Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, X3 3.0d mild hybrid 286 km / 2021 rok,  93 tys przebieg. silnik B57

Jak w tytule zapaliła się  pomarańczowa kontrolka check engine - świeci na stałe. Poza tym żadnych objawów auto jeździ normalnie, ma moc, pracuje równo, spalanie tez chyba ok, itd.

Pytanie czy ktoś przerabiał już ten problem,  przy innych modelach (g30) były wzmianki o tym.

Byłem na odczycie błędu wskazanie któraś z sond nox (czy jednak będzie to sonda czy może być cos innego typu np cos z DPF, kolektor dolotowy) błąd został skasowany,  po 50 km jednak zaświecił się ponownie check engine - auto jak wyżej jeździ normalnie

czy sonda występuje w zamienniku (oryginał 2800 😞 )

Czy wymiana sondy powinna rozwiązać problem czy duże ryzyko ze temat będzie dalej? Są opcje naprawy poprzez wyprogramowanie czy to jest dobry kierunek w takim aucie?

 

Opublikowano

Cześć miałem taki sam problem w serii 7 G11 B57 265KM, pomogła wymiana obu sond lambda i problem rozwiązany. Kupiłem zamienniki bosch za 650 zł sztuka (styczeń 2023). Teraz te same kosztują 1400 zł.

 

Trzeba sprawdzić jaki jest nr katalogowy u ciebie ale jakby coś to podrzucam link poniżej do aukcji z której kupowałem

https://allegro.pl/oferta/sonda-nox-bmw-8580410-04-bosch-9397860037

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Cześć, Ja ma 3  2.0d mild hybrid 190 km / 2021 rok , Mi miesiąc temu wyskoczyła żółta kontrolka silnika podczas jazdy,moc miała i żadnych błędów nie wyświetliło ,następnego dnia pojechałem do serwisu bmw , diagnoza - uszkodzona sonda Nox za katalizatorem -  wymienili na gwarancji

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam,

W dniu 26.11.2024 o 20:53, alekar napisał(a):

Cześć miałem taki sam problem w serii 7 G11 B57 265KM, pomogła wymiana obu sond lambda i problem rozwiązany. Kupiłem zamienniki bosch za 650 zł sztuka (styczeń 2023). Teraz te same kosztują 1400 zł.

 

Trzeba sprawdzić jaki jest nr katalogowy u ciebie ale jakby coś to podrzucam link poniżej do aukcji z której kupowałem

https://allegro.pl/oferta/sonda-nox-bmw-8580410-04-bosch-9397860037

Dziękuję, tak są zamienniki sond  koszt połowę oryginału i  z tego co piszesz sprawdzają się więc warto je mieć na uwadze  🙂

W moim przypadku  uszkodzony był czujnik cząstek stałych (on występuje tylko w oryginale ok 1100 zł w zależności od sklepu) 

Niestety moja gwarancja skończyła się w październiku tak więc idealnie po 😞

Oprócz sond, czujnika cząstek stałych jest jeszcze czujnik nox (on też jest tylko w oryginale) i jest to najdroższa rzecz z grupy czujników wpływających na poprawność spalin.

Podsumowując temat check engine kilka sond i kilka czujników (jeszcze kilka czujników temperatury  - te są najtańsze), ma się co popsuć - skomplikowany układ i chyba trochę usterek z tym związanych jest, będzie

Pozdrawiam 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 16:09, Master_of_Velo napisał(a):

W moim przypadku  uszkodzony był czujnik cząstek stałych (on występuje tylko w oryginale ok 1100 zł w zależności od sklepu)

Dlatego w BMW opłaca się mieć to rozszerzoną gwarancję do 5 lat. Ja odpukać jeszcze nie musiałem z niej korzystać (auto mam 2 miesiące po gwarancji fabrycznej) ale gro znajomych jeżdżących BMW, korzystała z tej gwarancji i bardzo sobie chwalili. O ile w innych markach ponoć bywa z tym różnie o tyle w BMW faktycznie ona działa i nie szukają na siłę powodów żeby tylko odrzucić roszczenia gwarancyjne. No w sytuacjach gdzie pewnie jest bezsporna wina klienta bo ten np sam coś grzebał przy aucie albo robił jakieś modyfikacje to wiadomo że odrzucą ale jak ktoś ma fabryczny samochód i nic nie grzebane to wszystko ładnie przechodzi. 

Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 16:09, Master_of_Velo napisał(a):

W moim przypadku  uszkodzony był czujnik cząstek stałych (on występuje tylko w oryginale ok 1100 zł w zależności od sklepu) 

wprowadzasz forumowiczów w błąd - nie ma czujnika cząstek stałych. 

Jak już to jest m.in. czujnik ciśnienia różnicowego, ale dalej nie wiemy czy to on uległ u Ciebie awarii i który z licznych zamieszczonych w układzie wydechowym czujników kosztuje "tylko w oryginale" 1100 zł. 

 

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, bankowiec napisał(a):

wprowadzasz forumowiczów w błąd - nie ma czujnika cząstek stałych. 

Jak już to jest m.in. czujnik ciśnienia różnicowego, ale dalej nie wiemy czy to on uległ u Ciebie awarii i który z licznych zamieszczonych w układzie wydechowym czujników kosztuje "tylko w oryginale" 1100 zł. 

 

 

Czesc

W moim przypadku jest.

Poniżej zdjęcie ze schematu i to on uległ awarii (w sensie czujnik :-))

Pozdrawiam

 

IMG_2914.jpeg

IMG_2915.jpeg

Edytowane przez Master_of_Velo
Opublikowano

To co wskazałeś to klasyczny czujnik nox, a tłumaczenie na język polski ze strony (czy katalogu producenta) nie jest do końca trafione. 

Wymieniłeś to samo co kolega z drugiego i trzeciego postu w tym wątku.

Ilość sadzy w dpf-ie w bmw mierzy czujnik ciśnienia różnicowego, oraz pośrednio kalkulatory ale to już inne zagadnienie. Zresztą jak sonda z końca układu wydechowego miałaby zmierzyć ilość sadzy w filtrze, który jest zaraz za turbiną?

Opublikowano (edytowane)

Bankowiec  jeśli   nie masz pojęcia o czym gadasz  to się nie wypowiadaj.

Seria G  po 2017 r mają   dodatkowe czujniki .

Ten czujnik  co kolega  wskazal to czujnik mierzący  faktycznie   cząsteczki  sadzy ,  który dpf ich nie wyłapał   jak na stacji diagnostycznej  .

Nie mylić  z czujnikiem różnicy ciśnień

normy euro 6+   I jest tego  badziewia  więcej w wydechu 

Edytowane przez aramiel123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.