Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie opony zimowe do X1U11 polecacie na felgi 19? Czy koniecznie powinny być z homologacją BMW? Ja myślałem o Hankook Winter i*cept evo3 W330 245/45 R19 102 V XL, ale one nie mają homologacji …

Opublikowano

Opony możesz kupi sobie jakie chcesz, byleby w rozmiarze i parametrach zgodnych z danymi w świadectwie homologacyjnym (żeby w razie czego policja się nie czepiała).... Ale jeżeli będziesz miał jakąkolwiek szkodę, to licz się z tym, że ubezpieczyciel może się wypiąć i nie wypłacić odszkodowania zgodnie z paragrafem X, pkt. Y podpunktem Z OWU... Więc lepiej sprawdzić, co pisze ubezpieczyciel w OWU albo kupić opony z homologacją BMW.

Ja kupiłem Pirelli WinterSottoZero do G08, do U11 też pewnie będzie wybór różnych producentów/modeli.

Opublikowano

 Tu jest już topic o oponach. 

Ja kupiłem Bridgestone BLIZAAK LM001 245/45/19 z homologacją, run flatem. Wyrwałem w sierpniu za 95* PLN( teraz 148* PLN 🫢na sklep****n.pl 🙂

Opublikowano

Ja jestem jeszcze przed decyzją ale muszę się w końcu zdecydować.

Czy ktoś z was próbował samodzielnie zrobić zestawy takie jak proponuje sklep BMW? Np 18" Double-spoke 879, Frozen Gunmetal Grey z Blizzakami? Da radę kupić oddzielnie felgi i opony żeby wyszło taniej? BMW zaklina się że nie znajdę taniej....

Opublikowano

Ja też kupiłem z homologacją i wybrałem Continental WinterContact TS 860 S 245/45 R19 bez run flat.

Również dostałem propozycję na całe koła od BMW z felgą M DOUBLE SPOKE 1041 szary ale opona Hankook Winter icept evo2 w rozmiarze 195/55R19 także podziękowałem 🙂 195mm szer. przy takim samochodzie to dla mnie żart.

Ciekawostka z zagranicznego forum https://u11.bimmerpost.com/ - zapytałem w temacie kół (bo interesuje mnie założenie 20" na lato) czy użytkownicy stosują się do homologacji opon i dostałem odpowiedź przeczącą. Dla zainteresowanych temat do odszukania, żeby nie promować konkurencyjnego miejsca dyskusji.

Opublikowano

Ja kupiłem felgi niemieckie z homologacją i opony bridgestone 225-55R18 - podobno 18 lepiej wybierają nierówności.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, marcinq78 napisał(a):

Ja jestem jeszcze przed decyzją ale muszę się w końcu zdecydować.

Czy ktoś z was próbował samodzielnie zrobić zestawy takie jak proponuje sklep BMW? Np 18" Double-spoke 879, Frozen Gunmetal Grey z Blizzakami? Da radę kupić oddzielnie felgi i opony żeby wyszło taniej? BMW zaklina się że nie znajdę taniej....

Jeżeli chcesz złożyć identyczny zestaw, jak w salonie - to może być ciężko znaleźć taniej. Ale możesz założyć inne felgi. Ja już kilka razy robiłem takie "zestawy" - specyfikacje felg są dostępne chociażby tutaj:

https://www.wheel-size.com/size/bmw/x1/u11-u12-2022-now/eudm/

Wystarczy wrzucić rozmiar w Allegro (ET może być +/-2mm) i jest duży wybór felg. Opony w sumie też można znaleźć na Allegro po rozmiarze, w opisie jest najczęściej informacja o homologacji dla danej marki samochodów. Do tego czujniki - można napisać do sprzedawcy z prośbą o potwierdzenie kompatybilności podając VIN - najwyżej odpisze, że nie wie, to trzeba pisać do innego.

Taki zestaw wychodzi sporo taniej, niż w salonie - na kołach zimowych do G08 zaoszczędziłem parę ładnych tysięcy złotych, do F21 też wyszło dużo taniej (zestaw na alufelgach 17" wyszedł połowę tego, co w salonie wołali za koła z 16" felgami stalowymi).

Edytowane przez PKort
Opublikowano
38 minut temu, tomczii napisał(a):

Koledzy opony oponami homologacja a co z felgami jeśli załóżmy np. Opony z homologacją BMW a felgi nie będą oem. 

Podpinam się do pytania i chętnie się dowiem jak dobieracie felgi?

Opublikowano
Godzinę temu, tomczii napisał(a):

Koledzy opony oponami homologacja a co z felgami jeśli załóżmy np. Opony z homologacją BMW a felgi nie będą oem. 

Słyszałem o sytuacji, gdzie rzeczoznawca likwidujący szkodę sprawdzał, czy opony mają homologację, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktokolwiek zakwestionował brak homologacji felg.

Poza tym: czy widziałeś gdziekolwiek listę "homologowanych" felg do BMW?

23 minuty temu, JuRik99 napisał(a):

Podpinam się do pytania i chętnie się dowiem jak dobieracie felgi?

Ja sprawdzam rozmiary felg OEM i szukam felg o tych samych rozmiarach (średnica, szerokość, rozstaw śrub) dając sobie +/- 2mm tolerancji na odsadzeniu (ET). Dodatkowo otwór centralny nie może być mniejszy, niż OEM (może być większy, wtedy wstawia się pierścień centrujący).

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Serwis informuje, że gwarancja nie wymaga stosowania opon z homologacja, natomiast producent zaleca stosowanie takowych, tak samo jak to jest opisane w instrukcji samochodu. Ubezpieczyciel nie wymaga homologacji, tylko zgodności parametrów tak, że nie wiem 🙂

Opublikowano

Słyszałem , że każda felga nie oem mimo , że masz opony z homologacją to jak coś stanie się z napędem silnikiem zawieszeniem to gwarancji nie uznają… 

Opublikowano
16 godzin temu, tomczii napisał(a):

Słyszałem , że każda felga nie oem mimo , że masz opony z homologacją to jak coś stanie się z napędem silnikiem zawieszeniem to gwarancji nie uznają… 

Ciekaw jestem argumentacji w przypadku, kiedy felgi mają takie same parametry, jak OEM.

Opublikowano
16 godzin temu, tomczii napisał(a):

Słyszałem , że każda felga nie oem mimo , że masz opony z homologacją to jak coś stanie się z napędem silnikiem zawieszeniem to gwarancji nie uznają… 

Przecież to jest jakiś żart...

Opublikowano

Czemu to jest żart ? Jest jakaś interpretacja , że jeśli koła są nie oem parametry tak jak producent zaleca a opony są z homologacją hmm i byłaby awaria napędu np. Czy aso nie miałoby problemu ? 

Opublikowano (edytowane)

A no żart bo co ma "piernik do wiatraka"? To jest nic innego jak naciąganie klientów na zakup "homologowanych" rzeczy tylko dlatego, że dana marka podpisała kontrakt z producentem, załóżmy opon. W innych markach jakoś takich cudów nie ma i można sobie wybrać opony zarówno lepsze od "dedykowanych" jak i tańsze zarazem. 

Offtop: już wymyślili subskrypcje na działanie funkcji fizycznie zamontowanych w fabryce... chore.

Edytowane przez JuRik99
Opublikowano
10 godzin temu, tomczii napisał(a):

Czemu to jest żart ? Jest jakaś interpretacja , że jeśli koła są nie oem parametry tak jak producent zaleca a opony są z homologacją hmm i byłaby awaria napędu np. Czy aso nie miałoby problemu ? 

To zależy, co byłoby przyczyną awarii. Jeżeli koła faktycznie byłyby "od czapy", np. dużo szersze opony i bardziej odsunięte, to mógłbym się zgodzić, że mogło to mieć wpływ na obciążenie i sposób zużycia układu. Ale musiałby ustalić rzeczoznawca w sposób nie budzący wątpliwości.

Ale jeżeli masz felgi i opony o takich samych wymiarach, jak OEM (tylko np. z innym wzorem albo lżejsze), to raczej nie widzę powodu, dla którego to miałaby być przyczyna awarii i szukałbym jej gdzie indziej.

35 minut temu, JuRik99 napisał(a):

Offtop: już wymyślili subskrypcje na działanie funkcji fizycznie zamontowanych w fabryce... chore.

To chyba jest akurat pochodna którejś z kolei iteracji przepisów o emisji spalin, wedle której zużycie paliwa i emisję należy badać dla każdej konfiguracji oddzielnie. A każda osobna homologacja to koszty - przy dużej liczbie dostępnych konfiguracji (takie fotele, inne fotele, takie lampy, inne lampy, taka nawigacja, inna nawigacja, szyberdach/bez szyberdachu itp.) te koszty rosną zauważalnie. Pewnie dlatego księgowi i spece od marketingu wymyślili, że producenci ograniczają liczbę konfiguracji sprzętowych (przez co redukują koszty homologacji), ale za to część funkcji jest nieaktywna. Ale jeżeli klient dodatkowo zapłaci już po zakupie, to może sobie te funkcje aktywować. Sprytne.

Opublikowano

Sęk w tym, że wybór felg o takich samych wymiarach jak OEM ogranicza się do garstki modeli, które mi osobiście zupełnie nie odpowiadają. Tak samo było w przypadku opon - na rynku setka świetnych produktów do wyboru a homologowanych w wybranym rozmiarze zaledwie dwa...

Opublikowano (edytowane)

Ja rozmawiałem z handlowcem mówił , że nie ma problemu jak felgi są nie oem a takie jak producent zaleca i opony wymiar taki jak trzeba i mają homologację lecz na mail już tego nie potwierdził stąd drążę temat 😄 

p.s jeden gość co robił w BMW mówił mi, że jest problem z napędem a są opony takie jak trzeba z homologacją a felgi nie oem to uwalają gwarancje stąd temat drąże. 

Edytowane przez tomczii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.