Skocz do zawartości

Bmw E46 m52b20tu Problemy z układem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

potrzebuję pomocy. Przewertowałem całe forum od A do Z i nie znalazłem podobnych objawów, więc postanowiłem zapytać tutaj.

 

Mam problem z układem chłodzenia. Otóż w moim samochodzie pojawia się bardzo duże ciśnienie. Przewody nie są twarde jak kamień, ale czuć, że ciśnienie jest zbyt wysokie. Wszystko zaczęło się, gdy pękł zbiorniczek wyrównawczy – dosłownie rozsadziło go na pół. Był z 1999 roku, więc pomyślałem, że po prostu miał swoje lata. Przy okazji wymieniłem także termostat i pompę wody, które również były w samochodzie od nowości.

 

Dla pewności zrobiłem test na obecność CO2 w układzie chłodzenia, który wykazał, że uszczelka pod głowicą jest w porządku. Przez jakiś czas wszystko działało bez zarzutu.

 

Jednak pewnego dnia, gdy wyjeżdżałem z pracy, zapaliła się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Zatrzymałem się i faktycznie zauważyłem, że płynu jest za mało, mimo że kilka dni wcześniej był sprawdzany i było go sporo. Więc go dolałem i Kontynuowałem jazdę przez około 30 km, ale gdy musiałem się znowu zatrzymać. Po powrocie do auta zauważyłem, że wskazówka temperatury była delikatnie poza środkowym położeniem. Włączyłem test 7 (diagnostyka na komputerze pokładowym) i zacząłem obserwować temperaturę.

 

Po kolejnych 30 km znów się zatrzymałem. W czasie zakupów wskazówka podniosła się do poziomu 3/4, ale na teście 7 temperatura nie przekraczała 95°C ani razu.

 

Co może być problemem? Chłodnica? A może jednak uszczelka pod głowicą, mimo że test CO2 wyszedł negatywny?

Opublikowano

Jeśli ubywa ci płynu, to gdzieś jest wyciek. Zaczął bym sprawdzanie przy rzeczach, które wymieniłeś, np. stary oring w rureczce co na termostat wchodzi, może lekko puszczać płyn gdy się da nowy termostat.    U mnie ( m54 ) ciekło pod kolektorem z magistrali wodnej, a dokładnie oring w rureczce co na nią wchodzi nad rozrusznikiem, zaczął puszczać. Kapało na tyle wolno, że odparowywało od razu. D Wyczaiłem to po różowym nalocie po płynie w tamtych okolicach. Dodatkowo przy dolnych rogach chłodnicy miałem zapocenia i wspomniany wcześniej nalot płynu. W starych chłodnicach trzeba sprawdzić czy od dołu nie zrobił się banan. Chłodnica Nissens to koszt max 400. Co do ciśnienia w układzie, to jest on zaprojektowany do pracy przy 2 barach (na korku do aut na benzynę oznaczenie 200, na korku do diesla 140). Często gdy pojawia się problem z ciśnieniem, to tkwi on w samym korku i można by było go wymienić, jeśli nie zrobiłeś tego przy zakupie zbiorniczka. 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki termostat i jaką pompę wody założyłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.