Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, nastała właśnie pora żeby zapytać sie na forum - ja już rozkładam ręce.

Męczę się juz 2 miesiące z taką doleglowością że podczas jazdy ze stałą prędkością potrafi na ulamek sekundy jakby stracić moc (wrażenie jakby od przodu zawiał mocny wiatr) a zaraz po chwili ja odzyskał. Dzieje sie to w losowych odstępach czasu, ale dosyć często. Auto zaczeło palić 14l/100 (to pokazuje wyswietlacz) a teraz najciekawsze spalanie liczone od stacji do stacji w okolicach 10l/100 !. objaw jaki zauwazylem niedawno ze podczas gdy samochod tracil moc na chwile wskazówka spalania sie odchyla czasem na minus czasem na plus (nie jest to duzy odchyl - ale występuje zawsze). Objaw utraty mocy jest tylko i wyłącznie jak wskazówka spalania jest na poziomie 5l/100 (okolice 1/4). Nic sie nie dzieje jak jade z górki lub jak jadę pod. Miesiąc temu inpa wyłapała jakies głupie błędy ze swiatłami i inne duperele, pokasowalem i jest czysto (tez mnie to dziwi). Sprawdzalem tez czy czasem jakimś cudem wtryski sie nie wykodowały - są ok. Auto nie straciło mocy podczas przyspieszania, oraz nie przerywa podczas przyspieszania, podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów wymienilem rowniez uszczelke pod pompą paliwa. Nie pamietam teraz jakie cisnienie bylo ale porownywalem z tym co ma byc i takie było.

  • Auto musi być rozgrzane 10-15 min jazdy.
  • przedział prędkości 70-100 km/h (ale zazwyczaj przy 80)
  • wskazówka spalania musi być na poziomie 5l
  • obojętnie czy mam automat czy manual - nie robi to różnicy
  • obroty nie mają znaczenia to może być 3000 a może być i 1700 obrotów
  • wskazówka obrotów nie faluje (konwerter), skrzynia zmienia biegi lepiej niż prawie nowy samochód żony (francuz tfuu tfuu), nie ma szarpnięć z P -> D / D -> P / P -> R, olej wymieniany był już z 3 razy (statycznie), skrzynia nie szumi.
  • zauważylem ze średnie spalanie rośnie! jak jade ekonomicznie na trasie wlasnie ze wspomnianym chwilowym w okolicy 5l/100, z chwilą kiedy dostaje więcej gazu średnie spalanie maleje (nie rozumiem jakim cudem)

ze względu na tą usterkę wymienilem 

  • swiece, cewki, filtr powietrza, olej, odme + przewody (nie polecam) , uszczelkę pod pokrywą bo puściła od strony grodzi, 2 elektrozawory vanosa, czujnik położenia wału, wyczyszczone doloty + przepustnica (dolot byl mega czysty)

 Mieszkam w Hiszpanii, a mechanicy tutaj mają wywalone 😄 taki problem to nie problem - jeździ? jeździ - to po co mi tu przychodzisz i du..e zawracasz 🙂. Więc jestem zdany na siebie i na was.

dodaje video moze ktos potrafi to zdiagnozowac na "ucho" 🙂

https://www.youtube.com/shorts/tcc2e8FY0oU 

e41a89b8-2ec2-4430-91fe-7ed5a1cf5a57.MOV

Edytowane przez cicisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Inpa kabel kdcan i zapraszam na zdalną sesję 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już tyle wymieniłeś to załóż jeszcze Noxem żeby wyeliminować problemy zwiazane z Nox.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Na razie to musze laptopa jakiegos z windowsem ogarnac, bo moj zdechł, zeby tutaj sesje online zrobic, do swietego spokoju jeszcze zamówilem 2 czujniki wałka.... + filtr paliwa. Pomimo tego ze czujnik wału został wymieniony to wciaz wyglada mi ze to cos powiązanego z jakims czujnikiem. Co prawda inpy na ten moment nie moge odpalic, ale inny soft pokazuje .... nic zero bledów. 


Noxem kosztuje 409 euro 😄 za ta cene mam tyle fajnych gratów do czarnej - wiec sobie daruje 🙂

Edytowane przez cicisz
  • Przykro mi 1
Opublikowano
13 godzin temu, cicisz napisał(a):

zamówilem 2 czujniki wałka.... + filtr paliwa

A to ciekawe... filtr paliwa? Przeciez w tym aucie jest niewymienny, bo jest wbudowany w pompe paliwa w zbiorniku. 

 

13 godzin temu, cicisz napisał(a):

Pomimo tego ze czujnik wału został wymieniony to wciaz wyglada mi ze to cos powiązanego z jakims czujnikiem.

Tak, tak... wymieniaj dalej na ślepo i na pewno daleko zajedziesz. To, że coś Ci tak wygląda, to w tym silniku nie jest nigdy tak oczywiste.

 

13 godzin temu, cicisz napisał(a):

Noxem kosztuje 409 euro 😄 za ta cene mam tyle fajnych gratów do czarnej - wiec sobie daruje 🙂

Czyli wolisz wypełniać stereotyp "ledwo jedzie, ledwo steka, ale wazne ze bmka" zamiast skupic sie na doprowadzeniu auta mechanicznie do ładu? 

 

Kupiłes N43 to licz sie z kosztami, które w tych silnikach nie są małe 🙂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dramat kolego z tym podejściem....

 

N43 i filtr paliwa? Rozbawiłeś mnie. Rozumiem, że kupiłeś druga część modułu LPFP w baku?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Godzinę temu, KucaQ napisał(a):

A to ciekawe... filtr paliwa? Przeciez w tym aucie jest niewymienny, bo jest wbudowany w pompe paliwa w zbiorniku. 

sprzedawca powiedzial ze to od dolu auta - czy sie totalnie mylił ? @lukaszewski, przysięgał ze to dobre 🙂 

 

Godzinę temu, KucaQ napisał(a):

Czyli wolisz wypełniać stereotyp "ledwo jedzie, ledwo steka, ale wazne ze bmka" zamiast skupic sie na doprowadzeniu auta mechanicznie do ładu? 

 

wiesz co mam gdzies jakies fake emulatory, ma byc fabryka, ma byc dobrze, auto ma przejechane ponad 210kkm. Nalezą mu sie nowe rzeczy. To auto będzie już dożywotnim 2 samochodem.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, cicisz napisał(a):

sprzedawca powiedzial ze to od dolu auta - czy sie totalnie mylił ?

Oczywiście. Filtr paliwa w benzynowych e9x jest wbudowany w pompe. Ciekawe co takiego Ci wcisnął.

 

12 minut temu, cicisz napisał(a):

wiesz co mam gdzies jakies fake emulatory, ma byc fabryka, ma byc dobrze,

No to albo ma być fabryka, albo ma byc dobrze.

 

NOX, fabryka, ale zywotnośc na 50-80kkm. Do tego dochodzi koniecznośc odsiarczania kata. 

NOXEM, "fake emulator" jak to nazwałes, ale jest dożywotni i sprawny układ NOX na zawsze. Jedyna sensowna alternatywa dla fabrycznego sensora NOX.

 

Polecam troche sie zagłębić w temat NOXEM, a gwarantuję, że zrozumiesz, że to nie jest żaden "fake emulator". 

 

Poza tym - czy Ty wiesz ile kosztuje fabryczny NOX? Chyba nie, ale za jego cene miałbys jeszcze więcej fajnych gratów do czarnej 🙂

Edytowane przez KucaQ
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, KucaQ napisał(a):

Polecam troche sie zagłębić w temat NOXEM, a gwarantuję, że zrozumiesz, że to nie jest żaden "fake emulator". 

mowisz ? dobra przekonales 😄 doczytam bardziej co to jest - ale jak ogladalem na ich stronie to jak widze slowo 'emulator' to mi sie juz wlos jeży .... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boże..  🤡

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Dobra bez nerwów 😄 to moje pierwsze bmw ;D jest mnostwo rzeczy ktorych nie wiem, a auto mam 2 lata 😄 i pewnie nie jednym mnie jeszcze zaskoczy.

Opublikowano

W tym silniku nie ma nieistotnych błędów. INPA to podstawa. Przy przebiegu 210kkm masz prawdopodobnie martwy czujnik NOX i katalizator NOX. Żeby system redukcji NOX działał obydwa elementy muszą byc sprawne. O zakupie tych oryginalnych nowych elementów zapomnij - dzisiejsze ceny części do tego silnika w BMW są chore. Jeśli chcesz tym samochodem jeszcze pojeździć to zdecydowanie powinieneś go zrozumieć. Polecam bimmerprofs - skarbnica wiedzy.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Połącz sie INPĄ.

 

Te wszystkie aplikacje to są dobre tylko do sczytania błedów na szybko jak Ci jakieś na trasie wyskoczą, a nie do diagnozowania silnika. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

no kompa juz zamówilem wiec idzie, jakbym wiedzial ze tak dlugo to kupilbym jak czlowiek w sklepie 😉 , na razie sobie ogladam co sie dzieje z autem tym toolem ktory mam, jezdzilem po autostradach tutaj i co odkrylem to to zeeeee normanie podczas 80km/h bez dodawania gazu pedal na ok 22% przeplywka pokazuje ok 90 kg/m, alee podczas tego jak wspominalem lekkiego spadku mocy to wlasnie w tym momencie na doslownie sekunde spada do ok 30-40 kg/m a potem wraca do ok 90 kg/m 

ale to bylo wczoraj - dzisiaj ja odepne i zrobie probe na drodze czy bedzie dalej to wystepowało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spada bo auto się dławi..  bardzo źle do wszystkiego podchodzisz. Jak nie uda Ci się nic ustalić zapraszam. Zapewniam 100 procent udanych przypadków.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
3 godziny temu, lukaszewski napisał(a):

Zapewniam 100 procent udanych przypadków.

A ja potwierdzam! Szkoda sie bawić na własną reke kiedy nie zna się tych silników dobrze. @lukaszewski trafnie zdiagnozuje co jest nie tak 😉

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.