Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam świeci mi się błąd 258400 czujnik temperatury spalin przed katalizatorem: sygnał za wysoki.

Pojawia się tylko gdy jade wiecej jak 160 km/h i auto momentalnie traci połowę swej mocy.. zgasze silnik, odpalam i wszystko jest dobrze do momentu przekorecznia tej prędkości. Auto ma moc i nie świecą się żadne błędy oprócz tego gdy nie przekorcze tej prędkości.  Po usunięciu błędu nie wraca chyba, że znów mina ta magiczna prędkość. 

Drugi temat ciągle wypalanie sie dpf, gdy zakończyć cały proces wypalania sadzy po przejechaniu 20 km system pokazuje, że już ma 70% sadzy i trzeba wypalać ponownie. Także maks 50 km zrobie lub mniej i znow chce wypalać dpf. Dpf generalnie jest po wypraniu,  czujnik ciśnienia spalin zostal wymieniony na oryginał jak i czujnik temperatury. Kolektora ssący został wyczyszczony. Generalnie przy prędkości 160 dpf pokazuje temperatury powyżej 700 stopni i wtedy pojawia się błąd 258400 . Przy niższych prędkość temp jest ok i jest pasywne wypalanie. 

Prosze o podpowiedź co jeszcze można zrobić by pozbyc się bledu 258400 i ciągłego wypalania sie dpf

Opublikowano

Mapa oryginał,  dziś błąd czujnika temperatury się nie pojawił, a sadza dalej lubi szybko gromadzić się. Turbo i przewody suche są. 

Nie mam pewności jakie wartości są prawidłowe dla wtryskiwaczy, niżej dodaje zdjęcia.

Screenshot_20241123_230922_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20241123_230816_bimmer-tool.jpg

Opublikowano
W dniu 27.11.2024 o 00:55, kkx5 napisał(a):

Zapchany dpf. 

Dpf został chemiczne wyprany jak wcześniej wspominałem,  nowe oryginalnie czujniki na dpf, kolektor ssacy czysty bez luzu na klapkach, brak błędów na insta,  a dpf dalej przypycha się co 50 km, brak wycieków z turbiny , odma nowa wraz wężykiem. Auto jeździ i przyspiesza na organalnej mapie jest.

Opublikowano
4 godziny temu, Guzdeg napisał(a):

Dpf został chemiczne wyprany jak wcześniej wspominałem,  nowe oryginalnie czujniki na dpf, kolektor ssacy czysty bez luzu na klapkach, brak błędów na insta,  a dpf dalej przypycha się co 50 km, brak wycieków z turbiny , odma nowa wraz wężykiem. Auto jeździ i przyspiesza na organalnej mapie jest.

Po zgaszeniu silnika wartość sadzy spada o połowę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Guzdeg napisał(a):

Dpf został chemiczne wyprany jak wcześniej wspominałem,  nowe oryginalnie czujniki na dpf, kolektor ssacy czysty bez luzu na klapkach, brak błędów na insta,  a dpf dalej przypycha się co 50 km, brak wycieków z turbiny , odma nowa wraz wężykiem. Auto jeździ i przyspiesza na organalnej mapie jest.

Zawsze czytam co inni pisza i wiem, ze prany chemicznie. Niestety, w bmw, temat walkowany wiele razy, pranie chemiczne to strata kasy, nie dziala. N57 jest proste, jak wypala co chwile, zapchany dpf. 

Opublikowano
Godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Zawsze czytam co inni pisza i wiem, ze prany chemicznie. Niestety, w bmw, temat walkowany wiele razy, pranie chemiczne to strata kasy, nie dziala. N57 jest proste, jak wypala co chwile, zapchany dpf. 

Przed jak i po praniu dpf nie ma różnicy,  sugerujesz wstawić nowy dpf? I zawsze błąd 258400 pojawia się gdy jade szybciej niż 150 i wtedy temp wzrasta do 760 stopni na dpf. Tylko czemu w tych warunkach wzrasta temperatura? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapchany dpf prowadzi do zwiekszenia temp. Nie musisz jechac 150, wystarczy 60 na 2gim biegu, efekt moze byc ten sam. Dluzszy czas wytysku, wyzsze temperatury a 750 stopni to granica przy ktorej sterownik odcina moc, abys nie spalil tlokow, na kolektorze masz w tym momencie jakies 900 a na tlokach ponad 1000. Oradzam jazde tym autem. 

Opublikowano

 W tym przypadku wynika, że czyszczenie dpf nic nie pomogło,  a chłop z serwisu powiedział,  że dpf byl bdb w stanie przed czyszczeniem. Pomijając dpf to nie mam pojęcia co jeszcze może powodować taka produkcje sadzy przez silnik,  może jest detal po stronie mechanicznej co powoduje tak szybkie gromadzenie się sadzy , dziura w dolocie. Wcześniej lambda podmieniłem to auto miało większą werwe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziure w dolocie, n57, momentalnie wylapuje i sadzi bledem zlej masy powietrza. Jakie masz cisnienie przed dpf? 

Opublikowano

1047 przed dpf,a ciśnienie wsteczne od 9 do 15.0 waha się. Rury od intercolera ściągnę i zajrze tam ponownie czy oleju nie wciąga system. Jeszcze szczelność dolotu jakoś musze sprawdzić. Cały czas ciągle ten sam błąd temp przed katem wyskakuje nic innego nie ma. Wężyk od ciśnienia spalin też podmieniłem ale bez zmian.

Screenshot_20241130_131254_bimmer-tool.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Po co patrzysz w rury IC? Przeciez to bez sensu. Pytasz czy robisz po swojemu? Zdecyduj sie. 9-15 przed dpf to na wolnych? 

Edytowane przez kkx5
Opublikowano
13 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Po co patrzysz w rury IC? Przeciez to bez sensu. Pytasz czy robisz po swojemu? Zdecyduj sie. 9-15 przed dpf to na wolnych? 

Na biegu jałowym, te wartości ma w normie. Zaglądam bo nie pamietam kiedy by oleju ubyło,  a widze, że zaczęło ubywać. A wycieków nie było ostatnio. Albo z pokrywy zaczęło ciec lub inna faza jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W normie na jalowym to 3-4. Szukasz nie tam gdzie trzeba. Zapchany dpf. To prosty silnik, jeden czujnik, wartosci za wyskokie, wypalam. Powodzenia

Opublikowano
W dniu 1.12.2024 o 14:18, kkx5 napisał(a):

W normie na jalowym to 3-4. Szukasz nie tam gdzie trzeba. Zapchany dpf. To prosty silnik, jeden czujnik, wartosci za wyskokie, wypalam. Powodzenia

Jaka jest przyczyna, że komputer blokuje nastawnik od kolektora ssącego? 

Dzięki 

Opublikowano

Czy dostales wydruk prania dpfa? Jakie byly wartosci przed i po? Czeste wypalanie to nieszczelny dolot, wtryski, egr. Sprawdz czujnik roznicy cisnien jeszcze raz, moze nowy jest wadliwy, oraz wymien czujnik elektr. od gruszki egru, bo to ze dziala nie znaczy ze prawidlowo. Ale... 10hpa to max na wolnych obrotach wg mnie a 750'C na dpfie to o 100 co najmniej za duzo przy wypalaniu. Przy tej temp to albo wtryski leja albo dolot nieszczelny, ale przy braku innych błędów - dpf przytkany. Jakie masz wtryski piezo czy elektromagnetyczne?

N57
Opublikowano
21 godzin temu, Lakom_2006 napisał(a):

Czy dostales wydruk prania dpfa? Jakie byly wartosci przed i po? Czeste wypalanie to nieszczelny dolot, wtryski, egr. Sprawdz czujnik roznicy cisnien jeszcze raz, moze nowy jest wadliwy, oraz wymien czujnik elektr. od gruszki egru, bo to ze dziala nie znaczy ze prawidlowo. Ale... 10hpa to max na wolnych obrotach wg mnie a 750'C na dpfie to o 100 co najmniej za duzo przy wypalaniu. Przy tej temp to albo wtryski leja albo dolot nieszczelny, ale przy braku innych błędów - dpf przytkany. Jakie masz wtryski piezo czy elektromagnetyczne?

Dostałem wyrduk musze poszukać go, a chłop twierdził,  że lekko był przukurzony i nie było dużo roboty ale podam wartości nie bawem. Dolot wcześniej był nie szczelny ale jeszcze raz go sprawdze. Z wypalaniem dpf to ma 600 stopni plus minus... zawsze  przy każdym jego cyklu. Tylko 750 stopni ma powyżej prędkości 160 km/h i wtedy czujnik temperatury przed dpf wywala błąd.  Czujnik różnicy jest nowy oryginał i wstawiałem już inne czujniki i na każdych te same wartości. Czujnik egr sprawdze. Jedynie co to jak nastwnik jest ściągnięty wtedy sadza zbiera sie jak należy...powoli ale nie wiem czemu silnik/elektryka blokuje jego prace i ciagle domyka klapki na kolektrzoe i szybko sadze łapie wtedy  a nastwnik tez inny dałem i błąd ten sam jest. A wtryski raczej piezo ale musze to sprawdzić 

Opublikowano
2 godziny temu, Guzdeg napisał(a):

Dostałem wyrduk musze poszukać go, a chłop twierdził,  że lekko był przukurzony i nie było dużo roboty ale podam wartości nie bawem. Dolot wcześniej był nie szczelny ale jeszcze raz go sprawdze. Z wypalaniem dpf to ma 600 stopni plus minus... zawsze  przy każdym jego cyklu. Tylko 750 stopni ma powyżej prędkości 160 km/h i wtedy czujnik temperatury przed dpf wywala błąd.  Czujnik różnicy jest nowy oryginał i wstawiałem już inne czujniki i na każdych te same wartości. Czujnik egr sprawdze. Jedynie co to jak nastwnik jest ściągnięty wtedy sadza zbiera sie jak należy...powoli ale nie wiem czemu silnik/elektryka blokuje jego prace i ciagle domyka klapki na kolektrzoe i szybko sadze łapie wtedy  a nastwnik tez inny dałem i błąd ten sam jest. A wtryski raczej piezo ale musze to sprawdzić 

Przed czyszczeniem ciśnienie 200(170) mbar po czyszczeniu 8 mbar.

Sadza dalej przybywa , a brak błędów. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.