowych nie odczuwam, jest to lekko zauważalne na korzyść 22 cali bez rof. Za wyjątkiem autostrad nie wyobrażam sobie tutaj pneumatyki, auto staje się trochę flakowate. 

Opublikowano

W sumie nie rozumiem dlaczego nie dają możliwości wyboru w cywilnych wersjach opcji z M-ki, czyli 21'' z przodu i 22'' z tyłu. Świetnie się to sprawdza bo auto fajnie wygląda wizualnie i zapewnia jednocześnie większą ochronę felgi przedniej (krawężniki, etc.).

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 28.11.2024 o 18:11, BigCactus napisał(a):

Z ciekawości co nie pasowało Ci w GLC (rozumiem, że rozważałeś 43 AMG)? Jestem na etapie kupna auta dla żony i z tego samego powodu skreśliłem G45. Myślałem o nowym Q5, bo wymieniłbym Audi na Audi ale koszmarnie wygląda ten doklejony ekran przed pasażerem i całe auto jakoś mi nie leży. I pozostało GLC, które chyba jest najlepiej wykonane - dostałem je na 2 dni i było bardzo ok. Oczywiście przepaść względem X5, ale potrzebuje drugie autko klasę mniejsze.

Jestem po stosunkowo świeżym zakupie GLC dla żony - auto odebrane w czerwcu br. Nabyte do jazdy po mieście i rozwożenia dzieci po szkole i w tym celu sprawdza się świetnie. Maksymalne wyposażenie. Jako jedyny z testowanych kompaktowych suv’ow miał opcję skrętnej osi, pneumatyki (w porównaniu do pneumatyki w BMW, w MB jest stosunkowo sztywno i dobrze trzyma w zakrętach, nie buja, ale też nie jest komfortowo) masażu foteli itp. Silnik benzynowy 300 nie jest demonem prędkości ale do miasta jest ok. Średnie spalanie 11,5/100km.

Opublikowano
W dniu 2.12.2024 o 15:23, dddd1234 napisał(a):

Nie, one matowieją od agresywnej chemii 😉 pozniej nawet po myciu ręcznych felga bedzie zmatowiala.auta na bezdotyku ogólnie nie umyjesz, możesz co najwyżej spłukać z wierzchniego brudu. Po prostu na srebrnych nie widać tak diametralnej różnicy jak na czarnych kiedy myjemy chamska chemia. Gabka przy użyciu nieodpowiednich środków osiągniesz ten sam efekt zmatowienia.

A czy z czarnymi matowymi felgami też są takie problemy?

Opublikowano
W dniu 2.12.2024 o 15:23, dddd1234 napisał(a):

Nie, one matowieją od agresywnej chemii 😉 pozniej nawet po myciu ręcznych felga bedzie zmatowiala.auta na bezdotyku ogólnie nie umyjesz, możesz co najwyżej spłukać z wierzchniego brudu. Po prostu na srebrnych nie widać tak diametralnej różnicy jak na czarnych kiedy myjemy chamska chemia. Gabka przy użyciu nieodpowiednich środków osiągniesz ten sam efekt zmatowienia.

Nie wiem jak zdefiniować "agresywną chemię", natomiast u siebie, po 2 tys. km i kilku myciach (z docieraniem, bo choć deironizer pomaga, to pył hamulcowy, zwłaszcza w zakamarkach, lubi zostać), wciąż wyglądają jak nowe. Myję na myjniach bezdotykowych.

Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Nie wiem jak zdefiniować "agresywną chemię", natomiast u siebie, po 2 tys. km i kilku myciach (z docieraniem, bo choć deironizer pomaga, to pył hamulcowy, zwłaszcza w zakamarkach, lubi zostać), wciąż wyglądają jak nowe. Myję na myjniach bezdotykowych.

Jakiej chemii uzywasz? Jaka szczota?

Opublikowano
1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Jakiej chemii uzywasz? Jaka szczota?

Vampir bez różnicy - mialem K2, mam CARPRO - imo tak samo działa. Szczota jakaś z allegro - monster cerberus… 😄 + jak jest czas to pedzelek. po myciu ręcznikiem docieram do w miarę sucha.

Opublikowano
15 godzin temu, buster12 napisał(a):

Vampir bez różnicy - mialem K2, mam CARPRO - imo tak samo działa. Szczota jakaś z allegro - monster cerberus… 😄 + jak jest czas to pedzelek. po myciu ręcznikiem docieram do w miarę sucha.

Akurat vampir nie jest dobrym produktem do bieżącej pielęgnacji ponieważ powoduje korozje. Deironizera używa się raz  na jakiś czas a nie do każdego mycia. Po drugie deironizera używa się na felge czysta z luźnego brudu po to aby właśnie usuwał metaliczne zabrudzenia a nie piach i inny syf który usunie każdy szampon czy produkt do felg. Polecam looknac na firmę Cleantle bo oni stawiają na bezpieczeństwo chemii mocno i pod kątem użytkownika i czyszczonej powierzchni. Np tire and wheel cleaner jest super do bieżącego mycia felg.

Co do szczotek raczej polecam mikrofibrowe niż z te z włosiem syntetycznym bo to włosie rysuje powierzchnie. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.11.2024 o 17:24, Katelo napisał(a):

Hej,

Obecnie jeżdzę G20 330i i potrzebuję zmienić samochód na trochę większy (z tyłu oraz bagażnik), wyższy i ogólnie wygodniejszy.
Jednocześnie, nie chcę aby nowy samochód był wolniejszy (to że będzie sie gorzej prowadzić to naturalna konsekwencja i akceptuję ją).
Normalne użycie samochodu to dojazdy do pracy (25 km w obie strony z czego połowa to ekspresówka), 1-2 trasy w roku do 2000 km w jedną strone oraz weekendowe wyjazdy z rowerami. Rodzina 2 + małe 1. Dzisiaj na G20 muszę montować trumnę na dach, a i haka też mi brakuje.

Do dnia premiery X3 G45 byłem praktycznie nastawiony na jej zakup z silnikiem B58, bo to jest teoretycznie to czego potrzebuję.
Zaraz po premierze zwątpiłem, a po zobaczeniu jej na żywo zacząłem szukać czegoś innego.
Totalnie rozczarowało mnie wykończenie wnętrza. Oglądałem GLC i było dosyć w porządku, ale po jeździe próbnej stwierdziłem z żoną, że jednak to nie to. X1 jest za małe i to mimo wszystko krok w tył, więc zacząłem rozważać zakup X5.

Silnik to pierwsza myśl była 40i, ale jedyny dostępny do jazdy próbnej był 50e i gdyby nie ograniczenie pojemności bagażnika, to byłby mocnym faworytem do mojego profilu jazdy. Fakt, że planuje kupić samochód na 7-10 lat utwierdza mnie w przekonaniu, aby pozostać przy benzynie.  Do diesla nie jestem przekonany z uwagi na częste krótkie dystanse oraz niepewność "ekologiczna" po 2030. Wyprostujcie moje myślenie, jeśli uważanie inaczej!

Głównie zależy mi na komforcie, ciszy w trasie, dobrych osiągów (włączanie się do ruchu, wyprzedzanie, ogólna elstyczność) oraz pakowności. Wyposażone pode mnie X5 jest droższe o około 20% w stosunku do odklikanej X3.

Kolor - Manhattan, nie widziałem go na żywo w słońcu, jedynie w garażu. Nie chcę żadnych szarości ani czarnego. Idealnie byłaby jakaś zieleń z individuala, ale cena zaporowa.
Sensafin wydaje mi się dobrym wyborem, biorąc pod uwagę małe dziecko oraz ograniczony czas na regularną pielegnację.
Wybrałem matowe drewno, ale rozważam też karbon, choć bardziej uważam, że bardziej pasuje do M60i wzwyż.
Obowiązkowo wszystkie dostępne opcje dotyczące asystenów, mam dzisiaj w G20 wszystkie dostępne wtedy opcje i lubię je oraz korzystam.
Tylna oś skręna obowiązkowa dla mnie, bo mam dosyć ciasny zjazd do garażu oraz bardzo podobało mi się to rozwiązanie w GLC.
Dachu panoramicznego nie zaznaczyłem, ponieważ obawiam się jego szczelności. 
Zastanawiam się jeszcze nad podufitką z alkantary, ale nie wiem czy warta jest dopłaty.

Tutaj jest moja pełna konfiguracja - co o niej myślicie?

 

Kolor rewelacja, mój ulubiony. Środek (biały) przepraszam, ale jest straszny i gryzie się z kolorem. Tapicerkę - raczej bym wziął skórzaną Merino. Chociaż Sensafin robi dobre wrażenie. Alternatywnie nappa (jeśli wybrałbym fotele M - wcześniej miałem i sobie chwaliłem).

Koła na lato 22" bez RF, ale też 21" są ok. Kwestia wyglądu. Mnie 22" podobają się bardziej a komfort bez RF i tak jest w porządku. 21" (315) zdecydowanie na zimę vs 20" (275), gdybyś się zastanawiał. Dużo stabilniejsze.

Ambient Air jak nie jest pełny to lubi hałasować w schowku. Lipa. Rozpakietowałbym i nie brał tego dodatku.

Masażu (w różnych markach często trzeszczą fotele po masażach), czy świecących nerek bym nie brał. Szklane aplikacje (sam mam - auto stokowe) też imho niepotrzebne. Deska w skórze Individual - również bez sensu imho.

Pneumatyka bardzo dobry wybór (mam, regulacja wysokości do 24 cm, obnizanie i utwardzanie), ale ja na pewno szukałbym auta z zawieszeniem Executive do testu (aktywne stabilizatory - miałem w 540d i robiły niesamowita robotę). Przypuszczam, że może być strzałem w 10, zwłaszcza że i tak wybrałeś skrętną oś, która jest obligatoryjna przy zawieszeniu Executive. Do samej pneumatyki nie brałbym skrętnej osi. 

Dachu alcantarowego bym nie brał. Mnie nie porywa. Wolę zwykły czarny materiał. Szklany dach mam, ma plusy i minusy. W lato grzjenik, w trasie głośniejszy. U mnie nie cieknie i nie skrzypi. Gdybym konfugurował sam, raczej bym nie brał. W 540d nie miałem. 

 

 

 

Edytowane przez JarekR
Opublikowano
W dniu 28.11.2024 o 16:26, Semtex93 napisał(a):

Felgi - zgadzam sie ze na 22 moze byc juz zbyt twardo mimo pneumatyki, i ze 21 pasuje najlepiej, ale wez pod uwage, ze przez polityke BMW 20/21 jest RF, a 22 nie. Nie zdziwilbym sie gdyby komfort na 21 RF = 22 bez RF. Lub nawet 20 RF = 22 bez RF.

Mam lato 22" bez RF i zimę 21" z RF. Nie odczułem polepszenia komfortu. Aczkolwiek przy 22" napompowanych na max nie narzekam, i tak jeżdzę najczęściej na Sport w pneumatyce.

Opublikowano
W dniu 28.11.2024 o 18:11, BigCactus napisał(a):

Z ciekawości co nie pasowało Ci w GLC (rozumiem, że rozważałeś 43 AMG)? Jestem na etapie kupna auta dla żony i z tego samego powodu skreśliłem G45. Myślałem o nowym Q5, bo wymieniłbym Audi na Audi ale koszmarnie wygląda ten doklejony ekran przed pasażerem i całe auto jakoś mi nie leży. I pozostało GLC, które chyba jest najlepiej wykonane - dostałem je na 2 dni i było bardzo ok. Oczywiście przepaść względem X5, ale potrzebuje drugie autko klasę mniejsze.

MB mają krzywo zamontowane kiery. To jest koszmar.

Plus słabe wykończenie i styl wnętrza trochę odpust.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki za wypunktowanie deski w skórze.
Wlaśnie mam z nią dylemat, bo bylem przekonany, że w standardzie to tylko plastik i nie ma obszycia górnej części drzwi.
Wychodzi mi na to, że się myle i deska oraz drzwi są standardowo obszyte sensatekiem/sensafinem.

 

Czy może ktoś mi to potwierdzić, a najlepiej pokazać jakieś zdjęcie jak wygląda jedna i druga opcja?

Opublikowano

Biorac Sensafin na pewno jest w std obszycie deski i gory drzwi ekoskora. 
To co mi sie nie podoba biorac obszycie deski prawdziwa skora to fakt ze na srodku deski, w polowie oslony glosnika, idzie ciecie od szyby w kierunku ekranu. Nie bralbym prawdziwej skory na desce.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.