Skocz do zawartości

Trzeszczenie/Skrzypienie spod auta po zatrzymaniu do zera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, dziwny dźwięk odkryłem przez przypadek w garażu przy otwartym oknie i ściszonej muzyce. Manewrując na żeby zaparkować na D oraz R tak jak samochód się toczy i wciśnieciu hamulca żeby całkowicie auto zatrzymać spod auta wydobywa się dźwięk trzeszczenia skrzypienia który trwa ok sekundy w momencie jak auto staje. Dzieje się to zarówno na D jak i R. Jak auto jest w N i się  powoli stacza z górki i wcisnę hamulec żeby się zatrzymać dźwięk trzeszczenia nie występuję, wszystko jest cichutko.

Zakładam, że jeszcze z tym już pewnie od dawna tylko zawsze mam zamknięte okno i muzykę i tego nie słychać było, dopiero przy otwartym oknie i jadąc przy ścianie.

Poniżej film:

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek wymień sprężynki na zaciskach z przodu. 

Opublikowano (edytowane)

Przy hamowaniu/zatrzymaniu się podczas toczenia się na N nie ma tego dźwięku, jest cisza. Co wydaje mi się, że wyklucza kwestię hamulców. Dźwięk występuje gdy jest zapięty napęd, jedynie na D i R

Edytowane przez jarekf
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przydałaby się druga osoba na zewnątrz, która być może trafniej określi skąd te dźwięki dochodzą. 

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Samochód był na podnośniku, dźwięk wydobywa z nastawnika/silniczka skrzynki rozdzielczej VTG. 

I teraz co z tym fantem ? Auto jeździ normalnie, nie ma żadnych szarpnięć, przeskakiwania przy manewrach, kompletnie nic. Powiedziałbym, ze cały napęd działa wręcz bardzo płynnie. Oczywiście żadnych błędów nie ma.

 

Opublikowano (edytowane)

To od razu zapytam czy wymienia się sam ten moduł/nastawnik jeśli nie ma żadnych innych problrmów ze strony napędu? Czy to trzeba robić całościowo, czyli jakaś regeneracja/rozebranie VTG i do tego wymiana nastawnika? 

Sama wymiana modułu wydaje się dość prosta, wtyczka i dwie śrubki. Chociażby na podmianę żeby sprawdzić czy to faktycznie tu jest problem.

Koło zębate, sterownik elektroniczny skrzyni rozdzielczej, BMW (F25, F26,  F15, F16), 27608643153

Edytowane przez jarekf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.